Örülök, hogy tetszik Neked is a téma. A nagy topicban hiába dobtam fel ilyesmi témát, nem nagyon volt érdeklődés. Én is örülök, hogy végre érdeklődésre talált.
Vételeztem írásodat, természetesen nem akartam tolakodó lenni.
Szó sincs róla. Közben meg leesett, hogy a pixelekkel kapcsolatban mire céloztál.
Ugyanakkor Piski rangjával egy kissé fenntartásaim vannak. Vitathatatlan, hogy nagy mozdonyparkkal rendelkezett [...]
Itt most nem a mozdonypark, álláshelyek, trakciós vonalak, stb. számára, nagyságára gondoltam. Hanem a(z elsősorban mozdony)személyzet felkészültségére, szakmai és nem szakmai műveltségére. Ha úgy tetszik, akkoriban ők voltak a magyar mozdonyvezetők "krémje". Nem is csoda, hogy Trianon után a többség elmenekült, főleg Budapestre, Szegedre, Békéscsabára.
Vételeztem írásodat, természetesen nem akartam tolakodó lenni.
Ugyanakkor Piski rangjával egy kissé fenntartásaim vannak. Vitathatatlan, hogy nagy mozdonyparkkal rendelkezett, átlagban 70-80 gép állomásozott ott, de a minimális gyorsvonati állagát levonva elsősorban tehervonatos fűtőház volt.
Ezzel szemben a Keleti csak gyorsvonati mozdonyainak mintegy 90-100-as darabszámával messze vitte a prímet. Nem akarom a Keletiseket dícsérni, de egy olyan fűtőházat, amely szinte kivétel nélkül csupa újszállítású géppel rendelkezett, azt nehéz egy elsősorban tehervonatos fűtőháznak felülmúlni...
Úgy látom elég precízen beutaztad ezt a régiót. Ha van még ilyen vonatkozású anyagod, akkor légyszi...
Amúgy nagyon jó ezeket a fűtőházakat látni még így fényképen is, ha bele gondolok, micsoda nevek voltak ezek a századfordulón... Mondjuk eddig a petrozsényi viszi a prímet az eredetiségének köszönhetően.
Azt már meg sem merem kérdezni, hogy a nagyobb pixelekkel hogy állsz:))))
Ha az Őr(hátszeg)váraljai VT a kérdés, akkor annyit tudok mondani, hogy az épület kb. olyan állapotban van, mint vasutTOM képein. Valami magán barkácsolda létesült benne, a bent álló gépet kihajították az udvarra. A leállított mozdonyok (dízel, gőz, drótvakarós) elszaporodtak, ellenben a 40-es gőzösök megfogyatkoztak.
Köszönöm a fotók nem mind az én érdemem, hozzájárult Sábián László, Meszlényi Gyula, Mezei István (nem a könyv szerkesztője, hanem rokona), Peski Béla, én az Ö képeiket összegyűjtöttem. digitalizáltam.
A Nohab topikba is be lehet tenni, de nem szívesen hergelném Őket ilyennel :-)