Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Desiderius_76 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 67497

Hát a rátankolásos módszer szerint nálam városban (nem dugóban ücsörögve) 8,5-9,5. A 7,5-es átlag autópályán 120 körül tud összejönni. Nem vezetek extrém módon, nem pörgetem feleslegesen, de mivel sok minden függ az ember lábától, ezt egyelőre nem gondolom hibának. A mérhető, dokumentálható, reprodukálható jelenség az a 1,5 literes eltérés.

Előzmény: Gyuri0123 (67495)
Gyuri0123 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 67496

Mikor rángat? Ha folyamatosan nyomod a gázt, vagy amikor váltasz 1-ből 2-be? 

Előzmény: HondaJazzy87 (67494)
Gyuri0123 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 67495

1.5 l kicsit sok. Lehet, sűrűn nullázod az egyes mérési szakaszokat? 

A fogyasztás (Bp) nálam úgy alakult, hogy nyáron városban 6,5-7.5l, télen városban 7.5-8l körül. Országúton 4 és 7 l között, tempótól függően. Tartós 130-nál 6l körül kér. 

Előzmény: Desiderius_76 (67493)
HondaJazzy87 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 67494

Sziasztok!

 

Teljesen új vagyok itt. Egy hete vettem egy 2013 szép kék Jazzt. 1.33 100 lóerős. (manual 5)

115 ezer kilométer van benne, így most vásárlás után megvolt egy viszonylagos nagyobb szerviz. 

Szokásos folyadékok, szíjak, gyári gyertyák, valtoolaj.

 

Nem vezettem még ilyen japán autót, sőt egy ideje kézi váltós autót sem. Nagyon szépen gyorsul 4000 felett, tetszik hogy így pörög. 

 

A PROBLÉMÁM a következő: 1-2-es fokozatban rángat, néha mintha a harmadikban is érezném. Nem halálosan, de kicsit. Elvittem a szervizbe, ahol azt mondták semmiképp nem kell ezen kuplungot cserélni vagy bármit is tenni vele, mert egyszerűen ez a pici motor, ott 1000-1500 as fordulaton ennyit tud, alig kap benzint (ha jól emlékszem így fogalmazott) szóval ne várjak csodákat, ez mindig így be fog rántani mert ott nincs erő benne. Persze ha borzasztó figyelmesen váltok akkor elkerülhető, de ki akar úgy vezetni mintha üvegből lenne az autó,,,

Szóval higgyem el hogy ez így normális vagy vigyem el máshova? 

 

Köszönöm ha valaki válaszol, sajnos képtelenség ennyit visszaolvasni, próbálkoztam egy ideig, de nem találtam "bele" 

Desiderius_76 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 67493

Sziasztok!

 

Egy 2013as, 1,4es Jazzt használok. Itt a fórumon azt olvastam, hogy a fogyasztásmérő 0.2-0.5 liter között szokott csalni. Az enyém úgy 1.5 litert csal (lefelé). Szerintetek van valami olyan hiba, amit lehet/érdemes nyomozni? (Más kérdés, hogy rátankolással mérve is elég magas a fogyasztása ahhoz képest, amiket neten olvasgatok, de ebben elméletileg elég sok szubjektív tényező is szerepet játszhat, úgyhogy egyelőre ezzel nem foglalkoznék.)

 

Köszi a segítséget.

BekeToni Creative Commons License 2021.09.12 0 0 67492

Remélem azóta rájöttél, hogy semmi baja csak a klíma volt bekapcsolva...

Előzmény: steveeboy80 (67486)
BekeToni Creative Commons License 2021.08.30 0 0 67491

A hűtő alján van egy hőérzékelő (ECT 2). Húzd le a csatlakozóját és figyeld meg, hogy mi változik. Elvileg ezt a szakadást nem figyeli az ECU.

 

Az Engine Coolant Temperature Sensor-nak két változata van. (Nem tudom, hogy ebben a motorváltozatban melyik van.)

Az egyszerűbb egy kerek csatlakozós kapcsoló, ami 93°C felett bekapcsol.

 

A másik egy lapos csatlakozós

(NTC) thermistor, aminek az ellenállása csökken a hőmérséklet növekedésére, kb. az alábbiak szerint:

12kohm               -20°C

5.0                         0

2.0                         20

1.2                         40

0.7                         60

0.4                         80

0.2                         100

0.1                         120

Előzmény: steveeboy80 (67490)
steveeboy80 Creative Commons License 2021.08.30 0 0 67490

Köszi a tippet, de hűtő színültig tele, kiegyenlítő tartályban pedig min-max között a szint.

Mi más okozhatja akkor még ezt a folyamatos ventilátor ON/OFF dolgot?

Előzmény: BekeToni (67489)
BekeToni Creative Commons License 2021.08.29 0 0 67489

Hidegen vedd le a hűtősapkát és töltsd színültig.

Előzmény: steveeboy80 (67486)
Gyuri0123 Creative Commons License 2021.08.29 0 0 67488

18-ast cseréltem hybridre. Alig volt benne kilométer. Most volt jó áron, mit csináljak... :) 

Előzmény: jazzcool1,2 (67487)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2021.08.29 0 0 67487

örülök a hybrid kedvcsinálónak, bár a 2016-os CVT cseréje nem holnap várható. 

steveeboy80 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 67486

Sziasztok!

 

Mennyire üzemszerű a következő jelenség (2014-es L13Z2): alig alszik el az alacsony hőmérséklet visszajelző lámpa a műszerfalon, a hűtő ventilátor(?)/ami az akkuhoz van közelebb/ egyből beindul, majd megáll. Kb. 5-10mp-ig megy, majd 10-20 mp semmi, majd után újra és újra :-(

 

Van valami tippetek?

 

Gyuri0123 Creative Commons License 2021.08.26 0 0 67485

Igazad van, nem figyeltem, hogy nálad simán összejött a 3.3l-es átlag.  Én nem figyelek túlzottan a fogyasztásra, de nem is vascipőben vezetek. :) Az így összejött, hajszállal 4l alatti átlagfogyasztással is szuper elégedett vagyok. 17-es GK jazzt én is nagyon szerettem különben, de ha "nem nyomnak fegyvert a fejemhez" és megtehetem, soha többé nem megyek vissza "sima benzines" autóra. 

Előzmény: texastommi (67484)
texastommi Creative Commons License 2021.08.26 0 0 67484

A felrakott képemen látszik, hogy 1003 km-t ment 3.3 l átlagfogyasztással, normál tempóban, nyilván klíma is benne van. Ez városi-elővárosi ingázás reggeli és délutáni csúcsidős, napi 55-65 km, tele lámpával, sebkorlátozó táblákkal, kb. 30 lámpa nélküli zebrával.. Igaz én nem nyomom neki, próbálok előrelátóan vezetni. Ha bekacsol a benzinmotor, és még taposod is neki rendesen, akkor felpörög, de ez csak a korábbi csendhez képest hangos. Az előző 1.3 Jazz (2015) is hangos volt ilyen szempontok alapján, ja és annak a gyorsulása ehhez képest nagyon gyenge. De az is átkozottul jó autó volt, sajnáltam is lecserélni, de nem bántam meg.

Előzmény: Gyuri0123 (67481)
Gyuri0123 Creative Commons License 2021.08.26 -1 0 67483

Vontatni valóban ne lehet vele, de ez nálam semennyire nem okozott fejtörést.

Írod, hogy kellemetlenül zajos padlógáznál. Engedd meg, hogy visszakérdezek... az előző Jazzek mennyire voltak csendesek padlógáznál?? Engedd meg, hogy azonnal válaszoljak is rá...semennyire. Ordított a motor 4-5 ezres fordulatól úgy, hogy kiabálni kellett, hogy a melletted ülő értse mit mondasz. GD, GK dettó zajos volt, bár a GK picivel halkabbra sikerült. A hybridben viszont sokkal jobb a hangszigetelés (is), így kb. annyira "kellemetlenül zajos" padlógáznál, amennyire egy előző generációs Jazz képes autópályán kb. 120 km/h állandó sebesség mellett. De, padlózni felesleges a hybridet, mert a 254 Nm nyomaték úgy repíti, mint egy nálánál sokkal sportosabb autót. Aztán, azért hallod még kellemetlenül zajosnak, mert egyébként "néma csendben" és nyugalomban autózol vele, mikor nem taposod padlóig a gázpedált. Ahhoz képest valóban kellemetlen, hogy hallani a benzinmotor jelenlétét, amit "normál" menet közben alig veszel észre. A CVT váltó sajátossága amúgy, ha padlózod, nem vacakol, visszavált akár kettőt hármat, hogy a legnagyobb legyen a nyomaték, de erre a való életben igen ritkán van szükség, max. vészhelyzetben. 

Ha ismered a Kiscelli úti emelkedőt (talán nem) tudod, hogy ott elvérzik az autók zöme, mert szűk a kanyar és iszonyú meredek. Nos, az előző Jazzeim felmentek ugyan kisebb-nagyobb kínok árán, de a hybrid olyan könnyedén abszolválja ezt a kellemetlen útszakaszt, mintha épp csak egy enyhe emelkedőn kaptatna felfelé és mindezek tetejébe nem ordít a motor, mert nem kell padlózni. Picit megemeli a fordulatot max 2e-ig, ami halk zümmögésként jut be az utastérbe. 254 Nm megteszi a magáét és tol, mint egy gőzmozdony. GK kettesben ordított, szenvedett, hörgött. Aztán volt olyan 100 lovas Corollám, ami fel sem ment kettesben, mert nem tapostam neki eléggé mint állat, így vissza kellett váltanom egyesbe, de így is padlóznom kellett, hogy ne guruljak vissza. Csak azért említem a Corollát, mert nem fapad volt és nem öreg, de ennyit tudott és hogy ne bántsam már tovább az előző generációs Jazzeket. :) Nem vagyok elfogult, egyszerűen kiismertem annyira, hogy tudjam, hogyan kell vezetni és miben jobb a hybrid. Nem akarok én hitvitát nyitni, mert nincs rá szükségem, csak mindenhol olvasom, hogy mennyire drága a hybrid és milyen ronda és hogy az elődök milyen szuperek voltak hozzá képest. Nos, ezek az állítások nem igazak, mert egyszerűen nem látnak az emberek a szemüktől. Tény, nem egyszerű kifizetni 7+milliót egy autóért (nekem), de azt mondom, minden egyes forintját megérte, főleg, ha összehasonlítom más márkákkal és felszereltségekkel, vagy az előző szériás Jazzekkel. Természetesen szerintem, mert az pl, hogy "szokni kell a belsejét, szokni kell a műszerfalat, meg fura az egész"...  ez nálam úgy jött át, hogy végre egy teljesen letisztult műszerfal, végre tényleg jók az ülések, végre tényleg jó a hifi, végre minden kézre áll, végre csendes az utastér és végre úgy megy, mint egy sokkal komolyabb/nagyobb autó, mindez 4l alatti átlagfogyasztással. Ki lehet találni ellene "indokokat", csak nem érdemes. :) Ha valakinek nem tetszik, azt elfogadom, mert ez tényleg perdöntő lehet. 

Előzmény: pana2 (67482)
pana2 Creative Commons License 2021.08.25 0 0 67482

Próbáltam, tetszett, tágas, csendes, az első komolyabb gyorsításig - akkor kellemetlenűl zajos.

Nekem probléma, hogy nem lehet vele vontatni, másnak ez nyílván nem, vagy kevésbé szempont. A formát szokni kell, se nem szép, se nem csúnya, mint eddig valamennyi jazz.

Előzmény: Gyuri0123 (67481)
Gyuri0123 Creative Commons License 2021.08.25 0 0 67481

Na igen. Himaláján lakva nehéz lenne 5l alatti fogyasztást "generálni", mert amennyivel többet fogyaszt hegynek felfelé, sajnos nem ugyanannyival fogyaszt kevesebbet lefelé. 

Budapesten lehetetlen lenne ( kivétel a kivétel), hogy 3.5 alá menjen az átlag. Aki tartósan használja elővárosi/városi körülmények között, annál 3.5 az átlag. De ezt is csak úgy lehet összehozni, hogy nem állsz be a délutáni dugókba, amikor 3 km 1 óra menetidőt jelent. Nincs az az ügyes láb, ami ezt ki tudja kompenzálni. Viszont láttam abban a táblázatban 6l feletti átlagokat is, ami elképesztően sok a hibrid esetében. Fogalmam nincs, hogy tudta ezt összehozni a gazdája. Nálam 5.6l volt a csúcs átlag, de sokkal többet álltam, mint haladtam vele és a klíma is folyamatosan be volt kapcsolva. Úgy képzeld el, hogy kb. 1 km távolság volt kb. 40 perc és ezt naponta megtettem, hasonló "tempóban".  Ha ezt a benzinessel tettem volna, 8-8.5l minimum lett volna, de szerinte alálőttem. Nem vagyok extrém módon takarékos vezető. Pl. nincs bekapcsolva az ECO mód sem, mert zavar, hogy olyankor kicsit lomhábban reagál a gázadásra.

 

Ilyen vezetési körülmények és stílus mellett volt a GK átlaga 7.5l, (kivéve a 40 perc/1km távot "képező" rendszeres dugókban állást, mert ott inkább 9-10l lett volna, ha pl. járatom a motort, hogy ne dögöljek meg a 38 fokos napsütésben árnyék hiányában :), így azt ki is hagyom az átlag számításból ) hibriddel pedig 3.9. Nekem ez a -3.6l is maximális elégedettséget okoz, hogy így mondjam és közben nem "vacakolok" ha el kell indulni, ugyanakkor úgy megy az autó, mint egy 180LE-s turbós benzines és mégis 4l alatt fogyaszt városban (Budapesten). Na ez itt a lényeg, nem az hogy "sima" Jazzel is össze lehet hozni hasonló átlagot, csakhogy annál tényleg tojás legyen a talpad alatt és 5x meggondolod, hogy előzz-e vagy sem. Hibriddel könnyedén, kényelmesen és közben dinamikusan haladva teszed meg ugyanazt a távot 4l alatti átlag fogyival. Hidd el, a sima Jazz sehol nincs hozzá képest. 12 éve Jazzt hajtok, csak tudom, mennyivel jobb/rosszabb egy "másik" autó. :) Nem támadásból mondom, csak hogy próbáljam leírni valahogy, mekkora szakadék tátong a hybrid és az előző Jazz szériák között. És ha tényleg extrém takarékos a vezetési stílusod és nem Budapesten használnád délutáni dugókban, nem kizárt a 3-3.3l-es átlag, de erre nincs bizonyítékom, csak saccolom. Volt olyan szakaszos mérésem, hogy 2.8l, de ezt kizárólag sík országúton, nyugodt tempóval tudtam abszolválni. 

Előzmény: kisfo (67480)
kisfo Creative Commons License 2021.08.25 0 0 67480

az elsö mondat elsö tagmondata kivételével egyetértek :)

nyilván ésszel érdemes mindent interpretálni, figyelembe véve pl. azon gondolatokat es tapasztalatokat is, amiket Te leírtál

 

(felhasználasi hely, hajtasi mod kihatása a hybrideknel még nagyobb, mint "sima" benzineseknel a fogyira)

 

..vágynék olyan fogyira, amit az én extrémül fogyira figyelö hajtásom mellett az aktuális Jazz hybrid tud(na - az 1.2i DSi-vel 150+ ezer km atlaga 4.5 alatti nálam, tippem szerint 3.0-3.3 tajan lennék az aktuális Jazz hybriddel)

Előzmény: Gyuri0123 (67479)
Gyuri0123 Creative Commons License 2021.08.25 -1 0 67479

Ezek az adatok azért nem egészen relevánsak, mert szerintem vagy tapossák, mint állat a hibridet és Németeknél pl. sokat pályáznak is vele, és/vagy a benzinesek tulajai ezzel szemben óvatosan vezetnek. Így lehet közelíteni egymáshoz a különböző Jazzek fogyasztási átlagát, de akkor sem lehet kiindulni ezekből az adatokból. GD/GK nálam is tudott 5l alatt fogyasztani, de ahhoz nagyon ésszel kellett bánni a gázpedállal, szigorúan országúton használva. Amint beértem a városba, meredeken emelkedett a fogyasztás. Nálam csak város mellett (ez sokszor megesett) kizárólag 7l feletti átlag jött ki, pedig kinőttem rég a száguldozó korszakomból. A hibrid városban alig fogyaszt. Simán 4l alatt tartható az átlag vele. Autópályán viszont 5.5l 130-as tempó mellett, Németeknél, ahol sok helyen nincs sebességkorlátozás és 160-al tekernek a hibriddel, ott a 6.5 is befigyel, bár még ez is fapapucs a sima benzineshez képest, mert 160-nál inkább 7,5l a fogyasztása egy nem hybrid Jazznek. Tehát autópályán már nem nagyon brillírozik a hybrid, de ennek is megvan az oka, tudniillik, 100-as tempó mellett még belehajt a villanymotor is, de itt is már inkább a benzinmotor dominál. 100 alatt (akár 95-el) meg még a villanyhajtás dominál, így 3.5l körül alakul az átlag országúton. Tehát ezek az 5l körüli átlagok csak akkor jönnek elő, ha sok/rengeteg az autópályás menet. 

Előzmény: kisfo (67478)
kisfo Creative Commons License 2021.08.25 0 0 67478

sok jo és balesetmentes km-t az uj hybrid Jazz-ekkel !  ..meg persze a korábbiakkal is :-)

 

 

fogyit itt is megnéztem: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/1293-Jazz_Hybrid.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2019&powerunit=2

 

vs. mondjuk az 1.2i VTEC:

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/169-Jazz.html?fueltype=2&vehicletype=1&power_s=89&power_e=91&powerunit=2

 

vs. az 1.2i-DSi:

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/169-Jazz.html?fueltype=2&vehicletype=1&power_s=77&power_e=79&powerunit=2

 

azaz az atlagok:

aktualis hybrid: 4.99 l/100km,  1.2i VTEC: 5.96 l/100km,  1.2i-DSi: 6.14 l/100km

 

 

Gyuri0123 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 67477

A "B" fokozat tényleg iszonyú jó. Nagyon erős motorfék, gyorsabb visszatöltés.  Féket én is alig használok. Szerintem a fékbetétcsere is lényegesen később jön el, mint a benzines testvérnél. Harmadannyit nem kell taposni... és még meredekebb lejtőn sem gyorsul az autó, hanem szinte állandó sebességgel csorog lefelé. Na persze nem szakadéknak lefelé..

Nem tromfolni akarok, de kaptam az általad sorolt ajándékok mellé még 5 év ingyen szervizt is. Az enyém 2020-as gyártású, "raktári darab", ezt még a korrektség kedvéért megemlítendő részemről. Bár, ez egy cseppet sem zavar, mert ha megrendelem októberben mondjuk, úgyis következő év elején jön meg, szóval, nem nehéz előző gyártási évű darabot kifogni. Szerencsével 3-4 hónap a beérkezés, ha nincs raktáron, de simán lehet több is, ha nem kerül azonnal gyártásba. Mióta kizárólag Japánban készül a Jazz, nem lett gyorsabb az import. 

 

 

Előzmény: texastommi (67476)
texastommi Creative Commons License 2021.08.24 0 0 67476

Szintén saját vétel, nem fizetett. 2021. márciusban vettem a linkelt ár környékén -420 e + ajándék gyári téligumi szett gyári könnyűfém felnikkel+ tolatókamera beszerelve+szőnyegek+sárvédő gumi. Az előző tolta a koszt a hátsó szélvédőre, így sárvédővel jóval kevesebb a trutyi az ablakon.

Lehet szidni-dicsérni, ki kell próbálni, nekünk bevált. Kikerült a házilag beépített pótkerék a csomagtartó alsó részéről, kisebb a csomagtartó, de valóban egy minőségi autóról beszélünk.

Az meg több mint kiváló, hogy 40 l tank benzinnel elmegy 1.000 km-t (vidéki vári forgalom és elővárosi gyorsforgalmi utak, napi bejárással)  és erre tankoltam 33,86 litert kattanásig. 

Persze ez a kocsi nem az autópályára született és padlógáznál megjön a hangja is, akkor utána visszaveszi az ember a gázt és kulturálttá válik. A sebváltó B fokozat miatt alig kell fékezni ha körültekintően és előrelátóan vezeted a kocsit.

Gyuri0123 Creative Commons License 2021.08.24 0 1 67475

Nem fizetett.. én fizettem. :) 

Egy kép, hogy ne csak a levegőbe beszéljek. Akciósan vettem + ajándékokkal, ami nem volt kevés úgy, hogy listaár -480e volt az ára, szóval érdemes figyelni a Honda központi akcióit. Tényleg nagyon más liga, pedig mindkét előző generációs Jazzemet nagyon szerettem, de ez valami fenomenális hozzájuk képest. Mikor először vezettem (a tesztautót), esküszöm végig mosolyogtam útközben. Család ült mellettem, ők is mosolyogtak. Mire visszaértünk a szalonba, egyértelmű volt, hogy váltunk. Aztán kinek a pap.... :) 

 

 

Előzmény: kisfo (67474)
kisfo Creative Commons License 2021.08.24 0 0 67474

köszi a beszámolókat, érdekes olvasni ! 

 

...agyon van dícsérve, mintha fizetett/kerekskedöi stb. lenne (persze csak hülyülök, nem megsértödni !!)

 

nem gondolom, hogy szaladok egy kereskedesbe, csak kivancsi vagyok

ehhez - vagy akkori listaárhoz - képest mennyiért lehetett megkapni ? 

 

https://www.honda.hu/cars/get-a-brochure/_jcr_content/par1/textcolumnwithimagem_315256911/textColumn/richtextdownload_793/file.res/Jazz_%C3%81rlista_2021.04.01_web.pdf

 

Gyuri0123 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 67473

Az utolsó Jazzem 1.3 GK volt. Újonnan vettem. Városban simán megette a 7.5 litert, főleg klímával. Ez most 3.9l. Budapesti forgalomhoz mondom ezeket a fogyasztási adatokat. 

Pillanatnyilag imádom ezt az autót... :)  Nem is értem, miért ez az ellenszenv iránta, mikor egy Skoda Fabia is simán beleszalad 6.5-7 millióba és ez még nem is a kínálat csúcsa. 

Előzmény: texastommi (67472)
texastommi Creative Commons License 2021.08.24 0 0 67472

Sziasztok!

Egyetértek az előttem szólóval, én kb. 5 hónapja "hajtom" az autót. Előtte egy szintén újonnan megvett manuális váltóval szerelt Honda Jazzt használtam 5 évig. A kocsi nagyon jó, sztem is megéri az árát.

Fogyasztása kb. 1-1,5 l-rel jobb az elődjénél. A fényképen a két "nagyobb" érték egy oda-vissza nyaralási út 2x400 km autópályázással.

Mire lecseréltük az autót, már csak hybridből lehetett választani, de nem bántuk meg! Eddig semmi hiba, teszi a dolgát, a váltó fenomenális. Az alakja tényleg furcsa egy kicsit, az elődje azért szebb volt.

Gyuri0123 Creative Commons License 2021.08.24 0 0 67471

Sziasztok!  Elöljáróban annyit szeretnék mondani, hogy volt két Jazz-em, mindkettőt újonnan vettem és összesen 11 évig használtam (a kettőt), tehát van némi tapasztalatom és véleményem Jazz-el kapcsolatban, bár ez is szubjektív, mint az hogy finom-e a pacalpörkölt. :) 

 

Ellentmondtam magamnak, mert mégis vettem egy Jazz Hybridet. Történt ugyanis, hogy a "kereskedőm"  "hozzám vágott" egy kulcsot és azt mondta, hogy vigyem el egy próbakörre, nem fogok tudni kiszállni belőle.... Ebből lett egy bő 1.5 órás teszt út, aminek utána valóban nem bírtam a csábitásnak ellenállni és ott helyben lefoglaltam egy kiállított autót. Ennek két hónapja már. Csak azért nem írtam eddig, mert nem akartam nulla tapasztalattal véleményt írni róla. Szóval, kezdem "a" negatívummal, mert igazából csak egy van, az pedig a csomagtartó mérete, mert sajnos az akkupakk miatt 50 literrel csökkent a mérete. De ezzel vége is a negatívumoknak és kizárólag csak jókat tudok írni róla. Ez a Jazz, nem az a Jazz, tömören fogalmazva.  Bővebben...: az egész autó úgy ahogy van, teljesen más elképzelések mentén lett tervezve. Mivel is kezdjem... talán az összeszereléssel, ami példás. Sokkal sokkal kevesebb a nyiszorgás az utastérben, mint eddig bármelyik Jazz esetében volt. Nagyon rossz úton egy egy halk "riccenés" jelzi, hogy nem Rolls Royce-ban utazunk, de ettől eltekintve néma csend és nyugalom az utastér. Az ülések vastagok, nagyon nagyon kényelmesek. Több órás utak alatt sem kellett fészkelődnöm, sőt eszembe nem jutott, hogy változtassak az üléspozíciómon. Olyan, mintha ráöntötték volna a hátsómra. Az oldaltartása is kiváló, mert az utasok közötti légzsákok miatt felhúzott oldalperem sokkal határozottabb, így szinte úgy tart, mint egy sportkocsiban. A teljes szigetelés is sokkal hatékonyabb, mint eddig bármikor. Pl ablaktörlők zajai, vagy tökör állítás/behajtás szinte teljesen hangtalanul működik. Az ajtók úgy záródnak, mint egy páncélszekrényen, "súlyosak", tompán puffannak. A futómű kényelme példás. Nem ráz, nem fapados, alig hallható futóműdobolás az utastérben. Az út hibákat kiválóan elnyeli és enyhén bólintva abszolválja a nagyobb hullámokat. Nem sportos, de nem is dülöngél kanyarokban, szóval parádés és imádni való a viselkedése szerintem. A nagyobb önsúly (1270kg) kifejezetten jót tett a rugózásnak és úgy tűnik, mintha egy-két kategóriával nagyobb autóban ülnénk. A motorzaj "kétarcú", mert igazából csak akkor hallani nagyon halkan, ha áramot termel, de ezt valóban igen halkan teszi. Menet közben szinte semennyire nem hallható, ha épp "dolgozik" a benzinmotor. Kissé hangosabb lesz padlógázas gyorsításkor, de még így is jóval csendesebb, mint az elődök voltak. Én 1x padlóztam le kényszerből, de egyszerűen nem kell a "padlógáz", mert különben nagyon rugalmas az autó. A 254 Nm nyomaték szinte mindenre elég. 100-as tempóig rakétaként lódul meg és mindegy hogy emelkedő van éppen, mert akkor is gyorsul, mint egy repülőgép. Húzósabb emelkedőkön is simán felmegy "bármekkora" sebességgel, de ilyenkor már besegít a benzinmotor, nem épp a legnagyobb csendben, viszont még mindig nem a halláskárosodás határán, mint ahogyan ez az előző Jazzeknél volt szokás.  A stresszmentesség elmondható az egész autóra úgy ahogy van, mert annyira nyugodtan, kényelmesen és könnyedén lehet vele autózni, hogy a mindennapi dugókkal tarkított "agybeteg" Budapesti forgalomban is mókás vele a közlekedés. Minden olyan finoman működik az utastérben, hogy szinte favágónak érzem magam, mikor véletlenül erősebben rábökök egy egy gombra, ami egyébként egy erősebb "ránézéstől" is képes lenne bekapcsolni. A klíma iszonyú gyorsan és hatékonyan dolgozik, tisztán elektromos hajtással, így álló helyzetben is működik, bár hosszabb álldogálás alatt azért beindul néha a benzinmotor is, hogy pótolja az elveszített energiát. A fogyasztásban szinte semennyire nem érezni meg, hogy klímával vagy anélkül utazunk, sem a menetdinamikán (gyorsuláson/rugalmasságon ) nem érződik semennyire, hogy ki vagy be van kapcsolva a klíma. Az elődök tudjuk, mennyire haltak meg ha bekapcsoltuk a klímát. Na ilyen a hybridnél nem fordul elő. Végül a fogyasztás... nekem 4l körül alakult eddig az átlagom úgy, hogy 400km autópálya (nyugodt tempóban) és 450km városi tötymörgés. Ha szétszedem részekre a fogyasztást, akkor kb úgy alakul, hogy országúton szabályosan hajtva kb. 3.5l, autópálya 100-as tempó mellett 3.9-4l l, tartósan 130-al 5.5l és városban 3.6-3.9 dugók és (nagyon) rövid távok függvényében. Még pár szót a fejegységről... nagyon jó hangú. Akár rádió, akár USB, akár Spotify a forrás (Android Auto-val). Szintén nagyon jól működik a navigáció is (Google térkép) az Android Auto programmal. Telefon kihangosítás kiváló, külön szabályozható a hangereje is, függetlenül a hifiétől, ami szerintem nagyon igényes megoldás. Elegance felszereltségű az enyém, amiben pont elég a gyári extra. Egyedüliként a kulcs nélküli ajtónyitás és tükörbehajtás lenne jó, ha lenne, de nincs. Azt még 1 "milka" kifizetése után élvezhetném... :) 

Úgy summáznám a mondókámat, hogy szerintem az új Jazz (mindenben) sokkal jobb, mint az elődjeik. Az "arca" némiképp fura volt elsőre, de ma már semennyire sem zavar, sőt, inkább tetszik. A belső viszont sokkal sokkal magasabb osztályokat idéz, ami az elődökről nem mondható el és nem kizárólag a helykínálatról beszélek, hanem a minőségérzetről elsősorban. Magam részéről teljesen indokoltnak érzem azt a pluszt amit elkérnek érte, mert minőségben és szolgáltatásban ennyivel nyújt többet a hibrid, főleg annak ismeretében, hogy a többi márka (nem hibridjei) alig maradnak el árban tőle. Egy jobban felszerelt, turbós, 1l-es motorral szerelt benzines (nem hibrid) autó manapság 6 - 8 m között kapható alsó közepes kategóriában, felszereltség és márka függvényében, amihez képest a hibrid Jazz szinte olcsónak mondható.... szerintem.   Aki teheti, próbáljon ki egy Jazz hibridet és nem akar majd kiszállni belőle... :) 

Előzmény: Gyuri0123 (66797)
polhu Creative Commons License 2021.08.22 0 0 67470

Sziasztok, tudom hogy ez a kérdés már meg lett válaszolva ezerszer itt de átolvastam 100 oldalt és még nem jutottam el oda:)

Helyzet: Van egy 2005-ös GD1 Jazz-em CVT váltóval. induláskor gázadásnál rángat. Az meg van hogy indítókuplung hiba csak 2 dolgot nem találtam ezzel kapcsolatban.

 

1) Gondolom nem "szépséghiba", szóval gondolom nem csak annyit tesz hogy kissé idegesítő hanem hosszú távon ez tud nagyobb gondokat is okozni. Mennyire sürgős ezt kicseréltetni?

2) Általában mennyibe szokott fájni egy ilyen művelet?

 

Köszi szépen!!

cs!pesz Creative Commons License 2021.08.20 0 0 67469

Köszönöm! 

Előzmény: stefi001 (67468)
stefi001 Creative Commons License 2021.08.20 0 0 67468

 

Keresőbe: Jazz hibák, illetve az alábbi link:

 

http://www.hondajazzadatok.hu/alkatresz.html

Előzmény: cs!pesz (67467)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!