Keresés

Részletes keresés

GigantHU Creative Commons License 2009.02.04 0 0 239
ezaz;)
jajjdeszép:D

viszont ennek kicsit nagyobb az anyagszükséglete...viszont jóval egyszerűbb;)

köszi
Előzmény: MDmot3001 (237)
szegecsszámláló Creative Commons License 2009.02.04 0 0 238

Helyes, helyes, építgessétek csak a nyíltvonali elemeket, íme a hely, ahol kipróbálhatjátok őket:

 

:-)))))))))))))))

 

 

 

I.                  Nemzetközi Digitális Modultalálkozó

 

 

Helyszín: Öttevény, Öttevényi Általános Iskola sportcsarnoka

 

Megközelíthető: Győrön keresztül gépkocsival, a Győrből Rajka-Hegyeshalom vonalon közlekedő vonatokkal, helyközi autóbusszal.

 

Időpont: 2009 április (17)-18-19

 

Tisztelettel meghívok minden érdeklődőt, látogassa meg a rendezvényt.

 

A magyar vasútmodellező klubok tagságának többféle részvételi lehetőséget is kínálunk:

 

1. A pálya építésére a FREMO szabványrendszerének megfelelő, digiális rendszerre alkalmas asztallal rendelkező klubokat hívtam meg. Ha további modellezők is csatlakozni szeretnének az asztalrendszerhez, kérem, e-mail-ben jelezzék részvételi szándékukat. Jelentkezést a rendezvénytér befogadóképességének határáig tudok elfogadni, legkésőbb február 15-ig. A szállítást szeretnénk összehangolni és az egy útvonalra eső asztalokat egy fordulóval szállítani. A szervezett, előre egyeztetett szállítás költségeit tudom csak a belépődíjjakból fedezni!!!!

 

2. mozdonyvezetők jelentkezését várjuk március közepétől ( Eredetileg február 28-tól hirdettem ki, de technikai okok miatt el kellett halasztani). Ekkorra remélhetőleg meglesz a menetrend és a napi fordák száma, így tervezhetővé válik hány mozdonyvezetőre és ÁFU-sra lesz szükség az egyes napokon. Ezekre a posztokra hirdetek meg a Győri vasútmodellező Klub honlapján (vasutmodellezes.5mp.eu) és az indexen (magyar FREMO-s topik, Vasútmodellező klubok topikja) jelentkezést a menetrend elkészülte és közzététele után.

A feltételek:

-betöltött 18.életév, teljes anyagi felelősségvállalás a rábízott értékekért.(18-év alattiak csak valamely vasútmodellező klub támogatásával és anyagi felelősségvállalása mellett jelentkezhetnek)

a-mozdonyvezetőknek FM1, ÁFU-snak FM1 és FM2 ismerete kötelező. Aki először vesz részt a játékban vizsgázni köteles Dervarits Ferencnél.

 

Mozdonyvezetők és ÁFU-sok részére térítésmentes szállást biztosítani nem tudok.

 

A mozdonyvezetők hozzanak magukkal 1 pár fehér, nem bolyhos anyagú cérnakesztyűt, a járművek megfogása végett. (puszta kézzel lehetőség szerint nem érintjük meg a modelleket!!!!)

 

Kérem jelezzétek a lent megadott e-mail címeken, hogy melyik napon, hányan szeretnének mozdonyt vezetni (FM1 ismerete kötelező) Ez fontos lenne a menetrendi beosztás miatt.

 

3. Saját járművek részvétele a forgalomban:

A rendezvény során lehetőség van saját modelljeink közlekedtetésére is a menetrendi forgalomban. A hozott járműveknek a következő technikai feltételeknek kell megfelelniük:

 

Mozdony:

-Dcc rendszerű programozható dekóderrel felszerelt jármű (ESU,Tran,Lenz stb)

-A gép kerekeinek geometriai paraméterei akadálytalan futást biztosítanak 2.1mm-es sínkoronaszintű pályán (régi PIKO kerekekkel szerelt mozdonyok problémásak), tengelytávok alkalmasak Tillig elite típusú váltók szívdarabjainak a bejárásához (Kleinbahn gépek siklanak rajta a nem megfelelő geometriájú kerekek miatt).

-A gép mindkét oldalán szabványos vonóhoroggal legyen felszerelve.

 

Kocsik:

-Csak fémabroncsos kerekekkel szerelt járgányok lehetnek, egyéb kerékparamétereben lásd a mozdonynál leírtakat.

-Tehervagonok esetén a kocsit egyedi pályaszámmal és hozzá tartozó fuvarlevéllel kell ellátni.(a bárcakészítő program elérhetősége a honlapunkon, telefonos segítséget Farkas Zsolt (Wolf27 topictárs) tud adni)

-A vagonok mindkét oldalon szabványos vonóhoroggal vannak felszerelve.

 

A hozott modellek az európai vasúttársaságok gördülőállományába tartozzanak, a mozdonyok a magyar, az osztrák és a szlovák vasút járműveinek modelljei lehetnek, mivel felsővezeték nem lesz felsővezetékes üzemű gép nem közlekedhet az asztalon.

 

Aki saját járművel szeretne részt venni a forgalomban, kérem, február 15-ig jelezze e-mailben. A jelentkezésben adja meg a közlekedtetni kívánt modellek pontos listáját (gyártó, korszak(III,IV,V), típus, pályaszám/darabszám), és jelezze melyik napon szerepeltetné modelljeit.

 

 

A rendezvény menete:

Április 17-én du 2órától bepakolás a csarnokba, építés.

Április 18-19-én 10.00-17.00 modellvasúti üzem

Április 19-én 17.00-tól a rendezvénytér bontása

 

 

 

 

Szállás és étkezés:

 

A szervezők állomásonként két fő részére térítésmentesen biztosítják az étkezést (a rendezvény helyszínén) és a szállást (Győrött a Széchenyi Egyetem kollégiumában). A keretszám feletti elhelyezésre is van lehetőség, térítés ellenében:

2 ágyas szoba ára: 4500ft+IFA

3 ágyas szoba ára: 4000ft+IFA

A szobafoglalás E-mailben a kapcsolat fejezetben megadott E-mail címen. Határideje 2009 február 15

 

Kapcsolattartás:

 

Győri Vasútmodellező Klub

9021,Győr, Aradi Vt. u. 23

 

Bulkai Lajos:

E-mail:

poc204@freemail.hu

 

Szitkovits Sándor

 

szvk@freeweb.hu

 

MDmot3001 Creative Commons License 2009.02.03 0 0 237

Üdv!

Következik az összeállítás. A "wc deszka"a merevítőkre ragasztva, csavarozva. Az oldal lemezek,1x1cm-es lécekkel ragasztva, csavarozva az oldalakhoz.

Ezután készülhet a terep
Előzmény: GigantHU (235)
GigantHU Creative Commons License 2009.02.03 0 0 236
nnnnnnnnno.

eddig jutottam;)


Előzmény: GigantHU (235)
GigantHU Creative Commons License 2009.02.03 0 0 235
hm....

közben erősen elgondolkoztam a dolgon, főleg azon, amit a hétvégén is mondtál, és nekiálltam konstuálni egy - a tiétekhez hasonló - rendszert...

még a megvalósításon töröm a fejem... mert így 15°-os bevágásokat kell ejteni a homloklapokon. de ez természetesen egyáltalán nem lehetetlen, csak egy pici odafigyelést igényel. de talán még mindig sokkal kevesebbet, mint a "H" elemeknél... (azért kezdem ugyanis meginogni, mert nézegettem pl. a rétegelt lemez vastagságát, és az bizony nem homogén, tehát tűréssel kell csinálni az összes pozicionálást, és hiába a pontos kivágás, ha egyszerűen nem megy közé az anyag..........)

G
Előzmény: MDmot3001 (195)
M62 099 Creative Commons License 2009.02.01 0 0 234
 ecccerűen próbálok válaszolni, de még emésztem az általad írottakat... :)
Előzmény: GigantHU (228)
burgeri Creative Commons License 2009.02.01 0 0 233
Előzmény: burgeri (232)
burgeri Creative Commons License 2009.01.31 0 0 232

Ez aztán az igazi kihívás, nem?

 

Előzmény: GigantHU (231)
GigantHU Creative Commons License 2009.01.31 0 0 231
ez így igaz, viszont 20°-os átszelése senkinek sincs..:S
Előzmény: burgeri (230)
burgeri Creative Commons License 2009.01.31 0 0 230
A Roconak viszont van 10 fokos egyszerű és angol kitérője is 2,1-es....
Előzmény: GigantHU (228)
GigantHU Creative Commons License 2009.01.31 0 0 229
bocsi...

az angol váltó után az átszelés kimaradt...:S
Előzmény: GigantHU (228)
GigantHU Creative Commons License 2009.01.31 0 0 228
Hát igen...;)

amúgy Dunaföldváron Wolf elmondásai alapján igencsak felborzolta a vágányépítő énemet az a bizonyos hosenträger a paksi váltókörzetben;) igaz, eddig még csak fonódott váltókat építettem, de majd Bobán ott lesz a két nagyseb váltó is;))))

egy ötlet csak, ezt már Wolfnak is mondtam (jó, gondolom a vágányanyag már megvan), de engem is foglalkoztatott a tillig sínrendszer egyik nagy hiányossága, mégpedig az, hogy a 12 fokos (amúgy csodás rendszerhez) nincs se átszelés, se angol.... utánanéztem a dolognak, és a nagy keresgetés közepette rátaláltam: a PECO csinál 12 fokos szögben angol váltót, sőt, 24°-os átszelést is:)) a sínrendszer vagy a hagyományos 2,5mm-es (code 100), vagy a 1,9 magas (code 75). a tuti, code 80-as (2,09) az valamiért nincs náluk a H0-ban (PECO sínprofilok) /ja igen... az a H0e-ben van...:S/.

Nos, a PECO angol, meg a akár már önmagában is megfelelne a feladatnak, az angol váltónak a 800mm-es ívsugata asszem teljesen baráti, bár én nem szeretem a PECO állítóművét, meg azt a csúnya imitációt középen. és ha az 1,9mm sínkorona magasság gáz lenne, akkor lehet még azzal is elbíbelődnék, hogy belehúzok Tillig síneket (és az, hogy megcsinálom a "tillig-szerű", nem forgócsapos csúcssíneket, már csak hab lenne a tortán...).

szal ilyen gondolataim támadnak.... Bobán sajna nincs angol váltó, ott nem tudom kipróbálni eme lehetőséget....

ha már így vágánytechnikáról beszélünk, felmerül bennem egy kérdés, vajon az állomás egyéb kitérőinél különbséget teszel-e a XI és XIII jelű kitérőtípusok között? (Erre mostanában lettem érzékeny, hogy belemerültem a vágánygeometriák lelkivilágába..). Tudvalevő, hogy átmenő fővágányban fekvő váltók nagy általánosságban csak XI-es típusúak lehetnek (ezek 1:9 elhajlásúak, R=300m, és átmenő köríves), ellentettben a líra 3. és többi kitérőjével (meg egyéb, más helyen elhelyezett váltókkal), amik XIII-as típusúak, a hajlás nyilván ugyan az, viszont R=200m sugarú egyenes váltók (azaz a körívnek a keresztezés előtt vége van). és a nyalánkság a líra második kitérője, ami ivesítéssel asszimetrikus külsőíves váltóvá ("Y" váltó) van alakítva.....

nah. abbahagyom:D
Előzmény: M62 099 (227)
M62 099 Creative Commons License 2009.01.30 0 0 227

Ez aztán klassz!!! :)

Asszem ezt is már CSAK meg kell építeni!

Előzmény: GigantHU (223)
2xlion Creative Commons License 2009.01.30 0 0 226
Köszönöm a választ!
Előzmény: GigantHU (225)
GigantHU Creative Commons License 2009.01.30 0 0 225
az alaprajz még abban, de ez már 3D-s cumó.

Solidworks.
Előzmény: 2xlion (224)
2xlion Creative Commons License 2009.01.30 0 0 224
Érdeklődhetek, hogy a terv milyen szoftverrel készült. Netán AutoCad?
Előzmény: GigantHU (223)
GigantHU Creative Commons License 2009.01.30 0 0 223
hinnye... szép munka!!!:D

ez majdnem olyan, mint ha Bobát nézném....

bár csak már én is így látnám, asztalon;)


terven egyenlőre ilyen;)


Boba - terven
Előzmény: M62 099 (222)
M62 099 Creative Commons License 2009.01.29 0 0 222

Üdvözlet Dunaföldvárról! :)

Igen, ott a város határában MD klubvezetőnk álldogáll, a majdani paksi bejárat környékén Arccal a vasút felé! -mintegy nyóc méterre-

szegecsszámláló Creative Commons License 2009.01.29 0 0 221
Fent van valahol a neten?

vasutmodellezes.5mp.eu--->FREMO információk--->FM1;FM2
Előzmény: talpfaszámláló (214)
szegecsszámláló Creative Commons License 2009.01.29 0 0 220
Jelentem a dögész-vegyész én volnék civilben...
Előzmény: szaszza (216)
H0ri Creative Commons License 2009.01.29 0 0 219
 Biztos valami eszement találta ki...
Előzmény: joxy (218)
joxy Creative Commons License 2009.01.28 0 0 218
Pék, csak egyszer meséltem a klubban a napjaink élelmiszer iparáról, azóta jött ez a vegyészezés :)
Előzmény: szaszza (216)
talpfaszámláló Creative Commons License 2009.01.28 0 0 217

ezért ha valami ötletetek van egyes forgalmi helyzetre, ezt tartsátok szem előtt.

 

Az eddig élőben tapasztaltak - nem csak idehaza, hanem a sógoroknál látottak alapján is - nekem máris lenne egy F2 -es javaslatom:

Mégpedig az egyidejű menetek szabályzása, vonatveszélyeztetés tolatás közben, stb. témakör beillesztése.

Ha eleddig ez nem volt benne (most nem emlékszem, de azt hiszem nem), akkor ezt feltétlen megér egy misét!

 

F1 -hez: A vonat elejének és végének jelzése. Az eleje könnyebben megoldható kis odafigyeléssel (funkció billentyű), de a zártárcsa kérdés sem megoldhatatlan.

 

Előzmény: derif (211)
szaszza Creative Commons License 2009.01.28 0 0 216

Vegyész, vagy pék ?

Előzmény: joxy (215)
joxy Creative Commons License 2009.01.28 0 0 215
Szia! Tudnál küldeni egy olyan képet, ahol a méretek is olvashatóak a kemencékről? Pék vagyok, úgy hogy szakmailag is érdekel a dolog :)
Előzmény: Wolf27 (203)
talpfaszámláló Creative Commons License 2009.01.28 0 0 214

Az lenne a tiszteletteljes kérésem, hogy aki benne van a "fremo"-s világban, vagy érdeklődik iránta, legyen szíves elolvasni és véleményezni az ide vonatkozó szabályokat l. FM1, FM2.

 

Fent van valahol a neten?

Az enyém valahol elveszett.

(Én még az első módosítás előtt anno Wolftól kaptam belőle pendrivén.)

 


Előzmény: derif (211)
szegecsszámláló Creative Commons License 2009.01.27 0 0 213
Olvasd meg a 197-et (V63-017kolléga siket fülekre talált)
Előzmény: derif (211)
Wolf27 Creative Commons License 2009.01.27 0 0 212

Rásonysápverencs-tároló-alsó

Helyesbítenék:

Rásonysápberencs Rendező pu. (SzVK Szekszárd)

 

Előzmény: szegecsszámláló (173)
derif Creative Commons License 2009.01.27 0 0 211
Üdv az Uraknak!

Az lenne a tiszteletteljes kérésem, hogy aki benne van a "fremo"-s világban, vagy érdeklődik iránta, legyen szíves elolvasni és véleményezni az ide vonatkozó szabályokat l. FM1, FM2.
Szeretném végre a tartalmat állandósítani, formát adni az utasításnak; eddig a kiállítások tapasztalatai alapján eszközöltem némi változtatást és Wolf kolléga véleménye volt az egyetlen irányadó segítség. Úgy gondolom, több szem többet lát :-)
Jó lenne, ha az utasítások az áprilisi kiállításig letisztulva, mindenki számára érthetően a játék biztos alapjául szolgálhatnának. Ezért kérek minden érdeklődő hozzáértőt és hozzá nem értőt, hogy olvassa el figyelmesen és a felmerülő kérdéseket, javaslatokat juttassa el hozzám; legyen szó csupán helyesírási hibáról, megfogalmazási problémákról, illetve ha valami túl sok, túl kevés, hiányzik, stb.
Kérem, hogy vegyétek figyelembe, hogy ezek az utasítások nem egy az egyben a nagyvasúti utasítások, mivel a modellüzemben akadnak speciálisan kezelendő esetek (pl. nem lehet egy állomáson kiállni az érdekelt vágány mellé meneszteni), ezért ha valami ötletetek van egyes forgalmi helyzetre, ezt tartsátok szem előtt. Persze azért a Máv-os utasítástól nagyon nem szabad eltávolodni, hiszen ezt a "szép magyar vasutat" modellezzük.

Segítő munkátokat előre is köszönöm:

Feri
Wolf27 Creative Commons License 2009.01.26 0 0 210

Mi hír az Labancország fővárosának modellezőiről?

Küldöttek é már elektromos postagalambot, jövetelük időpontjáról?

Sajnos még nem...

...de molesztálom őket folymatosan! (nem szexuálisan!)

:-)

Üdv!

Előzmény: szegecsszámláló (209)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!