A topic a legendás Déli Vasútnak állít emléket!Képek,tárgyi emlékek,járművek,épületek,egykori,és mai utódvonalak,Magyarországon és külföldön.Egyszóval minden.ami Déli Vasút!
Arra minden épület szinte eredeti,csak sajnos egy a gólai hiányzik mert elbontották mikor megszünt az állomás.Sajnos nagyon kép sem maradt fenn róla!De ha valaki esetleg tud róla képet felrakni szívesen látnám.
Még a Szombathely-Nagykanizsa vonalat szeretem e téren mert ott is rengeteg régi épület van!Bár félő,hogy az új tulaj a Gysev megkezdi a tizedelést ott is!
Igen, akad még eredeti a környéken: Zamárdi mh, B.földvár, a kormányüdülőnél a régi őrház ami most elprivatizélt nyaraló, B.szemes álloásépület, Abélatelepi, a szőlőstelepi átjárónál a kis őrház B.mária páros oldalánál az előjelzőnél, Bs állomás. Sávoly, Zalakomár....
Az egykori Déli Vasút Osztrák és Magyar üzemrészét kettéválasztó Lajta folyó hídja a Wiener-Neustadt-Lajtaszentmiklós állomásközben.Katzelsdorf megállóhely közelében.Trianon előtt a Lajta folyó középvonalánál húzódott a két ország államhatára.
Igen a Fonyód-Bélatelepi épület érdekel legfőképpen!Sajnos már ezen a részen is elég kevés eredeti épület található.Viszont még áll számos Déli Vasúti vonalőrház,többé kevésbé átalakítva.
A Fonyód Bélatelepi az eredeti épület, ha igaz...Nem a vasutat helyezték át, hanem feltölthették a vasút és a part közt, ill a vasúttól még be a Balatonba. Amúgy úgy is néz ki. Nézd meg a linkelt oldalt, azon is látszik....
A Fonyód Bélatelepi az eredeti épület, ha igaz...Nem a vasutat helyezték át, hanem feltölthették a vasút és a part közt, ill a vasúttól még be a Balatonba. Amúgy úgy is néz ki. Nézd meg a linkelt oldalt, azon is látszik....
De akkor egy későbbi időben mégiscsak áthelyezték a vasúti pályát a mai helyére.Ez egy nagyon érdekes dolog,tavasszal felkeresem ezt a részt,amúgy is el akartam oda menni vasúti épületeket fotózni!
Nem, nem lehet rossz. A vasút elkészülte után nem volt szabálxozva a Balaton, mint ahogy azt lentebb leírták. Az egyik jeges ár után csökkentették a vízszintet a mostani szintre. Ott lehet hogy akkoriban töltésen ment a vasút. A térkép idején szerintem már a mostani belőtt vízszint lehetett....
Ha azt a régi térképet párhuzamosan nézitek a maival ott látszik, hogy minimális eltérés van a nyomvonaltól...
Azt a térképet nézegetve még egy nagy érdekesség látható: Az itt off keszthelyi állomás helyén még a Balaton volt....
Az utána épült akkori Keszthely állomás a mostani előjelzőtől kanyarodott fel a mostani VSZKI helyére...
Ez utóbbit csak mint érdekességképpen jegyeztem meg....)))
Jó régen hallottam egy DV vasút rajongó-kutatótól, hogy amikor építették a vonalat, "toronyiránt"építették, és akkor mutatott egy érdekességet: A régi, egy-két éve megszűnt dinnyési részen is a vasút a dinnyési torony felé tartott....)))
Ha rámész a linkelt oldalra meglátod hogy ott nem volt nyomvonalkorrekció....
Ha most mész arra lehet látni hogy a két Béla közt a terület amolyan töltés féle, a szürke balatoni iszapnak a pora látszik a talajon, csak úgy mint Máriától északra. Azért kérdeztem, mert a térkép szerint töltés....És most is arra megy a vasút. Ha jól megnézed az egész Déliparton az eredeti nyomvonalon megy a vasút, ami szinte végig láthatóan két vágány szélességben van. At hogy pl. több állomáson, pl. Szántód, atz átépítéskor ugrott a vágánytengely az már más, de elfér...
Az 1861-ben megépült Buda-Kanizsa vonal Balatonparti szakaszán az építés utáni években gyakran hajtottak végre különböző nyomvonalkorrekciókat,mert a Balaton magas vízállása gyakran tönkretette a töltést és a pálya alépítményét.Ezért ezen a szakaszon semmi sem kizárt!