Mivel ezek nem akkus segédhajtásúak, így nem gondolnám a 617-től a pályaszámok folytatását. Inkább 620 lenne a logikusabb, de, ha tartalék mezőben gondolkodunk, 650-től is lehetséges, a pályaszám választás. Nem lenne szimpatikus nekem a 8000-es, 8100-as sorozatba számozni őket.
Miért ne vehetett volna? Annó a használt MAN trolik is közvetlenül az előző üzemeltetőtől jöttek, de mondhatnám a Hajdú Volános Ikarusokat vagy mást is.
Itt volt az a sztori is, hogy valami tesztfutást azért kellett elnapolnia a hatóságnak, mert a Nápolyból delegált járművezető elaludt és lekéste a vonatát......................... :D
Ha már elfuserált trolis fejlesztések! Akkor ne feledkezzünk meg erről sem, ahol hosszú évekig pihentek a kész trolibuszok a gyartonal, mert nem volt kész a hálózat. Nem is foglalkozott vele a város vezetése.
A korábbi üzemeltető (CTP) elég súlyos anyagi gondokkal küzdött. Ők üzemeltették az elővárosi trolikat, aztán kb. 2012-től fokozatossanezek megszűntek, papíron átvette a város másik szolgáltatója az ANM. Elvileg most már csak a 254-es van meg, de azt is inkább busszal adják ki. Olaszoknál amúgy ez jellemző. Troli akkor jár, ha éppen olyan a kedvük, amúgy buszokkal vannak kiszolgálva leginkább a kisebb üzemek.
Itt éppen gyártódnak, és némi szegedi kötődést is érzek, a színből kiindulva. Mint ha valamikor járt volna közülük egy már próbán a tiszaparti városban. :)
Tippre megvették őket egy trolihálózathoz, aztán nem vagy csak jókora késéssel lett a hálózatból valami. Bari is pl. beszerzett trolikat a kétezres évek elején az új hálózatra amiből aztán nem lett (és ha jól olvastam, nem is lesz) semmi, a vacsiúj járművek meg egy métert nem mentek. Azt nem tudom megvannak-e még.
Jaigen. Gyakran járok Svájcban, és miattuk mindig útba ejtettem Neuchatelt az utóbbi időkben. Január első napjaiban legutoljára, akkor már egy óra alatt sem jött szembe egy darab sem, csak Hess. -.-
Tavaly viszont, utoljára utazva velük, átérezve a pillanat a történelmi jelentőségét eszembe jutott hogy annyira rossz világban azért nem élünk.
Nem volt olyan régen az amikor a BKV busz/troli állományának fele még Ik200-as volt, miközben Dániában már alacsonypadlós DAF is porosodott leeresztett légrugóval egy múzeumban.
2023-ban viszont ott tartottunk hogy Svájc mellett mondjuk Magyarország és Románia is egyaránt elmondhatta magáról hogy az utolsó magaspadlós típusok futják az utolsó köreiket a nagyon közeli búcsúig.