Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BekeToni Creative Commons License 2021.10.26 0 1 67537

Jónéhány tévedés van az idézett írásokban.


Nem elég csak a műanyag szívósort leszedni. Az EGR csatornában lévő koromlerakódást nem lehet kiporszívozni.

 

Nem egzakt, hogy a főtengelyjeladó hibajelzés a kipufogó oldali gyűjtótrafó hibáját jelenti.

 

Nem a kipufogóleömlő közelsége miatt megy tönkre a hátsó oldali trafók némelyike, hanem a gyújtófeszültség átégeti a szigetelést, ha nem tud a gyertyán ívet húzni.(a hatás bentről kifelé és nem fordítva jön létre.)

 

A kipufogó oldali gyújtás alacsony fordulaton késleltetve működik, tehát az elsődleges funkciót az első sor látja el! 

i-DSI Rendszer működése:
A motorvezérlő egység vezérli az első és hátsó gyújtógyertyák gyújtási ideje közötti eltérést a motor fordulatszáma és a szívócsonkban levő vákuum alapján.
- Alapjáraton mind az első, mind a hátsó gyújtógyertyák egyszerre gyújtanak a gyorsabb sűrítés és a kedvezőbb üzemanyagfogyasztás érdekében.
- Alacsony fordulatszámon, kis terhelésnél a jobb üzemanyagfogyasztás elérése érdekében a motorvezérlő egység az elülső oldalon levő gyújtógyertya gyújtásidőpontját sietteti, ahol az égéstér hőmérséklete viszonylag alacsony.
- Alacsony fordulatszámon, nagy terhelés mellett az első oldalon levő gyújtógyertya gyújtásidőpontját siettetve, a hátsó oldalon levő gyújtógyertyán késleltetve van a nyomatékának javítása érdekében a motorkopogás vezérlése mellett.
- Nagy fordulatszámon, mind az első, mind a hátsó gyújtógyertyák egyszerre gyújtanak a gyorsabb sűrítés és a nagyobb teljesítmény érdekében.

 

Összefoglalva, nem érdemes találomra kicserélgetni mindent, ez a gyakorlat a szervizek szokása. Ha nincs időd kitapasztalni, következetessen végigvezetni a hibakeresést, akkor javaslom megkeresni wastegate fórumtársat. Nagy rutinnal javítja az ilyen hibákat.
https://forum.index.hu/User/UserDescription?u=496344

Előzmény: Beka621 (67536)
Beka621 Creative Commons License 2021.10.25 0 0 67536

Köszönöm, azért nem teljesen reménytelen. Valami elindult, hiszen Te is írtál, emellett emailben is kaptam javaslatokat/ötleteket.

 

Többek közt kaptam egy linket is a Honda City fórumra, amit szintén meg kell fontolnom. Ebben garai zoltán (kisbetűvel) nick néven emelt be 2015-ben egy neki írt javaslatot:

 

".... 

 

Idézet

Szia Zoli!

Csörgés:

Az EGR szelep beépítése miatt a kipufogó gáz egy részének vissza vezetése okán a szívósorban lerakódik a korom.
Gyógyítása a következő,a műanyag szívósort leszerelni,utána kiporszívózni a kormot kefe-ecset segítségével.
A csörgés nem a lánctól van ha nem a meleg motornál a forró izzó korom begyújtja a benzin-levegő keveréket
mielőtt jönne a szikra(elő gyújtás)

Torpanás:

Én 1 évig kutakodtam. Márkaszervíz ötletei,EGR szelep,szelep állítás,fedélzeti központ/kutyaütők mind/
Ha főtengely elmozdulás érzékelő hibát olvasod ki akkor a hátsó sori gyújtó trafó egyike szarakodik.Ez azért fordul elő
mert azon az oldalon van a kipufogó leömlője és a nagy hőtől időszakosan átmegy zárlatba így abban a pillanatban letilt a gyújtás
ilyenkor harapunk bele a kormányba.
Tehát 4 db.hátsósori gyújtó trafót kell vásárolni(ez az elsődleges gyújtásért felelős). 
Remélem sikerül megoldani ezzel a problémádat.Ha bármilyen kérdésed lenne későbbiekben keress ,hátha tudok segíteni.

Szevasz
Lukucz János

Mivel azért nem olcsó a tekercsek darabja ( lista áron, után gyártottan 15-20e már kapsz, persze gyártó függő)  

mondom ok, veszek egyet aztán szépen sorba cserélgetve kiszűröm a hibásat.
Házilag megoldható, nem egy ördöngösség csak egy dugókulcs kell a rögzítőcsavar eltávolításához.

Meg is lett, naná hogy az utolsó volt a bűnös :-)   
De megoldva azóta semmi gond.


Tehát mielőtt még ennél is drágábban megoldható hibára gondoltok ezt a lehetőséget se hagyjátok ki.

Zoli"

 

Mivel a Honda szervízben azt mondták, hogy az egr csatorna és a szelep is tiszta (bár nem tudom volt-e idejük szétszerelni annyi idő alatt), első körben elhiszem nekik.

Most van folyamatban 1 db hátsó oldali trafó beszerzése. 

Kaptam nagyon hasznos YouTube linkeket is, egyiken a hátsó oldali trafókat tesztelik oly módon, hogy járó motor mellett

szépen sorban egyenként lehúgálják az első oldali trafók csatlakozóit, amikor is csak a hátsó oldaliak adják a gyújtást.

Amelyik hátsó oldali rossz, ott az első trafó csatlakozója lehúzásánál megváltozik a motorhang, és rázkódik a motor, mert csak három hengerrel megy. Na ezt szeretném kipróbálni. (Persze mivel egyidejűleg lakásfelújítok is, az időhiány miatt szívás)

 

Mivel többen segítettek, és időt, energiát tettetek bele, mindenképp meg fogom írni, hogy mire jutottam.

 

Üdv:

 

Béka

Előzmény: BekeToni (67535)
BekeToni Creative Commons License 2021.10.25 0 0 67535

Noha érdemi eszmecsere nem jött létre, azért leírom, hogy az általam ismert megoldatlan rángatás és motorleállás esetek mindig üzemmeleg és LTFT (hosszú távú korrekció) nem 0 állapotában fordult elő. (nem valószínű  hogy ezt a szennyeződés okozza...)

 

A szívórendszer tisztítás általános javulást hozhat, de nem garantálható a hiba megnyugtató kiküszöbölése. A várható előnyök igéretével a Spuri adalék gazdaságosabb lehet.

Előzmény: Beka621 (67531)
emil2017 Creative Commons License 2021.10.19 0 0 67534

Írtam...

Előzmény: Beka621 (67531)
stefi001 Creative Commons License 2021.10.19 0 0 67533

 

Lehet, hogy rosszul tudom, de emlékezetem szerint a vezérműtengely jeladó is okozhat ilyen (hasonló) hibát.

 

Előzmény: Beka621 (67531)
BekeToni Creative Commons License 2021.10.19 0 1 67532

Rádió:

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=139299079&t=9098791

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=147964459&t=9098791

 

Rángatás, motor leállás:

Külön-külön menj végig az alábbiakon és figyeld meg, hogy mi változik.

 

1.Vedd le az akkusarut, pár perc múlva rakd vissza. Ezzel a művelettel törlődnek a motorvezérlő adaptív értékei.

 

2.Húzd le az EGR csatlakozót, ne törődj vele, hogy világít a MIL, ha megismétled az 1. eltűnik. Ha szorul a szelep, nem nyit, vagy zár időben az okozhat rángatást.

 

3.Húzd le a hátsó trafók csatlakozóit, ne aggódj, megy e nélkül is. Ha van egy jó szívó oldali trafód, akkor most tudod a leghatékonyabban megkeresni, ha valamelyik rossz.

 

4.Nézesd meg a befecskendezőket egy erre szakosodott műhelyben, lehet, hogy becsepeg, vagy eldugult valamelyik.

 

5.Nézesd meg a lambda szondát egy erre szakosodott műhelyben, ha elöregedett, akkor lassabban reagál a változásra…

Előzmény: Beka621 (67531)
Beka621 Creative Commons License 2021.10.18 0 0 67531

Egy, a topicban többször előjött probléma megoldásához kérem a segítségeteket.

 

Az autó igaz nem Honda Jazz, hanem az ugyanazzal az i-DCI motorral szerelt szedán változata a Honda City. 2006. áprilisi, azóta 224 ezer kilométert futott gyakorlatilag hibátlanul (a kerékcsapágyak és féktárcsák kopóeszközök, azok cseréjét nem számítom hibának). Minden szervízt megkapott, és a legjobb minőségű full szintetikus Castrol Edge olajjal hajtom. Mindig OMV kútnál tankolok prémium, MAXX Motion üzemanyagot.

 

Kb. két hónapja én is szembesültem az itt többször leírt hibával (először Kalmuk 2009-es 34661 hozzászólásában olvastam):

"Kb. 1 hónapja a Jazz 2000-es és 3000-es fordulatszám között megtorpan, olyan, mintha kihagyna a gyújtás. A diagnosztika főtengely fordulatszám jeladó hibát jelzett. A szenzort a DRM-ben kicserélték, a hiba azóta is fennáll. Ami igazán kellemetlen, hogy szerencsétlen esetben a jazz fogja magát, és leáll. Utána gond nélkül újra lehet indítani, és egy idő után (20-30 km) a motordiagnosztika lámpa is kialszik a műszerfalon."

A kocsit én is elvittem a pécsi Honda szervízbe, ahol kiolvasták a hibakódot, és szintén a főtengely jeladó meghibásodását állapították meg. Én hittem is, meg nem is, de mivel blas83-nak a 62973 hozzászólás szerint bejött, hát belementem.

73 ezer forintért ki is cserélték (40 az új jeladó, 16 a jeladó tanítása, 17 a diagnosztika). Ez három hete volt, de a csere után a motor már a hazafelé úton igaz, enyhébben, de rángatott. A cserekor kértem, hogy az egr csatornát is tisztítsák ki - mivel dhw-nek 2011-ben ez segített - azt mondták, hogy az egr csatornát kitisztították, de igazán nem volt rá szükség, mert tiszta volt.

Ma reggel visszavittem a kocsit a pécsi Honda szervízbe. Útközben lejtőn lefelé rángatni kezdett, és megállt. Hiába tettem vissza kettesbe, nem ugrott vissza a motor. A gyújtás levétele után az újraindításkor azonnal indult.

A szervízben korrektek voltak azonnal átnézték a kocsit, most nem hitték el a főtengely jeladó hibakódot. Három óra múlva azzal adták vissza, hogy nem találtak hibát, mind az egr csatorna, mind az egr szelep tiszta, de az egr szelep előtt van egy gumicső, az öregedhetett el, és szívódhatott össze a vákum hatására, ezt grátisz kicserélték. Örültem hogy megvan a hiba. A javításért semmit nem kértek (hiszen az előző alkalommal elég sokat fizettem egy felesleges alkatrész cseréért). A motor már a szervízből kihajtásnál rángatni kezdett.

Nem fordultam vissza a szervízbe, mert nem láttam értelmét: ott ültem három órát, ők szerintem minden tudásukat beleadták, további időtöltéstől nem volt eredmény várható.

Hazaúton a kocsi tényleg balesetveszélyes lett: négyszer állt le, háromszor útkereszteződésben, egyszer pedig vasúti átjáróban.

Az eddig itt olvasottak nekem nem jöttek be: főtengely jeladó csere, egr csatorna tisztítás, egr szelep tisztítás. A gyertyacsere még szóba jöhet, de ezekben a gyertyákban csak 11 ezer kilométer van, de azért megpróbálom. A szervízben a trafókon sem láttak átégést stb. Mondták hogy a trafók is elgyöngülhettek, de nem vagyok biztos hogy most hirtelen az autó piaci értékének a negyedét találgatásból 8 db trafóra kelle költenem.

(Már gondoltam arra, hogy veszek egy trafót, és azt mindig eggyel arréb teszem, és ha egy trafó rossz, akkor az kijön amikor a hiba megszűnik. Ehhez az ötlethez egy szerelőtől meg kellene tanulnom a trafó cserét, gondolom, nem lehetetlen, azt nem tudom, hogy speciális szerszám kelle-e hozzá. Persze itt is van a lehetőség, hogy mi van akkor hogyha több trafó is rossz...)

Itt olvastam egy érdekes hirdetést: https://www.liget-autoszerviz.hu/index.php?c=53  eszerint a szívórendszer tisztítása a megoldás, csak azt nem láttam sehol, hogy mi ez a 350 ml tisztítófolyadék.

Más ötletem nincs hogy merre induljak. Kérem, hogy aki tud valami bevált megoldást, ossza meg itt velem (és valószínűleg több jazz tulajdonossal.)

OFF

Emil2017 légyszi küldj egy elérhetőséget privátban: bekapeti621kukacgémélpontkom. Engem is elért a tipikus rádióhiba.

(A szomszéd faluban lakom. Meg szeretném javíttatni a rádiót - ha előbb a motort sikerül. Azt hiszem ha a motorjavítás nem jössze, meg kell szabadulnom szeretett kocsimtól, bár azt nem tudom, hogy ki olyan elmebeteg, hogy akármennyiért is megvesz egy a próbaúton bakkecskeként ugráló, váratlan helyzetekben leálló kocsit.)

Méiértfoglaltmindennick Creative Commons License 2021.10.17 0 0 67530

Szia opi064!

 

Köszönöm a választ, neked is!

Kicserélem a következő olajcserénél MTF3-ra.

1,6L olajon nem műlik boldogságom! :)

Előzmény: opi064 (67526)
emil2017 Creative Commons License 2021.10.15 0 0 67529

Szia!

 

Kaposváron tudok segíteni a javításban ha igényled.

Előzmény: kiss_A_G (67527)
stefi001 Creative Commons License 2021.10.14 0 0 67528

Ez a hiba már több alkalommal felvetődött. Célszerű visszaolvasni. Támpontként: 64393 sz. hsz., s még néhány.

Előzmény: kiss_A_G (67527)
kiss_A_G Creative Commons License 2021.10.14 0 0 67527

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni:

A kocsiban a CD lejátszó szépen működik van hangja is, de a rádió néma. Kiírja az éppen aktuális adó nevét, de semmi hangja nincsen (recsegés sem..).

 

Előre is köszönöm a tanácsokat!

 

opi064 Creative Commons License 2021.10.12 0 1 67526

75W 80 kell a váltóba, GL4, vagy GL5. A 75W90-el hideg váltóval (télen, elindulás után) akadva tudsz visszakapcsolni pl. 2-esbe, nem szereti.... Tapasztaltam, volt benne ez is, az is.  A gyári MTF3 is 75W80. Természetesen az a legjobb, valamiféle titkos adalékolás miatt. 

Előzmény: Méiértfoglaltmindennick (67501)
pana2 Creative Commons License 2021.10.12 0 0 67525

Kerékpár ?

Előzmény: imarko (67523)
imarko Creative Commons License 2021.10.11 0 0 67524

Ha jól sejtem, akkor a Te kocsidban VTEC motor van.

Ezt úgy is lehet mondani, két motor van benne.

Az egyik alapjárat és kb 4000 1/min fordulat között működik, ez olyan kellemes városi tempó.

4000 felett a VTEC a magasabb vezértengely bütykökre vált át, így a hosszabb szelepnyitási idő nagyobb teljesítményt (és fogyasztást!) eredményez.

 

Előzmény: HondaJazzy87 (67494)
imarko Creative Commons License 2021.10.11 0 0 67523

Mivel néhány éve 80%-ban városban használom, 3-4 km-es szakaszokban ezért kicsit magasabb, mint amiről itt a fórumtársak be szoktak számolni.

Automata állásban használom, a kormányfüleket nem babrálom. Automatában alapjárat (kb 700 1/perc)  és max 3000 között kapcsolgat. Akkor kell a gyorsításra várni, amikor kisebb sebességről nagyobbra akar gyorsítani az ember. A "gép" elkezd pl 5-ösből visszakapcsolgatni (5-4-3) és ekkor lórúgásszerűen gyorsít.

Autópályán, 1-2 személlyel nem leterhelve 6,4 l/100km-t mutat a komputer, de hosszabb távon autóút és 90-es úton 5,4 is hozható.

Döntően városi forgalomban 6,5-6,7.

Tényleges tankolásból, km óra állásból számolva kiderült, a komputer kb 10%-ot csal, azaz kevesebbet mutat.

Ezek az értékek szabályos sebességhatárok betartásával értendők. Amikor csak lehet, a tempomatot is használom, ez is segít visszafogni a száguldozásra való hajlandóságot.

Előzmény: gorex (67465)
imarko Creative Commons License 2021.10.11 0 0 67522

A rejtélyes, kideríthetetlen zajok egyik fő forrása a karosszéria csavarodása miatt az ajtók gumitömítései a mozgás hatására "radírozzák" az ajtóperemeket, koptatják le a festéket.

Ennek elhárítására a patikában venni kell egy deci glicerint, s ruha,

vatta segítségével évente egyszer átkenni az ajtó tömítő gumijait.

 

Másik hangforrás: a dönthető hátsó ülések rögzítőszerkezetei.

Az üléstámla fém fogószerű valamije ráfog egy kb 6 mm-es festett acélrúdra,

s a karosszéria deformációja miatt odébb akar csúszni.

Mivel kiszáradt, kenetlen,  alattomos hang kíséretében 1-2 mm-t odébb ugrik.

Meg kell kenni valamivel (szilikon WD80 stb), s egy évig csendben lesz

Kiszürhető a hiba, ha lehajtott üléstámlákkal megyünk egy próbakört.

Fiat, Citroen, Honda kocsiimnál tapasztaltam meg ezeket.

 

Más!

Szombathelyre költöztem Szentendrétől, sajnos W. mestertől messze.

Jó hír itt a nyugati végeken élők Hondásoknak,

hogy a Büki Szentesi Autó Szerviz a Mazda mellé bevállata a Hondát is.

Éves szervizen voltam náluk, egyenlőre biztatónak tűnnek.

Gyári Honda 0W20-as, 4 literes olajuk van pl.

 

Igaz a munkaátvevők igyekeznek a szerelőktől távol tartani a kuncsaftokat,

de minden kérdésre kielégítő választ adtak ők is a kocsi állapotáról stb. 

Előzmény: jazz2003ls_cvt (67453)
h.c.s Creative Commons License 2021.10.10 0 0 67521

EGR csatorna tisztítás miatt dobja fel leggyakrabban, de az nem ad égéskimaradás hibajelet.

Előzmény: darkdog73 (67520)
darkdog73 Creative Commons License 2021.10.06 0 0 67520

Köszi, ez jó ötlet, de nekem úgy rémlett hogy ez valami típushiba, és már volt itt valakinek. 

Előzmény: h.c.s (67519)
h.c.s Creative Commons License 2021.10.06 0 0 67519

Nézd meg a trafókat. ha nem látszik kívülről semmi, cseréld át őket egy másik hengerrel.

Ha átmegy a hiba is, akkor vmelyik trafó a hibás.

Ha nem, akkor lehet keresni tovább....

Előzmény: darkdog73 (67514)
Mr.DanaXI Creative Commons License 2021.10.05 0 0 67518

Bocs , akkor nem értetted ..  

Épp ezt mondom ..  volt egy kis horpadás vagy bármi ..   de az ember azt hiszi rommá volt törve - valamiért ilyenek az autóvásárlók - tehát , innentől az autóm - töröttnek -karambolosnak minősül .... 

Ugyan - mi a fészkes fenétől nőtt volna az értéke ?????   

Én csak erre próbáltam - rávilágítani .. 

Előzmény: szucsi1 (67516)
oregbela Creative Commons License 2021.10.05 0 0 67517

Sziasztok!

Egy 2004-es Jazz, 1.4-es motorral szerelve, megadta magát.

Indításkor nem indult, majd utána a gyújtást levéve, a kulcsot kivéve is világít minden kontrollámpa a műszerfalon. Az akku fesz 12.3 volt. Levettem a sarut, majd visszatéve több relé is kattan és sípoló hangot is hallok egy rövid ideig, de a kontrollámpák azonnal világítanak, fél fénnyel. Ha ráadom a gyújtást, akkor már teljes fénnyel világítanak, de nem indul.

Tettem rá egy lítiumos akkuval működő bikázót. Tökéletesen forgat, de nem indul.

Jelenleg feltöltöm az akkut, majd reggel nézegetem tovább.

 

Láttatok már ilyen hibát?

szucsi1 Creative Commons License 2021.10.05 0 0 67516

Nem volt rommá törve, egy motoros elcsúszott mögöttem a vizes úton, én már álltam vagy fél perce.

Behorpadt a jobb sarka a hátsó sárvédőnek és berepedt egy kicsit. Meg lehetett volna csinálni de a szervízben úgy döntöttek, hogy nekik egyszerűbb egy hibátlan bontottat venni, pár csavar és patent ki-be és kész is volt .

ugyanolyan feketét találtak mint az én kocsim, csak kicsit kipolírozták. nem látszik semmi az egész buliból.

Ha újat adnak és lefényezik egy vagyont kellett volna még ráfizetnem, semmi értelme nem lett volna.

 

Előzmény: Mr.DanaXI (67515)
Mr.DanaXI Creative Commons License 2021.10.05 0 0 67515

értem , kwa jól jártál , ha mondjuk eladásnál mondod ..  nézze 14 éves a verda , de a lökhárító zsír új :):)     mert ? ja , rommá volt törve :) :) :)  

Előzmény: szucsi1 (67512)
darkdog73 Creative Commons License 2021.10.05 0 0 67514

Sziasztok!

 

Jazz 1.2 Cool 2005. Már sokadszor jön elő check engine visszajelző, a 4. henger gyújtáshibával. Legtöbbször magától elmúlik egy idő után, de volt hogy töröltem. Az autó működésében semmi változást nem tapasztaltam.

Találkozott ezzel valaki? 

Gyuri0123 Creative Commons License 2021.10.04 0 0 67513

Nekem teljesen mindegy, de szeretik a Jazz-t is lopkodni, mert drága az új alkatrész hozzá és mert egyre több van M.O.-on belőle. 

Előzmény: h.c.s (67510)
szucsi1 Creative Commons License 2021.10.04 0 0 67512

Üdv!

Én is így jártam márkaszervízben, bár az enyém már 14 éves volt. Nekem bontóból vettek hátsó lökhárítót és így ingyen volt. Ha új alkatrésszel csinálják akkor avultatás van mert még én "jártam jól" a biztosító szerint, hogy az öreg de hibátlan helyett új lökőst kaptam.

 

Előzmény: Mr.DanaXI (67511)
Mr.DanaXI Creative Commons License 2021.10.04 0 0 67511

Üdv !

Elvileg nem Jazz problem, de itt elég okos és tapasztalt "arcok " vannak ..

Pár hete lezúzták a Jazzem elejét..

Elmentem szervízbe, kék sárga kárbejemtő stb.

Leszemlézték , eddig ok !

Majd felhív a szervíz , hogy biztosító helybenhagyta stb minden happy, mikor akarom vinni az autót ? Meg majd 96 e ft ot. nekem kell fizetnem, úgy készüljek ..... (mert addig nem rendelik meg az alkatrészt ) (ami gondolom egy első lökhárítót takar ). Mondom mi van ?? Nem casco ra csináltatom !!

Az nem baj , ez az "avultatás " !!!!? Jó értem hogy 12 éves a kocsi.  . és ??? nem én törtem össze !!

Más is belefutott már ilyenbe ?

h.c.s Creative Commons License 2021.10.01 0 0 67510

nem emiatt fogják

Előzmény: Gyuri0123 (67509)
Gyuri0123 Creative Commons License 2021.09.29 0 0 67509

Ez a megoldás azért "jó", mert így könnyebb ellopni az autót. Gyakorlatilag bármivel el lehet indítani, mert az immobilizer nem fogja letiltani a gyújtást. Megéri spórolni 10e Forintot? 

Előzmény: Metcal (67507)
h.c.s Creative Commons License 2021.09.23 0 0 67508

Anno az enyém is így működött, miután elveszítettük az egyik kulcsot.

Előzmény: Metcal (67507)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!