Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ivanaro Creative Commons License 2018.02.11 0 0 14819

Köszi én is olvastam erről az összebarkácsolásos dologról. Ez átmenő csavaros sasszeges anyás tányérkerék ha jól számoltam 41-8 fogszámú. Igen ismerem a két villatengely között van a határoló ezt már az ősszel ki vettem és azóta lehet felezőt kapcsolni eleje nélkül is.

Előzmény: DusánW (14817)
szafari45 Creative Commons License 2018.02.11 0 0 14818

Üdv! Hol található megvan e még? képet esetleg tudna küldeni a szenatortisza@citromail.hu ra és egy elérhetőséget mert a telefon kisipol.

Tisztelettel: Tisza Tibor

Előzmény: Balázsapu (14560)
DusánW Creative Commons License 2018.02.11 0 0 14817

Bolygómüház is van több féle,átmenő csavaros és menetes. Már nem emlékszem pontosan melyik kombó volt de egyszer bele szaladtam egy olyan összeállításba ahol kellet volna még kivenni hézagolót de már nem volt több benne és még mindig nagy volt a hézag. Valaki házilag a gaz bolygóműre ráeszkábálta az uaz tányérkereket. (Kb).Az uaz vékonyabb és ebböl adódót a probléma. Ezt csak érdekesség képen írtam hogy van ilyen verzió is.

Viszont nagy tehernél hidtörésre van megoldás!! Erdőben a nagy súly miatt kell a felező de az csak összkerékben kapcsolható. Egyenesen haladva semmi gond mivel nincs különbség fordulatban a jobb illetve a bal kerekek közt. Kanyarodva viszont van amit a nagy súly miatt a kerekek nem tudnak kiforogni és reccsen a hid. A terepváltóból ki kell venni a határolókat és le lehet felezni csak a hátulját. Teherrel ritkán kell összkerék vagy ha kell is kanyar elött kiveszed az elejét utánna vissza rakod. 8 évig favágó voltam,álltalában két uaz volt hadrendbe állitva. Az elsö két évben voltak hidtörések de amióta kiszedem a határolót azóta egy sem. 

Előzmény: ivanaro (14816)
ivanaro Creative Commons License 2018.02.10 0 0 14816

Kösz ismét a választ ,egyre gondolunk  ,értem miről van szó. Aroban már annyi difit csináltam hogy jó lenne most annyi db 20 ezres megtakaritva. Aronál egyszerű komplett difi ki a szűkséges cserélve és két nagy anyával tolom jobbra balra a bolygóházat a megfelelő foghézag eléréséig. Platósban a 41-11 es kerékpárt a túl súly miatt elég intenzíven nyírják a tulajok. Ez most 1 gaz 69 elsö. Fahordásban legalább 20 cm széles traktormintás gumival eltörték a jobb hátsó féltengelyt,fa lerak és az elejével ki rugatták az erdőből. Kapott új féltengelyt hátra és utána  viszont meg meg szorult az eleje akadt. Vettek 1 másik első hidat ökörfejek  és a külseje nélkül tehát hidtestet difivel ami könnyen akadás mentesen forgott de lotyogott a kúp kerék folyt az olaj meg a foghézag is nagy volt, na ezt csinálom meg neki rendesen,szép a belseje.

Előzmény: DusánW (14813)
Hegyi 2 Creative Commons License 2018.02.10 0 0 14815
DusánW Creative Commons License 2018.02.10 0 1 14814

A Volga hengerfejben nagyobb szelepek vannak ezért jobb a levegő+kipufogógáz áramlása. Ebböl kifolyólag jobb a motor hűtése és a sűrítési végnyomása. Ezért erősebb és nyomatékosabb,viszont a hajtókar csapágy és persely nem szereti a nagy fordulatot a megnövekedet végnyomás miatt.  Kísérleteztem több áttétellel is a hidakban. 43-as benzinből 17-18l.--41-es max 10-12l benzin.(ugyanazon a pk.uazon teszteltem) A 43-as túl pörgös és kicsi a végsebesség de viszont bivaly erős,452-esbe tökéletes. 469-be a 41-es jó de ha kicsit volgásitva van a moci vagy diesel motor van benne minden gond nélkül mehet bele a 37-es. 

Előzmény: Én és én, meg az Irén (14811)
DusánW Creative Commons License 2018.02.10 0 0 14813

A bolygómüház és a csapágy görgős része közzül tudsz kivenni hézagolót ha van. Ha nincs és mégis magasan van a tányérkerék akkor valószínűleg a kupkereket kell beljebb ereszteni. A youtubeon találsz róla videókat mi alapján és hogyan kell beállítani.Ha nem vagy difi hézagolásban jártas inkább bizd olyanra aki tényleg ért hozzá mert könnyen törés lehet a vége. Azt azért leírhatnád pontosan miért lett szétszedve és mi lett cserélve benne stb...

Előzmény: ivanaro (14812)
ivanaro Creative Commons License 2018.02.09 0 0 14812

Köszönöm , meg nézem hogy van-e hézagoló lemez a csapágy alatt a bolygó ház csonkján, ha nincs akkor esztergáltatni kéne a csokból? Közben gondolkodtam lehet hogy a kúp kereket kéne beljebb vinni hézagolással? akkor is csökken a foghézag, vagy hüjeség amire gondolok?

Előzmény: DusánW (14808)
Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2018.02.09 0 0 14811

A nyolcvanas évek közepén jól jött volna ha ilyen feltételek álltak volna fent. A fogyasztás számomra hihető, mert mikor én is előjöttem a hengerfej síkolás utáni fogyasztáscsökkenéssel, senki nem hitte. De látom, nem vagyok egyedül a kísérletezgetéssel :)

 

Előzmény: DusánW (14810)
DusánW Creative Commons License 2018.02.09 0 0 14810

Uaz gázosítással kapcsolatban tennék néhány javaslatot amiket kipróbáltam az elmúlt 17évben és bevált fogyasztás csökkentés és teljesitmény növelés terén. 

AIROD reduktor!! Külön van az alapjárati része,nem mozdul a membrán alapjáraton és ezért nem is fagy le a reduktor. Külön van az alapjártnak és a membránnak szabályzó csavarja.  -20 ban is pöccre indul de nem szabad rögtön pörgetni mert lefagy a membrán,viszont alapjáraton egy fém csövön keresztül kapja a gázt igy ha nincs pörgetve bemelegedésig nem is fog lefagyni.

Következö a karbik befuvokázása. Egy torkú karbin 13-as fúvóka kell. Két torkúba 10/12-es. Nem mindegy hol és milyen szögben van megfúrva.Egy kis átalakítással rá lehet fogatni a zsuk légszűrő házat ami papir szűrő. Elektronikus gyújtás gázos gyertyákkal. A gázos gyertya gyujtási szikra hömérséklete kb 150celsiussal magasabb mint a benzinessé. A gáznak magasabb a gyuladási pontja. Gáz üzemből kifolyólag kb 2 fokkal nagyobb előgyújtást kell adni. Ezt célszerü müszerrel beállitani a kopások véget. 

Amit a legjobban bevált az a két torkú karbi volt,ha csak benzinen akar valaki fogyasztást csökkenteni ajánlom a zsuk Ikov karbiját.  

37-es tányérkerék,Airod reduktor,zsuk karbi+levegöszürö,elektronikus gyújtás,volga hengerfej (az áttéttelböl való erő veszteséget kompenzálja a volga hengerfej ami ad pár plusz pacit). Természetesen felújított motor és futóművel használtam. 

A fogyasztás tudom egy kicsit hihetetlen lesz de aszfalton benzinen 8.5l benzin/10-11l gáz,de keményebb terepen se evett meg 10l benzinél 12-13l gáznál többet. Természetesen értelmes keretek közt pörgetve a motor.

 

Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2018.02.09 0 0 14809

Ne haragudj de ezt személyesen kéne megbeszélni, nem személyeskedni, a gépészmérnöki diplomád pedig egyszerű, a keserű rossz életedből fakadó hazugság, véleményem szerint.

Ha a szövegértelmezésed elérné egy negyedik osztályos tanulóét, akkor elhinném akár azt is, hogy van szakmád. Összesen tettem meg ennyit gázzal, az adott autóval ott van a megtett út. De nem erőltetem, szerintem a tanítónénid is belefáradt anno. 

Előzmény: nantuyou (14807)
DusánW Creative Commons License 2018.02.09 0 0 14808

Oda eredetileg nem kell hézagoló. A bolygomüház és a csapágy közt kell hézagolni. 

Előzmény: ivanaro (14806)
nantuyou Creative Commons License 2018.02.09 0 0 14807

Én viszont több mint 30 éve vagyok autószerelő sőt tovább megyek gépészmérnöki diplomám is van. 

Amit itt leírtál egy nagy hülyeség. Dilettáns, hozzá nem értő szöveg. Ne erőltesd.

650.000+200.000 Km egy "40éves járgánnyal" és csak egy hengerfej felújítás kellett? 

Mesélj még, hagy aludjak.

Részemről az értelmetlen vita lezárva. 

Előzmény: Én és én, meg az Irén (14805)
ivanaro Creative Commons License 2018.02.08 0 0 14806

Üdv az uraknak!! Segítséget szeretnék kérni .Hogy lehet a hídból roncsolás mentesen ki venni a bolygóház csapágyának külső kérgét hézagolás miatt. Segitséget elöre is köszi.

Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2018.02.08 0 0 14805

Nem vagyok autószerelő, ennél tovább jártam iskolába, tiszteletben tartva a tisztességes szakemberek tudását és munkáját. Mesélj, a benzin mit ken? Segítek, semmit. Ami mérhetetlen előnye a gázzal szemben, az a hűtőhatása a szelepekre, továbbá a kb. 40%-kal nagyobb energiasűrűsége. A motor alacsonyabb hőfokon dolgozik benzinüzemben és folyadékalakban kerül a hengerbe, (természetesen elporlasztva) a hengerben válik légneművé, így a hengerbe jutás alkalmával hűti a szelepeket. A gáz eleve gáz  halmazállapotban kerül be, így ez a hűtőhatás nem érvényesül. A benzinéhez képest magasabb hőmérsékletű égés káros mellékhatása a szelepfészkek (és nem a szelepek) korai kiégése lehet. Elvileg az eleve ólommentes benzinhez tervezett motorok jó része vígan elvan a gázüzemmel is.

Csak hogy tudd, eddig kb. 600 000-650 000   km-t mentem gázzal, az egyik, még ólmozott benzinhez tervezett motoros autóm hengerfeje felújításra szorult (az idén 40 éves a járgány), de felújítás után megtett valamivel több mint 200 000 km ellenére köszöni jól van.

UAZ-om már nincs, volt benne gáz, de forszírozott üzemmódban benzinnel használtam, mert a gáz gyenge volt. Később dízelmotort tettem bele, de így utólag hibás döntésnek tartom.

 

Nos, megint tanultál valamit. 

Előzmény: nantuyou (14804)
nantuyou Creative Commons License 2018.02.08 0 0 14804

Látom "okos autószerelő" vagy. Pontosan a kenés hiányától kopik minden. Úgy mint az ólommentes benzintől. Egyébként ólompótló adalékot lehet kapni a benzinbe.

És most nem 3000 km-ről beszélek, hosszútávon károsítja a motort. Egyébként nekem mindegy hogy vágod tönkre a motorod, csak a többieket ne biztasd erre.

 

Előzmény: Én és én, meg az Irén (14796)
Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2018.02.07 0 0 14803

Pont így csináltam én is. Bár én súllyal nem gázoztam, gyenge volt. Szép nagy Bedíni reduktor volt benne :)

Előzmény: Hegyi 2 (14801)
Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2018.02.07 0 0 14802

Kék, sárga, fekete, fehér, okker. Én magamnak kevertem, gyakorlatilag azonos színű lett az eredetivel.

Kék-sárga kiadja a zöldet, ezt kevered az okkerrel, ettől lesz olívzöld. A fekete-fehérrel beállítod a mélységét a színnek. Először kicsiben próbáld ki, figyeld az arányokat.

Előzmény: geri 74 (14798)
Hegyi 2 Creative Commons License 2018.02.07 0 0 14801

Nekem a platósban ,palackról működött. A plató alatt volt kialakítva 2 palack számára a hely.

Jó volt a reduktorom,ha nem volt nagyon hideg,csak gázzal is beindult a motor.

Elég sokáig használtam. Mivel csak gázzal jártam,az ác-membránja a "száraz járattól" elszakadt.

Más gond nem volt vele. Szinte üresre kifogyott a palackból a gáz.

Jobb a benzin.

 

no_holy_shit Creative Commons License 2018.02.07 0 0 14800

2evente gaztomorsegi vizsga 5eft

 

10 evente uj tartaly 25eft + szereles

Előzmény: Holmer (14797)
no_holy_shit Creative Commons License 2018.02.07 0 0 14799

Altalanos gazautos tapasztalatom

- akkor erotlen es akkor eg be a kipuffogo oldal, ha szegeny a keverek

- szivooldal gondja h nincs benne olom, az meg a benzinben sincs. Ha nagyon felsz akkor raksz bele felsokenot (pl. flashlube). Vagy megvarod amig szetmegy es akkor ugy ujitatod

 fel, h birja a gazt

- 30%-kal tobbet eszik

- megterulest ki tudod szamolni. Atalakitas kb 135eft (en keveros lambdaszondas verziot raknek bele)

 

 

Előzmény: Memeric (14791)
geri 74 Creative Commons License 2018.02.07 0 0 14798

Sziasztok

zöld uaz festéket kérlek ha tudtok segíteni hívjatok vagy írjatok nekem

06209225245

Nagyon koszonom

geri

Holmer Creative Commons License 2018.02.07 0 0 14797

Csak meg ne fogjanak vele :D Egyébként beépíteni nem éri meg már legálisan uazba,mivel  a gázzal járó egyéb járulékos költségeket ,hatósági vizsga,tartályvizsgák nem hozza be ,csak kb ha évi 25-30ezret mennél vele,legunkább országúton. Szerintem ma már uaz nincs,ami ennyit megy az országban aszfalton. Továbbá tényleg csak országútra való,terepen megeszi a fejed ,benzinnel terepen szinte jobban kijössz mint az olcsóbb gázzal. Továbbá vízgőz mindent megesz a kipufogó oldalon.

Előzmény: Memeric (14791)
Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2018.02.06 0 0 14796

A szelep soha, ismétlem soha nem megy tönkre a gáztól. (nem ZUK) A szelepfészek esetleg, ha a gáz rosszul van beállítva. A dugattyúgyűrűnek pedig végképp semmi köze az egészhez. A stb... nevű alkatrész nem tudom hol van az UAZ motorban.

Ha normális rendszer van az autóban, akkor igazából nem okoz gondot, csak olcsóbb vele autózni. Az is igaz, platósba nem való, ha rendszeresen terhelik.

Előzmény: nantuyou (14794)
DusánW Creative Commons License 2018.02.06 0 0 14795

Max a szelepszár és a vezető kopik.Benzinen se sokkal hosszabb az élettartama mint gázon. Mivel nem ólommentes benzinre van tervezve. 95-ös benzinből hiányzik az ólom ami adná a kenést a szelepeknek. Szerintem nem sok uazos tudja azt mondani hogy a gáz miatt ment tőnkre a motorja. 

Előzmény: Memeric (14791)
nantuyou Creative Commons License 2018.02.05 0 0 14794

Szelep, szelepfészek,dugattyúgyűrű stb.....

Előzmény: Én és én, meg az Irén (14793)
Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2018.02.05 0 0 14793

A gáztól mi az ami elkopik? Így szó szerint.

Ha vegyesen használja az ember, akkor kár beletenni. Benzinnel beindul, utána gáz.

Nekem az egyik régi (nem uaz) autóm évek óta nem látott benzint egy grammot sem. Gázzal indul és megy.

Előzmény: zerhanova (14792)
zerhanova Creative Commons License 2018.02.04 0 0 14792

.....vegyesen ajánlott ,csak gázzal hamar szétkopik,de benzinnel ha lehet inkább.Amit nyersz a gázon kifizeted alkatrészre,javításra,plusz jóval gyengébb gázzal ....)))

 

Előzmény: Memeric (14791)
Memeric Creative Commons License 2018.02.02 0 0 14791

Üdv.

Olyan kèrdèssel fordulok hozzátok 452 dobozos uazomat palackos gázzal is szoktam használni, hogy tesz valami kárt a motorba hosszu távon vagy vegyesen használjam benzinnel?

zerhanova Creative Commons License 2018.01.31 0 0 14790

Jó hely csak ajánlani tudom mindenkinek! (....használt netes árnál drágább de az új  cuccoknál a boltinál olcsóbb...) Valóban van minden.

Előzmény: honvedsegibonto (14788)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!