Valóban készülünk a nagypolskisokkal a "Szocialista Autóipar Gyöngyszemei" nevezetű, május elsejei összejövetelre. Amint konkrétabb részleteket tudok, írok.
A Közlekedési Múzeum előtt megkaptuk a Lengyelország standot. Bízom abban, hogy a Ti ritka lengyel autóitokat is elhozzátok, és bemutatkozhatunk együtt, mint a lengyel autóipar termékei.
Törökországról már hallottam, hogy roppant "csöves" hely, de eddig én azt gondoltam, hogy azért mondják, mert elmaradott és nincs pénz. Ezek szerint a mentalitásukban is van valami, épp úgy, mint nálunk pl. a közutak mellé szemetelés vagy a menetrendszerinti autóbusz belső terének rongálása. És még folytathatnám, de nem ide illik. A lengyel mentalitásról ellenben egész jókat hallottam, persze nyilván ott is megakad a "férgese".
Nem egészen a fórumhoz tartozó téma, de azért elmesélem élményeimet. Törökországban voltam 1 cégnél tárgyaláson, isztambultól nem messze, már az ázsiai oldalon. Ezek a turbánosok ezek nagyon igénytelenek. 2 féle autókkal lehet ott találkozni. Újakkal és régiekkel. Köztes, tehát 3-10 éves autók nincsenek. Új autók csak a legolcsóbbak: Rönó tália, fiat pailó és sztíló, valamint a hjundáj és kia legolcsóbb változatai. Gazdagoknak folszvágen passzát, réndzs rover és opel vektra. Régi autók közül 1értelműen a rönó r12 tarol, amit még a 90-es években is szereltek ott, hasonló fejlesztéseket végrehajtva mint a románok a dácsián (bumfordi műa. lökhárító, modernek tűnő lámpa és hűtőrács, stb). Teherautók közül nagyon sok régi amcsi gép is volt, valamint rengeteg 15-30 személyes buszok, 100 éves török gyártmánytól a legújabb mercédesz luxus kisbuszokig. De hiába adrága és új autók, óriási az igénytelenség. Az autókat sosem mossák takarítják. A cég ahol voltam, több új autója is van (sztíló megán, korolla) de úgy néznek ki kívül és belül is mint 1 20 éves zsiguli munkásszállító autó. Az autók belsejében sár és sár... a padlótól a műszerfalon át a tetőkárpitig.
Láttam sok szamarát, favoritot...lengyel autókat viszont nem...régi fiatokat sem. Garázs nincs...a 25 millás réndzs rover is kint áll az utcán, hóval belepve. Leállósáv lerobbant autóknak, teherautóknak...van is rá szükség.
Bürügüj süsarat...(nem tom mit jelent csak ezt jegyeztem +)
Nem esTI mese . . . Csak sok idő kell hozzá , hogy átnézd ezeket is , és kész leszel , ki is a Lengyelek a motorizáció TErén . . . Interesting www about Polski Fiat 125p
Voltam a Temesvár utcában , és 2X is végigpolkáztam , miután arrafelé vettem 2 palack Zubrówkát ,hogy megnézzem a Nysat . Nem volt sehol , és csak 2 tipikus agyarral tudtam beszélni , akik persze nem tudtak semmi ott kertben álló jó lengyel mikróbuszról . Személyszállításra rendszeresített ZUK nem kellene ? Ha igen , ne ide írd meg . Ezt is csak azért írtam meg ide , hogy ha valaki új olvassa itt a dolgokat , akkor hadd tudja , hogy szereznie kéne néked infót lengyel mikróbuszról , mert vennél egyet . Én 2 kocsival fogok menni a május elsejei kiállásra .
A ZUK marcona voltához még egy , azóta történelmi dolgot fűznék . A hadiállapot (= stan wojenni ) bevezetése után ( 1981. decembere ) ZOMOsok voltak ezekben a kocsikban , ezek be voltak injekciózva , kábítva , ezek verték a nőket , férfiakat , gyermekeket . Szegény ZUKok erről nem tehettek . de tény , hogy ezt a kőkemény dizájnt csak ez a típus és a 200--as Volvo személygépkocsinál le7ett látni .
Ezt én így nem mondanám. Csak rászokatják az embereket, igényt teremtenek a bulvárszemétre. Jó érzésű ember a rendszerváltás előtt 10-15 évvel meg sem nézte volna a Győzike show-t, vagy a Maunika show-t. :) De ez off volt. Bocsánat.
A belső kilinccsel sem megy?A kilincset le lehet nyomni? Akkor lehet le kellene venni az ajtó belső szerelő deklijét, az meg attól tartok csakaz aktuális oldal ülése kiszerelése után válik hozzáférhetővé és akkor kézzel kiakasztani a zárat vagy befújni olajzó sprével WD 40 vagy hasonló. Az ablak fiziológiásan beázik. Ha jól emlékszem az alsó gumis plüssös vezetőben van valami négyszögletes kivágás a vízelvezetésnek. Egyébként az a kárpit plüss, ami egy u profilú gumiágyra van feldolgozva. ha ezt akarod javítani és nincs gyári új ilyen ablakvezető tömítésed akkor a régit kopott plüssöt leszedve a gumiprofilról a gumit megcsiszova alkohollal lemosva pálmatexszel ragaszthatsz rá új vékony plüsst. A pálmatex vízálló . Még lehet a vízállóságot javítani ha a két tolóablak közötti gumiprofilt amit egy ú alakú lemez tart a helyén leszeded és amennyire csak lehet leengeded az alsó ablakvezetőig ,hogy azért ne dörzsölje azt az ablak tologatásakor. Egyébkét a régebbi típusú autókon ilyen volt az ablakvezető. Üdv Masgas
Láttam, nagyon jók, azok a közelekedés-biztonsági órák (különösen a '60-as évekből való dramatizált filmek), kár hogy január 2-ától megszűntette a szolgáltatóm a FM közvetítését :-(
Kettőtök létezése nélkül nem érne sokat a R.I.L.A.K. . . .Különben nem vagyok nagyfőnök , csak az , aki most Zubrówkára vadászik . a pestszenterzsébeti 2 helyről elfogyott , pl .
Helló , PIROSpapa !! Láttad a piros Tarpan Honker tűzoltóautót itt egy link révén pár hete ? Nem rossz , nem ? . . . a bajaidat a Masgas tudná kezelni , ezért írj neki egy nyilvános levewlet a rovatukba (= Tatra ) . Találkoztam tatrasokkal egy tatras találkozón , megszerettek bennünket , szeretik , ha írunk oda . Masgassal is ott találkoztam először ( aznap du. épp Hozzá menTem volna ) . Nagyon klassz fej , és ott lesz ő is a Harmadik R.I.L.A.K Találkozón . Arról tudsz , hogy az itteni Dr. Borisznak is van piros ZUK mentője ? Ha fel akarsz kerülni a R.I.L.A.K hírlevélre , írj nekem egy @mailt , =D Doma .
A nyilvántartás dolog és a bemutatkozás azon múlik, a tagok hajlandóak-e ilyesmire. Eddig ennek semmi jele nem volt. Te vagy az első. Sapirico iránymutatásain kívül.
A boltos ötlet szerintem jó. Sőt! Kiváló, főleg hogy nagyon kevés hely van már, ahol pl. Nysához értenek (azért írtam ezt, mert én ebben vagyok "elmélyedve", de ez biztos fokozottan így van a Warszawákkal és egyéb szépségekkel kapcsolatban.)
A galéria ötlet is nagyon jó, amely a fellelt kocsikat mutatná be. Nekem tetszik.
Történet és képek lesznek. A fórum ez lesz, majd lesz egy idevezető link.
Blog? Hírek lesznek, az első oldalon. Lesz linkgyűjtemény, amely más klubok oldalaira mutat. Pl. a polski.hu-ra.
Köszönöm az ötleteidet, be lesznek építve, ha Sapirico nagyfőnök is áldását adja a dologra!
Amúgy minden a klubtagok és Sapirico véleményén fog múlni, úgyhogy lehet, hogy az a honlap., ami most készül, nem is így fog kinézni...
Csak az kéne, hogy minél többen írjanak. De Te megtetted az első lépést és köszönet érte.
Úgy tűnik, hogy a Piros végleges.. ) Női név, ami alapkövetelmény volt =D , ha ránézek, akkor első gondolatom ez, és végülis találó.. )
Nemsokára újra meglátogatom, lesz szárítkozás, befejezem a pucolást, és ha minden jól megy, akkor szólni is fog )
esetleg ötlet, hogy hogy lehetne kinyitni az egyébként könyörtelenül zárt ajtót? se kulcs, se belső zár.. semmi nem hatja meg..
ja és valakinek van ötlete a beázásra hajlamos ablakkeretekre? nem gumiágyban, hanem valami kárpit szerűségben vannak az ablakok, és a vizet sajna nem tartja kint.. ilyet eddig csak ősrégi kocsikon, és személyvagonokon láttam..