Keresés

Részletes keresés

térköz Creative Commons License 2008.12.20 0 0 151
Köszi a történetet és a verset! Az érzés, amit átéltél gyerekek ezreinek hőn óhajtott vágya. Sokan, a korosztályomból is fölkapaszkodnak a Füstiben egy kis nosztalgiázásra.
Hogy ne legyek teljesen Off egy engesztelő kép.
üdv:
Kudar György
Előzmény: szegecsszámláló (148)
róbertke Creative Commons License 2008.12.20 0 0 150
2xlion Creative Commons License 2008.12.19 0 0 149

Sziasztok! Kicsit ugyan offoljuk a topicot, de talán így karácsony előtt nem haragszanak meg annyira a többiek. Jól esett olvasgatni amit írtatok.

Üdv: Lantos Gyula

Előzmény: szegecsszámláló (148)
szegecsszámláló Creative Commons License 2008.12.19 0 0 148

Szia Gyuri!

 

 

OFF

 

 

...6 évesen 1960-ban...

 

Én későbbi évjárat vagyok ugyan, de a gőzösfüstbe még volt szerencsém nekem is beleszaladgálni, révén szülővárosom, Siófok vasutállomásán elég sok gőzös megfordult még a 80-as évek elejéig, én a Balatonhoz vezető vasúti gyaloghídon míveltem hasonlókat, és mikor a házunkban lakó egyik mozdonyvezetőnek feltűnt, hogy enyhén gőzösfüggő a gyerek, a délutáni gőzösös fordák napjait előre kiírta a szüleimnek, hogy tudják mikor kell a gyereket az állomás fele vinni. Még nem voltam 4 éves, de meneszthettem a gépeket, "vezettem" bivalyt, nyalókát és trumannt-az állomástól a Sió-hidakig, ahol leadtak a gépről apámnak - az utasok meg nem tudták miért lett a híd előtt ideiglenes megálló:-)))

 

Nem tudom ezt ismeritek e?

 

Szabó Lőrinc

 

Mozdonyon

 

Mozdonyon is utaztam: az apám
felvett magához, acélparipán
lovagolni! De a gép valami
más volt, nem voltak karcsú lábai,
inkább bivaly, igen, az lehetett,
vagy elefánt (csak tökéletesebb
az igazinál)... Este volt, vadúl
pöfögött, száz lyukán egyszerre fújt
a jó szörnyeteg, fújt és sziszegett,
ereiből olaj s víz csepegett,
s órák villogtak rajta, szervei,
mutatók, gömbök, titkos csövei,
s fékek, emeltyűk, fogaskerekek,
s a tűz-szekrényben vörös szellemek
ugráltak, bőgtek... S mikor végre jött
a jelzés, a körfűtőház megett,
az indítókart és a fütyülőt
én húztam meg! (Apa csak segített.)

 

 

Üdv :

 

Szegecs

 

 

ON

Előzmény: térköz (145)
térköz Creative Commons License 2008.12.19 0 0 147
Üdvözöllek ”földi”!
Valóban. A vasútvonal egészen,a belváros széléig, az akkori, Lenin kőrútig ( ma Erzsébet krt.) bejön, a Nyugati pu-ra. A városból kifelé vezető, Váci út- Lehel út, ill. az akkori nevén Rudas László u. (ma Podmaniczky u.) közötti forgalmat lezárva. A város fejlődése megkövetelte a két útvonal átkapcsolását. A körúttól kifelé haladva az átkötések: A Lehel térnél az akkori Élmunkás híd, (ma Ferdinánd), a Bajza u. Bulcsú u. között gyalogos aluljáró (Tunel), az általad említett gyalogos felüljáró a Varannó és Mohács utcák között, a Róbert Károly krt., ahol az óta többsávos közúti felüljáró épült. Innentől már a Rákosrendező következik, a mind annyiunk által jól ismert vasúti helyszínekkel, mint a „Füsti” és Istvántelek.
Elnézést mindenkitől az elmerengésért.
üdvgyuri
Előzmény: 2xlion (146)
2xlion Creative Commons License 2008.12.19 0 0 146

Szia térköz!

Akkoriban igen közel lehettünk egymáshoz, mert 4-5 évesként ugyanezt játszottam "ha jól emlékszem" az Állatkert és a Vidámpark között a Lehel út felé átvezető gyalogos felüljárón.

Üdv: Gyula

Előzmény: térköz (145)
térköz Creative Commons License 2008.12.19 0 0 145
Szia Szegecs!
"Ők már a dízelesités idején szocializálódtak, gőzösökkel már csak tejbepapiskanállá reinkarnálódva találkozhattak"
Valóban!
Csak az ilyen öreg szakik tudják, milyen mámorító érzés (6 évesen 1960-ban), ha a nagyi elengedi a kezem a Ferdinánd híd elején és beszaladhattam a híd közepéig, hogy az alant "elszáguldó" 424-es gőztengerében megmártózzam. Igaza van Moldova Györgynek „Akit a vonat füstje megcsapott” című könyvében, (szabad fogalmazásban) a vasutat csak szeretetből lehet csinálni.
üdvgyuri
Előzmény: szegecsszámláló (133)
Wolf27 Creative Commons License 2008.12.19 0 0 144

 

Nem mentél el semilyen infó mellett. A személyvonatokat és az irányvonatban közlekedtetni kívánt kocsikat a főszervező felé e-mailban kellene jelezni.

Jelen esetben Szegecs kolléga felé...

Üdv!

Előzmény: térköz (142)
térköz Creative Commons License 2008.12.19 0 0 143
Üdv Szegecs!
"Meggyőződésem, hogy az analóg vezérlésű modulrendszerek felett eljárt az idő"
Azért még ne temetsük. Még él Szombathely és Veszprém. A mási tpic-on egy régebbi hsz-ban vasuTOM írta: neki az életben elég, a szigorúan vett vasúti rendszer. (nem szószerint) A terep gyönyörű kialakítása nem feltételezi a digi üzemet. Sokan a forgalom szabályszerüségét a terepkialakítás mögé helyezik.
Viszont abban igazat adok, hogy ez a topic a FREMO-ról szól.
üdvgyuri
Előzmény: szegecsszámláló (116)
térköz Creative Commons License 2008.12.19 0 0 142
Üdv Wolf!
"Természetesen ez a személyvonatokat és a zárt irányvonatokat"
Biztos elmentem valami infó mellett, de nem tudom a személyvonatok és vontatójárművek regisztrációs lehetőségét. Segíííítsééég!
üdvgyuri
Előzmény: Wolf27 (36)
GigantHU Creative Commons License 2008.12.18 0 0 141
A tárolóknak árufuvarozási szempontból csak a 3. esetben van szerepük, különben csak az átrendezés, illetve a vonatok felállítása a feladatunk, tehát áru feladás és leadás nem zajlik.

Más kérdés, hogy a teherforgalom színesítése érdekében én az egyik tárolón folyamatosan végeztem feladást, ill. kocsirendelést:D:D
Előzmény: Wolf27 (137)
Wolf27 Creative Commons License 2008.12.18 0 0 140
Előzmény: Wolf27 (139)
Wolf27 Creative Commons License 2008.12.18 0 0 139
"...április 18-19-re szervezek egy digitális modultalálkozót az Öttevényi Sportcsarnokban."
Persze a öttevényi kis "ö" és a sportcsarnok is kis "s" (a szerk...)
:-)

Egy-két kép a helyszínről:



Előzmény: szegecsszámláló (138)
szegecsszámláló Creative Commons License 2008.12.18 0 0 138
 

Amint azt a novemberi klubvezetőin már említettem, április 18-19-re szervezek egy digitális modultalálkozót az Öttevényi Sportcsarnokban. Az üzem szándékaim szerint a FREMO szabályai szerint fog zajlani (azaz menetrendszerű közlekedés és áruforgalmi tevékenység modellezése lesz), a modellinfrastruktúra kiépítésével kapcsolatban már néhányotokat már meg is kerestem.

 

Az volna a kérésem, hogy akik szeretnének az üzemben mint mozdonyvezető, forgalmista, vagy ÁFU-s, részt venni, e-mailban vegyék fel velem a kapcsolatot, illetve ahol egy klubon belül több ember is szeretne részt venni a játékban, beszéljétek meg ki melyik napon jönne.

Erre azért van szükség, hogy mind a két napra legyen elegendő mozdonyvezető, illetve kiszolgálószemélyzet az asztaloknál.

(A mozdonyt vezetni szándékozóknak ismerniük kell a digitális üzemre vonatkozó forgalmi utasítást (FM1), ÁFU-soknak az FM2-t is!-vasutmodellezes.5mp.eu-ról letölthető)

 

Ha szeretnétek saját modellekkel is részt venni a játékban, ezt is jelezzétek felém mailban. A járműnek a következő adottságokkal kell rendelkeznie:

 

Mozdony:

-Dcc rendszerű dekóderrel felszerelt jármű (ESU,Tran,Lenz stb)

-A kerekek geometriai paraméterei akadálytalan futást biztosítanak 2.1mm-es sínkoronaszintű pályán (régi PIKO kerekekkel szerelt mozdonyok problémásak), tengelytávok alkalmasak Tillig elite típusú váltók szívdarabjainak a bejárásához(Kleinbahn gépek siklanak rajta a túl széles kerekek miatt) .

-A gép mindkét oldalán szabványos vonóhoroggal van felszerelve.

 

Kocsik:

-Csak fémabroncsos kerekekkel szerelt járgányok lehetnek, egyéb kerékparamétereben lásd a mozdonynál leírtakat.

-Tehervagonok esetén a kocsit egyedi pályaszámmal és hozzá tartozó fuvarlevéllel kell ellátni.(a bárcakészítő program elérhetősége a honlapunkon, telefonos segítséget Wolf27 topictárs tud adni)

-A vagonok mindkét oldalon szabványos vonóhoroggal vannak felszerelve.

 

A közlekedtetni kívánt gépek pontos listáját (gyártó, korszak(III,IV,V), típus, pályaszám/darabszám) szintén e-mailban kérném a játékosoktól.

 

Minden topiklakónak áldott ünnepeket Kívánva:

 

 

Bulkai Lajos

 

Alias: Szegecsszámláló

Wolf27 Creative Commons License 2008.12.18 0 0 137
Megszólítatott!!!
:-)
No
Először is az eddigi gyakorlatban a tároló állomások a következők miatt vannak a rendszerben:

1. a nagyállomások szerepét töltik be
A jelenlegi magyar életszinvonal miatt nem is várható senkitől, hogy nagyállomást építsen, pedig mondjuk Győr is csak 8 vágány és 8 m-en el is férne a személy pu., de ez akkora terhet róna az építettőjére, hogy emiatt nem kell attól tartanunk, hogy ilyen állomások épülnének a közeljövőben. Cseh Vladek barátunk épített ilyen állomást, a neve Stara Paka, de ő egy pénzes vállalkozó...

2. Az üreskocsik tárolási helye, valamint az üreskocsi igényeket innen szolgálják ki.
A nemzetközi gyakorlat azt mutatja, hogy minden vonalszakasznak van egy tárolója. Legutóbbi kiállításainkon pl a cseh vonalon kettő volt, vagy Pachernbe az osztrák vonalon is kettő. Ilyenkor az ÁFU szempontjából a korábbi hozzászólásokban felsorolt színeket osszák szét a tárolók között, ilyenkor már nem országonként külön gyűjtik az üres bárcáskocsikat, hanem szinenként. Persze amelyik kocsinál tulajdonosa nem jelölt be színt, ott a korábbi megoldás funkcionál, osztrák kocsi osztrák tárolóra fog visszatérni.

3. a darabárus küldeményel elosztó hely lehet
van egy speciális eset, amikor egy nagyállomás, ami nagyállomások hiánya esetén lehet egy tároló is, megkapja a narancssárga színt, ezáltal ő lesz a darabárus onatok kezelő helye. Sajnos ennek az esetnem még nekem is utána kell érdeklődnöm, mert Csehországban volt ilyen, de a töménytelen mennyiségű információ és a játék heve miatt sajnos ennek megismerése elmaradt...


--------



A tárolóknak árufuvarozási szempontból csak a 3. esetben van szerepük, különben csak az átrendezés, illetve a vonatok felállítása a feladatunk, tehát áru feladás és leadás nem zajlik.


Üdv!
Előzmény: szegecsszámláló (136)
szegecsszámláló Creative Commons License 2008.12.17 0 0 136

A tárolók áruforgalmi szempontból valamilyen formában részt vesznek/részt vehetnek-e a játékban?

Azt hogy külföldön hogyan van, a nálam tapasztaltabbak majd megmondják, legutoljára Győrött részt vettek a játékban mint fejállomások (Makkosmáriaverend és Rásonysáp álnéven).

 

A jelenlegi modulállomások vonali állomások, valóban nem tárolnak szerelvényeket, csak rakodás céljából álldogálnak az I vágányon kocsik (tolatós tehertől tolatós teherig). Kőszeg lesz talán az első modulállomás aminek lesznek saját állomásítású kocsijai.(legalábbis a vágányszerkezetéből adódóan)

 

...a tárolók különböző országok állomásaiként (határállomásaiként) funkcionálnak-e/funkcionálhatnak-e?

 

Passz, majd Wolf nyilatkozik...

Az Északiban pl Pellérd volt a határállomás, ami hasonlóan Bánkhoz és Decshez egy kis háromvágányú vicinális állomás.

 

 

 


 

 

 

Előzmény: CanGuru (135)
CanGuru Creative Commons License 2008.12.17 0 0 135
A tárolók áruforgalmi szempontból valamilyen formában részt vesznek/részt vehetnek-e a játékban?

Gondolok itt elsősorban arra az esetre is, amikor csak magyar modulok vannak a rendszerben, tehát a külföldi, nemzetközi forgalomra alkalmas kocsiknak végképp nincsen olyan állomásuk, ahová tartozhatnak.
De gondolok arra is, hogy a mostani állomások (Habók, Decs, Bakonybánk) sem elméletben, sem a gyakorlatban nem igazán alkalmasak arra, hogy vagonok tárolóhelyeként funkcionáljanak, hiszen elég kis állomások.

Szóval ezzel kapcsolatban jutott eszembe, hogy a tárolók különböző országok állomásaiként (határállomásaiként) funkcionálnak-e/funkcionálhatnak-e?
Tehát, hogy a külföldi (és hazai) kocsik tárolási helyéül szolgálnának, azaz innen indulnának, majd érkeznének vissza a szállítás után.
Előzmény: GigantHU (131)
róbertke Creative Commons License 2008.12.15 0 0 134
"Csatabárd a földben"- vagy nincs is egyáltalán.
Előzmény: szegecsszámláló (133)
szegecsszámláló Creative Commons License 2008.12.15 0 0 133

Nézd Róbertke!

 

Alapvetően osztom a véleményedet, én is úgy vélem, hogy ami füstöl, szuszog és pöfög az Mozdony (Nagy M-el!), a többi színes kacat meg piros kávédaráló, vagy keréken guruló kék trafó, de a tolerancia jegyében engedd meg, hogy védelmembe vegyem topic PVC uborkában és rollende bleistift-ben hívő tagjait. Ők már a dízelesités idején szocializálódtak, gőzösökkel már csak tejbepapiskanállá reinkarnálódva találkozhattak, és a villamosítási program idején váltak hívő vasútbaráttá. A klubomban mindenkinek van legalább egy csörgője, esetleg szilije, a telefonjuk Taurusra hajazva trillázik, a képernyővédőjükön AGV,TGV,vagy a RailJET fotója díszeleg. Mit tudják, milyen érzés, amikor már messziről érezni a kőszénillatból, hogy vasút felé közeledsz. Túl fiatalok és kész.

 

Félretéve a kukacoskodást: Hál Istennek elment már a beszélgetés abba az irányba, hogyan lehet megoldani (és nem kitiltani) a III korszak közlekedését a terepasztalon, ne ássuk kii a nem létező lövészárkokat.

Egy valami viszont biztos. Én ugyanolyan szívesen játszom a gördülő szappantartó korszak híveivel, mint a kőszénszauruszokéval, de abban van valami illúzióromboló, amikor a két Ganz gőzös közé beúszik egy desiro, igy a korszakok menetrendi elkülönítését csak támogatni tudom.

 

Abban is igazuk van, hogy e korszak járműveit is egyértelműen azonosítani kell tudni, és nem csak forgalmi okokból. Ha elkeveredik az uborkánál magasabb árkategóriát képviselő III korszakos kocsid egy Északis méretű pályán, gondolom a sajátodat szeretnéd visszakapni és nem valaki másét.

 

Üdv:

 

Lajos 

 

 

Előzmény: róbertke (132)
róbertke Creative Commons License 2008.12.14 0 0 132
Egy gondolatsor a részemről: ha jól tudom, ez itt egy modellezős Topik a sok között. Életszerű vasútmodellezésről szól a téma. Valóságosnak megfelelő menetrenddel, menetrend ábrával. Rendben. Fuvarlevél? Melyik vasúttársaság használ ilyet Európában? Mert aztán az itt használtnak semmi köze a valóságoshoz. Még valami: nem kéne piszkálni örökké azokat, akik a szappandoboz formán kívűl szeretik a komoly munkával megtervezett gépezeteket. Vannak még országok a Világon, ahol a mai napig gőzvontatással üzemeltetnek komoly hálózatokat. ( IV.-V. Korszak)
GigantHU Creative Commons License 2008.12.14 0 0 131
hm.

nem rossz... kicsit törtem a fejem.. valami ilyesmit álmodtam meg:D

tárolóálom jobb oldalon 2 vágányú kimenet, ill. 1-2 vágány gépek várakoztatására, bal oldalon fordítókorong (a III korszakos gőzösök miatt:D:D), ill. kihúzási lehetőség (rendezéshez)

vágánytengelytáv 80mm a kezelhetőség miatt, modulszélesség 740. tillig váltók, kézi állítással;) tuti.
Előzmény: Wolf27 (122)
GigantHU Creative Commons License 2008.12.13 0 0 130
így van. az ég világon semmi probléma nincs a III korszakos cuccal. egyetlen egy kitétel van: elegendő jármű kell ahhoz, hogy a menetrend szerkeszthető legyen.
Tárolóra begurul, és másik kigurul, ez nem nagyon működik, hacsak tényleg nem olyan vegyes menetrend van, ahol van külön III és IV korszakos gép- és szerelvényforduló... bár ez meg az áruszállítás miatt nem jön össze... szal ennyi. tisztán III-as korszakú menetrendet kell csinálni -> kell elegendő vontató ill. vontatott jármű, ill. bárcás kocsi.
ha ezek megvannak, akkor semmi akadálya, hogy legyen egy III. korszakos session...;)
Előzmény: MDmot3001 (129)
MDmot3001 Creative Commons License 2008.12.13 0 0 129
Üdv.

Náluk úgy kezdődik a játék, hogy a szervezők nem csak azt tudják, ki milyen modult hoz, hanem azt is milyen mozdonyt és kocsikat. Így a szerelvény összeállításánál és a menetrendben figyelembe lehet venni a kis sebességű ( gőzös, M28,stb.) III. korszakos vonatokat.

Ezt nálunk is így kellene csinálni, az áprilisi összejövetelen már kezdhetjük.

MDmot3001. SzVK.

Előzmény: térköz (127)
talpfaszámláló Creative Commons License 2008.12.12 0 0 128

Nekem legjobban a kávés vonat tetszik.:-)

 

Egy ezresem lenne rá, hogy az KOFOLA!

:-d

Előzmény: térköz (127)
térköz Creative Commons License 2008.12.12 0 0 127
A képeket elnézve nekik nincs korszak problémájuk. Vagy valamit nem figyeltem meg jól? Szerintem nem dől össze a világ ha egy gőzös korhű szerelvénnyel végigmegy a pályán. Ha jól láttam van itt is időutazás.
Nekem legjobban a kávés vonat tetszik.:-) Mi van ha jön az alagút?!
Előzmény: Wolf27 (123)
szegecsszámláló Creative Commons License 2008.12.12 0 0 126

Wolf topictárs!

 

Fogtok feltenni a honlapotokra a győri kiállításról képeket?

Elég sokatoknak volt az enyémnél jóval komolyabb felszerelése, kíváncsi lennék...

 

Szegecs

Wolf27 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 125

Náluk régebb óta van már hagyománya ezeknek a dolgoknak...

Azért, ott se minden tejfel...

:-)

 

Előzmény: Mk45-2010 (124)
Mk45-2010 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 124
Nekem úgy tünik, hogy ezek a csehek mintha tudnának modellezni... :-)
Előzmény: Wolf27 (123)
Wolf27 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 123
Wolf27 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 122

Egy elég jó ötlet tároló téren, hogy ne legyen akkora kitérő temető:

 

 

 

 

 

 

 

Van elég hely a vágányok közt a kocsik megközelítéséhez...

Fotó: www.zababov.cz

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!