Az Ape Car MaxD vagy a TM (amiket már láttam szétszedve) elöl, belül tűgörgő, kívül golyós... A zsákfuratos csapágyakat kenyérbél, és egy lazán belemegy csap, csavar (főleg főtengely végi nyeles tengely csapágynál használom tehát nyeles tengely darab) beütésével nyomatom ki.
Nem felejtettem el , tudom mennyit jártál azzal a kis háromkerekűvel , arra is emlékszem , hogy évente elhasználtál egy garnitúra henger-dugó szettet -- adtál is belőlük nekem vagy hármat .
Csak furcsa volt számomra, hogy elől is tűgörgőt használtak a kerekekben megszokott golyóscsapágyak helyett .
A magam részéről nagyon hiányolom a képeket -- mind a kérdező , mind a válaszoló oldaláról . Nagyon sokat javít a segítségnyújtás hatékonyságán a látvány .
Nem keverem sem a hátsóval, sem a TM 703 Ape kerekekkel. Valószínű elfeledted, hogy 2007 nyarától sok éven át, munkanapokon napi 60 Km volt a menet télen nyáron, miután egy szétrohadt ape 50-est felújítottam. Jó régen volt, de java akár vissza is kereshető, akkoriban pörgött még a fórum, voltunk páran akik ilyet használtunk.
Milyen jó kis csapágyas rész lett itt hirtelen az oldalon :)
Na ja , a műszaki hibákra mindig lehet számítani , hogy egy kicsit felpezsdítik a fórumot .
Én ezer éve kotorásztam az ApeCar elülső kerékagyában , de tippem és emlékeim szerint abban szimpla golyóscsapágy lehet .
a kapucsavaros megoldás frappáns
Nemrégiben kezembe került egy régi autós könyv , abban a zsákfuratos ( tehát zárt csapágyházba sajtolt ) csapágyak kiemelésére a következőt javasolta : fektessök le vízszintesen és masszívan a deklit , öntsök fel olajjal a csapágyat , kerítsünk egy olyan fadugót ami szorosan illeszkedik a tengely helyére , illesszük be és üssünk rá kalapáccsal ...
A kérdés jó, van elöl mind a 2 fajta az egyoldalas lengőkaros pigi robogókban is olyan a megoldás igazából nem is gondoltam rá amikor irtam csak a hagyományos dupla teleszkópos szerelés ugrott be, így viszont amit leírtam , esetünkben nem helyt álló, a kapucsavaros megoldás frappáns , na ja ha az ember elkényelmesedik ilyesmi már eszébe sem jut, de köszi...
És mi van ha széthullott és csak a külsö gyűrű maradt meg..... idehaza rá szoktam heftőlni egy laposvasat menettel a közepén és jöhet a kihúzó kalapács.. esetleg beviszem a gyárba, de egy véghajtás csapágya a robogó blokkba nem mindig engedi ezt meg ......
Milyen jó kis csapágyas rész lett itt hirtelen az oldalon :)
Hmmm ? Az elsőben is van tűgörgős csapágy ? Vagy a hátsóval kevered ? Marcsi az elülsőt akarja cserélni , az tippem szerint két golyóscsapágy lesz . A hátsó ilyen , az már nekem is pusztult el a Sulkyban ( ezek szerint rosszul emlékeztem ) .
Ez a Sulky elülső csapágya :
Ez meg a hátulsó ,ami elvileg egyezik az Ape50-nel :