Urak! Még mindig vannak eladó szalagok(jó része Tanért Polimer, BASF műanyag orsókon), valamint 2db üres BASF LPR35 fém orsó, hibás Akai GX-215D orsós, szintén hibás félsávos Uher SG560, működő BRG M8, National 709 típusú magnók. Ajánlatok és kérésre képek privátban. Sürgős lenne, olcsón adom.
Eladó MARANTZ ST6000 tuner, fekete színben. Küllemben, működésben hibátlan. Eladó hozzá a tuner Marantz RC6000ST távja, DE! Az Európában forgalmazott tunerekben vevő nincs, azokat nem viszi, vagy ha igen, csak rendszerbe kötve. A táv működik, de rendszerben NEM tudtam kipróbálni. Budapest, III. kerület. Az esetleges szállítás az árban. Ára távval 28990.-HUF
Én is benne hagytam a Sansuiban, csak a fejerősítő körüli két kis zajút cseréltem maibbakra, mert azok egyszerűen jobbak. Vannak márkák (Marcom, Rubycon), amik ennyi idősen szinte nem tudnak hibásak lenni, ha ésszerű körülmények között laknak. A Nippon esetében akadnak gondok, azokból gyakoribb, hogy elköszön egy-egy. Philipset kötelező cserélni, Siemens is problémás, Roedersten sem örök-kedvencem a tápban bezárlatosodó verzió. Érdekes kérdés ez. Ha paraméterek alapján nézzük, benne kell hagyni, mert lehet, hogy túlélik még a cserélt alkatrészt is. Ha technikai fejlettséget is hozzávesszük, az elkókat ki kell hajítani a jelútból és fóliára cserélni, ahol lehet, mert a hangra egyik sem gyakorol jó hatást (az erre kitaláltaknál is általában jobb a fólia). Vezérlés, motorok körül is, mert ott nagy bajt tudnak csinálni, ha tönkre mennek.
Szép az a Sansui erősítő is. A potméterek, kapcsolók legózásáért külön tiszteletem. :-) A szegecselt hozzávezetésekkel nagy szopás van, mert azok úgyis ott KH-znak, ahol nem éred el. Ha a környezete lehetővé teszi és az anyaga is, akkor forrasztani szoktam, azzal nem lesz gond, ha tehermentesített a felfogatása révén.
Nem tudom. Nem értek hozzá. A képeket a műtét során készítették... Annyit tudok, hogy a Sansui AU9900 és a 9900A között legfőképpen a hangerőt szabályozó poti a különbség.
Ez utóbbi lett szétszedve, több poti egymás mögött. (és ahogyan írtam, minden más is atomjaira)
Itt a kiforrasztás utáni, szétszedés előtti képek.
Erről már többször leírtam a lényeget: ami működik, azt nem kell "megjavítani". Ajánlott viszont kimérni a pufferek, ill. a kritikusabb helyen lévő elkók kapacitását - nem csak az erősítőben. Kizárólag az cserélendő, amelyik lefelé határozottan kilóg a tűrésből, és/vagy fizikai sérülés látszik rajta. Probléma esetleg akkor lehet, ha beszerezhetetlen az eredeti gyártmányú/típusú alkatrész. Igényesebb készüléknél könnyen előfordulhat, hogy a puffercsere + bejáratás után rossz irányba változik a hang.
Igen, arra rájöttem, hogy ezen a kereten belül mozogva nem nagyon találtam volna "jobb" hangzást, csak mást, esetleg tudatlanságból jól mellényúlhattam volna.
Sansui AU9900A. Az előző narkós, önjelölt elektronikai zseni szétbarmolta. Nyolc végfoktranyóból hatot kivégzett, az egész belseje hányás volt. Néhány kép, hogy lásd, milyen sza..kupac volt szegény:
Minden forgó-mozgó alkatrész (potik, kapcsolók, relék, stb..) apró darabokra lett szétszedve és kipucolva. A hangerő poti is:
Az egészben érdekes módon a tápnál lettek cserélve a kondik és igen kevés alkatrész, ami már mérve nem volt tökéletes. De összességében még mindig gyári értékeket mutatott majdnem minden, ami ahhoz képest, hogy negyven+ éves gépről van szó és amit nem kíméltek, egész jó teljesítmény. Természetesen kapott új végfoktranyókat, beállítás is megvolt hozzájuk. Tulajdonképpen feltámadt :)
Második.
Sansui TU9900-es tuner. Pár hete a tápban lett cserélve egy alkatrész, én is kértem, hogy kondizzák át az egészet. A mester minden kondinál a gyári értékek fölött mért! szintén 40+ év után is. Nem javasolta a csere-berét. Elmondása szerint a 30-40 éves régebbi elektronikáknál használt kondiknál a mai kondik közül csak az audiofil darabok jobbak talán. Jó drágán.
Mindkettő istenien szól egyébként. Szóval nekem két szakember is azt javasolta, hogy mindenáron nem kellene piszkálni azokat az alkatrészeket, amelyek még gyári értékűek.
Nem vagyok műszerész, nem is értek hozzá, csak megfogadom azok tanácsát, akiknél jártak a készülékeim és jó szándékkal segítettek. (Legombolhattak volna rólam 50-100 ezret is pluszban, mire mindkét gépezet megkapta volna a jelenleg jónak mondható kondikat pl, de nem tették.)
Na megreparálták a Marantzot, a táppanelben volt hiba, nem volt meg a tápfesz. Viszont javasolták, hogy ez a cucc már elég idős, ki kellene cserélni az elkókat benne. Érdemes megvenni egy ilyen packot?
Túlságosan is az... a Helix vagy a Nexus "barátságosabb" akar lenni a kelleténél, de nem hazudnak rosszul, ha az erősítő kellően színezetlen és gyors. Megfelelőbb választás oda a Nait 1 vagy 2, mint akármelyik Marantz.
Kis segedelmet kérek. Marantz PM-250-el érdemes foglalkozni? Ez már a filipsz, vagy ez még a régi? 1980-as darab, made in japan. Sajna hibás, de ha hallgatható, és érdemes, akkor megjavíttatnám.
Nem csak a simlisek számára. Aki a piacon versenyben akart maradni, az jobban tette, ha titokban tartotta a kiugróan jó hangminőséghez vezető utat. Egyébként sem egy modern értelemben vett, elméleti alapú, hanem a legjobb középkori hangszerkészítő mesterekéhez hasonlatos, tapasztalati tudásról van itt szó.
A balzafa leginkább azért ment ki gyorsan a hifis divatból, mert sorban jöttek az olcsóbban gyártható, és mégis jobb hangú állvány-megoldások.