Köszi én is olvastam erről az összebarkácsolásos dologról. Ez átmenő csavaros sasszeges anyás tányérkerék ha jól számoltam 41-8 fogszámú. Igen ismerem a két villatengely között van a határoló ezt már az ősszel ki vettem és azóta lehet felezőt kapcsolni eleje nélkül is.
Bolygómüház is van több féle,átmenő csavaros és menetes. Már nem emlékszem pontosan melyik kombó volt de egyszer bele szaladtam egy olyan összeállításba ahol kellet volna még kivenni hézagolót de már nem volt több benne és még mindig nagy volt a hézag. Valaki házilag a gaz bolygóműre ráeszkábálta az uaz tányérkereket. (Kb).Az uaz vékonyabb és ebböl adódót a probléma. Ezt csak érdekesség képen írtam hogy van ilyen verzió is.
Viszont nagy tehernél hidtörésre van megoldás!! Erdőben a nagy súly miatt kell a felező de az csak összkerékben kapcsolható. Egyenesen haladva semmi gond mivel nincs különbség fordulatban a jobb illetve a bal kerekek közt. Kanyarodva viszont van amit a nagy súly miatt a kerekek nem tudnak kiforogni és reccsen a hid. A terepváltóból ki kell venni a határolókat és le lehet felezni csak a hátulját. Teherrel ritkán kell összkerék vagy ha kell is kanyar elött kiveszed az elejét utánna vissza rakod. 8 évig favágó voltam,álltalában két uaz volt hadrendbe állitva. Az elsö két évben voltak hidtörések de amióta kiszedem a határolót azóta egy sem.
Kösz ismét a választ ,egyre gondolunk ,értem miről van szó. Aroban már annyi difit csináltam hogy jó lenne most annyi db 20 ezres megtakaritva. Aronál egyszerű komplett difi ki a szűkséges cserélve és két nagy anyával tolom jobbra balra a bolygóházat a megfelelő foghézag eléréséig. Platósban a 41-11 es kerékpárt a túl súly miatt elég intenzíven nyírják a tulajok. Ez most 1 gaz 69 elsö. Fahordásban legalább 20 cm széles traktormintás gumival eltörték a jobb hátsó féltengelyt,fa lerak és az elejével ki rugatták az erdőből. Kapott új féltengelyt hátra és utána viszont meg meg szorult az eleje akadt. Vettek 1 másik első hidat ökörfejek és a külseje nélkül tehát hidtestet difivel ami könnyen akadás mentesen forgott de lotyogott a kúp kerék folyt az olaj meg a foghézag is nagy volt, na ezt csinálom meg neki rendesen,szép a belseje.
A Volga hengerfejben nagyobb szelepek vannak ezért jobb a levegő+kipufogógáz áramlása. Ebböl kifolyólag jobb a motor hűtése és a sűrítési végnyomása. Ezért erősebb és nyomatékosabb,viszont a hajtókar csapágy és persely nem szereti a nagy fordulatot a megnövekedet végnyomás miatt. Kísérleteztem több áttétellel is a hidakban. 43-as benzinből 17-18l.--41-es max 10-12l benzin.(ugyanazon a pk.uazon teszteltem) A 43-as túl pörgös és kicsi a végsebesség de viszont bivaly erős,452-esbe tökéletes. 469-be a 41-es jó de ha kicsit volgásitva van a moci vagy diesel motor van benne minden gond nélkül mehet bele a 37-es.
A bolygómüház és a csapágy görgős része közzül tudsz kivenni hézagolót ha van. Ha nincs és mégis magasan van a tányérkerék akkor valószínűleg a kupkereket kell beljebb ereszteni. A youtubeon találsz róla videókat mi alapján és hogyan kell beállítani.Ha nem vagy difi hézagolásban jártas inkább bizd olyanra aki tényleg ért hozzá mert könnyen törés lehet a vége. Azt azért leírhatnád pontosan miért lett szétszedve és mi lett cserélve benne stb...
Köszönöm , meg nézem hogy van-e hézagoló lemez a csapágy alatt a bolygó ház csonkján, ha nincs akkor esztergáltatni kéne a csokból? Közben gondolkodtam lehet hogy a kúp kereket kéne beljebb vinni hézagolással? akkor is csökken a foghézag, vagy hüjeség amire gondolok?
A nyolcvanas évek közepén jól jött volna ha ilyen feltételek álltak volna fent. A fogyasztás számomra hihető, mert mikor én is előjöttem a hengerfej síkolás utáni fogyasztáscsökkenéssel, senki nem hitte. De látom, nem vagyok egyedül a kísérletezgetéssel :)
Uaz gázosítással kapcsolatban tennék néhány javaslatot amiket kipróbáltam az elmúlt 17évben és bevált fogyasztás csökkentés és teljesitmény növelés terén.
AIROD reduktor!! Külön van az alapjárati része,nem mozdul a membrán alapjáraton és ezért nem is fagy le a reduktor. Külön van az alapjártnak és a membránnak szabályzó csavarja. -20 ban is pöccre indul de nem szabad rögtön pörgetni mert lefagy a membrán,viszont alapjáraton egy fém csövön keresztül kapja a gázt igy ha nincs pörgetve bemelegedésig nem is fog lefagyni.
Következö a karbik befuvokázása. Egy torkú karbin 13-as fúvóka kell. Két torkúba 10/12-es. Nem mindegy hol és milyen szögben van megfúrva.Egy kis átalakítással rá lehet fogatni a zsuk légszűrő házat ami papir szűrő. Elektronikus gyújtás gázos gyertyákkal. A gázos gyertya gyujtási szikra hömérséklete kb 150celsiussal magasabb mint a benzinessé. A gáznak magasabb a gyuladási pontja. Gáz üzemből kifolyólag kb 2 fokkal nagyobb előgyújtást kell adni. Ezt célszerü müszerrel beállitani a kopások véget.
Amit a legjobban bevált az a két torkú karbi volt,ha csak benzinen akar valaki fogyasztást csökkenteni ajánlom a zsuk Ikov karbiját.
37-es tányérkerék,Airod reduktor,zsuk karbi+levegöszürö,elektronikus gyújtás,volga hengerfej (az áttéttelböl való erő veszteséget kompenzálja a volga hengerfej ami ad pár plusz pacit). Természetesen felújított motor és futóművel használtam.
A fogyasztás tudom egy kicsit hihetetlen lesz de aszfalton benzinen 8.5l benzin/10-11l gáz,de keményebb terepen se evett meg 10l benzinél 12-13l gáznál többet. Természetesen értelmes keretek közt pörgetve a motor.
Ne haragudj de ezt személyesen kéne megbeszélni, nem személyeskedni, a gépészmérnöki diplomád pedig egyszerű, a keserű rossz életedből fakadó hazugság, véleményem szerint.
Ha a szövegértelmezésed elérné egy negyedik osztályos tanulóét, akkor elhinném akár azt is, hogy van szakmád. Összesen tettem meg ennyit gázzal, az adott autóval ott van a megtett út. De nem erőltetem, szerintem a tanítónénid is belefáradt anno.
Üdv az uraknak!! Segítséget szeretnék kérni .Hogy lehet a hídból roncsolás mentesen ki venni a bolygóház csapágyának külső kérgét hézagolás miatt. Segitséget elöre is köszi.
Nem vagyok autószerelő, ennél tovább jártam iskolába, tiszteletben tartva a tisztességes szakemberek tudását és munkáját. Mesélj, a benzin mit ken? Segítek, semmit. Ami mérhetetlen előnye a gázzal szemben, az a hűtőhatása a szelepekre, továbbá a kb. 40%-kal nagyobb energiasűrűsége. A motor alacsonyabb hőfokon dolgozik benzinüzemben és folyadékalakban kerül a hengerbe, (természetesen elporlasztva) a hengerben válik légneművé, így a hengerbe jutás alkalmával hűti a szelepeket. A gáz eleve gáz halmazállapotban kerül be, így ez a hűtőhatás nem érvényesül. A benzinéhez képest magasabb hőmérsékletű égés káros mellékhatása a szelepfészkek (és nem a szelepek) korai kiégése lehet. Elvileg az eleve ólommentes benzinhez tervezett motorok jó része vígan elvan a gázüzemmel is.
Csak hogy tudd, eddig kb. 600 000-650 000 km-t mentem gázzal, az egyik, még ólmozott benzinhez tervezett motoros autóm hengerfeje felújításra szorult (az idén 40 éves a járgány), de felújítás után megtett valamivel több mint 200 000 km ellenére köszöni jól van.
UAZ-om már nincs, volt benne gáz, de forszírozott üzemmódban benzinnel használtam, mert a gáz gyenge volt. Később dízelmotort tettem bele, de így utólag hibás döntésnek tartom.
Látom "okos autószerelő" vagy. Pontosan a kenés hiányától kopik minden. Úgy mint az ólommentes benzintől. Egyébként ólompótló adalékot lehet kapni a benzinbe.
És most nem 3000 km-ről beszélek, hosszútávon károsítja a motort. Egyébként nekem mindegy hogy vágod tönkre a motorod, csak a többieket ne biztasd erre.
Kék, sárga, fekete, fehér, okker. Én magamnak kevertem, gyakorlatilag azonos színű lett az eredetivel.
Kék-sárga kiadja a zöldet, ezt kevered az okkerrel, ettől lesz olívzöld. A fekete-fehérrel beállítod a mélységét a színnek. Először kicsiben próbáld ki, figyeld az arányokat.
- akkor erotlen es akkor eg be a kipuffogo oldal, ha szegeny a keverek
- szivooldal gondja h nincs benne olom, az meg a benzinben sincs. Ha nagyon felsz akkor raksz bele felsokenot (pl. flashlube). Vagy megvarod amig szetmegy es akkor ugy ujitatod
fel, h birja a gazt
- 30%-kal tobbet eszik
- megterulest ki tudod szamolni. Atalakitas kb 135eft (en keveros lambdaszondas verziot raknek bele)
Csak meg ne fogjanak vele :D Egyébként beépíteni nem éri meg már legálisan uazba,mivel a gázzal járó egyéb járulékos költségeket ,hatósági vizsga,tartályvizsgák nem hozza be ,csak kb ha évi 25-30ezret mennél vele,legunkább országúton. Szerintem ma már uaz nincs,ami ennyit megy az országban aszfalton. Továbbá tényleg csak országútra való,terepen megeszi a fejed ,benzinnel terepen szinte jobban kijössz mint az olcsóbb gázzal. Továbbá vízgőz mindent megesz a kipufogó oldalon.
A szelep soha, ismétlem soha nem megy tönkre a gáztól. (nem ZUK) A szelepfészek esetleg, ha a gáz rosszul van beállítva. A dugattyúgyűrűnek pedig végképp semmi köze az egészhez. A stb... nevű alkatrész nem tudom hol van az UAZ motorban.
Ha normális rendszer van az autóban, akkor igazából nem okoz gondot, csak olcsóbb vele autózni. Az is igaz, platósba nem való, ha rendszeresen terhelik.
Max a szelepszár és a vezető kopik.Benzinen se sokkal hosszabb az élettartama mint gázon. Mivel nem ólommentes benzinre van tervezve. 95-ös benzinből hiányzik az ólom ami adná a kenést a szelepeknek. Szerintem nem sok uazos tudja azt mondani hogy a gáz miatt ment tőnkre a motorja.
.....vegyesen ajánlott ,csak gázzal hamar szétkopik,de benzinnel ha lehet inkább.Amit nyersz a gázon kifizeted alkatrészre,javításra,plusz jóval gyengébb gázzal ....)))
Olyan kèrdèssel fordulok hozzátok 452 dobozos uazomat palackos gázzal is szoktam használni, hogy tesz valami kárt a motorba hosszu távon vagy vegyesen használjam benzinnel?