Kellene egy kis troubleshoot: bal oldali központizár modul kiszerelés majd beszerés után irdatlanul megszivattam magam, ugyanis nem nyílik a baloldali ajtó...sehogy, a jobbos és a csomagtér nyílik távirányítóval meg belülről is, a balos nem. Ajtókárpit már fent, ajtó zárva. :( A bowden úgy néz ki mozgatja a zárnyelvet, akár belül akár kívül mozgatom a kilincset >>> erős a gyanúm, hogy maga a zár bezárt gombnyomásra de már nem akarja visszanyitni az ajtót. :((( Elakadtam: van valami ötletetek, hogyan nyissam ki?
Maradt meg 4db, az alábbi képen láthatónak megfelelő, vadi új tehermentesítő gyűrűm 72,2 > 54,1 mm-re (sikerült szereznem egy használt Momo Dark alufelni garnitúrát nyári gumival a kisautóra és én balga azt hittem kelleni fog a tehermentesítő így gyorsan be is rendeltem, de rápróbálva rájöttem, hogy 54,1-re szűkítettek a középfuratai a felniknek eleve így nem lett rá szükség :)) ):
Akkor megnyugodtam a megerősítéstől, hogy no para: a hűtőbordára (vagyis elé de ugye ott felfekszik kb, mint Nálad a szivacs...) mehet vissza a porvédő gumisapka. :))
Ui.: Spoiler alert, elengedjük a 19 éves OFF második autónkat (te tudod: írtam már a célokat/szempontokat...), megérkezett a családba a "kistesó" az S-Cross mellé, egy 3 ajtós 2008-as faceliftes bíborvörös-gyöngyház Swift 1.3 GLX CD AC személyében :))) alakulgat :)))
Be lehet szerelni nyugodtan. A fefete hűtőborda a gumisapkán kívülre kerüljön.
Vagy nem rakod vissza a porvédő gumit hanem csinálsz egy szivacskarikát és azt körkörösen beilleszted az égő mellé. Ez jól lezárja a port és a vizet és sosem lesz párás belül a lámpabúra mert a szivacson keresztül tud szellőzni is.
Sosem tankolom egy kattanásnál tovább. Ráadásul legutóbb mikor kifolyt a benzin a tankolás óta elmentem 40 km-t. Már a benzinmutató sem jelzett full szintet. Sajnos nem ez a probléma.
Ne tankold csurig az autót csak az első kattanásig. A betöltő cső kicsit belóg a tankba pont azért, hogy ne lehessen fullra tölteni mert kell némi levegő is a tankba.
Ha fullra töltöd a tankot akkor a betöltő csőbe tankolsz mert a tank csak a betöltő cső belógó szintjéig telik meg, onnét kezdve a csőbe tankolsz.
Így a hideg benzin és a fölötte lévő levegő a tűző napon felmelegszik, tágul és elkezdi megemelni a betöltő csőben a benzin szintjét.
40 liter benzin 10 fokról 20-25 fokra melegedve képes több mint fél litert tágulni, plusz a tankban lévő benzingőzös levegő nyomása is nő.
Tanácsot szeretnék kérni a következő hibajelenséggel kapcsolatban. Az autó egy Swift, 2006-os, 1.3-as, benzines. Ha tele vagy majdnem tele van a tank és a nap hosszan süti az autó oldalát, akkor valamilyen módon a tankban megnő a nyomás és a zárt tanksapkán keresztül ömlik a benzin. De nem szivárog, hanem rendesen folyik, a karosszérián át, le a gumin és a földön gyűlik össze. Sajnos legutóbb hosszan állt a napon az autó és mire visszaértem a benzin teljesen lemarta a tank körül a festéket. Arra gondolnék, hogy talán valami nyomáskiegyenlítő szelep, vagy tágulási tartály (amennyiben van ilyen) lehet a hibás. Esetleg tudtok nekem segíteni? Van tanácsotok, vagy talán találkoztatok hasonló hibajelenséggel? Minden ötletnek nagyon örülök. Ha van robbantott ábra a tankról, akkor annak is. Köszönöm!
Valamilyen érthetetlen okból csak egyben dönthető a sport üléstámlája.Na a felső részen,ahol beakad az tud produkálni olyan hangokat,mintha a futóműben lenne valami gond..Ha le van döntve, meg csörömpöl.
Van egy 2006-os Swiftem, utóbbi időben arra lettem figyelmes hogy olyan hangja van az autónak rosszabb úton mintha hátul valami doboz zörögne. Üres a csomag tartó, pótkerék levan fogva, hátul új a hídszilent, illetve a lengéscsillapító is. Viszont nem vagyok teljesen biztos benne hogy hátulról jön, lehet elölről. Ötlet van hogy mit nézzek meg?
Van egy 2007-es benzines Swiftem a szivargyújtó csatlakozó elromlott, kontakthibás lett, szerelő amikor kiszedte,mozgatta akkor látszódott ez igazán.Van egy szivargyújtó csatlakozós kicsi gyári(Mercedes) hordozható levegős kompresszorom, ezt használtam amikor kellett a megfelelő guminyomás beállítására, már egy ideje volt vele probléma a csatlakozóval, kontakthiba, mozgatni kellett,hogy működjön. Szerelő berakott egy univerzális szivargyújtó csatlakozót,aminek két nagyon vékony vezetéke van a gyári 3 vezetékeshez képest,nem is megy róla a kompresszor nem meglepő módon. Mondom nem jól van ez így, persze ő szerinte a kompresszor nagyobb teljesítménye miatt ment tönkre a csatlakozó,ami nem is ment tönkre,mert ahogy írtam amikor meg lett mozgatva akkor jó volt(kontakthiba). Biztosítékot soha sem vágta ki a kompresszor, a kiszedett csatlakozón semmilyen elszíneződés nem látszik,égett szaga sincs. Tehát ha sok lett volna a teljesítmény akkor csak elégett volna a biztosíték.Ezt a kompresszort már 5 éve használom, G Astraban is volt használva,nem volt baja ott sem, ha nem bírta volna a csatlakozó akkor már előbb előjött volna hiba pl.(biztosíték kiég).
Mi lehet az igazság? Érdemes lenne venni bontott szivargyújtót és visszaalakítani a gyári megoldásra?
Valaki cserélt mostanában kereket? A jobb első keréknél nálam olyan, mint ha hiányozna egy takaróelem a kerék és az ékszíjtárcsa közül. Megnézné nekem valaki, hogy ha alá van szedve a kerék, akkor onnan ez neki látszódik-e?
ha nem, akkor az utolsó szervízelésnél ezt nem tették nekem vissza.... :-(
Lehetséges, hogy egyszerű kontakthiba áll a dolog mögött. Először is mozgasd meg a biztosítékokat mind a műszerfal alatt mind a motortérben. Nézd meg a sebesség jeladó csatlakozását a sebváltó hátsó részénél. Egy kis fekete műanyag jeladó belecsavarozva a váltóba.
Problémás a számolásod. :) Maradjunk 2 év alatt, hiszen mégis csak egy patent újjal állnak szemben. Első 4 hirdetés, mind 4,5M, három piros, egy fekete (az egyik talán metál, de az se biztos), egy garnitúrával mind. A Suzuki honlapján pont ugyan ennyi az új, tehát kerek 100 ezerrel drágább (a forgalomba helyezés végett). Azt ne mondjátok már, hogy emberek úgy vesznek autót, hogy így csütörtök délután kipattan a fejükből és a Tesco-ba menet lecserélik a régit. :) Nálam alapjáraton több hónapos projekt ez, simán beleférne pár hónap extra várakozási idő, azért hogy egy zsír új autóba ülhessek.
Egyébként nem saját okból jött fel a téma, én a nagyobb autókat preferálom (Octavia), azok újkori ára meg messze van a büdzséhez képest. Viszont faterék vennének valami kis apróságot, szánnának rá mondjuk 2,5M-ót, gondoltam ebből már egy majdnem új kisautónak ki kéne jönnie. Hát pont nem. Hasra ütve kb jó, ha 10-15%-al olcsóbb egy hasonló Octaviánál. Felfoghatatlan. Volt régen a mondás, hogy az Opel sose kop el. Ezek szerint ma ez a kisebb autókra vonatkozik. :)