Legyen ez a Fremos szabvány szerint játszott, digitális modulüzem topikja.Ez nem azt jelenti, hogy ez a FREMO hivatalos magyar topikja! Csak kellett egy olyan hely, ahol beszélni tudunk a felmerült kérdésekről, úgy hogy azokat nem zavarjuk a többi topikon, akiket nem érint...
FREMO honlapja:
http://www.fremo.org
Nem, csak a legutóbbi előadásod az őrházi "népek" önellátó életéről mély nyomott hagyott bennem,ezért lefótóztam az összes fajta sütőkemence rajzát. Amit belinkeltem az csak ízelítő volt.
Ezt megjegyezte a Wolf is de egyenlöre gyönyörködöm ithol ebben a kicsit eseménydus forgatagban. Egyyébként mindkét végére tervezek egy-egy folytatást kötuttal kis falurészlettel borospicékkel, de egyenlörea két modulra igéret van ha jönnek februárban a Szekszárdi mesterek az ujj technologiát bemutatják :)))
szegecsszámláló kolléga megkért, hogy az FM1-es utasítással kapcsolatos észrevételeimet itt osszam meg a nagyérdeművel.
- A legelső a Főjelzők leírásában lenne, nem hinném, hogy kicsi hazánkban lenne olyan pálya, ahol lenne önműködő térközjelző, valamint olyan állomás, ahol a ki- és bejárati jelzők félig önműködőek. Ha létezik ilyen asztal, akkor nem szóltam, de amíg nincs, addig szerintem felesleges bele. Majd ha valaki épít ilyen asztalt, akkor módosításban ki lehetne hozni.
- Főjelzők jelzéseinél a Szabad legfeljebb 40 km/h sebességgel jelzésnél a 3. kép hibás, a villogó sárga kifakult és fehéren villog.
Egyenlőre ennyi. Még nem olvastam át teljesen, bár remélem nekem nem kell vizsgáznom, ha már úgy is 1:1-ben is vezetek :)
Wolffal úgy álmodoztunk , ha "már nem lehet átköpni" a földvári modulokon, akkor elvinnénk... de a nadrágtartó (hosentroger) még lesz egy menet... MERJÜNK NAGYOK LENNI???
Én csak örülök, ha gazdagabb a kiállítás anyaga, csak ha megígéritek, legyetek is készen vele áprilisra...
I. vg: 5,10 m :)))
Ez a plusz egytized méter, ez nálatok valami paranoia? Wolf is csak 3,10m es modult tud csinálni. Kíváncsian várom Pécs-Külvárost, gondolom ot 10,10m lesz a vágányhossz...:-)))
Az eddig épült íveknél csak a sin volt íves, az oldalak tartók voltak. Az új íveknél a tartó szerepét - GigantHU által álmodott és a Zababov oldalán található - belső két "H" merevítő és a hozzá csapolt hossztartók látják el. Ennek az elkészítését csak lézer vagy vízzel vágva lehet, így lesz pontos. Az SzVK-nál épült íveknél két hossztartó és ezekre valamint a középső merevítőhöz és a véglapokhoz ragasztott, csavarozott két merevítő – ezek gépi lomfűrésszel lettek vágva – alkotják az ívek vázát. Az ívek oldalának nincs teherhordó szerepe, csak a terepet kell tartani igy az 4-5 mm-es rétegelt lemezből készülhet és lehet íves.
Szia Szegecs! Wolffal úgy álmodoztunk , ha "már nem lehet átköpni" a földvári modulokon, akkor elvinnénk... de a nadrágtartó (hosentroger) még lesz egy menet... A paraméterekről dióhéjban: a legrövidebb vágányom az I. vg: 5,10 m :))) MERJÜNK NAGYOK LENNI???
Ígéretesen néznek ki. A rajzokat vizslatva, felrémlett bennem, hogy a famunkánál a legmunkaigényesebb művelet a csapolások elkészítése. Ha az elvárható pontosságot feltételezem, gépi műveletek, vagy nagyon aprólékos kézimunka szükséges. Nem kapkodós építéshez van kialakítva a szerkezet. A 2000mm-es ív nagyon mutatós lesz. Az 1000m-es egyenes is.:-))(bocs) üdvgyuri
viszont a lábak felfogatása még okoz némi fejtörést....
eddig ugye az oldallemezhez volt rögzítve, de az megszűnt tartóelemként funkcionálni... a merevítőhöz kéne valahogy... de akkor nem stimmel a lábszélesség...:S