Ez annyira így van , hogy nemcsak , hogy a júgók licenszizálták tovább a Nagypolkát , hanem az is volt , hogy a feleségem Kispolkájának a slusszkulcsán meg júgó felirat volt . . .De mondok mást ( mert ne várd , hogy arra a keresztkérdésedre , hogy mitől is van azon a Nagypolka pick up--ön 15--ös kerék , arra akárki is egy ilyen fiatal rovatban felelni tudna ). A kooperáció másik oldala az volt , hogy Kragujevác meg odaadta a Zastava 128--at Varsónak .Most viszont én teszek fel egy kellemetlenkedő kérdést a Topikunkat Létraa Hozó Történész Úrnak . mi lett a lengyel Zastava neve fura nyeltani okból kifolyólag ? Gondolj , Flakvierling , arra , hogy a lengyelek Gutenbergtől a nyomdászatot direktbe kapták ( nemúgy , mint az angoalok ).
A R.I.L.A.K. létrehozója írt egy verset valaha , és ez most a mai dátummal olvasható a itt levő " Tedd a kedvenc versedet ide "nevű topikban . Nagy lélekzetet . . .
Ebben is ültem, Nestor . . . A gép fél hetes sem volt , annyira új volt . Repült , mint az ősló , a Tarpán . Emléxem , az a nagyon furcsa színe volt , ami Nagypolkában jött is különben bé hozzánk is , az a zöldes mustár ( azt keverd te ma ki a nem létező mintákból . . .). Viszont . Mindenkihez : gyerekek , kinek van fotója az FSR nevű ipari--hadi terpjárójukról ? Nékem egy nagyon rossz van , amin egy olyan gépet lehet látni ,amire a PAS 001 azt mondaná , hogy nem valami gyalogoselütó--barát, mert a gép olyan marcona , mint az íreket ölő egykori ánglius páncélozott Land Rover Defenderek voltak .
Nem gáz , sőt . . .tegyél csak . . .Az Adorjánt ismerem , a lengyel autók kedvelői és a Citroenesek közöttaz az uccsó 2 évben egyre szorosabb az együttműködés , ami pedig áprilisban lészen az Oldtimer Expo--n a 2 csapatközött , az meg titok . . . Az adorjánék szépen kihúztak 2006--ban két HY--nak Skóciába , Fiatos mikróbuszos barátai a R.I.L.A.K.--nak még nincsenek . Különben a veterán Citroen klub ( ami valaha a COCH volt ) 2 vezetője nagy lengyelbarát ,és amikor az uccsó R.I.LA.K. Tanálkozó volt , akkor fel is olvastam a György Balázs levelét ,ami a lengyel--magyar barátságról szólt . Azt különben tudod , hogy volt Alfa Romeo mikróbusz is ? ( olasz--lengyel gondolatok , bocsi . . )( sok Citroen moci volt Polonezekben------- , lengyel--francia kapcsolatok . Hiába , a Lengyelek a központban vannak . . .)( ,bocs , csapongok , dehát tudod , a lengyelek ezt váltják ki az emberből . . .) .
Ezen a héten adta el Agyarország egyetlen 74-éves Polski Fiatjat a békéscsabai Kovács Tamás ( Polski Fiat 508 / III ) . A kocsiból a Krakkói Közlekedési Múzijom szerint 26 van ( aztán én mondtam nekk , hogy megvan a 27. is ). A vevő egy nálunk 4 éve dolgozó lengyel igazgató (a lyánya 28 éve él itt ). Kovács tamás tagja a Békéscsabai Lengyelek Szövetségének , tudjátok , annak a formációnak , ami a Kolbászfesztiválokat szervezi , csinálja . Fotót az Őskispolkárol nem tudok adni , sajna , de volt a Veterán nevű Lapban vagy másfél éve egyszer egy cikk arról , hogy midőn 1939--ben márciustól szeptemberig volt Közös lengyel--magyar Határ , akkor amikor a nácik lerohanták a védtelen Lengyelhont , akkor százezerszámra menekültek lengyelek hozzánk , s hoztak 508--ast is , és 518--as luxus Polski Fiatot is ( meg szeretném jegyezni , hogy 1976--ban én még az első autóstoppom során beszéltem olyan lengyel emberrel , aki még tudott magyarul abból a korából , hogy ő nem Olaszországba menekült , hanemhogy hozzánk . . .Volt az egyetemen nékem egy speckollom , amiben többekközt szó került azokról az Abwehr és a Horthy--féle kémelhárítás között , amiben a dajcsok állandóan fenyegetőztek , de hasztalan , hogy a magyarok ne bújtassák , ne támogassák a lengyel menekülteket .a polski Fiatok viszont eltüntek , nem úgy , mint az a 7--8--9 lengyel motorkerékpár , aminek , na , öregek , mi is volt a márkaneve ?
Örülök , hogy újraindult a lengyeltanulásod . Ami a rendszeres felkérést illeti , legyen , bár TEkintélyről a R.I.L.A.K. esetében nem lehet beszélni , úgy csináltam meg , hogy ne lehessen . Küldd át ímélben , majd leadom az adást rendszeresen . Nagyon hallgattál , Bratanki , a PAS 001 által küldött Mercedes 0319 megítélését illetően . . .Nem adnak Debrecenben levegőt , vagy mi van ? . . .
VeTEránosítsd el , Mester!! fontos , hogy jó tulajnál legyen "a nagy konkurrens" . . .Amíg ezen meditálsz , mert egyszerre lehet még 2 dolgon gondókodni ( nem úgy , mint Micimackónak ) , elmesélek egy történeTEt , ami az ucó budapesti folklór eleme , azaz geometrikus , mivel helybeli mesélTE . A helyszín az Almássy tér környéke , Wesselényi , Dobstrasse , tudod ( tényleg , TE hol élsz ?Melyik TElepülésen ?). A hetvenes évekig ott vala egy Kübelwagen ( nem Schwimmwagen , abból az uccsót a Vármegye utcában láttam a hatvanas években ). Mármosr ennek a szürkeszínű kocsinak az oldalára valaki egyszer valamit kiírt . A dologhoz tudni kell , hogy a szódás semmi pénzért nem volt hajlandó eladni a nímötöt . Szóval , megyen a tulaj egy alkalommal a gépjéhez , amin a következő szöveg volt ráfestve : " ötösöm lett . megvettem " .Telefonszám .
Amúgy hadd kérjek valamit tőled: Nem ismételnéd meg Te inkább az én nevemben????
Ugyanis klubvezetőként Neked nagyobb tekintélyed van itt, mint egy alföldi akárkinek, akit senki sem ismer, de mégis ő készíti az oldalt. :)
A Volkswagen-buszt pedig nem becsülöm le. Csupán leírtam, mik a benyomásaim, amik az általam is ismert tényeken (szép, jó, stb.) nem változtatnak. Viszont hozzám mégis közelebb áll egy végtelen zöld lengyel síkságon haladó, friss levegőt "hasító" kék-fehér Nysa látványa, mint egy beszívott hippikkel telirakott, napégette los angeles-i utcán haladó Volkswagen T1 vagy T2 képe. :))))
Ennek ellenére szép kocsi a VW is, nem akarom PAS-t megsérteni. :) Csak az nem tetszik, hogy "beskatulyázták" egy értékrendbe.
Azért ne légy túl kritikus a VW Busra , a Huszonháromablakosra . . .Döbbenet egy gép . Persze nagyon gőgös emberek ülnek mindig mögöttük , dehát . . . A PAS001 talán adhatna bé ide egy két fotót eredeti s átalakított példányról . . .Ha tudnád , hogy a mindig Essenben levő autókiállításokon milyen gépeket csináltak , csinálnak belőlük . . .
R.I.L.A.K. honlaphoz írjatok ötleteket!!!!!!!!!!!!!! Minden mennyiségben!!!!!!!!!!!
Például: olyan lengyel termékek (nem csak autók), amik szerintetek bemutatásra érdemesek, stb.
vagy: írhatnátok rövid ismertetőt is lengyel kocsikról! Akár olyanról is, amiben csak utasként ültetek.
Minderre azért volna szükség, hogy ne csak "képmutogatás" legyen az oldal és hogy ne is az én szövegelésemmel legyen (méltatlanul) tele. Valami alap pedig kell ahhoz, hogy formálódni kezdjen a szövegből és képekből 1 oldal.
Az internetes oldal több "dizájnnal2 fog elkészülni, Ti mondjátok meg, melyik a nyerő. majd megírom, mikor lesz fent a stílus-minta az interneten.
Szóval segítsetek, mert egyedül klub-honlapot csinálni groteszk dolog! :)
Anno a lengyel fórumokon is a Nysa korai modelljeivel hasonlítgatták össze ezt a mercedes kisbuszt. Szó mi szó van is bennük valami közös. De ennek ellenére nem állítanám, hogy bármelyik gyártó is koppintott a másikéról (ugyanis a lengyel cimborák ezen vekengtek).
Nekem nagyon bejön a stílusa egyébként, hasonlít a régi Nysákra. A Volkswagen kisbusz viszont nekem már egyáltalán nem jön be. Szép-szép, de már mindenhol túlreklámozták, túlidealizálták. A hippi korszak bálványa, megtestesítője lett belőle. Én pedig pont azt becsülöm a Nysában és a Mercedesben is, hogy amellett hogy szépek, még hasznosak is voltak. És talán pont ezért merültek feledésbe (legalábbis többnyire).
Igen , igen !!! Egyszer ültem benne , nyár volt , 2 nyugatnémet gyerek volt benne meg a gitárjuk , épp az volt az első évük Kelet--Németországból dobbantva 2 év börtön után . A kocsi döbbenetes , és sajnos van olyan szép , mint a NYSA , szegény Flakvierling meg én , de nem baj . Én a mikróbuszok közül még a Porsche motorral meghajtott Projeltzwo Volkswagen mikróbuszt szeretem . Egyszer Bécs és Pest között mentem az Alfa 164--esünkkel a megengedett sebességi maximumon , mikor egy ilyen ( de persze nem a konferenciakivitel , PAS 001 ) Gendarmerie névvel elhúzott mellettem kb. 250--nel . . . Olyan mikróbuszfotót küldesz ? És a Tiedéről ? Kéne pár év múlva egy mikróbusztalálkozót is összehozzon a R.I.L.A.K. .
Vagy Ő volt a legszebb , vagy a mercedestől az a panorámaablako ( tetőablakps 9 , ami vagy 35 éves , a típusát nem tudom , tán a PAS001 tudja . Ez a kettő volt nékem a legszebb , de azután Duduka jön .