Keresés

Részletes keresés

Wolf27 Creative Commons License 2009.01.15 0 0 179

Megjött az osztrák válasz.

Friedberg:

"Friedberg kannst du also erstmal einplanen, weitere Infos folgen."

Tehát lehet vele tervezni, további infók következnek.

:-)

Valamint a bécsi klub is jönne, de nekik 20-án lesz összejövetelük és csak utána tudnak konkrétumot mondani...

Alfréd, -akit Grazban a bécsiek közül megismertünk, -szívesen jönne, akár csak mozdvez-nek is.

 

Egyelőre ennyi, mert balf@szságom miatt az időpontot még nem tudják, mert mindent leírtam, csak azt nem...

:-)

Ezt ma pótolom....

Üdv!

 

Wolf27 (nemzetközi kapcsolatok supervisor)

:-)

 

Előzmény: szegecsszámláló (178)
szegecsszámláló Creative Commons License 2009.01.15 0 0 178

Szia Feri!

 

Az állomás neve, vágányhosszai, vágányainak száma, és befoglaló méretei kellenének, január végén kell biztosra mondanod, hogy jön-nem jön az egységed.

 

Burgeri!

 

Az e mail címem publikus, írd meg miként szeretnél résztvenni a rendezvényben.(modult hoznál, vagy mozdonyvezetőként szeretnél jelen lenni-esetice mindkettő)

 

Ha készen leszek a jelentkezési lappal felteszem a honlapunkra illetve ide és a klubtopikba is.

 

Laca(Lagyesz)

 Nem gond ha nem lesz kész áprilisig Habók, ha egyszer nekiálltok, adjatok időt neki, hogy elkészüljön, elvégre egy 15 éves teknyikába kell új szívet ültetni. A kapkodás mindig megbosszulja magát- inbkább megbízható legyen mint gyors, mert lesz még a naptárban az idén augusztus is...:-)  Nekem elég ha a nyíltvonalakkal ott lesztek, örülök ha azokra biztosan számíthatok.

 

Üdv

 

Lajos

Előzmény: derif (176)
burgeri Creative Commons License 2009.01.14 0 0 177
Mi az utolsó határidő a jelentkezésre?
Előzmény: szegecsszámláló (173)
derif Creative Commons License 2009.01.14 0 0 176
Szia Szegecs!

Szeretnék feliratkozni a feltételesen szereplő állomások közé, mert szeretném az állomásomat működőképes állapotba hozni áprilisig.
Üdv:F
mejzi71 Creative Commons License 2009.01.14 0 0 175
Azért Lajos az ördög a részletekben fog lakozni
Laca / LAGYESZ / Creative Commons License 2009.01.14 0 0 174

Szia!

 

Ha Habók állomás nem készül el, a nyíltvonali elemmekkel ott szeretnénk lenni! 

Előzmény: szegecsszámláló (173)
szegecsszámláló Creative Commons License 2009.01.14 0 0 173

Van újabb technikai fejlemény az áprilisi buliról?

(Mernyéről már tudok.)

 

A Labancok részvételéről még nem jött visszajelzés, ezügyben Wolfot faggasd.

Az eddig biztosra jelentkezett állomások listája:

 

Bakonybánk (GyVK Győr)

Decs (SzVK Szekszárd)

Rásonysápverencs-tároló-alsó (SzVK Szekszárd)

Mernye (König Norbert magánasztala)

Pellérd (Talpfa, ez valami pécskörnyéki honpolgáré, nem ismered véletlen?)

Sárszentmihály (BGVMK Veszprém)

 

A vacilálók:

Kőszeg (MMIK Szombathely)-közgyűlésük döntésétől függ

Dunaföldvár (SzVK) Sityu munkakedvétől függ (Elkészül é a vágányhálózat áprilisra)

Habók (LAGYESZ) amennyiben üzembiztossá tudják tenni áprilisra az asztalt

 

 

Most már bizonyos, hogy állomásonként két főnek tudok szállást és ebédet biztosítani. Az előbbiek költségét és a szállításét a beléptidíjakból kell fedezni, a gazdasági helyzetre hivatkozva anyagi támogatást nem kap a rendezvény.

A mozdonyvezetőknek, további résztvevőknek is próbálok kedvezményes áron szállást és ebédet szerezni, illetve ha a bevételek úgy alakulnak, egyenlő mértékben téríteni ezen költségeiket.

 

Giganthu ígéretét bírom, miszerint segít a menetrend megalkotásában.

 

Április 17-én (péntek) du. 2 órától lehet bepakolni, a rendezvény 18-19-én 10-17h-ig tart nyitva, 19-én 17.00-tól bontás

Raktározási lehetőség a rendezvény előtt és után Győrött a Petőfi Művelődési Központban lesz, innen szervezzük meg a hazaszállításokat, ha 19-én nem sikerülne hazavinni a modulokat.

 

Részletes tájékoztató a Január 31-i klubvezetői találkozón személyesen, illetve az ezt követő héten E-mailban.

 

Üdv:

 

Lajos

Előzmény: talpfaszámláló (172)
talpfaszámláló Creative Commons License 2009.01.13 0 0 172

M62 099 kolléga állomása lesz?

:-)

 

Van újabb technikai fejlemény az áprilisi buliról?

(Mernyéről már tudok.)

Előzmény: MDmot3001 (171)
MDmot3001 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 171

Üdv !

 

Hat délutáni munka gyümölcse az utolsó képen látszik.

szegecsszámláló Creative Commons License 2009.01.12 0 0 170

....mintha kihagytál volna egy sziklarepedést!!!

 

Nem hagytam ki, most készül, darabra meglesz mind. :-)

 

 

Szegecs

Előzmény: Laca / LAGYESZ / (169)
Laca / LAGYESZ / Creative Commons License 2009.01.12 0 0 169

Szia Lajos!

 

Nem akarok kötekedni, de ott az egyik sziklánál, mintha kihagytál volna egy sziklarepedést!!!!!!!!!!

Egyébként jól néz ki!

PL

Előzmény: szegecsszámláló (165)
MDmot3001 Creative Commons License 2009.01.11 0 0 168

Üdv!

Az a baj, hogy azt csak Ő látja, ha valahogy mi is megnézhetnénk?!!!?

MDmot3001 

Előzmény: crash__override (167)
crash__override Creative Commons License 2009.01.10 0 0 167
Nem mindenki kizárólag fejlben modellezik :)
Előzmény: GigantHU (166)
GigantHU Creative Commons License 2009.01.10 0 0 166
nem mondod, hogy a bakonyi vonal épül???!!!

;)
Előzmény: szegecsszámláló (165)
szegecsszámláló Creative Commons License 2009.01.09 0 0 165

no comment...

 

 

 

szegecsszámláló Creative Commons License 2009.01.09 0 0 164

Szia Zsolt!

 

Fegyveres őrt is fogsz mellé állítani? Ennyi kisszériás járgánnyal én nem pakolnék tele egy nyíltvonali fél négyzetmétert, mert amíg a kombájnod Busch kukoricát arat, ügyeskezű "látogatók" a járgányaidat fogják learatni egy óvatlan pillanatban...

remélem minimum lebetonoztad őket a helyükre

 

várom a végeredményt...

 

Szegecs

Előzmény: mejzi71 (163)
mejzi71 Creative Commons License 2009.01.08 0 0 163
Szevasz szegecstanárur készülget a mudul áprilisra holnap akkor megyek a klubba
térköz Creative Commons License 2009.01.05 0 0 162
Szia Szegecs!
Köszönöm az adatokat. Közben alaposabban átnéztem a honlapot és letöltöttem a tanulnivalókat. (F1-F2)
Igen, megértettem, bár én is csak műkedvelő vagyok a szakmában.
Pl az ünnepek alatt kaptam kiképzést egy barátomtól, mi is a védőváltó és hogy miért kell a jelzőt függővé tenni a váltó állásától.
Minden kedves vasúttal fertőződött és még nem fertőzött ismerősömnek B.U.É.K.
üdvgyuri
Előzmény: szegecsszámláló (161)
szegecsszámláló Creative Commons License 2009.01.03 0 0 161

Remélem nem vetted kötekedésnek a fentieket, de báncsa a fülemet! :-))

 

 

Nem én, örülök hogy itt is előfordulsz, mint tudod autodidakta vasutas vagyok, amit a vaskerekűekről tudok, azt köztetek szedtem magamra. Ezt a "ráf"-ot egy általad is nagyrabecsült modellezőkollégától szedtem össze, bár így belegondolva ő se vasutas, csak mindketten jól tudunk mozdonyra megtéveszésig hasonlító tárgyakat előállítani.

Remélem azért Gyuri megértette, mit is akartam írni.

 

 

Üdv :

 

Szegecs

Előzmény: vasutTOM (160)
vasutTOM Creative Commons License 2008.12.30 0 0 160

Kedves szegecsszámláló barátom!

 

Ha már ennyire benne vagy a nagyvasút modellezésében, meg még modellt is építesz, akkor jó lenne tisztában lenni néhány szakkifejezéssel!

 

 

magasabb a ráfja

 

Ilyen szót a vasúti járműveken nem ismernek! A kerekeknek nyomkarimája van! Ez biztosítja a vasúti jármű sínen maradását és haladását.

 

 

széthúzta a kerékabroncsokat

 

Nem a kerékabroncsot húztam szét, hanem a kerékvázat (keréktárcsát). A nagyvasúton két keréktípust használnak.

- Abroncsos kerék: A kerékvázra melegen húzzák fel az abroncsot, ami kihűlve egy zsugorkötést eredményez az abroncs és a kerékváz között. Az esetleges fellazulás esetén történő oldalirányú abroncs elmozdulás ellen egy biztosítógyűrüt helyeznek az abronycs erre kialakított hornyába.

- Monoblokk kerék: Az abroncsot helyettesítő rész egy darabból készűl a keréktárcsával sajtoló hengerléssel. Előnye, hogy a hőterhelés, ill. hőelvezetés kedvezőbb az abroncsos keréknél. Hátránya, hogy a futófelület elkopása esetén az egész keréktárcsát cserélni kell.

 

 

 

Remélem nem vetted kötekedésnek a fentieket, de báncsa a fülemet! :-))

 

Amúgy meg minden olvasónak Modellezésben és Kiállításokban Gazdag Boldog Új Évet Kívánok!

Előzmény: szegecsszámláló (159)
szegecsszámláló Creative Commons License 2008.12.30 0 0 159

Szia Gyuri!

 

Tudnál mm-ben valami adatot írni. Milyen magas kerék perem a még elfogadható,...

 

Az RP25-ös szabvány szerinti kerekek biztosan jók, pontos metrikus értéket most nem tudok írni.

A Roco, '80-as évektől gyártott PIKO, TRIX, Gützold gépekkel nem szokott gond lenni, a régebbi PIKO-knak és kétsínesített Märklineknek magasabb a ráfja, illetve a Fuggerth kocsik ráfmagassága sem jó. (gyakorlati tapasztalat) 

 

 hány mm a keréktáv?( gondolom nem tengelytávról van szó)

 

De bizony néha arról is: a fentieket megkoronázza a Kleinbahn - vigyáz ne keverd össze a Klein Modellbahn-al, két külön cég- ennek a ráfja is magas, de ha ez mind nem elegendő, annyira szélesek a kerekei, hogy még a tengelytáv se klappol (emiatt van a szívdarabon siklás még 2,5-ös Roco váltón is). VasuTOM megpróbálta orvosolni a problémát (széthúzta a kerékabroncsokat), így a Roco síneken már elmegy a gép, de ezzel a ráf magasságának problémáit nem oldotta meg, így a Tillig váltót továbbra se szeretik a gépek.

 

"-Csak fémabroncsos kerekekkel szerelt járgányok lehetnek"
Mi az oka? Valami gördülési ellenállás, vagy elektromos ok?

is is: a fém kerekeknek a tapadása ívekben kisebb (kevésbé veszi igénybe a mozdonyt), és elektromos ok is van, a műanyag kerék idővel sztatikusan feltöltődik, minden port-koszt a fém keréknél jóval hatékonyabban összeszed, amit aztán a sínekre ken, és a digit-jelet zavaró kis foltokat hagy a síneken.

 


 

Előzmény: térköz (158)
térköz Creative Commons License 2008.12.29 0 0 158
Szia Szegecs!
Biztos nem figyeltem eléggé, így néhány kérdés merült fel bennem:
Egy másik topic-on írod, az áprilisi felhívásban:
"-A kerekek geometriai paraméterei akadálytalan futást biztosítanak 2.1mm-es sínkoronaszintű pályán"..."tengelytávok alkalmasak Tillig elite típusú váltók szívdarabjainak a bejárásához(Kleinbahn gépek siklanak rajta a túl széles kerekek miatt) ."
Tudnál mm-ben valami adatot írni. Milyen magas kerék perem a még elfogadható, hány mm a keréktáv?( gondolom nem tengelytávról van szó)
pár sorral lejjebb:
"-Csak fémabroncsos kerekekkel szerelt járgányok lehetnek"
Mi az oka? Valami gördülési ellenállás, vagy elektromos ok?
Előre is köszi a tájékoztatást!
Vonatokban, modellezésben gazdag, Boldog Új Évet Kívánok!
Minden kedves topic-társnak!
üdvgyuri
vasutTOM Creative Commons License 2008.12.25 0 0 157

Wow, milyen házi barkács ez?

 

 

Egy mozgássérült szállító poggyászteres kocsiban fotóztam! Ha jól emkéxem akkor győri volt.

Előzmény: Wolf27 (156)
Wolf27 Creative Commons License 2008.12.25 0 0 156

:-)

Wow, milyen házi barkács ez?

Előzmény: vasutTOM (155)
vasutTOM Creative Commons License 2008.12.24 0 0 155

Railjet "first" osztályán egy kis wellnes prg...

 

 

Na mi van, a MÁVJET már nem is jó? :-))

Előzmény: Wolf27 (153)
talpfaszámláló Creative Commons License 2008.12.23 0 0 154

Úgy csinálsz, mintha fel akarna veled szállni a réldzset! :-))))

 

Off folyt.:

Én ma meg a 3G -s IC kocsit próbáltam ki a 808 -ason - Su-Ps viszonylatban.

Baromi kényelemetlen az űlés..., dizájnból viszont 5alá! :-)

On

Előzmény: Wolf27 (153)
Wolf27 Creative Commons License 2008.12.23 0 0 153

Apropó, uborkavonat!

Railjet "first" osztályán egy kis wellnes prg...

 

 

 

 

 

 

 

Spirit of Austria

:-)

 

Előzmény: szegecsszámláló (133)
CanGuru Creative Commons License 2008.12.22 0 0 152
Az áruforgalommal kapcsolatban az a következő kérdésem, hogy ha a tárolók csak az üres kocsik tárolására és vonat összeállításra szolgálnak, akkor nem eléggé egyoldalú a fuvarozás?

Gondolok itt arra, hogy a való életben a kis állomások (mint terepasztalban Habók, Decs, stb.), ha nincsen más ipar a közelben (szén-, kőbánya), akkor elsősorban mezőgazdasági terményeket, -termékeket, alapanyagokat adnak fel inkább (fa, fűrészáru, gabona, esetleg élőállat), és ha nincsen valami ipar a közelben, akkor elsősorban építő- és tűzelőanyagot (szén, fa) fogadnak, amelyek jöhetnek akár másik kis állomásról is, de inkább nagy állomásról, messziről.
Szóval ez a kétirányúság a játékban is megvalósul?

Nem ismerem, hogy a való életben hogyan történik az üres kocsik közlekedtetése, mindig visszatérnek a tárolóállomásra, vagy ha a közelben lenne rá rakomány, akkor átviszik oda, csökkentendő az üresfutásokat? És ez a játékban hogyan működik?

A játékban van véletlenszerűség a feladandó áru mennyiségét illetően (pl. dobókockával :) )? Hiszen a valóságban is előfordul az, hogy vagy adnak fel pl. fát vagy nem, ha igen, akkor se biztos, hogy annyit, mint előzőleg, illetve lehetnek egyedi igények is (pl. modellüzemnél csokiszelet küldése a másik állomásra), amihez a megfelelő számú kocsit küldik a tolatós teherrel.


A kocsik bárcájára honállomásnak mi kerüljön? Ha van, akkor az, ami a modell kocsira van írva? De mi van akkor, ha az összeépített terepasztalban éppen nincsen benne vagy egyáltalán nincsen is megépítve az az állomás (pl. nagy rendezők)? Tehát a bárcára a valódit írjuk vagy egy modellüzemit (pl. XY tároló)? Előbbi esetben a bárcákon szerepelő valódi, de terepasztalban nem létező állomásnevek kiosztásra kerülnek a különböző tárolók között (főleg magyar kocsikra értem)? Vagy csak bárcaszín szerinti tárolóállomás kiosztás van?


Narancs bárcaszín nem választható, az ilyennek kinevezett tárolóhoz a kocsik jellege (G) alapján mennek a kocsik?
Előzmény: GigantHU (141)
térköz Creative Commons License 2008.12.20 0 0 151
Köszi a történetet és a verset! Az érzés, amit átéltél gyerekek ezreinek hőn óhajtott vágya. Sokan, a korosztályomból is fölkapaszkodnak a Füstiben egy kis nosztalgiázásra.
Hogy ne legyek teljesen Off egy engesztelő kép.
üdv:
Kudar György
Előzmény: szegecsszámláló (148)
róbertke Creative Commons License 2008.12.20 0 0 150

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!