Keresés

Részletes keresés

Plieur Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6413
A Marasesti hosszú pályafutását elsősorban egy új "fregatt ügy" fenyegetheti, az előző ugyanis 6 milla iurót hozott valakiknek az angol lapok szerint ( rakéták nélkül is..), a Marasesti nem olyan jó alany, az utolsó kénkőszagú javítása ( komoly katonai ügyészségi vizsgálat, amely után nem következett per...) még 98-ban volt, azóta semmi.
A tengernagy különös szemléltető módszerének nagyon is megvolt az oka: NC közismerten tökhülye volt bizonyos dolgokhoz ( méltó párja az akadémikusnőnek aki tudományos munkássága alapjait a buk-esti Északi Pályaudvar előtti szotyi árusítással fektette le), ezért időnként egyéb fegyvernemek is hasonló módszerekhez folyamodtak ( légierő:1 Mig 21=30 vonatnyi búza, helyi folklór jópár ilyen esetet őrzött meg :)). Az hogy nemigen akadt aki ellent merjen mondani nekik az meg tetézte a bajt:)


Előzmény: United Snakes (6412)
United Snakes Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6412
"Martes altengernagy odahívta a térképhez Ceau-t, kezébe nyomott egy vonalzót, és megkérte mérje le a a távolságot Konstancától Bukarestig illetve Iasi-tól Bukarestig, aztán mondja meg hol a legrövidebb út bejönni az oroszoknak."

És ez az altengernagy azt gondolta, hogy 3 szovjet gyártmányú Kilo tengó meg tudta volna akadályozni, vagy akár le tudta volna lassítani az oroszok invázióját? :-)) Ha valaki már elfelejtette volna, "Ceau" idején a szovjet hadsereg még több, mint 3 millió katonából állt, több tízezer harckocsival, és több ezer repülőgéppel megtámogatva, valamint a Fekete-tengeri flottájuk sem olyan állapotban volt, mint manapság...

"A helis dolog gyanús, ugyanis fedélzeti helije jelenleg 3 hajónak van ( Regele Ferdinand, Regina Maria, Marasesti), Puma Socat-ok, figyelembe véve a váltást is max 6 db lehetne a 11 Seasprite-ból."

Ezek a hajónevek nekem semmit sem mondtak, ezért egy kicsit utánanéztem a neten. Így már rögtön beugrott, hogy az első két hajó a Royal Navy két szolgálatból kivont, és Romániának használtan eladott fregattját takarja. Annak idején jókat mulattam a "remek üzleten", mert még a nagyhatalmak is ritkán aláznak meg úgy kisebb népeket, ahogy a britek tették ebben az esetben a románokkal. Ugyanis ami ért valamit ezeken a hajókon, konkrétan az Exocet rakétákat, és a Seawolf SAM indítókat leszerelték a hajókról, így a fregattok egyetlen fegyvere jelenleg az Oto Melara gépágyú, ami nem sok mindenre jó, a sirályok riogatásán kívül... :-))

"A Marasesti helikopterhordozó cirkáló/ könnyűcirkáló/romboló/fregatt lassan 35 éves, már a kivonást emlegetik."

Akármilyen öreg bárka, érdemes lenne megfontolni az üzemben tartását, ugyanis a román hajók közül egyedül, ez legalább rendelkezik anti-ship missile rendszerrel is. Legalábbis a Jane's szerint... ( SS-N-2, 4x2 indító )
U. Snakes
Előzmény: Plieur (6411)
Plieur Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6411
Lehet hogy a mostani politikai vezetésnek is hasonló bemutatót kell tartani mint annó 1975-ben Ceau-nak:)
Amikor dúlt a nagy vezérkari veszekedés ki mennyit kapjon a fejlesztési programokból ( az a nagy fejlesztési hullám a 70-es években, elméletileg 5 éves tervenként akartak 1 tengót, azaz 3 db legyen 1985-ig, de az első 1970-75-re győzött a légvédelem:), Kub-okat vettek tengó helyett), a begurult Martes altengernagy odahívta a térképhez Ceau-t, kezébe nyomott egy vonalzót, és megkérte mérje le a a távolságot Konstancától Bukarestig illetve Iasi-tól Bukarestig, aztán mondja meg hol a legrövidebb út bejönni az oroszoknak ...:)
A helis dolog gyanús, ugyanis fedélzeti helije jelenleg 3 hajónak van ( Regele Ferdinand, Regina Maria, Marasesti), Puma Socat-ok, figyelembe véve a váltást is max 6 db lehetne a 11 Seasprite-ból. A Marasesti helikopterhordozó cirkáló/ könnyűcirkáló/romboló/fregatt lassan 35 éves, már a kivonást emlegetik.
A kérdés hogy komoly anyagi kell hozzá, most amikor épp dúl a cirkusz a költségvetés körül. Ehhez hasonló csak 2005-ben volt, amikor a Regina Maria legénysége sztrájkba lépett miután nem fizették ki a napidíjuk 50%-át ( az Active Eandavour/Földközi tengeren voltak 3 hónapig) :)


Előzmény: Kuruc71 (6408)
United Snakes Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6410
"Tegnap volt alkalmam nem hivatalosan beszélni egy tengerésszel aki részt vesz a RAN tengóvadász fregatt fedélzeti helikopter beszerzés értékelésében. Mint azt tudjátok két típus van mindössze versenybe a MH-60R és a NFH-90 es."

Ezen tényleg nem értem, hogy mit kínlódtok? Ott van a kategória alfája és omegája, a Sikorsky SH-60B Seahawk. Ezek szolgálnak az összes Ticonderoga és Arleigh Burke hadihajón. Ha a világ legerősebb flottájának megfelelnek ASW helikopterként, akkor a ti néhány szánalmas hajócskátokra nem elég jók? :-))
U. Snakes
Előzmény: Kuruc71 (6409)
Kuruc71 Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6409
Tegnap volt alkalmam nem hivatalosan beszélni egy tengerésszel aki részt vesz a RAN tengóvadász fregatt fedélzeti helikopter beszerzés értékelésében. Mint azt tudjátok két típus van mindössze versenybe a MH-60R és a NFH-90 es.

Elmondása szerint a MH60R egy rendszerben álló kiválló gép. Az európai meg egy igen könnyen vezethető helikopter ami haditengerészeti alkalmazásra majd hogy nem teljesen alkalmatlan. A fő kritika nem a szenzookat érintette mert azok majdnem ugyan azok, hanem a heli kialakítását. Pl heli alján lévő radardóm és a fedélzet között alig ( írd és mond ) 12 cm van. Egy erősebb leszállásnál vagy amikor a tenger és a rajta lévő hajó imbolyog hát bizony nagyon könyen oda lehet verni a radart. Az meg hogy ez mivel jár ugye nem kell részletezni.

Az ARMY által használt MRH-90 helikkel is gondok vannak ( az alap heli ugyan az mint a NFH-90 es ) főleg hajtómű gondok vannak. Van "saját" kompresszorlapát elhagyás és elég érzékeny a külső tárgyakkal való találkozásra is. A hajtóműves cég szakemberei már két hónapja itt vannak folytatják a vizsgálat hivatalosan de nem hivatalosan a tengerész elmondta hogy tudják mi a baj de ameddig a vizsgálat nem zárul le addig ugye nincs eredmény ( ami már meg van ) és közben időt akarnak nyerni hogy az upgrade-t kidolgozzák mert baromi nagy balhét csapnának az ügy körül. Az Ausztrál haderő rendszerint az áron nem balhézik mert a legjobbat akarja de ha nem kapa meg akkor világgá kürtöli és országra való tekintet nélkül fel is bontja a szerződés és visszadobja az árut, ahogy ezt a KAMAN cég helijeivel is megtették legutóbb. Azok a helik ( baromi drágák ) amgy most egyes infók szerint lehet hogy Román felségjellel fognak repülni. De ez utóbbi csak pletyka.
Előzmény: Kuruc71 (6408)
Kuruc71 Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6408
Ez a 2 év reális.
Előzmény: Plieur (6407)
Plieur Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6407
Épp ezért írtam hogy modernizáció, kezdve a BIUS-al ( adatfeldolgozó & tűzvezető számítógép), hacsak nem akarnak kiküldeni a tengerre egy nagyjavított hajót, amely viszont még mindig a 80-as évek végi műszaki színvonalán van. Tehát további költségek lennének.
Másik: az első személyzet 54 fő volt, ez még a CCCP-ben tanúlt, 2 hónap Poti, 1 év Riga, 2 hónap gyakorlat Odessza. A második már othon. Tehát ha fel akarják tölteni, a kettő csak kihoz 1-et, ameddig meg tudják oldani a következő évfolyamot.
Tehát a komoly elhatározástól és pénz biztosításától olyan 2 évre kezdheti a bevetéseket.
Előzmény: United Snakes (6405)
gacsat Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6406
Erről a tengeralattjáróról volt valahol 1 cikk. olvastam róla. Már nagyon ócska.
Előzmény: United Snakes (6398)
United Snakes Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6405
"A kezelő állomány nagy része még megvan, tehát nem az a legfőbb gond."

Az egy dolog, hogy fizikailag megvannak, tehát még élnek, de mennyi gyakorlatuk lehet egy olyan tengóval, amelyik másfél évtizede el sem hagyta a kikötőt? Csak azt ne mondd, hogy valami PC-s tengeralattjáró-szimulátoron gyakorolnak azóta is... :-))
A másik, ami eszembe jutott, hogy az egész egykori fegyverzete kuka, és vadonatúj torpedókat is kell venniük hozzá, hiszen a mostaniak minimum 15 évesek. Ha csak nem akarnak úgy járni vele, mint a Kursk, amelyet a saját szar hidrogénperoxidos torpedói nyírtak ki...
U. Snakes
Előzmény: Plieur (6403)
United Snakes Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6404
"Annyi biztos hogy német, lengyel, görög cégek már jelentkeztek régebben is a melóra."

Ha van eszük, akkor az eredeti orosz gyártó mellett a lengyel ajánlatot tendereztetik meg! A lengyelek ugyanis olyan sikeresen felújították a saját öreg Kilo tengójukat, hogy azóta is működik, rendszerben áll. A másik két "nyugati" pályázónak nincs semmi tapasztalata szovjet/orosz tengeralattjárók nagyjavításában, korszerűsítésében...
U. Snakes
Előzmény: Plieur (6403)
Plieur Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6403
A hajó hivatalosan nincs naftalinban, a valóság...:)
A helyzet az hogy amint írtam az a ráfordítás és javítási idő az tájékoztató jellegű, ugyanis a hajónak szükséges egy alapos műszaki ellenőrzés, teljes aksi csere ( ezt 95 óta nem végezték el, így jelenleg csak dízel. nem d/e:)). Ha rászámítjuk az egyéb fedélzeti rendszerek korszerűsítését is ( a BIUS rendszertől kezdve), akkor szvsz inkább 1 év és az összeg duplája. Na meg még valami: az aksi csere a gyártó szerint 2,5 évenként esedékes, max 3). Ha a hajót modernizálják, megjavítják, akkor természetesen biztosítani kell a működtetéséhez szükséges anyagi fedezetet, ha nem akarják ugyanazt a pofára esést mint 95-96-ban. Ez a nagyjavítás sztori minden évben lezajlik -mármint az épp aktuális hadügyminiszter kijelentéseiben, minden évben megkérdezik a Haditengerészet Napján mi lesz a tengóval:)). Annyi biztos hogy német, lengyel, görög cégek már jelentkeztek régebben is a melóra. A kezelő állomány nagy része még megvan, tehát nem az a legfőbb gond.
Tehát minden évben vannak ígéretek, aztán a haditengerész lobbyt leelőzi a légierős/szárazföldi, ebben a sorrendben. Az USA meg éppen elég tapasztalattal rendelkezik a térségben hogy tudja hogyan -merre folynak ott a pénzek:)
Előzmény: United Snakes (6400)
United Snakes Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6402
A törökök nem biztos, hogy ott állomásoztatják, hanem pl. a Márvány tengeren. Van egy katonai szakportál, a HTKA.hu, amelyik ilyen dolgokban ritkán szokott tévedni. Ők írták egy orosz Kilo osztályú tengó felújításáról szóló post-ban, hogy ezzel ismét van tengó a Fekete-tengeren, mert az Arosa nagyjavítása idején egy sem volt. Ugye ez egy viszonylag sekély, és zárt beltenger. Nem véletlen, hogy a hadrendben álló felszíni hajók és tengeralattjárók mennyisége alapján a világ második legnagyobb flottájának számító orosz haditengerészet is mindössze 1 darab D/E tengót állomásoztat itt...
U. Snakes
Előzmény: TakyL (6401)
TakyL Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6401
A Fekete-tengeren most is van NATO tengeralattjáró, méghozzá potensebb mint a román lenne. Hacsak közben Törökország ki nem lépett a NATO-ból :)
Előzmény: United Snakes (6400)
United Snakes Creative Commons License 2010.08.29 0 0 6400
Ha ez így van, akkor még 2 vadászgép árát sem kellene rákölteni, 1 is elég lenne. Én azon is csodálkozom, hogy az amerikaiak nem látnak benne fantáziát, hogy az újbóli szolgálatba állítása esetén lenne a Fekete-tengeren is NATO tengeralattjáró, ráadásul adott esetben ők is tudnák vele gyakorolni az orosz (ellenséges) D/E tengeralattjárók elleni ASW technikákat, módszereket. Ez a 12 millió euro nem pénz az USA-nak, mert katonai segélyként ennek a sokszorosát szokta adni a legtöbb országnak. Bár jobban meggondolva, ebben az esetben valószínűleg kidobott pénz lenne, mert ha 15 éve ki sem futott, akkor nem megy az már sehova. Már csak azért sem, mert régen nyugdíjba ment már az a kezelő állomány, amely két évtizeddel ezelőtt rajta szolgált, és értett még hozzá. Mióta naftalinban van, nyilván tengeralattjárós képzés sincs az oláhoknál.
U. Snakes
Előzmény: Plieur (6399)
Plieur Creative Commons License 2010.08.28 0 0 6399
Valamikor régebben írtam egy kis összefoglalót mi és mennyibe kerülne ahhoz hogy a Delfin újra működjön, magyarán egy nagyjavításról van szó. Pár éve ez olyan 12 milla juró :) és 6 hónap volt, ez természetesen változó, attól függ milyen a tengó valóságos műszaki állapota. 1995 óta nem futott ki...
Az ottani legerősebb lobby meg éppen a légierős:)
Előzmény: United Snakes (6398)
United Snakes Creative Commons License 2010.08.28 0 0 6398
Ez azt jelenti, hogy már kivonták a szolgálatból? Pénz: nem hinném, hogy ez lenne az oka. Hiszen negyven-valahány F-16 Falcont akarnak venni, sőt, úgy hallottam, hogy a még drágább Eurofighter Typhoon is szóba jöhet. Vagyis, ha mondjuk csak 2 géppel kevesebbet vennének, máris meg lenne a fedezet a Kilo teljes renoválására...
U. Snakes
Előzmény: Plieur (6397)
Plieur Creative Commons License 2010.08.28 0 0 6397
Hát, az a tengó még mindig Konstancán üldögél, pénz, pénz, pénz. :)
Előzmény: United Snakes (6395)
VBL Creative Commons License 2010.08.28 0 0 6396
 Üdvözletem !

 

Ez helyes ? Ha kiegészítésre szorul - biztos igen - érdeklődéssel fogadom:

 

http://virginbunny.uw.hu/rangok-rendezett.jpg

United Snakes Creative Commons License 2010.08.28 0 0 6395
Pedig egyszerű. Valamelyik másik topicban olvastam régebben, hogy te Romániából való vagy. És azt már nem az Index Fórumból, de tudom, hogy a szőröstalpúaknak is van egy Kilo tengója hadrendben a Fekete-tengeren. Ezt a két infót összerakva, azt gondoltam, hogy te a saját tengeralattjárótokról írod, hogy légvédelmi célokra is azt használjátok. Ha nem így értetted, akkor bocs! Ignore + never mind... :-))
U. Snakes
Előzmény: Plieur (6393)
Plieur Creative Commons License 2010.08.28 0 0 6394
Nos, így kotorászva a memóriában, volt még a 80-as-90-es években is kísérlet. Toronyból függőlegesen kitolható teleszkopikus kar, dobtár, azaz felszinről vagy max periszkóp mélységből. Aztán csend lett. Volt még a kínai :) Wuhan osztály, az a toronyra szerelt rakétaindítókkal rendelkezett.
Érdekes ötlet, bizony.
Előzmény: Kuruc71 (6391)
Plieur Creative Commons License 2010.08.28 0 0 6393
Te nagyon el vagy tévedve ebben a műfajban.:)
Azt írtam hogy önvédelmi, és ezt úgy is kell érteni. Mivel a 2-ik vh-ú óta nincs a tengóknak tüzérségük, épp ezért van rendszeresítve az Igla. Azaz arra az esetre ha felszínen kell védekezni. Más országok Kilo osztálya 8 Sztrelát visz magával erre az esetre. Mi ebben a bonyolult?

Előzmény: United Snakes (6392)
United Snakes Creative Commons License 2010.08.28 0 0 6392
"...a Kilo rendelkezik önvédelmi eszközzel ( Igla)."

Jézusom, a románok erre használják a Kilo tengójukat? Mert ha jól gondolom, a saját, otthoni tapasztalatokról írsz...
U. Snakes
Előzmény: Plieur (6389)
Kuruc71 Creative Commons License 2010.08.28 0 0 6391
Most jelent meg egy cikk a RAN műszaki tisztjeinek és katonáinak magazinjában egy kísérlet sorozatról.

Arról szól a dolog hogy az OHIO class ok egyes fegyverzeti tubusait a tervek szerint légvédelmi rakétákkal töltenék meg . Nem valami Stinger kategóriával hanem SM-2/3/6 al. Két fő problémával szembesültek.

Egyrészt a felépítése miatt sokkal érzékenyebb lérak víz alatti indításának megoldása, valamint annak irányítása.

Mind kettőt sikerült megoldani a cikk szerint és az indításról egy képriportot valamint egy rajzot is közöltek. Az irányítást nem tárgyalták csak érintőlegesen illetve a szerző megjegyzésében külön, mely szerint egy egy ilyen tengó váratlan helyen való felbukkanása esetén az onnan kilött lérakokat akár az AEW&C gépek akár más hajók is irányítani tudnák.

Érdekes.
Előzmény: Plieur (6389)
gacsat Creative Commons License 2010.08.27 0 0 6390
Ha jól tudom, a VH óta tavaj próbálták ki az elsőt, igen korlátozott képességekkel.
Előzmény: Kuruc71 (6388)
Plieur Creative Commons License 2010.08.27 0 0 6389
Kimondottan erre a szerepre szánt tengóról nem, de pld. a Kilo rendelkezik önvédelmi eszközzel ( Igla). Tulajdonképpen megoldható...:)
Előzmény: Kuruc71 (6388)
Kuruc71 Creative Commons License 2010.08.27 0 0 6388
Hallottatok már "légvédelmi tengeralattjáróról" ??? Nem a II. VH német próbálkozásra hanem a legmodernebb technikára gondolok.


Most olvastam róla egy cikket a RAN műszaki tisztjeinek és tengerészeinek kiadott negyedéves "magazinban"

VBL Creative Commons License 2010.08.27 0 0 6387
VBL Creative Commons License 2010.08.27 0 0 6386

Üdvözletem !

 

Ez helyes ? Ha kiegészítésre szorul - biztos igen - érdeklődéssel fogadom:

 

http://virginbunny.uw.hu/rangok-rendezett.jpg

 

 

VBL Creative Commons License 2010.08.17 0 0 6385

Szép estét !

 

Ha már az alkoholt kitárgyaltuk, abból mi igaz, hogy tengeralattjárón szabad dohányozni ? Néhány mozifilm ezt sugallja. A Crimson Tide ("Utolsó esély") amerikai parancsnoka egyenesen szivarozott a fedélzeten, Tupoljev pedig a Vadászat a Vörös Októberre filmben idegességében csaknem lenyelte a cigarettáját.

 

Bár jó ventilláció és légfrissítés régóta megoldott.

gacsat Creative Commons License 2010.08.17 0 0 6384
koszi
Előzmény: United Snakes (6383)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!