Ha az Őr(hátszeg)váraljai VT a kérdés, akkor annyit tudok mondani, hogy az épület kb. olyan állapotban van, mint vasutTOM képein. Valami magán barkácsolda létesült benne, a bent álló gépet kihajították az udvarra. A leállított mozdonyok (dízel, gőz, drótvakarós) elszaporodtak, ellenben a 40-es gőzösök megfogyatkoztak.
Köszönöm a fotók nem mind az én érdemem, hozzájárult Sábián László, Meszlényi Gyula, Mezei István (nem a könyv szerkesztője, hanem rokona), Peski Béla, én az Ö képeiket összegyűjtöttem. digitalizáltam.
A Nohab topikba is be lehet tenni, de nem szívesen hergelném Őket ilyennel :-)
Lapul valahol a dobozokban egy dolgozat a komáromi fűtőházról, egy-két állomásítási anyag, fűtőházi jelentés, stb...stb...
Az "Ezüstkönyv" fotót nem teszem ide, mert nagyon rossz lenne a minőség,de körbeszimatolok komáromi fotókat illetőleg, és elküldöm. Amúgy értekezhetünk magánban is.
A kérésem Hozzád is: ugye el tudnád küldeni nagyobb méretben is a fotóidat. Van több képed is vagy egyéb anyagod a feltett fűtőházakról? Subcetate előtt csak nem a fogas gőzös lapul?
Lapul valahol a dobozokban egy dolgozat a komáromi fűtőházról, egy-két állomásítási anyag, fűtőházi jelentés, stb...stb...
Az "Ezüstkönyv" fotót nem teszem ide, mert nagyon rossz lenne a minőség,de körbeszimatolok komáromi fotókat illetőleg, és elküldöm. Amúgy értekezhetünk magánban is.
Megkaptam a képeket, köszönet azokért. A magam részéről szívesen látnék még ilyen fotókat itt a topikon vagy magánban, mert úgy gondolom nagy segítség azoknak, akik e témában is kutakodnak.
Szeretném megkérdezni tőletek, hogy mi az oka annak, hogy a dec. 31. előtti képek mind eltűntek? Nagyon szívesen végigolvasnám az egészet előlről, de így nem sok értelme van. Nem csodálkoznék, ha az index - mint már annyiszor - baromkodik.
Kedves Józsga! Nagy késéssel olvasom a topicot. Nincs véletlenül a petrozsényi fűtőház előtt álló daruskocsidról egy közelebbi képed? Nagyon megköszönném, ha elküldenéd. Üdv: Kis Feri
Ami a gondom: általában negatívra fotózok, szkennelni pedig csak nagyon korlátozottan van időm és türelmem. De igyekszem majd időnként feltenni pár erdélyi fűtőházas képet.
Félreértettél, nem a régi fűtőházakkal foglalkozom. :) De azért persze akad pár anyagom, fényképem erdélyi és nem erdélyi mozdonyszínekről. Petrozsényről sajnos csak ennyi volt, az udvarról még van pár fotóm, de azokon nem látszik a szín.
A jelenlegi vontatási telep a betett régi fotókon nem is látszik, a felvételi épülettől mintegy másfél km-re északra, a deltában található. (Lásd december-januári Indóház, 87. oldal.)
Az állomás nagyon hasonló a régi képeken látottakhoz. Több a vágány, villamosítva lett, az épületek az eredetiek, de átépültek.
A kép jobb szélén látható a víztortony, ott kezdődik a VT.
Feltételezem, hogy napjainktól visszafelé nézve 1870-ig...
Sajnos a fűtőház építésének évét nem ismerem, de az szinte biztos hogy a vonal átadására elkészült az is, mivel Újszőny ekkor egy magánvasút végállomása és egyben egy másik magánvasút csatlakozó állomása volt. És ezekben az időkben alap volt, hogy 40-50 km-ént legyen egy kiszolgáló létesítmény...
A "Nagyvasúti Vontatójárművek Magyarországon" című könyvben van egy régi fotó, (44. oldal) ahol a mozdony mögött olvasható az állomás neve, ismered?