Keresés

Részletes keresés

sörösgigant Creative Commons License 2011.11.20 0 0 34

Nagyrécse ? Az valami cocilista izé mint Bfüred, Szántód meg ilyenek...

Előzmény: Central 01 (33)
Central 01 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 33

Egyedi kialakítású épületek.

 

Lepsény,Barcs,Récse(Nagyrécse)

Central 01 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 32

A mai Magyarország területén a Déli Vasút eredetileg a következő helyen épített III.osztályú típusépületet.

 

Promontor(Budafok-Albertfalva),Tárnok,Velence,Dinnyés,Szántód(Szántód-Kőröshegy)Boglár(Balatonboglár),Komárváros(Zalakomár),Moha,Lövő,Bük,Acsád,Oszkó,Gelse,Góla,Berzence,Vízvár?

Central 01 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 31

A mai Magyarország területén a Déli Vasút,eredetileg a következő helyeken épített II.osztályú típusépületet.

 

Tétény(Nagytétény),Martonvásár,Nyék(Kápolnásnyék),Polgárdi(Kiscséripuszta),Siófok,Murakeresztúr,Nagyigmánd(Bábolna-Nagyigmánd),Kisbér,Mór,Bodajk,Nagycenk,Molnári(Püspökmolnári),Zalaszentiván,Babócsa,

Central 01 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 30

A mai Magyarország területén a Déli Vasút eredetileg, a következő helyeken épített I.osztályú típusépületet.

 

Balatonszentgyörgy,Szombathely(megduplázott épület)

Central 01 Creative Commons License 2011.11.19 0 0 29

Igen attól nem messze egy elveszett állomás.http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=gola

sörösgigant Creative Commons License 2011.11.19 0 0 28

Góla ? Perdócmajor megálló lehetett ott. Az egy kis bakterház volt. Megálló, sorompóőrhely....

Előzmény: Central 01 (27)
Central 01 Creative Commons License 2011.11.19 0 0 27

Arra minden épület szinte eredeti,csak sajnos egy a gólai hiányzik mert elbontották mikor megszünt az állomás.Sajnos nagyon kép sem maradt fenn róla!De ha valaki esetleg tud róla képet felrakni szívesen látnám.

Előzmény: sörösgigant (26)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.19 0 0 26

Igen ott is mihelyt megszűnik az épületek funkciója, és ha nem lesznek műemléki védettség alá helyezve...

AKn-Barcs közti szakaszon is van rengeteg érdekes épület: Vízvár, Barcs amik elég érdekes ínyencfalatok....

Előzmény: Central 01 (25)
Central 01 Creative Commons License 2011.11.19 0 0 25

Még a Szombathely-Nagykanizsa vonalat szeretem e téren mert ott is rengeteg régi épület van!Bár félő,hogy az új tulaj a Gysev megkezdi a tizedelést ott is!

Előzmény: sörösgigant (24)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.19 0 0 24

Igen, akad még eredeti a környéken: Zamárdi mh, B.földvár, a kormányüdülőnél a régi őrház ami most elprivatizélt nyaraló, B.szemes álloásépület, Abélatelepi, a szőlőstelepi átjárónál a kis őrház B.mária páros oldalánál az előjelzőnél, Bs állomás. Sávoly, Zalakomár....

Előzmény: Central 01 (21)
Central 01 Creative Commons License 2011.11.19 0 0 23

 

Az egykori Déli Vasút Osztrák és Magyar üzemrészét kettéválasztó Lajta folyó hídja a Wiener-Neustadt-Lajtaszentmiklós állomásközben.Katzelsdorf megállóhely közelében.Trianon előtt a Lajta folyó középvonalánál húzódott a két ország államhatára.

Central 01 Creative Commons License 2011.11.19 0 0 22

Ügyeskezű faszobrász barátom által készített Déli Vasúti szárnyaskerék.

Central 01 Creative Commons License 2011.11.19 0 0 21

Igen a Fonyód-Bélatelepi épület érdekel legfőképpen!Sajnos már ezen a részen is elég kevés eredeti épület található.Viszont még áll számos Déli Vasúti vonalőrház,többé kevésbé átalakítva.

Előzmény: sörösgigant (19)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.18 0 0 19

A Fonyód Bélatelepi az eredeti épület, ha igaz...Nem a vasutat helyezték át, hanem feltölthették a vasút és a part közt, ill a vasúttól még be a Balatonba. Amúgy úgy is néz ki. Nézd meg a linkelt oldalt, azon is látszik....

Előzmény: Central 01 (18)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.18 0 0 19

A Fonyód Bélatelepi az eredeti épület, ha igaz...Nem a vasutat helyezték át, hanem feltölthették a vasút és a part közt, ill a vasúttól még be a Balatonba. Amúgy úgy is néz ki. Nézd meg a linkelt oldalt, azon is látszik....

Előzmény: Central 01 (18)
Central 01 Creative Commons License 2011.11.18 0 0 18

De akkor egy későbbi időben mégiscsak áthelyezték a vasúti pályát a mai helyére.Ez egy nagyon érdekes dolog,tavasszal felkeresem ezt a részt,amúgy is el akartam oda menni vasúti épületeket fotózni!

Előzmény: sörösgigant (17)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.18 0 0 17

Nem, nem lehet rossz. A vasút elkészülte után nem volt szabálxozva a Balaton, mint ahogy azt lentebb leírták. Az egyik jeges ár után csökkentették a vízszintet a mostani szintre. Ott lehet hogy akkoriban töltésen ment a vasút. A térkép idején szerintem már a mostani belőtt vízszint lehetett....

Ha azt a régi térképet párhuzamosan nézitek a maival ott látszik, hogy minimális eltérés van a nyomvonaltól...

Azt a térképet nézegetve még egy nagy érdekesség látható: Az itt off keszthelyi állomás helyén még a Balaton volt....

Az utána épült akkori Keszthely állomás a mostani előjelzőtől kanyarodott fel a mostani VSZKI helyére...

 Ez utóbbit csak mint érdekességképpen jegyeztem meg....)))

Jó régen hallottam egy DV vasút rajongó-kutatótól, hogy amikor építették a vonalat, "toronyiránt"építették, és akkor mutatott egy érdekességet: A régi, egy-két éve megszűnt dinnyési részen is a vasút a dinnyési torony felé tartott....)))

Előzmény: Central 01 (15)
Balázs177 Creative Commons License 2011.11.18 0 0 16

A könyv megvásárolható a Nosztalgia kft.boltjaiban!Ára:2500 Ft

Előzmény: Jacquemin (3)
Central 01 Creative Commons License 2011.11.18 0 0 15

Akkor mivel magyarázod a dolgot?Netán rossz a térkép?

Előzmény: sörösgigant (14)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.18 0 0 14

Ha rámész a linkelt oldalra meglátod hogy ott nem volt nyomvonalkorrekció....

Ha most mész arra lehet látni hogy a két Béla közt a terület amolyan töltés féle, a szürke balatoni iszapnak a pora látszik a talajon, csak úgy mint Máriától északra. Azért kérdeztem, mert a térkép szerint töltés....És most is arra megy a vasút. Ha jól megnézed az egész Déliparton az eredeti nyomvonalon megy a vasút, ami szinte végig láthatóan két vágány szélességben van. At hogy pl. több állomáson, pl. Szántód, atz átépítéskor ugrott a vágánytengely az már más, de elfér...

Előzmény: Central 01 (13)
Central 01 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 13

Az 1861-ben megépült Buda-Kanizsa vonal Balatonparti szakaszán az építés utáni években gyakran hajtottak végre különböző nyomvonalkorrekciókat,mert a Balaton magas vízállása gyakran tönkretette a töltést és a pálya alépítményét.Ezért ezen a szakaszon semmi sem kizárt!

Előzmény: erdőszéli (7)
Lovrin Creative Commons License 2011.11.17 0 0 12

Budapest-Siófok ma már csak 105 perc, ha így haladunk még 70 év és elérjük a 100 percet is!

Előzmény: Central 01 (4)
Balázs177 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 11

És a patinás épület külső képe.

Balázs177 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 10

 

Egy kis Osztrák terület!Wien Südbahnhof pazar utascsarnoka a századforduló idején.

Balázs177 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 9

 

A Déli Vasút Magyar vonalhálózata egy régi képeslapon.

Balázs177 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 8

Köszönöm szépen!Reméljük beindul a topic!

Előzmény: Central 01 (5)
erdőszéli Creative Commons License 2011.11.17 0 0 7

Előzmény: sörösgigant (6)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.17 0 0 6

http://www.archivportal.arcanum.hu/maps/html/katfelm2b_google.html

 

Ez szerint akkoriban a DV Alsóbéla és Fonyód Bélatelep között a Balatonban ment volna egy töltésen ?

 

Vannak az említett oldalon érdekes dolgok......

Central 01 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 5

Azonkívül,nemtudod hol lehet hozzájutni?Engem is érdekelne!

Előzmény: Jacquemin (3)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!