Szia! Hát most amit FeZ irt kipróbáltam de a kuplung nem volt hibás. De sziszegő hangot hallottam a kormányszervó felől nem tudom, az sziszegne e? de ez alapjáraton volt. De ha huztam neki egy kis gázt akkor nem hallottam. Neked milyen motor van a kocsidba??
szia.szerintem a füleddel keresgéld honnét jön a hang.a injektorok felől,én itt kis sziszegő hangot hallottam vagy a motor mögül a légszűrő alól aholaz EGR van
jött az ötlet hogy hátha nem zár rendesen az EGR szelepe és el szökik a kipufogo gáz ezért nem kap elég nyomást a turbó.
a tömítését használva mintának sörös dobozból kivágtam egy darabot amit az alátét és az EGR közé tettem visszaszereléskor.így tuti le van zárva ...
nagyon kicsi változást mintha éreznék de a lovak még nem tértek vissza a motorba.
eljött a nap amikorra visszamentem a copmutereshez.
elmontam miket néztem-csináltam.mentünk próbakört de a laptop nem lát turbónyomást.3500 as fordolat körül mintha pár tized megjelent volna.
elkezdte vizsgálni hogy a turbónál a vákum munkahenger dolgozik-e.NEM.
kutakodás hogy van-e egyáltalán vákum.vákum szivattyúnál ok.fék rásegítőnél ok.mágnes szelepnél (ha jól mondom) ok.kiderült hogy a munkahenger és a mágnes szelep között van a gond.sűritett levegővel sem lehet átfújni rajta.
megint bontás.aksi légszűrő ki,gázolaj szűrő félrehúz.
meglett a bibi.megégett a cső az EGR alatt azon a környéken ahol a nyomásmérő szelep is.csak ez nem látszott addíg amíg nem húzogattuk a vákum csövet előre-hátra.hibás szakasz kivágva kics csődarabot betéve javította a hibát.
minden visszapakol...
indításkor rögtön behúz a vákum munkahenger.fordulatra azonnal látszik a rugalmas csövek meg duzzadnak.
hurrá van turbó nyomás.
hűűűű már el is felejtettem milyen jól akar menni alacsony fordulaton is.perszee sokat számít hogy kicsit fel is van húzva :)
a sok motortérben leskelődés eredménye lett hogy észrevettem az egyik injektor szivárgását.közben még az is kicseréltem.az is érdekes lesz...
na most már remélem végére érek a bajoknak...ideg örlő napok voltak
amint írtam az EGR szelepem alján ki "esett" a dugó ezért ott is távozott kipufogó gáz,ami elégette az alatta lévő nagynyomású üzemanyag szenzort.a motor ment egy darabig majd letiltotta a computer.(tudni kell hogy az EGR szelepem már több mint fél éve ki lett kapcsolva a vezérlésben+egy kis teljesítmény :) ) amikor le lett szerelve az EGR a tömítés alatta így nézett ki
úgy néz ki mintha az egyik csavarja lelazult volna és kicsit kifúj mellette.így utólag ez lehetett az oka annak hogy kb 1400-1500 as fordulaton alacsony sebességnél,kimondottan figyelve hogy egy ponton tartsam a gázpedált hullámzott a fordulata.
szelep kipucolva,nyomás szenzor csatlakozóval cserélve.motor simán indul.a városban 10-15 Km után "elmúlt" a hiba jelzés.viszont nem volt nyomaték a motorban.gondoltam a computeres ember majd megnézi úgy is a hiba kódókat ,törli amit kell stb..
laptop OBDre rádugva megyünk próbakört kiderül nincs turbónyomás.kezdtek pörögni a tízezresek a szemem előtt...
mivel aznap nem volt több időnk későbbre beszéltük meg hogy folytatja.
persze otthon nem bírtam a véremmel és gondolkodni keztem.(nem röhögni ezen)
levettem a turbó bemeneti csövét.nincs sérülésnyom sehol,a turbina nem laza nem kotyog(igaz nem is volt szar hangja ami erre utalna)
következett a légtömeg mérő.azon kívül hogy belül minden olajos nem láttszott hiba,a szelep mozgott,a szenzorokra meg a computer sem írt hibát ide.féktisztítóval kimostam mindent .de nem változott semmi.
na akkor vissza az EGR hez .ki kell venni a légszűrő házat és félre tenni a gázolaj szűrőt.kivettem de azon kívül hogy kormos volt nem láttszott hiba. a görgők simán jártak a szelep mozgott,a motor is mozgatható volt.ekkor még azt gondoltam a szoftveres kikapcsolás azzal jár hogy induláskor csinál egy nyitás-zárást aztán zárva marad.(nem,ha ki van kötve akkor mindíg zárva marad és kész)
megint visszapakoltam mindent.
próbaút de még mindíg gyenge.a turbó nem megy.olyan menni vele mint egy szívó
A motor rezonanciát nem kéne bent érezni, ez nem kor kérdése. Lehet rossz valamelyik motorbakod (felső motortartó vagy esetleg a váltótartó). Persze feltételezem, hogy a motor amúgy tisztességesen jár, mert ha valami egyéb oknál fogva vacakul jár, ráz, stb. akkor az már nem üzemi állapot, az ilyen rezgést a legjobb bak sem tudja biztosan csillapítani.
A felső bakot elég könnyű megnézni, azt az egy anyát kell levenni, ami a motortartóhoz rögzíti. Esetleg ha van felette kis bak és keresztvas, akkor még azt is le kell kapni, majd a motort alulról (szemből a bal oldalán) meg kell emelni, egész pontosan le kell emelni a felső bakról. Ezután megtekinthető a bak állapota.
De mint mondtam, hallani kéne élőben a hangot, hogy ne csak találgatás legyen a dologból.
Hát próbáltam azt amit mondtál kuplung kinyom de a hangja semmit nem változott. De már régóta figyelem hogy a nívó pálca mindig kirázkódik pedig a motor tetején van. De amugy normális ,hogy az egész kocsi rezeg mikor beindítom mert még bent is érzem vagy ez ilyen egy 2000 diselnél?? Vagy csak azért mert 11 éves??
Nekem még utángyártott ködlámpával nem volt problémám, nem úgy, mint a fényszórókkal. Persze egy ködlámpával szemben kisebbek az elvárások. :-)
A traktor hangra nehéz így írni bármit, hallani kellene. Amikor sz*r hangja van, próbaképpen nyomd be a kuplungot és hallgasd meg, hogy úgy is sz*r-e a hangja !
Várom a választ majd.
Ha valóban a motornak van hangja, esetleg valamelyik bak (első körben a felsőre gondolnék) lehet a ludas, de csak tippelgetek. :-(
Bocsi én is furán fogalmaztam de a bontottra gondoltam.:) Am nagyon segítő kész volt a faszi. Én helyileg Hajdú-Bihar megyében lakom. Szerinted melyik a jobb a bontott lámpa vagy az utángyártott?? Az eredeti (új) ködlámpa 16000ft/db .... Jah olvastad Szúrólámpának mit írtam te találkoztál már ilyennel??
Szia Szúrólámpa! Lehet nekem is ilyesmi baja az autómnak mert valami nagyon rossz traktor hangja van. meg azt figyeltem meg ha lejtőn áll az autó akkor alapjáraton nagyon szép diesel hangja van. De csak úgy ha lejtőre leállok motor leállít utána vissza és szép a hangja. Szerinted mi lehet ez??
menet közben motortérből a tűzfal alsó része felől gyenge kifújó hang hallatszik,mondom is asszonykak,hallod ezt a hangot?válasz:milyen hangot?kis gázfröcs,hang erősebben hallatszik.asszony nem hallja.kb 2Km után mintha valami szét ment volna a kipufogónál,rendes "traktor" hanszól a lábam alól.kérdezem na ezt már hallod?asszony:jajjajaj mi ez?hazaérünk a gyerekekkel?mondom hogy leszakadt kipufogóval sokan honapokat közlekednek!nyugi! 500m után motordiagnosztika világít motor letilt,megáll.gyorsan kigurulok egy tsz útra.alánézek nem lóg semmi.motortér kinyit nem látszik semmi,olaj sehol,túrbócsövek helyén....próbálom és simán indul,na óvatosan hazamegyünk vele kb 5 Km.gondoltam a flexi cső mehetett szét azt nem láthatom viszont tuti ilyen hangja van. este még elmegyek boltba hogy legyen kaja,hazafelé megint letilt és nem is indult utánna.olyan mint amikor nem kap üzemanyagot.
szerelőmhöz elvontattuk.leszedte a motorvédőt ahol talállt egy kormos alumínium alátétet.megtalálta a helyét is.
az EGR aljáról hiányzott,mivel ott jött ki a kipufogó gáz ahol nem kellett volna ezért elégette az alatta lévő nagynyomású üzemanyag szenzor csatlakozóját.
az alátétet vissza sikerült tenni,újra rá kellett peremezni az alu ház peremét.+ hőálló tömítő-ragasztóval is rásegítettem sose lehet tudni...
érdekes még hogy az EGR alatti tömítés féloldalasan volt kormos,valószínüleg a 2db rögzítő csavar egyike kicsit laza lehetett és ott már régóta kicsit kifújt.
az elégett csatlakozó helyett a Peugeotnál vettem javító készletet:3500Ft
miután minden a helyére ment pöccre indult. kb 8-10 Km ig még nagyon kormolt és erőtlen volt ,de aztán gondolom helyre rakta magában a dolgokat és OK lett.
közben persze a nagy leskelődésben sikerült észrevenni hogy az egyik injektornál picit elkezdett ereszteni a tömítés,
Nah látod FeZ! Köszönöm Szúrólámpa! Ami az első képen van ami a ködlámpát tartja az a konzol kellene nekem. A külső keret része nem kell mert az már van. :) És ezért kérdeztem ,hogy a citroen xsara picassoé nem lenne jó bele. hol lehet ilyet kapni még a bontott is jó lenne. De ha új akkor külön meg lehet-e rendelni a tartót. vagy mivel lehetne kiváltani ha sehol nem kapok. Köszönöm mindenkinek a segítséget!!!!!!
Sziasztok! Éppen nagyszervizen van az autóm. Berlingo II 1,6 16V . Kapott egy új hátsó futóművet és egy vonóhorgot. Ami el lett rontva (én voltam) az a fékcső lezárása, nem figyeltem oda és sok fékfolyadék elfolyt. Namost a kérdésem a következő: ABS fékrendszert hogyan kell légteleníteni? Mint a hagyományos rendszert vagy kell hozzá valami spéci cucc?
A második kérdésem villamossági. Vonóhorgot fölszereltem be is kötöttem hátul (Auguszt horog korrekt leírással) de elöl a visszajelzőt nem tudom hova kössem. Csinált már ilyent valaki?
Muszáj megoldanom mert nincsen villamosság szerelő a környéken.
Megy még szerelőhöz is mert elöl a féket nem tudom leszerelni és nem boldogulok a torx csavarokkal.
Sajna év végén elég sok pénzel lehúzott a főnököm így rám maradt a szerelés.
Akkor kerek a ködlámpa már gondolom. Gyári újat lehet kapni, sajnos két részből áll, mert kell belülre egy tartó rész és kívülre meg egy takaró elem a lukba.
Hát igen:) Az lenne jó csak nem tudok szerezni, pedig már felhívtam egy pár bontót. Valaminek nem passzol a tartója a berlingoba. Pl.: a citroen xsara picassoé nem lenne jó bele??