75W 80 kell a váltóba, GL4, vagy GL5. A 75W90-el hideg váltóval (télen, elindulás után) akadva tudsz visszakapcsolni pl. 2-esbe, nem szereti.... Tapasztaltam, volt benne ez is, az is. A gyári MTF3 is 75W80. Természetesen az a legjobb, valamiféle titkos adalékolás miatt.
Mivel néhány éve 80%-ban városban használom, 3-4 km-es szakaszokban ezért kicsit magasabb, mint amiről itt a fórumtársak be szoktak számolni.
Automata állásban használom, a kormányfüleket nem babrálom. Automatában alapjárat (kb 700 1/perc) és max 3000 között kapcsolgat. Akkor kell a gyorsításra várni, amikor kisebb sebességről nagyobbra akar gyorsítani az ember. A "gép" elkezd pl 5-ösből visszakapcsolgatni (5-4-3) és ekkor lórúgásszerűen gyorsít.
Autópályán, 1-2 személlyel nem leterhelve 6,4 l/100km-t mutat a komputer, de hosszabb távon autóút és 90-es úton 5,4 is hozható.
Döntően városi forgalomban 6,5-6,7.
Tényleges tankolásból, km óra állásból számolva kiderült, a komputer kb 10%-ot csal, azaz kevesebbet mutat.
Ezek az értékek szabályos sebességhatárok betartásával értendők. Amikor csak lehet, a tempomatot is használom, ez is segít visszafogni a száguldozásra való hajlandóságot.
A rejtélyes, kideríthetetlen zajok egyik fő forrása a karosszéria csavarodása miatt az ajtók gumitömítései a mozgás hatására "radírozzák" az ajtóperemeket, koptatják le a festéket.
Ennek elhárítására a patikában venni kell egy deci glicerint, s ruha,
vatta segítségével évente egyszer átkenni az ajtó tömítő gumijait.
Másik hangforrás: a dönthető hátsó ülések rögzítőszerkezetei.
Az üléstámla fém fogószerű valamije ráfog egy kb 6 mm-es festett acélrúdra,
s a karosszéria deformációja miatt odébb akar csúszni.
Mivel kiszáradt, kenetlen, alattomos hang kíséretében 1-2 mm-t odébb ugrik.
Meg kell kenni valamivel (szilikon WD80 stb), s egy évig csendben lesz
Kiszürhető a hiba, ha lehajtott üléstámlákkal megyünk egy próbakört.
Fiat, Citroen, Honda kocsiimnál tapasztaltam meg ezeket.
Más!
Szombathelyre költöztem Szentendrétől, sajnos W. mestertől messze.
Jó hír itt a nyugati végeken élők Hondásoknak,
hogy a Büki Szentesi Autó Szerviz a Mazda mellé bevállata a Hondát is.
Éves szervizen voltam náluk, egyenlőre biztatónak tűnnek.
Gyári Honda 0W20-as, 4 literes olajuk van pl.
Igaz a munkaátvevők igyekeznek a szerelőktől távol tartani a kuncsaftokat,
de minden kérdésre kielégítő választ adtak ők is a kocsi állapotáról stb.
Épp ezt mondom .. volt egy kis horpadás vagy bármi .. de az ember azt hiszi rommá volt törve - valamiért ilyenek az autóvásárlók - tehát , innentől az autóm - töröttnek -karambolosnak minősül ....
Ugyan - mi a fészkes fenétől nőtt volna az értéke ?????
Egy 2004-es Jazz, 1.4-es motorral szerelve, megadta magát.
Indításkor nem indult, majd utána a gyújtást levéve, a kulcsot kivéve is világít minden kontrollámpa a műszerfalon. Az akku fesz 12.3 volt. Levettem a sarut, majd visszatéve több relé is kattan és sípoló hangot is hallok egy rövid ideig, de a kontrollámpák azonnal világítanak, fél fénnyel. Ha ráadom a gyújtást, akkor már teljes fénnyel világítanak, de nem indul.
Tettem rá egy lítiumos akkuval működő bikázót. Tökéletesen forgat, de nem indul.
Jelenleg feltöltöm az akkut, majd reggel nézegetem tovább.
Nem volt rommá törve, egy motoros elcsúszott mögöttem a vizes úton, én már álltam vagy fél perce.
Behorpadt a jobb sarka a hátsó sárvédőnek és berepedt egy kicsit. Meg lehetett volna csinálni de a szervízben úgy döntöttek, hogy nekik egyszerűbb egy hibátlan bontottat venni, pár csavar és patent ki-be és kész is volt .
ugyanolyan feketét találtak mint az én kocsim, csak kicsit kipolírozták. nem látszik semmi az egész buliból.
Ha újat adnak és lefényezik egy vagyont kellett volna még ráfizetnem, semmi értelme nem lett volna.
Jazz 1.2 Cool 2005. Már sokadszor jön elő check engine visszajelző, a 4. henger gyújtáshibával. Legtöbbször magától elmúlik egy idő után, de volt hogy töröltem. Az autó működésében semmi változást nem tapasztaltam.
Én is így jártam márkaszervízben, bár az enyém már 14 éves volt. Nekem bontóból vettek hátsó lökhárítót és így ingyen volt. Ha új alkatrésszel csinálják akkor avultatás van mert még én "jártam jól" a biztosító szerint, hogy az öreg de hibátlan helyett új lökőst kaptam.
Elvileg nem Jazz problem, de itt elég okos és tapasztalt "arcok " vannak ..
Pár hete lezúzták a Jazzem elejét..
Elmentem szervízbe, kék sárga kárbejemtő stb.
Leszemlézték , eddig ok !
Majd felhív a szervíz , hogy biztosító helybenhagyta stb minden happy, mikor akarom vinni az autót ? Meg majd 96 e ft ot. nekem kell fizetnem, úgy készüljek ..... (mert addig nem rendelik meg az alkatrészt ) (ami gondolom egy első lökhárítót takar ). Mondom mi van ?? Nem casco ra csináltatom !!
Az nem baj , ez az "avultatás " !!!!? Jó értem hogy 12 éves a kocsi. . és ??? nem én törtem össze !!
Ez a megoldás azért "jó", mert így könnyebb ellopni az autót. Gyakorlatilag bármivel el lehet indítani, mert az immobilizer nem fogja letiltani a gyújtást. Megéri spórolni 10e Forintot?
Meg kell szokni a Jazz viselkedését. Először nekem is kicsit fura volt, de rájöttem, mi a nem "rángatós váltás" titka. Hamarabb elvenni a gázt és/vagy picivel később ráengedni a kuplungot, mikor már leesett a fordulatszám. Ha rájössz a ritmusára, nem fog rángatni. Tehát, hamarabb vedd le a lábad a gázpedálról, így lesz ideje a motorfordulatnak visszaesni. Azért ránt, meg még fel is pörög a motor, ha nem lépsz le idejében a gázpedálról. Nem tudom, mennyire lehetett ez érthető, de hidd el, menni fog ez, csak meg kell szokni. Ez nem hiba...
Ez a fogyasztás nagyon magas. 120-nál kb. 5l-nek kéne lennie. Városban is extrán magas a 9.5l. Ezt csak télen, nagyon rövid és dugókkal tarkított utakkal lehet összehozni, de azt is nehezen. Valami gond lehet a gyújtással, gyertyákkal, vagy a központi számítógéppel, hogy ennyire rosszak az értékeid. Mindenképpen megnézetném egy szerelővel, aki műszeresen ki tudja mérni az autót. Vagy vidd el márkaszervizbe, egyszer ki lehet bírni a hibafeltárás költségét, mert nagyon megérheti, ha egyből rájönnek mi a gond.