Keresés

Részletes keresés

CanGuru Creative Commons License 2008.12.11 0 0 119
Kicsit visszakanyarodnék a korszak, illetve a pályaszám témához:

Javítsatok ki, ha tévedek, de nem gondolom, hogy komoly probléma lenne a - talán egyszer meg is valósuló - kétféle korszakcsoportos járművek külön közlekedtetése a gyakorlatban. Az egyik korszak szerelvényei az időhatárhoz közeledve, menetrend szerint bevonulnak a tárolókra, miközben a másik korszak szerelvényei előjönnek, ami tulajdonképpen egy folyamatos helycsere, így - ha vannak - a látogatók sem unatkoznak addig és a tárolók sem dugulnak be.


Érdekes felvetés, hogy valamennyi régi kocsi kapjon új pályaszámot is, azaz Ep. IV-V.-ös nosztalgia járművé váljanak ezáltal. Én a magam részéről nem szívesen nyúlnék hozzá a kocsikhoz ilyen formában, hiszen akkor már nem Ep. I-III-as a jármű... Viszont talán az Ep. IV-V.-ben közlekedtetni tervezett kocsiknál célszerű lenne, és akkor végképp nem lenne korszak hibás szerelvény, se különböző pályaszám.


A kocsi nyilvántartási rendszerrel kapcsolatban azon gondolkoztam, hogy az Ep. I-III.-as kocsiknál a cégnevet is célszerű lenne tárolni (listából választhatóan), hiszen ott a cégnév + pályaszám azonosította a kocsit egyértelműen, mivel a psz-ban nem volt benne ez az infó. Minden bizonnyal a gyakorlatban nem lesz jelentős a korai korszak járműveinél a pályaszámok ütközésének gyakorisága, de egyértelműen nagyobb az esélye, mint az új pályaszámoknál, ahol csak a vasúttársaság kód változása miatt lehetséges ez (44-es egykoron BHÉV, 50-es egykoron DR, most úgy tudom mindkettő Bosznia-Hercegovinához tartozik).

Persze tény, hogy ez a kérdés kevésbé lényeges jelenleg, mert - talán csak még - nincsen jelentős mennyiségű a korai korszakok járműveiből, nincs is külön közlekedési időszak ezeknek, illetve ugye Ep. IV-V.-re van kihegyezve az egész dolog jelenleg (amivel semmi bajom egyébként, hiszen a '90-es években lefektetett H0 modulszabványban is ez van, amely gondolom összefüggött az akkor rendelkezésre álló bolti kínálattal is, hiszen így tudott ez az egész elindulni anno).

Véleményem szerint a kocsikon lévő cégjelzés éppoly jól azonosítható, mint a pályaszám, ezért legalábbis Ep. I-III. esetén nem kéne átszámozásra "kényszeríteni" a tulajdonost, hiszen nem mindenki számozza át szívesen vagy tudná egyáltalán átszámozni (nem arról beszélek, amikor az n-edik ugyanolyan gyári vagont akarná valaki regelni, hanem arról, amikor csak a psz ütközik, de különböző kocsikról van szó). Szóval szerintem a jövőben majd érdemes lenne az ilyen irányú lépést megfontolni, legalább a korai korszakcsoport esetén!


A #96-os hsz-ben említett cégkód/országkód változások pl. a GySEV-et fogják érinteni, azaz az eddigi 43-as helyett 55-öt fognak használni? Mert ez esetben a fentebb említett országkód miatti ütközések is gyakoribbak lehetnek, különösen a GySEV járművek esetén, ha valami nekünk jelentősebb vasút kapja meg a kódot esetleg. Mi lehetne erre a megoldás, hogy ne ütközzenek a IV-V. és VI.-os (?) korszak járművei, és mindegyiket egyszerre lehessen is használni? A fenti cégnév tárolás talán jó lenne, nem?
Előzmény: Wolf27 (96)
derif Creative Commons License 2008.12.10 0 0 118
Szia!

Rám mindenképp, gondolom Benő is hasonlóan gondolja:)
Előzmény: szegecsszámláló (117)
szegecsszámláló Creative Commons License 2008.12.10 0 0 117
Számíthatok rád és GigantHU-ra áprilisban menetrendírás ügyben?
Előzmény: derif (112)
szegecsszámláló Creative Commons License 2008.12.10 0 0 116

Az eddigi hozzászólóknak:

 

Talpfaszámláló:Sztem kiállítóként 1 fő, függetlenül, attól, hogy állomás v. nyíltvonal.

 

Ez sokaknak kevésnek tűnik, még dolgozom rajta hogy legalább 2fő/állomás lehessen, mert kevésbé sérülékeny a modellüzem. 

 

Derif: 7 óra alatt két teljes modellnap?.. elég húzósan hangzik...


A játékban résztvevők fél 10-kor kezdenének, a néző jöhet be 10-től, 17h után pedig még úgy is vonatozunk egy keveset, tehát kicsit több mint fél óra, csak minden résztvevőről tudjam mikor jön és mikor megy el, mert úgy osztjuk be őket vonatra.

legrosszabb esetben tényleg másnap folytatjuk.

 

Szassza:Költségcsökkentés ürügyén jöhet látogató vagy néző ?

Ha akarnám, se zárhatnám ki a nézőt, mert aki a csarnokot a rendelkezésünkre bocsájtja nyilvános rendezvényt szeretne, de az én célom is a FREMO rendszerű üzem népszerűsítése-ehez pedig nyilvánosság kell.

 

Meggyőződésem, hogy az analóg vezérlésű modulrendszerek felett eljárt az idő. Az analóg üzem vitathatatlan előnye, hogy kevés ember is elég a kiállítás lebonyolításához, így kevesebb szervezéssel éred el ugyanazt a látványt, és ha van nyereség, kevesebb fej közt oszlik meg a pénz.

 

Én más szempontokat igyekszem figyelembe venni. Azt szeretném ha nem csak a néző érezné jól magát, hanem a vasútmodellező is gazdagabb lenne egy játékélménnyel. A digitális üzem megszervezése bonyolult és emberigényes (emiatt jóval költségesebb is), de sokkal valósághűbb.

Ha a rendezvény nullszaldós, mint a mostani győri, nem érdekel-és remélem a meghívottakat se- mert jót játszottunk, de ráfizetni nem szeretnék, így mindenképp jöhet a néző. 

És ha már ott van, szeretném ha belátna a színfalak mögé, és megértené, hogy nem csak találomra futkosó vonatokat lát, hanem egy kicsinyített vasútüzemet 25-30 emberrel, akik komolyan és tartalmasan töltik el a szabadidejüket.

 

Bízom benne, hogy mind a meghívott modellezők, mind a rendezvényt meglátogatók jól fogják érezni magukat.

talpfaszámláló Creative Commons License 2008.12.09 0 0 115

Vagy lemegy, vagy nem.

Másnap folytatható.

Az idő kerekét a menetirányító meg tudja akasztani!

:-)))

Majd Wolf beszámol ezirányú külföldi tapasztalatairól.

Előzmény: derif (112)
talpfaszámláló Creative Commons License 2008.12.09 0 0 114

Költségcsökkentés ürügyén jöhet látogató vagy néző ?

 

Nem kizárt, csak tudja, hogy hova jön!

(lásd Északis kiállítás hőbőlgőit)

Előzmény: szaszza (113)
szaszza Creative Commons License 2008.12.09 0 0 113

Bocsi, csak szeretném megérteni.

Valósághű modell üzem, azaz játék. Aki játszik, keményen dolgozik és közben szórakozik. Költségcsökkentés ürügyén jöhet látogató vagy néző ?

derif Creative Commons License 2008.12.09 0 0 112
Hali!

csak a menetrendes részéhez szólnék hozzá- egyelőre:
hááát.. 7 óra alatt két teljes modellnap?
az azt jelenti, hogy nettó 3,5 óra alatt kell lemennie kb. 16 óra modellidőnek, ami kb. ötszörös időgyorsítás, és akkor még nem is ettünk.. elég húzósan hangzik, de ha megfelelő a fegyelem ,talán meg lehet csinálni... de majd más hozzáértőbbek is megrágják még szerintem ezt a témát.:)

Üdv:F
Előzmény: szegecsszámláló (109)
talpfaszámláló Creative Commons License 2008.12.08 0 0 111

Elfogadhatónak tűnik ez szerintetek, vagy törjem a fejem tovább?

 

Sztem kiállítóként 1 fő, függetlenül, attól, hogy állomás v. nyíltvonal.

Előzmény: szegecsszámláló (109)
talpfaszámláló Creative Commons License 2008.12.08 0 0 110

Több komolyságot. Tudtommal a pellérdi állomásfőnök is jön Öttevényre. Csak nem akarod egy sátorban altatni? (pláne, ha az állomásfőnök főnöke is tiszteletét teszi)

:-))

 

Aludtam már egy sátorban a főnökasszonnyal!

:-))))

Előzmény: szegecsszámláló (109)
szegecsszámláló Creative Commons License 2008.12.08 0 0 109

Tipp:

Át kell rakni júniusra, akkor sátorban olcsóbban megalhatunk.

Camping van Öttevényben? :-))

 

Több komolyságot. Tudtommal a pellérdi állomásfőnök is jön Öttevényre. Csak nem akarod egy sátorban altatni? (pláne, ha az állomásfőnök főnöke is tiszteletét teszi)

:-))

 

Lehet hogy az északis kiállításról veszek példát és állomásonként egyenlő menyiségű (legalább 1  max 3db) szálláshelyet biztosítok amivel az asztaltulajdonos klub/magánszemély rendelkezik, valamint megkérem az e létszám feletti mozdonyt vezetni szándékozókat, hogy a jelentkezéskor mondják meg, melyik napra jelentkeznek szolgálatra, így tudok napi beosztást kreálni, és nem kell feltétlen a masinisztáknak is ott aludni. Nyitvatartás minden nap 10-17h-ig, a közlekedés jó annyira (Öttevény vasúti és közúti főútvonal mentén fekszik), hogy oda lehessen érni nyitásra és zárás után haza lehessen menni. 

Ezzel párhuzamosan a menetrendkészítést úgy kellene kivitelezni, hogy a 7 óra alatt két teljes modellnap teljen el, tehát mindenki tisztességesen kivonatozhassa magát.

 

Elfogadhatónak tűnik ez szerintetek, vagy törjem a fejem tovább?

 

Szegecs

Előzmény: talpfaszámláló (103)
róbertke Creative Commons License 2008.12.08 0 0 108
RID-tábla? :-)))))
Előzmény: térköz (107)
térköz Creative Commons License 2008.12.08 0 0 107
Ez a kedves kis ajándék is kap olyan "lapocskát", amivel a teherkocsik járnak:-)
(direkt nem írom le)
Előzmény: róbertke (104)
Wolf27 Creative Commons License 2008.12.06 0 0 106
Nekem már mindegy, én beleegyezem, hogy a "személyiségi jogaimat" sértsd!
:-)
Üdv!
Előzmény: talpfaszámláló (103)
Wolf27 Creative Commons License 2008.12.06 0 0 105
Majd csak 16-án!
:-)
Előzmény: róbertke (104)
róbertke Creative Commons License 2008.12.06 0 0 104
Kellemes Ünnepet Kívánok Mindannyiótoknak! Hátha Wolf27 is hasonlóra lel ma este....
talpfaszámláló Creative Commons License 2008.12.05 0 0 103

addig is felkérném Talpfaszámláló kollégát, hogy esetleg rakjon fel képeket ő is, hátha ő elöbb is tud!

 

Az a "baj", hogy a képek 90 % -án igen jól felismerhető topiktársak a főszereplők.

Nem tudom, beleegyeznének -ée, hogy a netre kerüljenek.

Ezért is raktam ide mindeddig - szereplő nélküli képeket.

 

.....

 

Pécsen sajnos már nincs semmilyen kedvezmény.

Mióta privatizálták a vasutasszállót, azóta piaci árak vannak.

:-(

 

Tipp:

Át kell rakni júniusra, akkor sátorban olcsóbban megalhatunk.

Camping van Öttevényben? :-))

Előzmény: Wolf27 (101)
róbertke Creative Commons License 2008.12.05 0 0 102
Jár vasutas kedvezmény a győri Szárnyaskerékben.......
Előzmény: szegecsszámláló (100)
Wolf27 Creative Commons License 2008.12.05 0 0 101

Teszek fel, csak időm nincs rá pillanatnyilag...

Vasárnap lesz rá időm, de addig is felkérném Talpfaszámláló kollégát, hogy esetleg rakjon fel képeket ő is, hátha ő elöbb is tud!

:-)

Üdv!

 

Előzmény: szegecsszámláló (100)
szegecsszámláló Creative Commons License 2008.12.05 0 0 100

....jól fizetett alkalmazottak....

 

hm...

 

Akkor a következő találkozót a tisztelt ház kupolatermébe kéne szervezni....

arrafelé vannak jól fizetett alkalmazottak :-)))

 

félre a viccet.

 

Wolf, te mint vasutas hátha tudod, jár e vasúti dolgozónak szállásdíjkedvezmény a Szárnyaskerékben? Így legalább a "bennfentes" modellezők elhelyezésére lenne ötletem áprilisban. Ha van ilyen kedvezmény, megkeresném a Szárnyas vezetőségét, hátha megszponzorálják a fennmaradó részt, azzal megmaradna a művház által biztosított fősulis 12 ahova elhelyezhetem a civileket. 

 

Azért törjétek a fejeteket, hátha okosabb is kisül, mint ez.

 

Szegecs

 

 

Ui:

 

Jeleztek a klubtopicból hogy szívesen látnának képeket a győri rendezvényről. Tennél fel oda képeket (vagy a honlapotokra és link be) az én gépemet képestül kölcsönkérte a család és a hét vége előtt nem kapom vissza.

 

Előre is köszönöm

 

üdv

Előzmény: Wolf27 (99)
Wolf27 Creative Commons License 2008.12.05 0 0 99

Passz!

Nekem csak az jut eszembe, ahogy kint csinálják.

Ezt sajnos itthon kell kitalálnunk...

:-(

Nálunk a szegényebb réteg foglalkozik a modellezéssel, míg kint azok a mérnökök, jól fizetett alkalmazottak, akik a fizetésükből és a szabadidejükből áldozni tudnak a hobbyjukra.

Sajnos itthon ez tényleg nem működik.

:-(

Előzmény: szegecsszámláló (97)
szegecsszámláló Creative Commons License 2008.12.04 0 0 98
hgideget=hideget
Előzmény: szegecsszámláló (97)
szegecsszámláló Creative Commons License 2008.12.04 0 0 97

Volna itt egy pályaszámoknál nagyobb probléma, a későbbi kiállítások szervezése szempontjából:

A rendezvényeknek otthont adó művelődési ház, iskola stb általában korlátozott menyiségű szálláshelyet tud csak biztosítani. Győrben üveghangon éppen megvolt az elegendő szálláshely és ebéd de +1 emberrel már gondban lettem volna.

 

Az üzem jellegéből adódóan nem oly egyszerű a helyzet, mint analógéknál, egy-egy állomási modul többlet a rendszerben nem egy-egy kezelővel jelent többet, állomásonként minima két mozdonyvezetőt is hozzá kell számolni a humán erőforráshoz, ha szép üzemet akarunk megvalósítani.

 

Ez azt jelenti, hogy átlagos 3 vágányos állomásokat feltételezve, egy 6 állomás+ tárolók rendszerben min.20fő+1menetirányítónak kell szállás és ebéd. (az igen kedvezőnek mondható 2500ft+IFA szállás + 400ft ebéd ár mellett ez a két napra 1,302x105 ft-tal terheli a rendezvény költségvetését) Ez a terembérlet árakat és a szállítási költségeket is figyelembe véve egy háromnapos rendezvénynél már bőven veszteségessé teszi a kiállítást (belépőre egy fél hamburger áránál többet nem illik elkérni, igy is kaptam a hgideget-meleget a 130cm-s magasságért) 

 

Minderre Wolf27 valószínűleg már írná is, hogy fizesse ki mindenki a szállását, ahogyan ezt minden tisztességes külhoni FREMO-s rendezvényen teszik, véleményem szerint viszont ilyen kijelentés után a rendezvényt le is lehetne mondani az érdeklődés hiánya miatt.

 

Várom a konstruktív gondolatokat a témában. Segítsetek.

 

 

Szegecs

Wolf27 Creative Commons License 2008.12.04 0 0 96

Egy friss kapcsolódó cikk a 12 számjegyű pályaszám tekintetében(bár mondjuk ez már kicsit túl is mutat rajta az Vb. vagy a VI. korszak felé):

http://www.indohaz.hu/rovatok/hir/evn_20081204/

Üdv!

Előzmény: Wolf27 (84)
talpfaszámláló Creative Commons License 2008.12.03 0 0 95

meg Boba...;)

 

Lehetne erről egy kicsit bővebben? :-)

Előzmény: GigantHU (82)
róbertke Creative Commons License 2008.12.03 0 0 94
Pécsett születtem, de már 21-éve a Pesti flasztert taposom/aszfaltbetyárkodom/. Nagyon ritkán járok már haza a szüleimhez, baráti köröm évről-évre ritkul. De ami késik, az csak a vonat! Majd egyszer sikerűl a találkozó :-)))
Előzmény: Wolf27 (93)
Wolf27 Creative Commons License 2008.12.03 0 0 93

1.) Természetesen itt is megjelenik a méretarány szerinti tagozódás.

TT-vel, ilyen rendszerben északi szomszédunk, valamint a csehek foglalkoznak komolyan. A www.zababov.cz oldalon találhatsz komoly összejövetelekről galériákat. Kicsit szerényebb formában a szlovák modellezők is TT-znek, de ők még csak a szárnyaikat próbálgatják... Itt találsz az összejöveteikről galériákat:  www.railnet.sk

2.) Erre pontos választ nem tudok neked adni. Mi már így csöppentünk bele ebbe az egészbe St. Valenti FREMO összejövetel közben.

Képek: http://szvk.freeweb.hu/foto/kiall/stvalentin2007/stvalentin2007.html

Üdv!

 

u.i: Ha, jól emlékszem pécsi vagy, egyszer összefuthatunk és személyesen is beszélgethetünk...

Előzmény: róbertke (92)
róbertke Creative Commons License 2008.12.03 0 0 92
Nekem sem kenyerem a feszültség szítás, na. Több mint tíz éve úgy játszunk egy barátomnál, hogy felépít modulokból 4-5 állomásos /kétvágányos fővonal, egyvágányos mellékvonallal tarkítva/ vasutat, majd szabályos menetrendszerinti közlekedést bonyolítunk le. Csak mi elhagyjuk a fuvarlevelezést, szakmai okokból. Ja és a méret: TT. Kérdéseim: 1)Létezik méretarány szerinti tagozódás 2)Kezembe akadt nemrég egy 80'-as évekből származó MRR újság, ahol éppen ezt a fuvarleveles szisztémát mutatták be, tehát mikortól létezhet?
Előzmény: Wolf27 (90)
Wolf27 Creative Commons License 2008.12.03 0 0 91

Tudom, de muszály volt a példa érzékeltetésére.

Amúgy az ilyen dolgokat nem kell komolyan venni, csak azt hogy hidegen hagyja az egész kicsit durvábban fejezi ki.

Ennyi...

De látom itt óvatosabban kell az ilyen példákkal bánni, mert a realista gépész külső sok esetben bibe lelket takar!

:-)

Üdv!

Előzmény: térköz (89)
Wolf27 Creative Commons License 2008.12.03 0 0 90

Ennyire nem súlyos a helyzet. Itt kenyértörésről szó sincs. A probléma nem azonos a nagyvasutival. Teljesen felesleges dupla pályaszám, mivel ez csak az árufuvarozásra vonatkozik és ott az a lényeg  hogy a kocsit a különböző pályaszámok alapján a bárcán feltüntetve egyértelműen meg lehessen különböztetni. Az, hogy ezt az adatbázisprg nem támogatja az csak egy állapot, mert külföldön adatbázis sincs, így nem csinálnak belőle problémát, mert ők már az alapoknál orvosolni tudják, mivel több lehetőség is rendelkezésükre áll az átszámozásra. Itt nincs se OLD se NEW FREMO csapat, mert igazából senki se FREMO tag idehaza(ha jól tudom). Mi csak az ilyen rendezvényeken megtürtek vagyunk, mások vendégeiként.

A topic címében se az szerepel, hogy magyar FREMO topic, ezzel is érzékeltetve, hogy szimpatizálunk ezzel a játékkal, de még csak a tejbegríz szélét kostolgatjuk.

Üdv!

Előzmény: róbertke (86)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!