Keresés

Részletes keresés

Józsga Creative Commons License 2006.01.27 0 0 906

Köszi, legalább még megvan... nem bontották le.

Olyat nem szoktak, nem Magyarország...

 

Egyszer elmegyek egy erdélyi fűtőházjárásra.

Érdemes...

Előzmény: A.Balu (905)
A.Balu Creative Commons License 2006.01.27 0 0 905
Köszi, legalább még megvan... nem bontották le. Egyszer elmegyek egy erdélyi fűtőházjárásra. :-)
Előzmény: Józsga (904)
Józsga Creative Commons License 2006.01.27 0 0 904

Halihó!

 

Ha az Őr(hátszeg)váraljai VT a kérdés, akkor annyit tudok mondani, hogy az épület kb. olyan állapotban van, mint vasutTOM képein. Valami magán barkácsolda létesült benne, a bent álló gépet kihajították az udvarra. A leállított mozdonyok (dízel, gőz, drótvakarós) elszaporodtak, ellenben a 40-es gőzösök megfogyatkoztak.

Előzmény: A.Balu (900)
A.Balu Creative Commons License 2006.01.27 0 0 903

OK köszi! Csak mert érdemes lenne megörökítenem őket, fotózni, bejárni. :-)

 

Arra gondoltam, hogy a Kisterenyei Körfűtőházért Egyesület is szervezhetne majd túrákat az ilyen szép objektumokhoz a jövőben.

 

www.kisterenye-futohaz.fw.hu

Előzmény: vasutTOM (902)
vasutTOM Creative Commons License 2006.01.27 0 0 902

Tudsz a mai állapotukról valamit?

 

 

Sajnos azóta nem voltam arra felé, így nem tudok róluk semmit. Esetleg kérdezd meg Josqa-t ő lehet, hogy többet tud!

Előzmény: A.Balu (900)
kis59 Creative Commons License 2006.01.27 0 0 901
Kedves Józsga!
Sajn megint késéssel:
kis.ferenc@bgk.bmf.hu
Köszi:
Feri
Előzmény: Józsga (882)
A.Balu Creative Commons License 2006.01.26 0 1 900

Ezek az erdélyi fűtőházak igazi kuriózumok! Eredeti fakapuk, füstelszívól... hmmm

 

Tudsz a mai állapotukról valamit?

Előzmény: vasutTOM (885)
vasutTOM Creative Commons License 2006.01.25 0 0 899

Itt a veszprémvarsányi fűtőház egykori helyszínrajza:

 

Előzmény: Don Simon (876)
Ko-rom Creative Commons License 2006.01.24 0 0 898

Sziasztok!

 

7578

Köszönettel veszem az ajánlatodat

Nagyon jó lenne ha belete.

kinthetnék az említett anyagodba

 

Köszönöm a fotók nem mind az én érdemem, hozzájárult Sábián László, Meszlényi Gyula, Mezei István (nem a könyv szerkesztője, hanem rokona), Peski Béla, én az Ö képeiket összegyűjtöttem. digitalizáltam.

 

A Nohab topikba is be lehet tenni, de nem szívesen hergelném Őket ilyennel :-)

 

Még mindig az 54-es árvíz

Még mindig az 54-es árvíz

Előzmény: 7578 (890)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.24 0 0 897

Röppent újra!

 

Előzmény: 7578 (896)
7578 Creative Commons License 2006.01.24 -1 0 896

Fiúk! Elveszett!!!

 

Ide nem érkezett semmi sem...

Előzmény: vasutTOM (893)
vasutTOM Creative Commons License 2006.01.24 0 0 895

Honnan tudod, hogy írtam neki?

 

Megérzés!

 

Előzmény: Törölt nick (894)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.24 0 0 894
Honnan tudod, hogy írtam neki?
Előzmény: vasutTOM (893)
vasutTOM Creative Commons License 2006.01.24 0 0 893

7578 !!!

 

Leveled van!!

Előzmény: vasutTOM (892)
vasutTOM Creative Commons License 2006.01.24 0 0 892

Subcetate előtt csak nem a fogas gőzös lapul?

 

De bizony! Sőt nem is egy! És még belül is volt egy!

 

 

Természetesen mennek a képek!

A Don Simon-nak pedig majd holnap keresek valami régi rajzot!

Előzmény: 7578 (888)
7578 Creative Commons License 2006.01.24 -1 0 891
Na erre varrjak gombot... Most miért duplázott be ez a q...a zindex?
7578 Creative Commons License 2006.01.24 -1 0 890

Szia Ko-rom!

 

Részemről semmi akadálya, sőt örömmel...

Lapul valahol a dobozokban egy dolgozat a komáromi fűtőházról, egy-két állomásítási anyag, fűtőházi jelentés, stb...stb...

 

Az "Ezüstkönyv" fotót nem teszem ide, mert nagyon rossz lenne a minőség,de körbeszimatolok komáromi fotókat illetőleg, és elküldöm. Amúgy értekezhetünk magánban is.

 

Üdv: 7578

 

Ui: nagyon jók a fotóid...

Előzmény: Ko-rom (879)
7578 Creative Commons License 2006.01.24 -1 0 889

Bocs:))))

 

vasutTOM!

 

Don Simon anyagot keres Veszprémvarsány fűtőházáról. Nem csodálkoznék, ha véletlen lenne egy állomási helyszinrajzod, amit megosztanál Velünk...

 

Köszi!

7578 Creative Commons License 2006.01.24 -1 0 888

Már megint Én:)))))))))))))

 

Szia vasutTOM!

 

Örülök hogy itt vagy!

A kérésem Hozzád is: ugye el tudnád küldeni nagyobb méretben is a fotóidat. Van több képed is vagy egyéb anyagod a feltett fűtőházakról? Subcetate előtt csak nem a fogas gőzös lapul?

 

Lécci:)))))))))))))))

Előzmény: vasutTOM (885)
7578 Creative Commons License 2006.01.24 -1 0 887

Szia Ko-rom!

 

Részemről semmi akadálya, sőt örömmel...

Lapul valahol a dobozokban egy dolgozat a komáromi fűtőházról, egy-két állomásítási anyag, fűtőházi jelentés, stb...stb...

 

Az "Ezüstkönyv" fotót nem teszem ide, mert nagyon rossz lenne a minőség,de körbeszimatolok komáromi fotókat illetőleg, és elküldöm. Amúgy értekezhetünk magánban is.

 

Üdv: 7578

 

Ui: nagyon jók a fotóid...

Előzmény: Ko-rom (879)
7578 Creative Commons License 2006.01.24 -1 0 886

Szia Józsqa!

 

Megkaptam a képeket, köszönet azokért. A magam részéről szívesen látnék még ilyen fotókat itt a topikon vagy magánban, mert úgy gondolom nagy segítség azoknak, akik e témában is kutakodnak.

Várom a folytatást...

 

Üdv: 7578

Előzmény: Józsga (878)
vasutTOM Creative Commons License 2006.01.24 0 0 885

Van néhány Erdélyi fűtőház fotóm:

 

 A Karánsebes-Hátszeg fogaskerekű vasútvonal.

 A Karánsebes-Hátszeg fogaskerekű vasútvonal.

 

 A Tordai 760 mm kisvasút fűtőháza.

Előzmény: 7578 (874)
gőzfan Creative Commons License 2006.01.24 0 0 884

Üdv nektek régebbi lakók!

Szeretném megkérdezni tőletek, hogy mi az oka annak, hogy a dec. 31. előtti képek mind eltűntek? Nagyon szívesen végigolvasnám az egészet előlről, de így nem sok értelme van. Nem csodálkoznék, ha az index - mint már annyiszor - baromkodik.

tpiri Creative Commons License 2006.01.24 0 0 883

Köszi a rajzot. Elküldenéd nagyobban a privát e-mailemre?

 

Előzmény: Ko-rom (863)
Józsga Creative Commons License 2006.01.24 0 0 882
Elérhetőséged?
Előzmény: kis59 (881)
kis59 Creative Commons License 2006.01.24 0 0 881
Kedves Józsga!
Nagy késéssel olvasom a topicot.
Nincs véletlenül a petrozsényi fűtőház előtt álló daruskocsidról egy közelebbi képed?
Nagyon megköszönném, ha elküldenéd.
Üdv:
Kis Feri
Előzmény: Józsga (843)
m61019andras Creative Commons License 2006.01.24 0 0 880
Ez tényleg kuriózum. Nem akarod betenni a Nohabos topicba is?
Előzmény: Ko-rom (879)
Ko-rom Creative Commons License 2006.01.23 0 0 879

Szia 7578!

Sajnos a nevezett könyv nem áll rendelkezésemre, több más igen, sajnos az nem. Igy a képről nem tudom megmondani, hogy mit ábrázol

Az állomásítással kapcsolatban 1963-80 közötti gőzös adatok és egy pár M44, meg m43-47 van.

Szerintem is lenne közös témánk.

Osszuk meg ha te is gondolod.

Egy kuriuózum 1959-ből Fotó: Meszlényi Gy.

 

Előzmény: 7578 (875)
Józsga Creative Commons License 2006.01.23 0 0 878

Elküldtem a képeket nagyban.

 

Ami a gondom: általában negatívra fotózok, szkennelni pedig csak nagyon korlátozottan van időm és türelmem. De igyekszem majd időnként feltenni pár erdélyi fűtőházas képet.

Előzmény: 7578 (874)
Józsga Creative Commons License 2006.01.23 0 0 877

Üdv mindenkinek!

 

Félreértettél, nem a régi fűtőházakkal foglalkozom. :) De azért persze akad pár anyagom, fényképem erdélyi és nem erdélyi mozdonyszínekről. Petrozsényről sajnos csak ennyi volt, az udvarról még van pár fotóm, de azokon nem látszik a szín.

 

A jelenlegi vontatási telep a betett régi fotókon nem is látszik, a felvételi épülettől mintegy másfél km-re északra, a deltában található. (Lásd december-januári Indóház, 87. oldal.)

 

Az állomás nagyon hasonló a régi képeken látottakhoz. Több a vágány, villamosítva lett, az épületek az eredetiek, de átépültek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kép jobb szélén látható a víztortony, ott kezdődik a VT.

Előzmény: 7578 (874)
Don Simon Creative Commons License 2006.01.23 0 0 876

Sziasztok. 

 

Két fűtőházzal kapcsolatban szeretnék segitséget kérni.

Az egyik a SÁRBOGÁRDI, a másik a VESZPRÉMVARSÁNYI fűtőház. Ezekről szeretnék többet megtudni, mindenféle adat és információ érdekel.

/fotó, tervrajz, leirás, stb./

7578 Creative Commons License 2006.01.23 -1 0 875

Szia Ko-rom!

 

"Sajnos csak 1870ig van információm."

 

Feltételezem, hogy napjainktól visszafelé nézve 1870-ig...

Sajnos a fűtőház építésének évét nem ismerem, de az szinte biztos hogy a vonal átadására elkészült az is, mivel Újszőny ekkor egy magánvasút végállomása és egyben egy másik magánvasút csatlakozó állomása volt. És ezekben az időkben alap volt, hogy 40-50 km-ént legyen egy kiszolgáló létesítmény...

A "Nagyvasúti Vontatójárművek Magyarországon" című könyvben van egy régi fotó, (44. oldal) ahol a mozdony mögött olvasható az állomás neve, ismered?

 

Jut eszembe: állomásítással hogy állsz?

 

Szerintem lenne miről beszélgetnünk:)))))

Előzmény: Ko-rom (862)
7578 Creative Commons License 2006.01.23 -1 0 874

Sziasztok!

 

Józsqa!

 

Nagyon jók a képeid, örülök, hogy feltetted ezeket. Azt említetted, hogy otthonos vagy a fűtőház témában, ezek szerint van több anyagod is Petrozsényről? Nagyon érdekelne, szeretnék erről még többet megtudni... Rakok fel én is egy petrozsényi képeslapot, igaz nem fűtőház, de azért Petrozsény.

 

 

Mennyit változott az állomás? A jelenlegi körfűtőház hol helyezkedne el ezeken régi képeslapokon?

Amúgy nagyon érdekes, egészen a századfordulóig aránylag kis mozdonyparkkal rendelkezett, (15-20 db) vagyis semmi sem indokolta ekkora épület megépítését. Ezek szerint a mi körfűtőházunkat valamikor 1910 és trianon között kellett megépíteni...

 

Tudnál segíteni más erdélyi fűtőházak esetében is?

Soroljam a neveket:)))))))))

 

Végül, ha nem lenne gond, szertném elkérni a topikra feltett képeidet nagyobb méretben, természetesen a Szerző személyét tiszteletben tartva...

Előzmény: Józsga (858)
Józsga Creative Commons License 2006.01.22 0 0 873
Akkor szerintem a könyv írói tévedhettek, mert sem a környezet, sem az épületek nem stimmelnek.
Előzmény: A.Balu (872)
A.Balu Creative Commons License 2006.01.22 0 0 872
Valószínű, mert a Vasúti építkezések Erdélyből c. könyvből való és csak annyi volt aláírva asszem, hogy "Petrozyény 1871".
Előzmény: Józsga (870)
Ko-rom Creative Commons License 2006.01.22 0 0 871

Tavaly így nézett ki, amikor még üzemszerűen használták

December 31-én így

 

Józsga Creative Commons License 2006.01.22 0 0 870

Igen, és még a kémény még a mai napig is áll! Az elmúlt évtizedekben Petrozsény csupán vontatási kirendeltségként működött, ezért úszhatta meg a korszerűsítést, átalakítást.

 

Ha jól rémlik nekem, akkor a szín műemléki védettséget élvéz.

 

Érdekes a két petrozsényi kép, amit betettél. Az első képen lévő szín helyén ma vonatfogadó vágányok vannak. A másodikat nem tudom beazonosítani, biztos, hogy Petrozsény?

Előzmény: A.Balu (861)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.01.22 0 0 869
Lehet, mert a Komárom (ekkor Újszőny) - Győr vonal 1856.08.10-én nyílt meg, így akár fűtőház is épülhetett akkor Komáromban.
Előzmény: Törölt nick (865)
Ko-rom Creative Commons License 2006.01.22 0 0 868
Igen a kép az 1954-es dunai árvíz idején készült, Meszlényi Gyula masinájával.
Ko-rom Creative Commons License 2006.01.22 0 0 867
1855-ben nyílt meg a Bruck-Győr Újszőny vasútvonal, majd 1860-ban az Újszóny-Szfehérvár. 1860-ig Újszőny-ben(magyar Komárom) volt a végállomás, ahol feltehetően szenet, vagy tözelőanyagot és vizet kellett vételezni, esetleg megfordítani a gőzmozdonyokat. 1870-ben a leégett faépület helyett kőépületet építettek, mely 1965-ig a változatlan formájában állt.1965-ig igy nézett ki
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.22 0 0 866

Hú ez a kép (felső) nagyon ütős! Árvízi kép?

 

Előzmény: Ko-rom (864)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.22 0 0 865

Üdv eddig minden képed lemaradt a hozzászólásaidról ha jól látom.

 

Biztos ez e Komárom fth 1850-es évek?

 

A Győr-Kiscell- Gyanafalva vonal 1871-ben lett átadva, ekkor a hegyesi vonal mégsehol sem volt! Hacsak nem a Sv Komárom vonal?

Előzmény: Ko-rom (863)
Ko-rom Creative Commons License 2006.01.22 0 0 864

Nem tudom az okát, hogy miért nem ment el a kép.

Talán nagyobb volt a kelleténél,

Megpróbálom újra.

1954-es arvizVizhaz rajza
Ko-rom Creative Commons License 2006.01.22 0 0 863

Tpiri

ezt találtam

 

A második kép lemaradt az előző hozzászólásomról

Ko-rom Creative Commons License 2006.01.22 0 0 862

Udv mindenkinek.

Örömmel olvasom a topikot. Most gyűjtöm az adatokat a komáromi fűtőház történetéhez és én is keresek információkat magáról a fűtóház pontos keletkezési idejéről, mely 1856-60 környékére tehető. Sajnos csak 1870ig van információm.

Köszönettel venném, ha valaki tudna segíteni.

 

A.Balu Creative Commons License 2006.01.22 0 0 861

Ez legalább olyan különleges gőzöskorszak beli emlék mint a kisterenyei fűtőház!

 

Nézzétek csak Józsga első képén az ajtók fölött azt a csövet! Alul csatlakoznak hozzá a harangok és együttes füstelszívóként üzemel nem csak kéményenként. A szögletes cső kint egy gyárkéményhez csatlakozik. Ezt nevezik Fabel féle füstelszívó rendszernek.

 

Fabel

Ez is ilyen csak kicsit másképp és máshol (Északi fűtőház).

 

Petrozsény anno...

 

Petrozsény 1871, még körfűtőház nélkül.

Előzmény: Józsga (858)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.22 0 0 860
Szándékom szerint nem csak a színeket értem fűtőház alatt hanem a vontatási telepek egészét.
Előzmény: Józsga (858)
Józsga Creative Commons License 2006.01.21 0 0 859
Előzmény: Józsga (858)
Józsga Creative Commons License 2006.01.21 0 0 858

Sziasztok!

 

Elnézést kérek a késői reakcióért. Nem gondoltam, hogy ilyen érdeklődésre tart majd számot a képem, ezért nem is néztem ide vissza mostanáig. De örülök, hogy sikerült sokak érdeklődését felkeltenem! :) Annál is inkább, mert az én szakterületem éppen a vontatási telepek. Apropó, itt a fórumon mit értetek fűtőház alatt? A mozdonyszínt, vagy a vontatási telepet?

 

Sajnos nem sok képem van a petrozsényi mozdonyszínről, de járok még arra, majd alaposabban körbefényképezem. Maga a Piski - Petrozsény vasút 1870-ben került átadásra az Első Erdélyi Vasút Rt. által. A vonalat 1884-ben átvette a MÁV, a mozdonyszín, ha jól sejtem ez után épült.

Belülről nem egy nagy durranás, se daru, se süllyesztő, csak kát vagy három emelőcsoport van. Mozdonyt nem nagyon látni benne, a napivizsgálatok a szabad ég alatt zajlanak egy komplex álláshelyen. Néha forgóvázat szerelnek ki bent, de nagyobb javításra általában Piskibe küldik a gépeiket.

Ja, és két kőkori személykocsi rohad benne.

 

A többi kép:

 

 

 

 

 

charly31 Creative Commons License 2006.01.17 0 0 857

Sziasztok!

 

Nincs valakinek véletlen a Déli pu. fütőházáról kép?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!