469-es váltók,hűtő,kúp és tányérkerekek,generátorok,önindítók,szívócsonkok(kerek,1és2 torkos)karbik,kuplung,gyújtás,stb.....(motor és kerekek elfogytak)
Mint egy új alkatrésznek, könnyen, de lögyögés mentesen. Még amit érdemes megnézni, mert gyakori hiba, hogy a léptetővillák köze mennyire vannak szétkopva. Ott olyan 1-2 tizednél nagyobb hézagnak nem kéne lenni.
Kuplungot ha benyomom megáll ha felengedem elindul valami a sebességeknél lehet szerintem. A szinkrongyűrű új a szinkron agy is új. Azt nem tudom mennyire kell könnyen járni egy új szinkronagynak.
Annyit vegyél le, hogy mindenütt érje a marószerszám, a lehető legkevesebbet. Max 1,4 - 1,5 mm szabad mert a gyertyamenet belóghat.
Drasztikusan tud csökkenni a káros tér, növekszik az oktánigény. De ez ma már nem gond. Fogyasztás csökken, erő nő.
Többnyire a két végén kezdi érni a maró a hengerfejet, a közepét utoljára. Ha már javítod, javaslom, hogy a szelepdekni helyét is igazíttasd meg. Az meg domború szokott lenni.
Lenne egy kis problémám ismét. A 462-es platosom kidobálta a lükfercet illetve a terepváltó a felezőt. Hoztam alá egy m zárolt terepváltót illetve a váltóba cseréltem az 1es a lükferc fogaskereket a szikrongyűrűket illetve a szinkron agyat mivel a régi darabokba perget illetve hadználhatatlan lett. Összeraktam a váltót felkerült az autóra az egyes nehezen vette majd mikor beraktam 2be az auto megállt. Kiraktam üresbe nagy nehezen de 3.-4.et nem vette. Vissza akartam állni a helyére bevett egy sebességet szerintem a 4. Lehetett amit nem akart kiadni a kar kiugrott üresbe de a váltó sebességbe mardt. Kulisszát levettem a fogaskereket üresbe toltam a motort megforgattam vitte az autót. Arra gondolok hogy elég nehezen járt az új szikron agy létezik, hogy összeszorult? Szinkronagynak mennyire kell nehezen járnia? Segitségeket előre is köszönöm.
469 hengerfej szeretném majd síkoltatni!Tapasztalat valakinek,hogy mennyit szeressék le belőle? Hogyan viselkedik a motor a történtek után! Választ előre is köszönöm!
Ma elugrottam egy kicsit a hídhoz. Próbàltam mindkét diffit mindkét kerék pàrral. A helyzet az hogy az új(nekem megfelelő) tànyér kúp pàrossal diffitől független összeszorul a rendszer. Mikor indultam el gyorsan csak egy tolómérővel ràmértem a fogmagassàgokra, az új tànyérkeréken 1,7 mmrel alacsonyabbak a fogak belső átmérőnél. Ez csak egy gyors mérés volt, vasàrnap megmérem azt ami benne volt. Ha beigazolódik hogy az új kerék pàr lesz a hiba oka, akkor visszaviszem a boltba. Most màr eléggé bosszant a dolog. A lényeg a lényeg, hogy esztergàlàs nem lesz nem az a baj. Ami benne volt tànyérkerék azzal simàn megy, a vége az lesz ha màshogy nem fog menni hogy haver ad àtmenőcsavaros diffit, vagy persely ezek.
Nem teljesen szintben vannak, orosz alátét van alattuk. Valamelyik nap megyek összerakom az én diffimmel ha azzal jó akkor jön az esztergályos a leszúràssal.
Tányérkerék csavarok nem lógnak nagyon ki a kerékből (vékony alátét ) és azok beleérnek a támasztó csapágy házba .Mert lehetne még a szélesebb kúpgörgős csapágy miatt is ilyen de ahogy írod csak tányér kúp lett cserélve ebben a hídban.
Nincs, de az egészben az a bosszantó hogy ami benne volt tànyér kúpkerék azzal működött, vagyis kézzel tudtam hajtani a kardànkarimànàl fogva. Csakhogy az a tànyér kúpkerék pàr nem megfelelő a diffire így kicseréltük az újra ami jó rà. Ezutàn lehetetlenné vàlt a hézagolàs. Ki érti ezt? Minden ugyanaz, persze ami benne volt az màr összekopott, de az újjal miért nem lehet jó ezt nem értjük.
erre mi is gondoltunk, de megkopogtatva teljesen körbe mindenhol csengő fémes hangot hallat, tehát a helyén van. most az a terv hogy elviszem esztergályoshoz, hogy a csapágy alól szúrjon le 2 mm-t, annyinak elégnek kell lenni, hogy hézagolható legyen. Először a régi diffivel kipróbálom mert abban ez a méret pont két mmrel kisebb, mint az új diffin, ha az jó, akkor megvan a megoldás.
A màsik csapàgyra gondolok én. Tehàt ami a laposabb hídtok felől van. Teljesen el van emelve a kúpkeréktől, és mégis összeszorul. A kúpkeréktől is próbáltuk màr kifelé is hozni akkor sem. Mihelyst csavarokkal összefogatjuk,abban a pillanatban összefeszül. Megpróbàlom az én diffimmel összerakni azon mit mutat, mert azon a tànyérkerék és az amögötti csapàgy közti méret 2mmrel kevesebb, tehàt azt még jobban el lehet emelni a kúpkeréktől. Csak próbaképpen.
" A tànyérkerék felőli csapàgy alatt nincs hézagológyűrű. "
Oda kell rakni ,hogy emelkedjen el a kúpkeréktől. Mert amikor összehúzod rányomod a kúpkerékre és nem a csapágyon támaszkodik nem fekszik be a külső futó gyűrűbe.
Persze ehhez az kell,hogy a kúpkerék ideálisa legyen hézagolva.
Vettem egy komplett hídat mert az enyémben eltörött a tàmcsapàgy füle, meg a diffim is elrepedt a tànyérkerék felfekvő részénél, van is kép lentebb.
Namost az új hídban lévő diffimen észleltük a problémàt hogy a diffi 12es csavaroknak van kifúrva, tehàt olyan tànyérkerékben van a csavar. De erre olyan tànyérkerék volt felrakva ami àtmenőcsavaros. De ezt lecseréltük a hivatalos összerakàs szerint, és ezutàn nem tudtuk kihézagolni. Ilyennel még egyszer sem találkoztam.
Tulajdonképpen a hídban (ami egyben volt, el lehetett forgatni) mi csak tànyérkereket, meg a kúpkeret cseréltük. És nem bírjuk megoldani.
Véletlenül nem a mángorolt illesztőcsavarok helyett sima végigmenetes,nem belevaló csavarok voltak benne? A tányérkerék fogszám az ugyanolyan,mint a régin?
A bolygómű mérete fura,hogy nem egyezik,de a szovjet szabvány az ilyen sajnos:D
Az viszont nem kivehető,hogy most bolygóművet is cseréltél,vagy csak tányér+kúpkereket?
De ez még nem tartozik az extra dolgokhoz. Nekiàlltunk hézagolni. Àtmenőcsavaros a diffi, valamilyen oknál fogva ràfogtam kézzel az egyik anyàra. Laza volt. Na gondoltam meghúzom őket. Kiszedtem a sasszegeket, csilllagvillàs tizenhetes ràtesz az első csavarra, laza mozdulat, csavar feje leszakadt. Nem probléma, pótlom. Még két màsik csavarral jàrtam így. Ekkor màr gondolkodtam hogy most mi lesz. Àllok a satuba fogott diffi előtt, nézem, ezek nem tízes furatok. De nem àm, tizenkettes. Tehàt felraktàk a tőcsavaros diffire az àtmenőcsavaros tànyérkereket. Ami nem baj, hiszen jó,csak kellett volna bele valami hüvelyt esztergàlni bele. Tehàt a csavarok emiatt szakadtak el. Nem gond előveszem a tartalék kúp, tànyérkerék pàrost. (Itt megjegyzem hogy a csapàgyprobléma itt letudva) felrakjuk, be a hídba, nézzük nem jó, kivesz hézagol, vissza nem jó. Ez sokàiment, majd kúpkerék vissza ki, diffi be, híd hàrom csavarral összefogat, diffi hossza ok. A tànyérkerék felőli csapàgy alatt nincs hézagológyűrű. De mihelyst összehuzatjuk megszorul, csőfogóval lehet csak hajtani. Csak a tànyérkerék, kúpkerék lett cserélve, és nem bírtuk kihézagolni. Ilyennel még nem találkoztunk. Méregetésbe kezdtem. Ennek a diffinek az enyémben lévővel ellentétben a tànyérkerék kerék felfekvő felülete, és a kúpgörgős csapàgy felfekvő felülete közti méret 31 mm, az enyémen pedig 29mm. Tehàt azt feljebb lehet hézagolni a kúpkeréktől. Ami furcsa hogy abból a hídból lett kiszedve, igaz màs kúp és tànyérkerék pàrossal, de most meg nem akar beleférni. Nem tudom érthető e ahogy írtam. Találkoztatok màr ilyennel? Mi a titok nyitja? Lehet hogy egy egyszerű dolog, csak mi nem jöttünk rá.
Vettem egy hídat, ami benne van kúpkerék azon egy magyar gyártmányú golyóscsapàgy van. Rajthagyhatom vagy vàgjam le aztàn rakjak rà hengergörgőset. Itt van az is! Vélemény? Köszi!
Ha a rugót összehúzatom akkor a hátsó fedelet be lehet nyomni . Egy nagy gumikarika tömített ezen a helyen amit eltávolítottam ,de a fedél akkor sem jön ennél a pontnál tovább kintebb. :(
Nagyon egyszerű és csupasz szerkezet , ..valami trükkje kell hogy legyen. :)