Hogy antropozófián mit értenek imaginálás és imagináció alatt, azt nem tudom. Ebben nem tudok segíteni. Forrást sem ismerek. Viszont ha nagyon akarod, még találhatok antropozófiai művekben ilyet. Csak akkor már nem csak emlékezetemre fogok hagyatkozni.
A tibeti ("nagy") buddha napokat hívják 10 milliószoros napoknak , sorrendben ez az első holdhó 15. , negyedik holdhó 15. , hatodik holdhó 4. és kilencedik holdhó 22. napja. Az első holdhó , egyben a tibeti újév első napja február 25. *Ezeken a napokon minden teremtés 10 milliószoros erővel hat. * Fontos, hogy arra gondolj, amit teremteni szeretnél az életedben. Ha negatív érzelmeid, gondolataid merülnek fel. Nyilvánítsd ki, hogy elengeded őket. A nagy terheid feloldását érdemes erre a napra időzíteni. Küldj fényt, szeretetet a Földnek és az emberiségnek! Képzeld el a Földet egészségesnek, a rajta élő embereket pedig békésnek, szeretet telinek. Lásd a Világ békét ünnepelni! Tegyél meg mindent, amit szeretnél 10 milliószoros erővel hatni! Szólj minél több embernek, hogy ők is tudatosak lehessenek ezeken a napokon. )
Nagyon nagyon szépen köszönöm a segítséget.Szerencsére ezeknek a könyveknek a nagy része meg van, igaz, hogy nem mind.Természetesen nem csak antropozófiai anyagok érdekelnének, hanem minden.
Magyarul megjelent könyvek Rudolf Steinertől, amikben olvashatsz róla:
-A magasabb megismerés fokai
-Szellemtudomány körvonalai
-Hogyan jutunk a magasabb világok megismeréséhez
(bár ebben az imagináció szó semmilyen formában nem fordul elő, ha jól tudom, de a gyakorlatok elsősorban imaginációhoz vezetnek)
Előadásciklusok, amikben úgy emlékszem, hogy vagy a gyakorlatokról vagy magáról az imaginációról is van szó:
-A magasabb világok valósága
-Makrokozmosz és mikrokozmosz
-Kelet a nyugat fényében
-A rózsakeresztesek teozófiája
-János apokalipszise
-A beavatásról (Ez a Hermit kiadó rendkívül rossz fordítású kiadása, néha ellentétes értelmű magyar mondatokkal, mint ami a német eredetiben szerepel. Nem ajánlom, ha ezeket nem veszed észre.)
Én is egy kéréssel szeretnék hozzátok fordulni. Az imaginációról szeretnék mindent megtudni, amit csak lehet.Úgy gondolom, ez a téma előbb-utóbb mindenkinél aktuális, az volt, vagy az lesz.Aki tud erről könyvet, honlapot, hanganyagot ajánlani esetleg megosztaná a személyes élményeit, az nagyon nagy szolgálatot tenne. Előre is köszönöm.
Rudolf Steiner Ház, (1026 Budapest, Riadó utca 2/b.) 18:30 A Jézus-misztériumok – a Krisztus-lény és Krisztus tette Gwendolyn Fischer nyilvános előadása November 12. Csütörtök, Váci Waldorf Iskola, (Vác, Galcsek u. 12.) 18:00 Az önmegvalósító ember – Hogyan keresünk és adunk irányt életünknek? Gwendolyn Fischer nyilvános előadása
November 13. péntek,
Árnika Központ, Gödöllő (Gödöllő. Szabadság út 45.) 10:00 Munkatársképzés: Mélyebben a Keresztény Közösségről 18:00 Mit tehetünk és miért tegyük a halál kapuján átlépettekért? – Eszközök az elhunytakkal és elhunytakért végzett valóságos és hatásos munkához Gwendolyn Fischer nyilvános előadása
November 14. szombat,
Árnika Központ, Gödöllő 9:30 Emberszentelő szertartás (angol nyelven) 11:30 Beszélgetés: Tagság a Keresztény Közösségben 13:00 Közös ebéd 14:00 Konfirmánsok felkészítés
Ne haragudj, de úgy érzem éppen elég betűhalmazt gyártottunk, hogy belássuk meddő ez a vita.
Az antropozófia tanítása hit kérdése, és éppen ezért nem vizsgálható a godeli tétellel, miszerint egy elmélet teljessége ellentmondásosság nélkül nem valósulhat meg ellentmondásosság nélkül, és ezért egy tökéletes (matematikai axiómarendszerbe illeszthető) elmélet soha sem lesz teljes vagy eléggé kifejező.
Másik - ma is aktuális - könyve a "Momo", ahol a szürke urak (ki-ki helyettesítse be őket tetszés szerint) elveszik a levegőt a tisztes polgároktól. Csak a szeretet segít. Mihael napja van.
Igen, az is megvan nekem :) tényleg nagy rajongója vagyok. Abból a kötetből a kedvencem az, amiben a fiú, aki hosszú idő alatt növesztette ki a szárnyait, még egy utolsó napi próbát áll ki, mielőtt elrepülhetne.
Sok sok évvel ezelőtt megjelent egy könyve, ami nem meséket tartalmaz, hanem furcsa, "szürreális" történeteket.A címe Tükör a tükörben.Néhányat ezek közül a netre is felraktak. itt van egy:
Sok sok évvel ezelőtt megjelent egy könyve, ami nem meséket tartalmaz, hanem furcsa, "szürreális" történeteket.A címe Tükör a tükörben.Néhányat ezek közül a netre is felraktak. itt van egy:
Valahol tudtam én, hogy Ende nem meseíró, és hogy olyan mélységeket mozgat meg a könyveiben, hogy szinte fáj, mégse gondoltam, hogy antropozófus. A filmről írtakkal egyetértek, én is szívesen bepereltem volna őket. Annál is inkább, mert újabban mindenki filmet néz, aztán max ha az felkeltette a figyelmét, el is olvassa, nos meglepne, ha azután a film után valaki kedvet kapna a könyvhöz.
Az a fejezet egyébként Yor Tárnódjában az, amit alig merek újra elolvasni, mert mindig túlságosan megráz ahhoz, semhogy utána egy darabig rendesen tudjak működni az emberek között.
Ha esetleg valakit megfogott Bistey Zsuzsa Misztikus és okkult meditációk c. előadás sorozata, akkor- ha esetleg nem ismerné- szeretném felhívni a figyelmét Michael Ende antropozófus író könyvére, a Végtelen történet címűre. A filmnek nincs sok köze a könyvhöz, Ende beperelte a film készítőit. Bistey Zsuzsa több előadásában is említi a régi perzsa legenda hősét, Dzsamsídot, aki az istenektől egy arany kardot kap,amely emberi létében segíti őt, és ez a kard az értelem. A végtelen történet hőse,Barnabás egy arany ékszert kap, az aurint, amelynek felirata:Tedd azt, amit akarsz.Ez az ékszer minden elképzelt történetét valóra váltja, de minden megvalósult kívánsággal elveszít egy emléket arról, hogy honnan származik ő valójában? (eredendően szellemi lény) Amikor már minden emléket elveszít, akkor az anyagi világ ura akarna lenni, de ez , mint tudjuk, teljesíthetetlen. Ekkor abba a városba jut, ahol azok élnek, akik minden emléküket elveszítették.Ez a könyvnek egy nagyon szuggesztív része.Barnabás kap még egy esélyt, hogy megtalálja a "valódi" kívánságát,az utolsót, amely vissza vezeti őt az otthonába. Ez az végső kívánság pedig a szeretet.
"pusztán kijeleneted: ez egy bizonyos fejlettséget igényel, s még nem érheted el."
Nem állítottam ilyet. Hogy minden fejlettséget igényel, az cáfolhatatlan tény. Még a kegyelem befogadása is. De elérheted te is szellemi megismerés magas fokát, ahogy egyetemi tanulmányaiddal is elérhetsz valamit.
A megértésről:
"De az antrpozófia nem kínál semmiféle megoldást, sőt még kilátásba helyezi, hogy tudatunk nélkül is megrekeszthetjük magunkat egy bizonyos szinten."
Ilyet sem állít senki. Pont azzal maradhatunk le, amit nem fejlesztünk tovább. (Ahogy az egyetemről is kivágnak, ha nem tanulsz.) Tudat kell hozzá. Mégpedig némiképp alacsony szintre süllyedve, hogy kivágjanak.
"Jézus nem önerőből fakadó küzdelemre szólított, hanem az Oltáriszentségben és a többi szentségben is, folyamatosan vezérel kegyelmeivel, és nem titkolódzik előttünk."
Ahogy vesszük. Alapvetően a Biblia Jézus akkori kijelentéseit tartalmazza, a jelenlegi szándákait nem. Erre is van ugyan utalás benne, de a 2000 évvel ezelőtti szellemben értve meg ma, nem sok valósághű magyarázat és megértés fog születni. Te meg pont ez alapján próbálsz érvelni. Ez kb. olyan, mintha elhinnéd a nálad idősebbeknek, hogy bekötött szemmel kell járkálni, s csak azt tartsd lelki szemeid előtt, amit a szemed bekötése előtt láttál, s ehhez tarthatod csak magad. Azt hiszem elismered, hogy így nem lennél nagyon életképes és nem sok volna elvárható tőled. Bár szerintem, akik látnak, biztos segítenek azért a tájékozódásban. Nos, Steiner ebben volt az egyik legnagyobb. S ezt a látást a gondolkodás megfigyelése nyomán fejlesztette ki. Ez azt jelenti, hogy felfedezte, hogy
- nemcsak a gondolatok tudatosíthatóak és figyelhetőek meg tudatunkban, mint kész tudati jelenségek, hanem maga a gondolkodás folyamata is,
- a gondolatok nem az agyban születnek, hanem az agy által jelennek meg,
- a gondolkodás alapvetően fizikai testen kívül zajlik,
- a gondolkodás szellemi folyamat, s aki ezt képes figyelemmel látni, az már szellemi látó és az istenekkel egy világba emelkedett tudatával (ez nem jelenti azt, hogy ő is Isten, hanem )képes az istenekkel (szellemekkel) érintkezni, eszmét cserélni, közvetlenül tapasztalni őket,
- stb
A lényeg, hogy a gondolkodással ítélsz meg mindent. S ha ezt a gondolkodást nem figyeled meg s mégis kétségbe vonod ennek lehetőségét és ami ennek a következménye, azaz lényegében a szellemi-isteni lényekkel való érintkezést, akkor kb. úgy viselkedsz, mint az a gyermek, aki 7 éves korában kijelenti, hogy valójában nem tud olvasni senki sem, csak kitalál valamit, s imitálja az olvasást. És senki ne akarja neki bemagyarázni, hogy létezik olyan, hogy olvasás.
Nos, létezik. Még szellemileg is leolvasható sok minden, ami materiálisan nem olvasható le sehonnan. Így olvasható le Krisztussal találkozva pl. Krisztus jelenlegi szándéka is.
S Krisztus ma sokkal több önerőt, pontosabban kezdeményezést kíván tőlünk, mint amit 2000 éve kívánt.
A Russel paradoxon nem húzható rá semmire, ami az antropozófiában van. Győzzél meg konkrét példával, levezetéssel ennek ellenkezőjéről.
"A valóság tulajdonképpen az Igazság részhalamaza, és csakis objektív módszerekkel írható le. de itt már el is kanyarodtunk attól, hogy mir alapozzák az antropozófusok bizalmukat."
1, Nos a gondolkodás megfigyelhetőségének elfogadására.
2, Saját tapasztalatok is léteznek.
3, Gyümölcséről ismerjük meg a fát.
4, A valóság összefüggéseinek olyan rendszere áll így össze, ami az igazság jóval nagyobb részhalmaza, mint az eddig ismert bármely magyarázati rendszer. S működik. Sokkal többet megmagyaráz, mint a ma uralkodó materiális alapú rendszer.
Márpedig akkor ezt célszerűbb használni, nem?
Pál élménye is szubjektív volt, mint minden élményünk, ám élménye objektíven igazságot tartalmazott, tehát ilyen értelemben objektív tapasztalat volt. Ugyanez érvényes mindenkire, csak más-más szinten. Az emberek többsége ma még nem képes szellemileg észlelő módon a szellemi-isteni létben tartózkodni. De ez ma mindenki számára lehetséges. Csak nem jelen valóság. Ehhez kell fejlődni. Persze kicsi az esély arra, hogy majd mindenkinek sikerülni is fog. Erről az eddigi evolúció győz meg minden antropozófust. Eddig is volt mindig lemaradás. Ezután miért ne lehetne.
"A létezés ténye objektív, (transzncendentálé) érzékelésének módja lehet szubjektív, de mit sem változtathat azon a tényen, hogy előtted van a gép."
Pontosan. Semmit sem jelent az objektív tényeknek, hogy te vagy én szubjektíven hisszük vagy sem ezt vagy azt. A reinkarnáció pl. éppen úgy tény, mint a monitor összeszerelése. Ha a monitor összeszerelését valaki végignézi és utána pontosan leírja, azt nem szoktuk kétségbe vonni. Miért nem? Mert tudatosságunk a leíróval egy szinten van. Ha valaki a reinkarnációt vagy Krisztus Bibliában nem tárgyalt tetteit írja le, miután látta, akkor azt sokan kétségbe vonják. Miért? Mert Tudatával egyelőre nem képes oda emelkedni, ahol ez nyilvánvaló evidenciaként belátható számára. (Egyébként te még nagyon fiatal vagy. Neked simán van erre hamarosan is esélyed.)
A circulus vitiosust úgy bizonyítsd, hogy A,B és C helyébe konkrét dolgokat helyettesítesz. Amit írtál, az csak a circulus vitiosus általános értelmű leírása.
Válaszod után egyébként a Russel-paradoxonra még ki kell valószínűleg térnem. A kérdéseket helyesen is kell feltenni. A probléma felvetész a valóságból kell venni, nem a puszta, absztrakt értelem logikai képességéből.
A Novalis.hu-n olvasható egy érdekes cikk, a címe: Arisztotelész New Yorkban.Ebben említi Thomas Meyer, hogy Steiner azt mondta 1922-ben, hogy 80 év múlva Amerikában tér majd vissza.Ezt már olvastam a neten egy fórumon, de ott még azt is "tudták", hogy ebben az inkarnációban, már ha valóban erről lenne szó, akkor Steiner nő ként térne vissza.
Ha valaki olvasta Helmut von Moltke életrajzi művét Thomas Meyer tollából, az sokat megtudhatott az első világégés valós okairól. Ehhez kapcsolódva egy felrázó, visszaigazoló friss hír a közelmúlt nagy eseményéről: http://globusz.net/node/2952
Itt pedig a könyv: http://bookline.hu/product/home!execute.action?id=82375&type=22&_v=Meyer_Thomas_Az_uj_evezred_fenye