Az írta az egyik R.I.L.A.K.--os , hogy a Bp.XX. Temesvár utcában van , a Lázár utcai és a Mártírok útjai szakasz között . Azt monta , ha a Lázár felől megyünk a Mártírok útja felé , egy kertben van az úttest jobboldalán . Állítólag remek állapotban van . Hasonló a helyzet egy zalaegerszegi példánynál , de amikor arra a tulajnál az amúgy szintén zalaegerszegi Horváth Ervin a helyszínen rákérdezett , a tulaj majdnem felnyársalta , hogy hogyan is mer kérdést tenni ara föl , hogy ő eladná . Szentgyörgyvölgyön van még egy Tizenkétablakos , kb 40 000--ért , de a tulaj tud több működőképes NYSAt többet is . Maga mondta nékem . Az övéről , ami zöld , pár fotót küldtünk a Flakvierlingnek .
Amúgy szerintem nem érdemes ilyenen gondolkozni. Nem mindegy, hogy egy zsuk gázol el 40 km/h-val, vagy egy gyalogosbarát Sprinter 80 km/h-val? Dehogynem. Amennyivel "barátibbak" lettek ezek a kocsik, annál sokkal gyorsabbak is lettek.
Persze a tüzes zsukra visszautalva nem mindegy egy karambolnál, hogy egy műanyag, gyűrődőzónás kialakítású kocsi rongyol bele egy álló jármű oldalába, vagy pedig egy öntöttvas izét az orrán hordozó pléhdoboz. :)
(Itt a pléhdoboz kifejezést nem sértésnek vagy lebecsülésnek, hanem érzékeltetésnek szántam.)
Hát igen, bocsánat. Nem is tudatosult, hogy különböző tűzoltó ZUK-ok is vannak. :) Azért egy olyat megnéznék, aminek az elején van a szivattyúja. Bár balesetvédelmi szempontból egyáltalán nem lehetett kedvező. (mondjuk a ZUK és NYSA amúgy sem kimondottan "gyalogosbarát" kocsi :)
az nem, az sima kisteher. az enyém, a gyári tüzes, az szivattyús, és rajta vannak a kiegészítők. tudtommal még egy olyan is létezett, aminek az orrán volt a szivattyú.
Igen , azokra . Ha tudom most szombaton , elme gyek abba a Temesvár utczába , megnézem Néked . Rég nem írtál az IGAZSÁGOKba . Legyen most egy összekötő híd akkor a 2 rovat között , mindjárt kitalálok egy oda is és ide is illő szenTEnciát .
Az , hogy nem ismer a szeretés , a szerelem határokat , az úgy nyilatkozik meg a veteránautó megszerzésében , megtartásában , hogy a gazdi nem azt nézi , fog--é a gépje többet érni a befektetett összeg után .
A "megtekintetted" szó mögé kérdőjelet szeretTEm vón TEnni .Mégegyszer sok sikert a vételhez . Ha kellene valami , csak szólj segítek . UI. A PAS001 még most sem tette föl , pedig megigérte , azokat az oldalszelepelt NYSAcskákat . . .Micsoda képek pedig !!!!!!
Nézd meg a kisebbik postaládád .A postásbácsist a mai napon adom fel . A Bp. XX. kerületit megTEkintetted , Másfelől . Amiket most írtál , egyetérTEk . De azért a Tolóajtóst se feledd . . .
Bár a skoda és a zuk porlasztó is Weber rendszerű nem tudom fel megy e közdarab nélkül? Próba:) Ha az alaplap lötyög akkor ez is okorhatja az egyenetlen alapjáratot. Ha jól emlékszem két kis íves L alakú fül tartja az alaplapot a fészkében, kívülről megcsavarozva.
Ennyire azért nem néztem + a porlasztót + a gyújtást...de +nézem amiket írtál. 1ébként az alapjárat egyenetlen, füstölni 1általán nem füstöl, de nagyon lehet érezni a kis füstben h csupa benzingőz. 50-60-nal szoktam menni, olyan öregurasan, mert így élvezetes...és takarékos (lenne). Viszont az a vákuumos cucc mozog a gyújtásházon...lötyög, nem tom baj e.
Tegnap vettem 1 skoda 120 porlasztót...kipróbálom azzal is miután beállítottam szépen mindent.
"úgy sem fogod tudni megűberolni" -- erről beszéltem. nem akarok semmit "megűberolni", de ha akarnék is, akkor sem lennék kapásból hitehagyott. Puding próbája az evés, vagy nem??? :)
A tolóajtósról nem tudok semmit (az ismerős azóta nem jelentkezett...), egy mirelitest nem tudnék használni, a mentő viszont megvan, sőt nem is drága.
A célom nem versenyzés. Mármint szerintem nincs értelme összehasonlítgatni két kocsit, hogy melyik szebb. Ha én szeretem a sajátomat, akkor mit érdekel engem, hogy egy kívülálló mit gondol, ha odaállok egy másik mellé. Különben meg jó dolog volna, ha legalább a hajdúböszörmény-tokaj távolságon belül akadna egy eladó körablakos nysa, de erre nagyon kicsi az esély. Azt pedig nem szeretném, hogy az a mentő elrozdáljon vagy cigányok vigyék méhtelepre.
Szóval oké, hogy van két másik, szebb állapotú Nysa is az országban, de nem értem, hogy ez miért indokolja egy harmadikról való lemondást. Persze ha addig sikerül felkutatnom a Nysa 522 T tulaját és eladná, akkor elgondolkozok rajta, de már jó ideje a mentő az esélyes jelölt.
Nem fognak . De megkérdezném , hogy miért mentőt vennél ? A Horváth Laciét , amiről épp az imént írtam , s ami a szigetszentmiklósi Mentőautó Központban van , úgy sem fogod tudni ( nagyon baróak a lengyel zenéid , amiket küldtél , Flakvierling . . .,köszigyár . . .) megűberolni , a MAVAMSZ elnökének is most lett egy NYSA mentője , van még egy Tizenkétablakos , mert nem tudta a veterán Citroen Klub vezetője , György balázs megmondani , az a MAVAMSZ elnök most a miskolcit , avagy a szegedit vevé meg vajon , szóval ezen 2 település valamelyikén .A kérdésem az, hogy nem inkább arra a tolóajtósra kellene--é utazz inkább ?Avagy a mirelite--es verzióra . Nos ?
Pont így van az a srác is , aki mentős , és úgy restaurált egy Tizenkétablakost , hogy még hatásfokcsökkentőt is hozzákevertetett a mai fehérhez , hogy az akkori pusztább fehér jöjjön ki .Átmarsíroz a városon , csak a vörös zászlót nem teheti föl . csináltam véle is egy kis riportfilmecskét , de a 480 perc R.L.L.A.K. kazira már nem fért ő fel . Nem baj , mire megcsináljuk a Harmadik R.I.L.A.K. Találkozót , lesz egy folytatáskazetta is . . .
akkor jó. A menetlevél azért kicsit fura dolog, főleg ha csak kocsikázik az ember. Mindegy, ha ZUK tűzoltót nem állítanak meg, akkor Nysa mentőt se fognak. :)))
No ha jól megy akkor lehet sokat kap. Át kellene nézni a karburátort hogy a fúvókák métret szerintiek e, a féklevegőnél nincs e kisebb levegő fúvóka , pillangószelep alapnyitás...... Szelepet a legjobb a fülkéből állítani: Levett gyujtás vezetéknél indítózgatni nagyon rövideket míg az egybenyitás környékére ér és akkor jobb kéz benyúl a ventillátorhoz bal egykicsit az ékszíjat nyom és pontosan egybenyitásra tekerni. Ha könnyíteni akarod a dolgod akkor a gyertyákat is kiszedheted. A vákumos szabályzót legegyszeűbben akkor tudod csekkolni ha leveszed a vákumköcsög csövecskéjét a karburátorról és szájjal szívogatod , közben figyeled a gyujtáselosztó alaplapját hogy akadás nélkül szépen mozog e . a röpsúlyos részét ha a gyuj eloszt tengelyét tekered a forgásiránnyal megegyezően és rugalmasan tekeredik és szépen visszatér az alaphelyzetbe, ha már ezzel foglalkozol akkor érdemes megnézni a tengelyt hogy nem lóg e . Visszatérve a fogyasztásra akkor fog csak elfogadhatóan fogyasztani ha nagyon öregesen autózol vele, országúton sem praktikus 80 nál többet menni vele, bár az én tapasztalatom úgy 75 km/óra körül van. Ez a szelepek kímélése miatt is fontos lenne. Legutoljára szerintem nem ártana egy kompressziómérés ha füstöl. Bár én legelőször az úszószintből próbálnák meg visszavenni, ha túl alacsony akkor úgy is torpanni és melegedni fog. Ha jól emlékszem az úszóház alján van egy letörés kb 45 fokban én annak idején addig állítottam a benzinszitet hogy a letörés felső élénél legyen. Ja most jut eszembe hogy a gyorsítófúvókából nem szí állandóan benzint? Mert ha nem ül a golyó akkor ezt is meg tudja csinálni. Alapjárat egyenletes nem lóg a pillangószelep tengelye? ja és a tűszelep zár ezt is szájjal tudog nézni billegetve a leszerelt karburátorfedelet , függőlegesen tartva hogy az úszó lefele áljon, majd egy kissé hanyatdöntve hogy az úszó kissé nyomja a tűszelepet akkor szájjal is érezhetően záródnia kell. Kicsit bő lére eresztve :) Nehéz javítani fórumon keresztül:):):)
Az adó az ugyan úgy van mint a személyatóknál, súlyadó van...illetve mostmár teljesítmény adó, ami évjáratfüggő is...Nysa és Zuk esetében ez 1 elég kis pénz lesz majd. menetlevelet mindig kell írni, szépen szorgosan, akkor is ha nem szállítasz semmit...nagyon rászállnak a rendőrök a menetlevélre ha teherautót állítanak meg. Én szerencsére előnyben vagyok, mert az útszélén igazoltató rendőrök vhogy nem akarnak megállítani sosem...na persze, ki állítana meg 1 tűzoltót? :-)