Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kiss_A_G Creative Commons License 2021.10.14 0 0 67527

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni:

A kocsiban a CD lejátszó szépen működik van hangja is, de a rádió néma. Kiírja az éppen aktuális adó nevét, de semmi hangja nincsen (recsegés sem..).

 

Előre is köszönöm a tanácsokat!

 

opi064 Creative Commons License 2021.10.12 0 1 67526

75W 80 kell a váltóba, GL4, vagy GL5. A 75W90-el hideg váltóval (télen, elindulás után) akadva tudsz visszakapcsolni pl. 2-esbe, nem szereti.... Tapasztaltam, volt benne ez is, az is.  A gyári MTF3 is 75W80. Természetesen az a legjobb, valamiféle titkos adalékolás miatt. 

Előzmény: Méiértfoglaltmindennick (67501)
pana2 Creative Commons License 2021.10.12 0 0 67525

Kerékpár ?

Előzmény: imarko (67523)
imarko Creative Commons License 2021.10.11 0 0 67524

Ha jól sejtem, akkor a Te kocsidban VTEC motor van.

Ezt úgy is lehet mondani, két motor van benne.

Az egyik alapjárat és kb 4000 1/min fordulat között működik, ez olyan kellemes városi tempó.

4000 felett a VTEC a magasabb vezértengely bütykökre vált át, így a hosszabb szelepnyitási idő nagyobb teljesítményt (és fogyasztást!) eredményez.

 

Előzmény: HondaJazzy87 (67494)
imarko Creative Commons License 2021.10.11 0 0 67523

Mivel néhány éve 80%-ban városban használom, 3-4 km-es szakaszokban ezért kicsit magasabb, mint amiről itt a fórumtársak be szoktak számolni.

Automata állásban használom, a kormányfüleket nem babrálom. Automatában alapjárat (kb 700 1/perc)  és max 3000 között kapcsolgat. Akkor kell a gyorsításra várni, amikor kisebb sebességről nagyobbra akar gyorsítani az ember. A "gép" elkezd pl 5-ösből visszakapcsolgatni (5-4-3) és ekkor lórúgásszerűen gyorsít.

Autópályán, 1-2 személlyel nem leterhelve 6,4 l/100km-t mutat a komputer, de hosszabb távon autóút és 90-es úton 5,4 is hozható.

Döntően városi forgalomban 6,5-6,7.

Tényleges tankolásból, km óra állásból számolva kiderült, a komputer kb 10%-ot csal, azaz kevesebbet mutat.

Ezek az értékek szabályos sebességhatárok betartásával értendők. Amikor csak lehet, a tempomatot is használom, ez is segít visszafogni a száguldozásra való hajlandóságot.

Előzmény: gorex (67465)
imarko Creative Commons License 2021.10.11 0 0 67522

A rejtélyes, kideríthetetlen zajok egyik fő forrása a karosszéria csavarodása miatt az ajtók gumitömítései a mozgás hatására "radírozzák" az ajtóperemeket, koptatják le a festéket.

Ennek elhárítására a patikában venni kell egy deci glicerint, s ruha,

vatta segítségével évente egyszer átkenni az ajtó tömítő gumijait.

 

Másik hangforrás: a dönthető hátsó ülések rögzítőszerkezetei.

Az üléstámla fém fogószerű valamije ráfog egy kb 6 mm-es festett acélrúdra,

s a karosszéria deformációja miatt odébb akar csúszni.

Mivel kiszáradt, kenetlen,  alattomos hang kíséretében 1-2 mm-t odébb ugrik.

Meg kell kenni valamivel (szilikon WD80 stb), s egy évig csendben lesz

Kiszürhető a hiba, ha lehajtott üléstámlákkal megyünk egy próbakört.

Fiat, Citroen, Honda kocsiimnál tapasztaltam meg ezeket.

 

Más!

Szombathelyre költöztem Szentendrétől, sajnos W. mestertől messze.

Jó hír itt a nyugati végeken élők Hondásoknak,

hogy a Büki Szentesi Autó Szerviz a Mazda mellé bevállata a Hondát is.

Éves szervizen voltam náluk, egyenlőre biztatónak tűnnek.

Gyári Honda 0W20-as, 4 literes olajuk van pl.

 

Igaz a munkaátvevők igyekeznek a szerelőktől távol tartani a kuncsaftokat,

de minden kérdésre kielégítő választ adtak ők is a kocsi állapotáról stb. 

Előzmény: jazz2003ls_cvt (67453)
h.c.s Creative Commons License 2021.10.10 0 0 67521

EGR csatorna tisztítás miatt dobja fel leggyakrabban, de az nem ad égéskimaradás hibajelet.

Előzmény: darkdog73 (67520)
darkdog73 Creative Commons License 2021.10.06 0 0 67520

Köszi, ez jó ötlet, de nekem úgy rémlett hogy ez valami típushiba, és már volt itt valakinek. 

Előzmény: h.c.s (67519)
h.c.s Creative Commons License 2021.10.06 0 0 67519

Nézd meg a trafókat. ha nem látszik kívülről semmi, cseréld át őket egy másik hengerrel.

Ha átmegy a hiba is, akkor vmelyik trafó a hibás.

Ha nem, akkor lehet keresni tovább....

Előzmény: darkdog73 (67514)
Mr.DanaXI Creative Commons License 2021.10.05 0 0 67518

Bocs , akkor nem értetted ..  

Épp ezt mondom ..  volt egy kis horpadás vagy bármi ..   de az ember azt hiszi rommá volt törve - valamiért ilyenek az autóvásárlók - tehát , innentől az autóm - töröttnek -karambolosnak minősül .... 

Ugyan - mi a fészkes fenétől nőtt volna az értéke ?????   

Én csak erre próbáltam - rávilágítani .. 

Előzmény: szucsi1 (67516)
oregbela Creative Commons License 2021.10.05 0 0 67517

Sziasztok!

Egy 2004-es Jazz, 1.4-es motorral szerelve, megadta magát.

Indításkor nem indult, majd utána a gyújtást levéve, a kulcsot kivéve is világít minden kontrollámpa a műszerfalon. Az akku fesz 12.3 volt. Levettem a sarut, majd visszatéve több relé is kattan és sípoló hangot is hallok egy rövid ideig, de a kontrollámpák azonnal világítanak, fél fénnyel. Ha ráadom a gyújtást, akkor már teljes fénnyel világítanak, de nem indul.

Tettem rá egy lítiumos akkuval működő bikázót. Tökéletesen forgat, de nem indul.

Jelenleg feltöltöm az akkut, majd reggel nézegetem tovább.

 

Láttatok már ilyen hibát?

szucsi1 Creative Commons License 2021.10.05 0 0 67516

Nem volt rommá törve, egy motoros elcsúszott mögöttem a vizes úton, én már álltam vagy fél perce.

Behorpadt a jobb sarka a hátsó sárvédőnek és berepedt egy kicsit. Meg lehetett volna csinálni de a szervízben úgy döntöttek, hogy nekik egyszerűbb egy hibátlan bontottat venni, pár csavar és patent ki-be és kész is volt .

ugyanolyan feketét találtak mint az én kocsim, csak kicsit kipolírozták. nem látszik semmi az egész buliból.

Ha újat adnak és lefényezik egy vagyont kellett volna még ráfizetnem, semmi értelme nem lett volna.

 

Előzmény: Mr.DanaXI (67515)
Mr.DanaXI Creative Commons License 2021.10.05 0 0 67515

értem , kwa jól jártál , ha mondjuk eladásnál mondod ..  nézze 14 éves a verda , de a lökhárító zsír új :):)     mert ? ja , rommá volt törve :) :) :)  

Előzmény: szucsi1 (67512)
darkdog73 Creative Commons License 2021.10.05 0 0 67514

Sziasztok!

 

Jazz 1.2 Cool 2005. Már sokadszor jön elő check engine visszajelző, a 4. henger gyújtáshibával. Legtöbbször magától elmúlik egy idő után, de volt hogy töröltem. Az autó működésében semmi változást nem tapasztaltam.

Találkozott ezzel valaki? 

Gyuri0123 Creative Commons License 2021.10.04 0 0 67513

Nekem teljesen mindegy, de szeretik a Jazz-t is lopkodni, mert drága az új alkatrész hozzá és mert egyre több van M.O.-on belőle. 

Előzmény: h.c.s (67510)
szucsi1 Creative Commons License 2021.10.04 0 0 67512

Üdv!

Én is így jártam márkaszervízben, bár az enyém már 14 éves volt. Nekem bontóból vettek hátsó lökhárítót és így ingyen volt. Ha új alkatrésszel csinálják akkor avultatás van mert még én "jártam jól" a biztosító szerint, hogy az öreg de hibátlan helyett új lökőst kaptam.

 

Előzmény: Mr.DanaXI (67511)
Mr.DanaXI Creative Commons License 2021.10.04 0 0 67511

Üdv !

Elvileg nem Jazz problem, de itt elég okos és tapasztalt "arcok " vannak ..

Pár hete lezúzták a Jazzem elejét..

Elmentem szervízbe, kék sárga kárbejemtő stb.

Leszemlézték , eddig ok !

Majd felhív a szervíz , hogy biztosító helybenhagyta stb minden happy, mikor akarom vinni az autót ? Meg majd 96 e ft ot. nekem kell fizetnem, úgy készüljek ..... (mert addig nem rendelik meg az alkatrészt ) (ami gondolom egy első lökhárítót takar ). Mondom mi van ?? Nem casco ra csináltatom !!

Az nem baj , ez az "avultatás " !!!!? Jó értem hogy 12 éves a kocsi.  . és ??? nem én törtem össze !!

Más is belefutott már ilyenbe ?

h.c.s Creative Commons License 2021.10.01 0 0 67510

nem emiatt fogják

Előzmény: Gyuri0123 (67509)
Gyuri0123 Creative Commons License 2021.09.29 0 0 67509

Ez a megoldás azért "jó", mert így könnyebb ellopni az autót. Gyakorlatilag bármivel el lehet indítani, mert az immobilizer nem fogja letiltani a gyújtást. Megéri spórolni 10e Forintot? 

Előzmény: Metcal (67507)
h.c.s Creative Commons License 2021.09.23 0 0 67508

Anno az enyém is így működött, miután elveszítettük az egyik kulcsot.

Előzmény: Metcal (67507)
Metcal Creative Commons License 2021.09.22 0 0 67507

Köszönöm az ötletet . ezt fogom tenni .

 

A Kulcslyuk 19500 Ft-ért csinálna egy immobilizátorosat , de ahhoz oda kell vinni a kocsit .

A másolás Veszprémben  Chip nélkül 8500 Ft lesz .

Előzmény: h.c.s (67506)
h.c.s Creative Commons License 2021.09.21 0 0 67506

Kiveszed a kulcsból a csipet, egy habfóliában berögzíted a kormányburkolat alá az indítókulcs közelébe és másoltatsz egy sima kulcsot.

Előzmény: Metcal (67505)
Metcal Creative Commons License 2021.09.21 0 0 67505

      Honda Jazz pótkulcs kellene !

 

Sziasztok!  Rég jártam erre . Most elhagytam a Jazz kulcsát és igen drága megoldás kínálkozik .

 

Segítséget kérek : Hol , mennyiért  , hogyan tudok egy "buta" kulcsot csináltatni ?

Elég ha indításra alkalmas , az ajtó távnyitás nem szükséges .

Honda Jazz  1.4  LS  2006-os .

Veszprémi kulcsos igérte , hogy természetesen megoldja . Azután mégse , nem tudja felprogramozni ezt a chipet .

80 évesen , 70 000 km a 15 év alatt . . .  Szóval nekem sok egy buta kulcsért 50 ezer Ft .

Méiértfoglaltmindennick Creative Commons License 2021.09.21 0 0 67504

Sziasztok,

 

Köszönöm a választ, válaszokat! Azoknak is, akik emailban írtak!

 

Előzmény: Tibi47 (67503)
Tibi47 Creative Commons License 2021.09.20 0 0 67503

Illetve ilyen. Mert ebben a boltban azt írja, hogy elfogyott. Nem tudom nálatok hogyan megy, de itt Honda szervizekben lehet venni kimérten....

Előzmény: Tibi47 (67502)
Tibi47 Creative Commons License 2021.09.20 0 0 67502

Üdv. Csak a váltó olajhoz szólnék, ez kell bele: https://zsemito.hu/webshop/honda-mtf-3-valtoolaj-1l-gyari/

Előzmény: Méiértfoglaltmindennick (67501)
Méiértfoglaltmindennick Creative Commons License 2021.09.19 0 0 67501

Sziasztok, Üdv mindenkinek,

 

Szeretnélek megkérni benneteket, hogy segítsetek nekem néhány válasszal, ha tudtok.

Az autó, amivel kapcsolatban kérdeznélek benneteket, a következő:

Honda Jazz, 2008,  L13A 1339ccm Manuális személygépkocsi.

 

Az első kérdésem, hogy a szelepállításnál, ezek az adatok helyesek-e?

Szívóoldali szelephézagok: 0.15-0.19

Kipufogóoldali szelephézagok: 0.26-0.30

 

A második kérdésem, hogy az EGR szívócsatornához, milyen, melyik tömítést kellene rendelnem?

Ha esetleg belinkelné valaki a képet, azt külön megköszönném! (szívósor tömítést kell vegyek?)

 

Illetve az utolsó kérdés, hogy 18 nm-el kell lehúznom a gyertyákat, amikor visszarakom őket a szelepállítás után?

 

És a plusz egy kérdés…

W75-80 váltóolajat tettem az autóba. Utóbb realizáltam, hogy 75-90 kell bele..

Szerintetek maradhat a következő 60eKm-re ez az olaj, vagy inkább cseréljem le? A váltási érzet jó,

a fokozatokat megfelelően veszi. Viszont nemakarnám az élettartamát a váltónak lerövidíteni, néhány liter olaj miatt….

 

Előre is köszönöm a válaszokat, és a segítséget!

 

Ha, esetleg valakinek kellene alkatrész Jazz-hez, Angliában élek, örömmel segítek postázásban, rendelésben. Írjatok nyugodtan!

 

Köszönettel a válaszokat, előre is!

Gyuri0123 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 67500

Meg kell szokni a Jazz viselkedését. Először nekem is kicsit fura volt, de rájöttem, mi a nem "rángatós váltás" titka. Hamarabb elvenni a gázt és/vagy picivel később ráengedni a kuplungot, mikor már leesett a fordulatszám.  Ha rájössz a ritmusára, nem fog rángatni. Tehát, hamarabb vedd le a lábad a gázpedálról, így lesz ideje a motorfordulatnak visszaesni. Azért ránt, meg még fel is pörög a motor, ha nem lépsz le idejében a gázpedálról. Nem tudom, mennyire lehetett ez érthető, de hidd el, menni fog ez, csak meg kell szokni. Ez nem hiba... 

Előzmény: HondaJazzy87 (67499)
HondaJazzy87 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 67499

Amikor váltok egyből kettőbe akkor van egy erőtlen rántás, nekem OCD-ém van, így lehet túlságosan odafigyelek. Nem tudom... 

Előzmény: Gyuri0123 (67496)
Gyuri0123 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 67498

Ez a fogyasztás nagyon magas. 120-nál kb. 5l-nek kéne lennie. Városban is extrán magas a 9.5l. Ezt csak télen, nagyon rövid és dugókkal tarkított utakkal lehet összehozni, de azt is nehezen. Valami gond lehet a gyújtással, gyertyákkal, vagy a központi számítógéppel, hogy ennyire rosszak az értékeid. Mindenképpen megnézetném egy szerelővel, aki műszeresen ki tudja mérni az autót. Vagy vidd el márkaszervizbe, egyszer ki lehet bírni a hibafeltárás költségét, mert nagyon megérheti, ha egyből rájönnek mi a gond. 

Előzmény: Desiderius_76 (67497)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!