Kedves Nestor Notabilis . Szeretném , ha felvehetnélek a R.I.L.A.K. listájára , csakhát nem publikus , vagy hogy mondják , az ímélcímed . Lécci , írj nékem , ha úgy gondolod , s felvehetnénk a kapcsolatot . Küldenék én is 1--2 olyan fotót a lengyel járművekről , hogy csak na !! A R.I.L.A.K. nevű agorát én hoztam létre vagy 6--7 éve .
Na , ez az , erre mondtam én ,hogy FSR !!!! Ez az, ami mellet nem kéne elmenni , és félévente meg kéne mutatni !!! Elküldenéd majd a Flakvierlingnek , hogy rátehesse az ÁLTALA EGYDÜL már készülő R.I.L.A.K. honlapra ? TEdd már meg . . . A gép : fantasztikus . Nem szeretnék most a kapitalisták helyében lenni . . .de most komolyan . Nékem ez a Tarpan Honker a Csúúúúcs . vajon hol , mennyiért lehetne szerzni egy ilyet ? A NYSA Club vezetője pl. Nímötországban él , s mindig megyen is a veteránautófesztiválokra az ő Nysa 522T--jével , ahol a németek teljesen kész vannak a Dudutól , s mondja is , hogy azok úgy mennek haza , hogy újra kell fogalmazniok az életüket aznaptól fogva ( képzelem mi lenne a kapitalistákkal , ha meglátnák azt a Dudut , amit a PAS001 mutatott itt meg fotóilag vagy egy hete . . .). Szóval : köszönet a fotókért . . .
Nem , Mesterem , s ezért jössz nekem egy Panhard prosival , ami 1 percre lenne az enyém , és riportot készítenék épp véled a Flakvierling 522 T--je előtt a nyári Harmadik R.I.L.A.K. találkozó előtt . De komolyrA fordítva a szót : ők , mármint a lengyel Sokol gyárkészítette a világ első oldalkocsi rugózását , így , ha valaki kényelmesen akart nébenvágenben utazni , az nem HJS--szel , avagy INDIANERrel ment , hanem lengyel motorkerékpárt importált . Mondjuk , ez egy másik világ . Nékem azok a V2--es chopper Junakok tetszettek , amiket a lengyel motorizáció gyártott . Amig itt bevitték az embert a hosszúhajért , meg farmerért ,ott minden faluban volt avantgarde színház , jazz--lapok , utcai zenélés és MINDEN . Na jó , mentőmellénykérdés következik . A hetvenes években hányadik helyen állt a Lengyel Népköztársaság a mezőgazdasági repülőgépgyártás terén a világon ? ( Flakvierling , nem súgunk !! ) ( Na , jó , látom , érik már 1 előadásod is azon a leendő Találkozón , nékünk , kicsiknek , a Tatra autókról általad ).
Nos most derül ki mit tudok a lengyel járműgyártásról. Semmit:( Eddig kimaradt a látókörömből. Most rákersve a témára, látom hogy egy csomó morkerékpár típust gyártottak számomra eddig elképzelhetetlen helyen, mármint északabbra tőlünk. Földhözragadva azt képzeltem hogy motorozni csak meleg vidékeken célszerű. Nem megfejtés csak tipp: Sokól 1000-es V kéthengeres kétütemű?
Nézzétek meg a Lengyelország ( nem LENGYELORSZÁG !! ) itteni topikban , a mai napnál : lehet kapni palackozott Zubrówkát Magyarországon !!!!! Döbbenetes rovat , amiképpen . . ., hoppá , tévedtem . . .Ahol megnézhetiTEk , az a Krakkó és Dél--Lengyelország magyar szemmel nevű itteni topik .
Dr. Borisz , és =D Dome !! Van most a www.vatera.hu--n a könyvrovatban eladó ZUK gépkönyv !!! Siessetek . Most újabb kísérlet fotó beküldésére ( egyszer már ment , most a spec autókba nem ment ). A képen a felújítás előtti NYSAm . Akkor még nem volt benne luxuskanapé , török szőnyeg , demizson , rénszarvas--prémmel borított első üléspár , 220V--os fa Unitra akusztika , zakopanei kopjafa , egyebek .
Ez annyira így van , hogy nemcsak , hogy a júgók licenszizálták tovább a Nagypolkát , hanem az is volt , hogy a feleségem Kispolkájának a slusszkulcsán meg júgó felirat volt . . .De mondok mást ( mert ne várd , hogy arra a keresztkérdésedre , hogy mitől is van azon a Nagypolka pick up--ön 15--ös kerék , arra akárki is egy ilyen fiatal rovatban felelni tudna ). A kooperáció másik oldala az volt , hogy Kragujevác meg odaadta a Zastava 128--at Varsónak .Most viszont én teszek fel egy kellemetlenkedő kérdést a Topikunkat Létraa Hozó Történész Úrnak . mi lett a lengyel Zastava neve fura nyeltani okból kifolyólag ? Gondolj , Flakvierling , arra , hogy a lengyelek Gutenbergtől a nyomdászatot direktbe kapták ( nemúgy , mint az angoalok ).
A R.I.L.A.K. létrehozója írt egy verset valaha , és ez most a mai dátummal olvasható a itt levő " Tedd a kedvenc versedet ide "nevű topikban . Nagy lélekzetet . . .
Ebben is ültem, Nestor . . . A gép fél hetes sem volt , annyira új volt . Repült , mint az ősló , a Tarpán . Emléxem , az a nagyon furcsa színe volt , ami Nagypolkában jött is különben bé hozzánk is , az a zöldes mustár ( azt keverd te ma ki a nem létező mintákból . . .). Viszont . Mindenkihez : gyerekek , kinek van fotója az FSR nevű ipari--hadi terpjárójukról ? Nékem egy nagyon rossz van , amin egy olyan gépet lehet látni ,amire a PAS 001 azt mondaná , hogy nem valami gyalogoselütó--barát, mert a gép olyan marcona , mint az íreket ölő egykori ánglius páncélozott Land Rover Defenderek voltak .
Nem gáz , sőt . . .tegyél csak . . .Az Adorjánt ismerem , a lengyel autók kedvelői és a Citroenesek közöttaz az uccsó 2 évben egyre szorosabb az együttműködés , ami pedig áprilisban lészen az Oldtimer Expo--n a 2 csapatközött , az meg titok . . . Az adorjánék szépen kihúztak 2006--ban két HY--nak Skóciába , Fiatos mikróbuszos barátai a R.I.L.A.K.--nak még nincsenek . Különben a veterán Citroen klub ( ami valaha a COCH volt ) 2 vezetője nagy lengyelbarát ,és amikor az uccsó R.I.LA.K. Tanálkozó volt , akkor fel is olvastam a György Balázs levelét ,ami a lengyel--magyar barátságról szólt . Azt különben tudod , hogy volt Alfa Romeo mikróbusz is ? ( olasz--lengyel gondolatok , bocsi . . )( sok Citroen moci volt Polonezekben------- , lengyel--francia kapcsolatok . Hiába , a Lengyelek a központban vannak . . .)( ,bocs , csapongok , dehát tudod , a lengyelek ezt váltják ki az emberből . . .) .
Ezen a héten adta el Agyarország egyetlen 74-éves Polski Fiatjat a békéscsabai Kovács Tamás ( Polski Fiat 508 / III ) . A kocsiból a Krakkói Közlekedési Múzijom szerint 26 van ( aztán én mondtam nekk , hogy megvan a 27. is ). A vevő egy nálunk 4 éve dolgozó lengyel igazgató (a lyánya 28 éve él itt ). Kovács tamás tagja a Békéscsabai Lengyelek Szövetségének , tudjátok , annak a formációnak , ami a Kolbászfesztiválokat szervezi , csinálja . Fotót az Őskispolkárol nem tudok adni , sajna , de volt a Veterán nevű Lapban vagy másfél éve egyszer egy cikk arról , hogy midőn 1939--ben márciustól szeptemberig volt Közös lengyel--magyar Határ , akkor amikor a nácik lerohanták a védtelen Lengyelhont , akkor százezerszámra menekültek lengyelek hozzánk , s hoztak 508--ast is , és 518--as luxus Polski Fiatot is ( meg szeretném jegyezni , hogy 1976--ban én még az első autóstoppom során beszéltem olyan lengyel emberrel , aki még tudott magyarul abból a korából , hogy ő nem Olaszországba menekült , hanemhogy hozzánk . . .Volt az egyetemen nékem egy speckollom , amiben többekközt szó került azokról az Abwehr és a Horthy--féle kémelhárítás között , amiben a dajcsok állandóan fenyegetőztek , de hasztalan , hogy a magyarok ne bújtassák , ne támogassák a lengyel menekülteket .a polski Fiatok viszont eltüntek , nem úgy , mint az a 7--8--9 lengyel motorkerékpár , aminek , na , öregek , mi is volt a márkaneve ?
Örülök , hogy újraindult a lengyeltanulásod . Ami a rendszeres felkérést illeti , legyen , bár TEkintélyről a R.I.L.A.K. esetében nem lehet beszélni , úgy csináltam meg , hogy ne lehessen . Küldd át ímélben , majd leadom az adást rendszeresen . Nagyon hallgattál , Bratanki , a PAS 001 által küldött Mercedes 0319 megítélését illetően . . .Nem adnak Debrecenben levegőt , vagy mi van ? . . .
VeTEránosítsd el , Mester!! fontos , hogy jó tulajnál legyen "a nagy konkurrens" . . .Amíg ezen meditálsz , mert egyszerre lehet még 2 dolgon gondókodni ( nem úgy , mint Micimackónak ) , elmesélek egy történeTEt , ami az ucó budapesti folklór eleme , azaz geometrikus , mivel helybeli mesélTE . A helyszín az Almássy tér környéke , Wesselényi , Dobstrasse , tudod ( tényleg , TE hol élsz ?Melyik TElepülésen ?). A hetvenes évekig ott vala egy Kübelwagen ( nem Schwimmwagen , abból az uccsót a Vármegye utcában láttam a hatvanas években ). Mármosr ennek a szürkeszínű kocsinak az oldalára valaki egyszer valamit kiírt . A dologhoz tudni kell , hogy a szódás semmi pénzért nem volt hajlandó eladni a nímötöt . Szóval , megyen a tulaj egy alkalommal a gépjéhez , amin a következő szöveg volt ráfestve : " ötösöm lett . megvettem " .Telefonszám .
Amúgy hadd kérjek valamit tőled: Nem ismételnéd meg Te inkább az én nevemben????
Ugyanis klubvezetőként Neked nagyobb tekintélyed van itt, mint egy alföldi akárkinek, akit senki sem ismer, de mégis ő készíti az oldalt. :)
A Volkswagen-buszt pedig nem becsülöm le. Csupán leírtam, mik a benyomásaim, amik az általam is ismert tényeken (szép, jó, stb.) nem változtatnak. Viszont hozzám mégis közelebb áll egy végtelen zöld lengyel síkságon haladó, friss levegőt "hasító" kék-fehér Nysa látványa, mint egy beszívott hippikkel telirakott, napégette los angeles-i utcán haladó Volkswagen T1 vagy T2 képe. :))))
Ennek ellenére szép kocsi a VW is, nem akarom PAS-t megsérteni. :) Csak az nem tetszik, hogy "beskatulyázták" egy értékrendbe.