Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szúrólámpa Creative Commons License 2015.02.05 0 0 6608

1.6 hdi /90 2008 áprilisi,ez még a berlingo2

Előzmény: Memphis90 (6604)
Memphis90 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 6607

Jó oké Megnézem! Csak kíváncsi voltam ,hogy neked milyen motor van a kocsidban nem összehasonlítani akartam.

Előzmény: FeZ_ (6606)
FeZ_ Creative Commons License 2015.02.05 0 0 6606

Mint mondtam nem tudom, hogy az-e a bűnös, látni / hallani kéne, de akár az is lehet.

Gondoltam megnézni egyszerűbb, mint találgatni. :-)

De 1000 oka lehet még ezen kívül is.

 

Az én autóm nem mérvadó, mert nem ennek a topiknak a tagja. :-)

De különben turbo diesel.

 

Előzmény: Memphis90 (6605)
Memphis90 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 6605

Akkor csak a motortartóbak lenne a bűnös?? Neked milyen motor van a kocsidban ????

Előzmény: FeZ_ (6599)
Memphis90 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 6604

Szia! Hát most amit FeZ irt kipróbáltam de a kuplung nem volt hibás. De sziszegő hangot hallottam a kormányszervó felől nem tudom, az sziszegne e? de ez alapjáraton volt. De ha huztam neki egy kis gázt akkor nem hallottam. Neked milyen motor van a kocsidba??

 

Előzmény: szúrólámpa (6603)
szúrólámpa Creative Commons License 2015.02.04 0 0 6603

szia.szerintem a füleddel keresgéld honnét jön a hang.a injektorok felől,én itt kis sziszegő hangot hallottam vagy a motor mögül a légszűrő alól aholaz EGR van

Előzmény: Memphis90 (6593)
szúrólámpa Creative Commons License 2015.02.04 0 0 6602

...

 

jött az ötlet hogy hátha nem zár rendesen az EGR szelepe és el szökik a kipufogo gáz ezért nem kap elég nyomást a turbó.

a tömítését használva mintának sörös dobozból kivágtam egy darabot amit az alátét és az EGR közé tettem visszaszereléskor.így tuti le van zárva ...

nagyon kicsi változást mintha éreznék de a lovak még nem tértek vissza a motorba.

eljött a nap amikorra visszamentem a copmutereshez.

elmontam miket néztem-csináltam.mentünk próbakört de a laptop nem lát turbónyomást.3500 as fordolat körül mintha pár tized megjelent volna.

elkezdte vizsgálni hogy a turbónál a vákum munkahenger dolgozik-e.NEM.

kutakodás hogy van-e egyáltalán vákum.vákum szivattyúnál ok.fék rásegítőnél ok.mágnes szelepnél (ha jól mondom) ok.kiderült hogy a munkahenger és a mágnes szelep között van a gond.sűritett levegővel sem lehet átfújni rajta.

megint bontás.aksi légszűrő ki,gázolaj szűrő félrehúz.

meglett a bibi.megégett a cső az EGR alatt azon a környéken ahol a nyomásmérő szelep is.csak ez nem látszott addíg amíg nem húzogattuk a vákum csövet előre-hátra.hibás szakasz kivágva kics csődarabot betéve javította a hibát.

minden visszapakol...

indításkor rögtön behúz a vákum munkahenger.fordulatra azonnal látszik a rugalmas csövek meg duzzadnak.

hurrá van turbó nyomás.

hűűűű már el is felejtettem milyen jól akar menni alacsony fordulaton is.perszee sokat számít hogy kicsit fel is van húzva :)

 

a sok motortérben leskelődés eredménye lett hogy észrevettem az egyik injektor szivárgását.közben még az is kicseréltem.az is érdekes lesz...

szúrólámpa Creative Commons License 2015.02.04 0 0 6601

...

EGR belül

légtömeg mérő

EGR a helyén

 

szúrólámpa Creative Commons License 2015.02.04 0 0 6600

szevasztok.

na most már remélem végére érek a bajoknak...ideg örlő napok voltak

 

 

amint írtam az EGR szelepem alján ki "esett" a dugó ezért ott is távozott kipufogó gáz,ami elégette az alatta lévő nagynyomású üzemanyag szenzort.a motor ment egy darabig majd letiltotta a computer.(tudni kell hogy az EGR szelepem már több mint fél éve ki lett kapcsolva a vezérlésben+egy kis teljesítmény :)   ) amikor le lett szerelve az EGR a tömítés alatta így nézett ki

 

úgy néz ki mintha az egyik csavarja lelazult volna és kicsit kifúj mellette.így utólag ez lehetett az oka annak hogy kb 1400-1500 as fordulaton alacsony sebességnél,kimondottan figyelve hogy egy ponton tartsam a gázpedált hullámzott a fordulata.

 

szelep kipucolva,nyomás szenzor csatlakozóval cserélve.motor simán indul.a városban 10-15 Km után "elmúlt" a hiba jelzés.viszont nem volt nyomaték a motorban.gondoltam a computeres ember majd megnézi úgy is a hiba kódókat ,törli amit kell stb..

laptop OBDre rádugva megyünk próbakört kiderül nincs turbónyomás.kezdtek pörögni a tízezresek a szemem előtt...

mivel aznap nem volt több időnk későbbre beszéltük meg hogy folytatja.

persze otthon nem bírtam a véremmel és gondolkodni keztem.(nem röhögni ezen)

levettem a turbó bemeneti csövét.nincs sérülésnyom sehol,a turbina nem laza nem kotyog(igaz nem is volt szar hangja ami erre utalna)

következett a légtömeg mérő.azon kívül hogy belül minden olajos nem láttszott hiba,a szelep mozgott,a szenzorokra meg a computer sem írt hibát ide.féktisztítóval kimostam mindent .de  nem változott semmi.

na akkor vissza az EGR hez .ki kell venni a légszűrő házat és félre tenni a gázolaj szűrőt.kivettem de azon kívül hogy kormos volt nem láttszott hiba. a görgők simán jártak a szelep mozgott,a motor is mozgatható volt.ekkor még azt gondoltam a szoftveres kikapcsolás azzal jár hogy induláskor csinál egy nyitás-zárást aztán zárva marad.(nem,ha ki van kötve akkor mindíg zárva marad és kész)

megint visszapakoltam mindent.

próbaút de még mindíg gyenge.a turbó nem megy.olyan menni vele mint egy szívó 

dízelesel.

folyt köv...

 

 

 

FeZ_ Creative Commons License 2015.02.04 0 0 6599

Akkor nem az a hang, amire gondoltam elsőre. :-)

 

A motor rezonanciát nem kéne bent érezni, ez nem kor kérdése. Lehet rossz valamelyik motorbakod (felső motortartó vagy esetleg a váltótartó). Persze feltételezem, hogy a motor amúgy tisztességesen jár, mert ha valami egyéb oknál fogva vacakul jár, ráz, stb. akkor az már nem üzemi állapot, az ilyen rezgést a legjobb bak sem tudja biztosan csillapítani.

A felső bakot elég könnyű megnézni, azt az egy anyát kell levenni, ami a motortartóhoz rögzíti. Esetleg ha van felette kis bak és keresztvas, akkor még azt is le kell kapni, majd a motort alulról (szemből a bal oldalán) meg kell emelni, egész pontosan le kell emelni a felső bakról. Ezután megtekinthető a bak állapota.

De mint mondtam, hallani kéne élőben a hangot, hogy ne csak találgatás legyen a dologból.

 

Előzmény: Memphis90 (6598)
Memphis90 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 6598

Hát próbáltam azt amit mondtál kuplung kinyom de a hangja semmit nem változott. De már régóta figyelem hogy a nívó pálca mindig kirázkódik pedig a motor tetején van. De amugy normális ,hogy az egész kocsi rezeg mikor beindítom mert még bent is érzem vagy ez ilyen egy 2000 diselnél?? Vagy csak azért mert 11 éves??

Előzmény: FeZ_ (6597)
FeZ_ Creative Commons License 2015.02.04 0 0 6597

Nekem még utángyártott ködlámpával nem volt problémám, nem úgy, mint a fényszórókkal.  Persze egy ködlámpával szemben kisebbek az elvárások. :-)

 

A traktor hangra nehéz így írni bármit, hallani kellene. Amikor sz*r hangja van, próbaképpen nyomd be a kuplungot és hallgasd meg, hogy úgy is sz*r-e a hangja !

Várom a választ majd.

Ha valóban a motornak van hangja, esetleg valamelyik bak (első körben a felsőre gondolnék) lehet a ludas, de csak tippelgetek. :-(

 

 

Előzmény: Memphis90 (6596)
Memphis90 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 6596

Bocsi én is furán fogalmaztam de a bontottra gondoltam.:) Am nagyon segítő kész volt a faszi.  Én helyileg Hajdú-Bihar megyében lakom. Szerinted melyik a  jobb a bontott lámpa vagy az utángyártott?? Az eredeti (új) ködlámpa 16000ft/db .... Jah olvastad Szúrólámpának mit írtam te találkoztál már ilyennel??

Előzmény: FeZ_ (6595)
FeZ_ Creative Commons License 2015.02.04 0 0 6595

Most esett le, hogy a "nem lehet kapni"-t te a bontottra írtad ? Akkor bocsi, sztornó az előző beírásom.   :-)

 

Előzmény: FeZ_ (6594)
FeZ_ Creative Commons License 2015.02.04 0 0 6594

"csak nem lehet kapni:)"

 

Lusta lehetett az ember, akit találtál, nem akart dolgozni. Megnéztem, most még lehet rendelni ködlámpatartót. :-)

Helyileg te merre vagy különben ? 

 

Előzmény: Memphis90 (6592)
Memphis90 Creative Commons License 2015.02.03 0 0 6593

Szia Szúrólámpa! Lehet nekem is ilyesmi baja az autómnak mert valami nagyon rossz traktor hangja van. meg azt figyeltem meg ha lejtőn áll az autó akkor alapjáraton nagyon szép diesel hangja van. De csak úgy ha lejtőre leállok motor leállít utána vissza és szép a hangja. Szerinted mi lehet ez?? 

Előzmény: szúrólámpa (6588)
Memphis90 Creative Commons License 2015.02.03 0 0 6592

FeZ megkérdeztem! Tényleg 8500ft körül van ami teljesen elfogadható ahhoz képest ,hogy a használt 6000 körül van :) csak nem lehet kapni:)

Előzmény: FeZ_ (6586)
szúrólámpa Creative Commons License 2015.01.27 0 0 6591

A nagynyomású üzemanyag szenzor helye

 

 

 

 

 

miután kiszedted az aksit,a levegő csöveket,a lég szűrőt, üzemanyag szűrőt....

szúrólámpa Creative Commons License 2015.01.27 0 0 6590

szúrólámpa Creative Commons License 2015.01.27 0 0 6589

szúrólámpa Creative Commons License 2015.01.27 0 0 6588

hello.kis érdekesség:

menet közben motortérből a tűzfal alsó része felől gyenge kifújó hang hallatszik,mondom is asszonykak,hallod ezt a hangot?válasz:milyen hangot?kis gázfröcs,hang erősebben hallatszik.asszony nem hallja.kb 2Km után mintha valami szét ment volna a kipufogónál,rendes "traktor" hanszól a lábam alól.kérdezem na ezt már hallod?asszony:jajjajaj mi ez?hazaérünk a gyerekekkel?mondom hogy leszakadt kipufogóval sokan honapokat közlekednek!nyugi! 500m után motordiagnosztika világít motor letilt,megáll.gyorsan kigurulok egy tsz útra.alánézek nem lóg semmi.motortér kinyit nem látszik semmi,olaj sehol,túrbócsövek helyén....próbálom és simán indul,na óvatosan hazamegyünk vele kb 5 Km.gondoltam a flexi cső mehetett szét azt nem láthatom viszont tuti ilyen hangja van. este még elmegyek boltba hogy legyen kaja,hazafelé megint letilt és nem is indult utánna.olyan mint amikor nem kap üzemanyagot.

 

szerelőmhöz elvontattuk.leszedte a motorvédőt ahol talállt egy kormos alumínium alátétet.megtalálta a helyét is.

az EGR aljáról hiányzott,mivel ott jött ki a kipufogó gáz ahol nem kellett volna ezért elégette az alatta lévő nagynyomású üzemanyag szenzor csatlakozóját.

 

az alátétet vissza sikerült tenni,újra rá kellett peremezni az alu ház peremét.+ hőálló tömítő-ragasztóval is rásegítettem sose lehet tudni...

 

érdekes még hogy az EGR alatti tömítés féloldalasan volt kormos,valószínüleg a 2db rögzítő csavar egyike kicsit laza lehetett és ott már régóta kicsit kifújt.

 

az elégett csatlakozó helyett a Peugeotnál vettem javító készletet:3500Ft

 

miután minden a helyére ment pöccre indult. kb 8-10 Km ig még nagyon kormolt és erőtlen volt ,de aztán gondolom helyre rakta magában a dolgokat és OK lett.

 

közben persze a nagy leskelődésben sikerült észrevenni hogy az egyik injektornál picit elkezdett ereszteni a tömítés,

hurrá csak nehogy unatkozzunk....     :)

Memphis90 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 6587

Köszönöm sokat segitetél!!!

Előzmény: FeZ_ (6586)
FeZ_ Creative Commons License 2015.01.26 0 0 6586

Azért kérdezz rá a rendelésnél, hogy biztosan a pár kerül-e ennyibe ! Meg lehet rendelni bármelyik márkaszervizben és/vagy márkakereskedőnél.

 

Előzmény: Memphis90 (6585)
Memphis90 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 6585

Bocsi tényleg nem írtam! Akkor azt mondod ,hogy 8500ft/1pár ?? Igen a külső részét már megvettem egy faszitol. Hol lehet ezt megrendelni??

Előzmény: FeZ_ (6584)
FeZ_ Creative Commons License 2015.01.26 0 0 6584

Nah látom én, csak tudnám, hogy mit kéne látnom ?!

 

A belső tartót (is) lehet külön is kapni, 8500,- ft újban. A progi nem hoz jobb és balt, úgyhogy valószínűleg szettben van benne.

Azt nem mondtad, hogy a külső része neked már megvan ! :-(

 

Előzmény: Memphis90 (6583)
Memphis90 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 6583

Nah látod FeZ! Köszönöm Szúrólámpa! Ami az első képen van ami a ködlámpát tartja az a konzol kellene nekem. A külső keret része nem kell mert az már van. :) És ezért kérdeztem ,hogy a citroen xsara picassoé nem lenne jó bele. hol lehet ilyet kapni még a bontott is jó lenne. De ha új akkor külön meg lehet-e rendelni a tartót. vagy mivel lehetne kiváltani ha sehol nem kapok. Köszönöm mindenkinek a segítséget!!!!!!

szúrólámpa Creative Commons License 2015.01.26 0 0 6582

Előzmény: Memphis90 (6577)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.25 0 0 6581

Sziasztok! Éppen nagyszervizen van az autóm. Berlingo II 1,6 16V .  Kapott egy új hátsó futóművet és egy vonóhorgot. Ami el lett rontva (én voltam) az a fékcső lezárása, nem figyeltem oda és sok fékfolyadék elfolyt. Namost a kérdésem a következő: ABS fékrendszert hogyan kell légteleníteni? Mint a hagyományos rendszert vagy kell hozzá valami spéci cucc?

 

A második kérdésem villamossági. Vonóhorgot fölszereltem be is kötöttem hátul (Auguszt horog korrekt leírással) de elöl a visszajelzőt nem tudom hova kössem. Csinált már ilyent valaki?

Muszáj megoldanom mert nincsen villamosság szerelő a környéken. 

 

Megy még szerelőhöz is mert elöl a féket nem tudom leszerelni és nem boldogulok a torx csavarokkal.

 

Sajna év végén elég sok pénzel lehúzott a főnököm így rám maradt a szerelés.

 

FeZ_ Creative Commons License 2015.01.22 0 0 6580

Akkor kerek a ködlámpa már gondolom. Gyári újat lehet kapni, sajnos két részből áll, mert kell belülre egy tartó rész és kívülre meg egy takaró elem a lukba. 

A kettő együtt kb. 20e. :-(

(persze oldalanként)

 

Előzmény: Memphis90 (6579)
Memphis90 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 6579

Hát igen:) Az lenne jó csak nem tudok szerezni, pedig már felhívtam egy pár bontót. Valaminek nem passzol a tartója a berlingoba. Pl.: a citroen xsara picassoé nem lenne jó bele??

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!