Azokban az időkben egy pár évig Varsóban éltem, tehát egy kis adalék a Marcona UK tömegoszlatási képességeihez:
Nem is igazán oszlatásra használták az ilyesmit, hanem jelölésre. Bár azt is hozzá kell tenni, hogy a miliciás fiúknak volt gyakorlata, márpedig tömegoszlatásban minden eszköz szép és jó, de a lényeg a "gyalogságon" és annak vezetésén múlik...
Szóval jelölés: Ezekbe a kis "vízágyúkba" festéket tettek. Osztán a buli után mondjuk 2 órával, amikor a népek már kis csoportokba mentek hazafelé, akkor csak megkérdezték őket, hogy ugyan mitől piros a kabátod barátom... és már vitték is.
A lengyel tömegoszlatási módszereket egyébként világszerte tanítják az olyan iskolákon, ahol ez is a tananyag része;-)
Idegesítésképpen mondom , hogy tegnap voltam egy tatras találkozón Pesten , de mivel mostmár a fene sem tudja , hogy mit szabad itt megírni , s mit nem , hogy ki ne irtsanak , ezért nem mondok semmit . . .Ma egy R.I.L.A.K.--osnál leszek , akinek csak Fiat 130--asból van 3 , és a JumboJettel megyünk ki Hozzá . Más . az alengyel , akivel 3 órát beszélgettem a nyelvstúdiómban , s aki a 76 éves Kispolkát megvette ( fotók jönnek majd ! ), utánanéz a Tarpan Honkernek nekünk . csakhát ahhoz is pénz fog kelleni , és az az , amim nincs ( legfeljebb maquette--ra ).
Hallottál a Zaszada nevű csoportról , akik 3 világrekordot állítottak föl egy efféle nagypolkával ? Egyébként remek volt az a terepjáró ZUK , amit küldtél ide a napokban , Nem is tudom , hogy az Öngyölöm--böngyölöm miért is nem reagált reá valamit is . . . De azért nékem a Tarpan Honker a csúcs . . . .
Á, szóval te vagy az, aki PVC-ből csinál élethű maketteket? Azt hiszem ZUK-Nysa topikba írtál régen. Egész élethűek lettek. :) Vagyis nagyon jók. Én is csináltam Nysát H0-ban, majd rakok róla fel képet.
Én is makettezek, de eddig csak Nysákat csinálgattam teljesen magamtól. Tervezem, hogy műgyanta Nysákat fogok sorozatban gyártani, de ez max. nyáron lesz lehetsége és akkor is lehet, hogy már inkább egy igazi Nysával fogok bíbelődni. :)))
Na nem egészen magam készítem, hanem már létező makettokat alakítok át oyan élethűre, amennyire csak lehet, a legapróbb részletekig, csövek, vezetékek, csavarok, amelyeket szabad szemmel még rá lehet ragasztani a makettra és még látszik is. Ha kész lesznek, majd folyamtosan bemutatom őket. De elég lassan haladnak, mert csak délutánonként 1-2 órám csinálni. Most volga m24-et készítek, az lesz 1 tanács autója. Nagypolski is lesz, 1500-as kormányváltós, az meg majd vmi vállalati autó lesz. De sztem azt csak jövőre fogom tudni elkezdeni.
Manapság már szinte csak leharcolt Nagypolákot lát az ember. Ezért nekem mindig kedvesek a gyári felvételek, mert azok az autót az eredeti szépségében mutatják. ilyen ez is, most akadtam rá: