Keresés

Részletes keresés

moineau Creative Commons License 2001.04.12 0 0 269
veletlenul element...

harmadikba kene menjen. O a legerzekenyebb es O viseli legrosszabbul a kudarcot (pont ezert lenne jobb ha osztalyt ismetelene)Szerintem neki sokkal tobb behozni valoja is lenne magyarbol, ugyan olvasni O is tud de irni egyaltalan nem es a szokincse is sokkal szegenyebb mint a nagynak, gatlasosabb is.
Engem az itteni matemetika oktatas elkepesztoen alacsony szinvonala aggaszt a legjobban. Utana pedig a magyar nyelvtan es az iras. A tobiibe be lehet kapcsolodni akkor is ha addig nem ugyanazt tanultak.
moineau

Előzmény: moineau (268)
moineau Creative Commons License 2001.04.12 0 0 268
A nagyot meg a kicsit mindenkeppen egy oszatallyal lejjebb iratnanak be, mert itt minden gyerek abban az evben megy iskolaba, amelyikben betolti a hatodik eletevet. Tehat a otthon ott folytatnak, ahol itt abbahagyjak, akkor a veluk egyidos gyerekeknel egy evvel feljebb talanak magukat. Mivel kisnovesuek es amugy is le vannak maradva termeszetes, hogy egyel lejjebb kene legyenek. A kicsi most elsos, semmi gondja nem lesz vel ha megint elsos lesz ugyis lesz mit megtanulnia. A nagy pedig nagyon szorgalmas es O beszel a legjobban magyarul. Olvasni is tud csak irni nem. Tortenelembol is jo, itt tartott magyarorszagrol eloadast szoval neki a matematika a fo problema a tobbivel nem lesz baja. A Kozepso miatt aggodom a legjobban, mert O az irtteni osztalyban a legidosebb (leven januar 4-en szuletett) Neki nem tetszene nagyon ha megint h
Előzmény: haliho (267)
haliho Creative Commons License 2001.04.12 0 0 267
Moineau!

Nem hiszem, hogy feltalálom neked a spanyolviaszt, de mindegyik ismerősöm, aki ilyen hazaköltözünk helyzetben volt, eggyel alacsonyabb osztályba íratta a gyerekét,mint ahova lehetett volna. Ugyanis valóban elég nehéz mindent egyszerre pótolni (nem tudom a Te gyerekeid pl. tudnak-e magyarul írni...). Amúgy a helyzet nem reménytelen, de tapasztalataim szerint kell 2-3 év, mire utolérik magukat.

haliho

moineau Creative Commons License 2001.04.12 0 0 266
Godollon kb. hat allami altalanos, egy Katolikus, egy Reformatus egy zenei es egy Waldorf iskola van. A reformatus kizarva, mert katolikusok vagyunk. A Katolikusnak utana kerdeztunk a nagybatyamnal aki tanit ott de hiaba kedvesek az emberek, nagyon kemeny es nagyon real. Az en gyerekim most 10, 9, es 6 evesek a kicsi elsos most itt, a kozepso, harmadikos, a nagy negyedikes. Az itteni matek tanitas siralmas. Egy reala iskolaba bediliznenek, mert radasul az otthoni normalis mennyiseg, amit a korosztalyukba tanitanak otszor annyi mint itt. Itt delutan is van iskola de csak keves nagyon a lecke.A tanulas ritmusa egyaltalan nem megerolteto. A gyerekeknek van ideje jatszani es elni. Egy otthoni allami iskolaba az en gyerekeimnek, be kene potolnia a magyart, a tortenelmet a kornyezetet, es a matekot. (Baratnoimtol hallom, hogy az elsos gyerekuk negy oladalnyi irni valo leckevel jon haza naponta a harmadikos novere pedig egyenletet rendez. Ettol az en gyerekeim olyan messze vannak, mint Mako Jeruzsalemtol.) Ezzel az egesszel meg mindig semmi baj nem lenne akkor ha lenne ra barmi biztositek, hogy ezt kedvesen, embersegesen, megertoen, turelmesen csinaljak, ugy, hogy legalabb minimalisan figyelembe veszik egy ennyi idos gyerek biologiai szuksegleteit, mint: mozgas, jatszas, kreativ alkotas. Szerintem egy alami iskolaban, ahol nem en valasztom ki, melyik tanarhoz kerul a gyerekem, szinte nulla eselyem van arra, hogy a harom gyerekbol, mind a harom ilyen tanitonenihez keruljon. Nem tudok egyedul harom gyerekert, harom kulonbozo helyre, egy idoben erte menni. Tehat kulonbozo sulikba sem irathatom oket. Mellesleg az otthoni altalono szemlelet, mindenki hulye, buta, alkalmatlan, a tarsadalom hatan nyug, akinek nincs legalabb egy diplomaja es akinek az altalnos iskolaban harmasnal rosszabb jegyei vannak. Ha nem kituno tanulo vagy, vagy ehhez kozeli, az osszes eselyet elveszited, hogy felvegyek egy gimnaziumba. En nem akarom ennek kitenni a gyerekimet. En mar kitapostam ezt az utat es nem szeretnem ha nekik is ezt kene vegig jarni.
Az esetunk nem megoldhatatlan de messze van attol, hogy egyszeru legyen. En ugy latom, hogy egy Waldorf iskolaban vannak a gyerekimnek a legjobb eselyuk arra, hogy minimalis zokkenokkel tudjanak beilleszkedni es ebben megfeleloen segitsek oket. Mind a harmat.
moineau
Előzmény: Vajk (265)
Vajk Creative Commons License 2001.04.12 0 0 265
"mert egyelore imadnak suliba jarni es azzal, amit ott fognak latni az eletkedvuket el fogjak venni. En attol felek a legjobban, hogy nem akarnak, nem szeretnek vagy felnek majd az iskolatol. "

Moineau,

Ezt mibol gondolod? Irtad, ot evet kint eltel. Honnan tudod, milyen az allami iskola? Vannak am a waldorf es az allami iskolak kozott mas alternativak is....

Előzmény: moineau (264)
moineau Creative Commons License 2001.04.12 0 0 264
Mennyi mondanivalom lenne te jo eg. Sajnos idom nincs annyi. Mar a topic eleje ota olvaslak benneteket. En most tiz ev utan fgok haza kolotozni Franciaorszagbol, mert eppen valofelben vagyok. Sok gondolkodas utan Godollore koltozunk. Negy honap utana olvasas es aktiv erdeklodes utan en is a Waldorf iskolaba szeretnem beiratni otthon a gyerekimet. Szerintem a helyzethez kepest nagyon kiegyensulyozott gyerekek. Speciel eddig eszembe sem jutott hogy esetleg nem veszik fel oket de most megijesztettetek. Osszesen egy hetem van, hogy elintezzem a lakas, bank es beiratkozasi dolgokat. Nem is tudom hirtelen mit csinalok ha megsem veszik fel oket, mert egyszeruen idom sincs meg ot iskolat vegig nezni.
Rendes allami iskolaba nem szeretnem iratni oket, mert egyelore imadnak suliba jarni es azzal, amit ott fognak latni az eletkedvuket el fogjak venni. En attol felek a legjobban, hogy nem akarnak, nem szeretnek vagy felnek majd az iskolatol.
Remelem felveszik oket, kulonben bajban leszek.
moineau
Vajk Creative Commons License 2001.04.12 0 0 263
Faxni,
Akkor most mi az enkep? Mert leirtad, mi nem, de felnott fejjel szvsz teljesen mast gondolunk "en" alatt, mint a gyerkoc.
Igyekszem visszagondolni, milyen dolgok jartak a fejemben elso osztalyba menet, de nem megy:) Az elsos evnyitora emlexem, de masra nemnagyon. Meg a napkozis joci nenire(en is arrafele jartam suliba,, a Bikszadi utcaba. Es mi is Kobolbe jartunk fogaszatra. feltem is rendesen attol az epulettol:))
Visszaterve az enkepre, a vilagban elfoglalt helyre.... szvsz nagyon sulyos dolog ilyenket monmdani egy ora nem szakszeru beszelgetes utan. FeCo helyeben en nem vennem keszpenznek, amit ott elmondtak, mert ennek ezernyi oka lehet, lehet pl.tul introvertal a gyerkoc, ami meg nem nevezheto betegsegnek, csupan egy jellemvonas.
Lehet nagy a kotodes a szulokhoz, ezert az idegenek jelenlete feszelyezi es pont nem erte el azt az idot a beszelgetes, amely a feloldodasra elegendo lett volna.
A lanykammal egy bolcsobe, majd egy oviba jart egy fiu, aki a bolcsiben meg sem szolalt. De tenyleg nem, pedig tudott beszelni. Oviba mar kezdett beszelni, es akkor kiderult, hogy csak zarkozott, igaz az atlagnal jobban.
En azt hiszem ( 6 eves gyerekek elvarhato enkepere meg kivancsi vagyok azert) nem kell komolyan venni a dolgot, igaz elbagatellizalni sem lenne helyes. Jol teszitek, ha elmentek mashova velemenyt kerni..
Előzmény: Faxni (260)
FeCO Creative Commons License 2001.04.12 0 0 262
Faxni, igen a tanító visszament a szülésig, bár szerintem ez már túlzás :-)
Ritmus és önkép: igen kb. én is ennyit tudok róluk, kösz hogy megírtad. Engem pl. igen szigorú szabályok szerint neveltek, nem gondoltam, ha kicsit lazábban vesszük pl. az étkezések kérdését, annak a többi hatással együtt ilyen negatív eredménye lehet. Még azért bizakodunk, hogy csak nagyon rossz napot fogtak ki a gyerekek, s azért produkáltak gyengébbet.
Tanácsadóba megyünk, már van időpont is.
Előzmény: Faxni (260)
FeCO Creative Commons License 2001.04.12 0 0 261
Nevelési tanácsadót nemigen ajánlották, bár mondták, hogy vannak gondok. A feleségem intézte eddig a legtöbb ilyen dolgot, azt hiszem van szakvélemény is tavalyi, de egy kategória azzal, hogy "jelezték a gondokat". Attól még hogy azt mondják ilyen és ilyen, nem tudom meg, hogy ez probléma vagy csak a gyerekem természete ilyen, esetleg súlyos probléma vagy majd elmúlik magától. Most úgy tűnik súlyos, de a hetekben kikérünk majd több szakvéleményt is.
Előzmény: Mámi (258)
Faxni Creative Commons License 2001.04.12 0 0 260
FeCO, köszi, hogy leírtad. Én nem is mertem kérni, de jó, hogy mások igen...

haliho, az énkép, nem az, hogy pl. hogyan, hová rajzolja le magát, ha teszem azt az a feladat, hogy rajzold le a családodat. Csillából tudok kiindulni, ő mindig királylány-szerűen rajzolja magát, kettőnk közé de közelebb hozzám és ez valahogy tükrözi is a jelen állapotú jellemét. Meg tud önmagáról mondani ezt-azt, hogy milyen is ő, meg ki is ő. Szvsz lehet énképe egy 6-7 évesnek, aztán persze az el is veszhet az évek viharában, innen a sok énkép-hiányos tudós stb.
Az nem rendpártiság, a hangsúly a "ritmus" szón van - ha a gyerek életében a tevékenységek bizonyos állandósággal, rendszerességgel történnek, az nagyon sokat jelent az önbizalom, kiegyensúlyozottság, fegyelem, biztonságérzet szempontjából. (Szvsz)

FeCO, nevelési tanácsadóba mindenképpen menjetek. Annak alapján, amit leírtál, esetleg még az is lehet, hogy nem annyira pszichés a problem, mint inkább idegrendszeri. Olyasmire gondolok, mint pl. dyslexia vagy valami hasonló idegrendszeri problem, mozgáskoordinációs zavar, x. Sajna sok ilyen van és sokáig nem törődött ilyesmivel senki. Ma már igen és lehet segíteni rajta. Soxor egészen a szülési körülményekig kell visszalapozni, hogy rájöjjünk valamire.

Én értettem a megfelelt-nem megfelelt arányt. (dicsekszem)

Off:
Gabeszka, de, Bocskai aztán JózsefAttila (előbbi jó volt, utóbbi rémálom még ma is)

Faxni

haliho Creative Commons License 2001.04.12 0 0 259
FeCO!

Kösz a válaszokat. Egy dolog lepett meg, de ez nyilván az én tudatlanságom:
pl. nem tudja magát elhelyezni a világban, nincs énképe.
milyen énképe kell legyen egy 5-6-7 vagy 10-12 éves gyereknek? Mit jelent, hogy el tudja magát helyezni a világban? Ezt nem rosszindulattal írom, nyilván a maga szintjén kell legyen valamilyen, csak részemről nem tudom ezt a sizntet. Ez már csk poénkodás, de szvsz, ha ezt komolyan vesszük, akkor nem egy felnőtt nem éri el az iskolaérettség szintjét (ide sorolnék egy-két köztiszteletben álló tudóst, politikust, vállalkozót, bankárt, tanárt is...).

Különben a "fix időpontban étkezések" is meglepett, mint követelmény, de erről legalább el tudom képzelni, hogy micsoda.:-))) Ez egy "rendpárti" W. tanítónéni?

haliho

Előzmény: FeCO (256)
Mámi Creative Commons License 2001.04.12 0 0 258
Feco, az oviban nem írtak szakvéleményt? nem küldtek nevelési tanácsadóba? a szakvéleményt minden iskolai felvételhez, beiratkozáshoz vinni kell asszem
Előzmény: FeCO (257)
FeCO Creative Commons License 2001.04.11 0 0 257
Keretlétszám: kevesebb a jelentkező, mint amennyi befér, tehát a suliban nagyon örülnének, ha több alkalmas érdeklődő lenne... mégsem vesznek fel mindenkit.
A javasolt váltotatások szinte természetesek számunkra, sokkal inkább mint a templomba járás, bár fél év talán elég ahhoz is, hogy komolyan, meggyőződésből hívő legyek.
Előzmény: Mámi (255)
FeCO Creative Commons License 2001.04.11 0 0 256
Tényleg elég rossz róla beszélni, de hát a közjó érdekében esetleg :-)

Készségek: pl. nem tudja magát elhelyezni a világban, nincs énképe. Bizonyos típusú mozgásokat nem tud elvégezni, bizonyos reflexek nem működnek, pl. szemmel követni körmozgást. Korához képest gyakorlatilag nem tud lerajzolni egy embert.

Megfelelt/nem megfelelt: Azt jelenti, hogy ha húszan jelentkeznek és mondjuk 10 OK, akkor felvesznek még x főt (2-3 főt?) aki igazából nem ütötte meg a mércét, de azokat még fel tudják húzni. Nekem nem úgy tűnt hogy boldog-boldogtalant (máshol problémást) felvesznek, amit itt a topikban valaki mondott.

Miket kellene megváltoztatni: kevesebb tévé, több és válogatott meseolvasás, fix időpontban étkezések, heti ritmus, napi ritmus, házimunka, több természet, kevesebb "műdolog" (főképp ez égő, nyilván itt a szülői mk körében ezeket mindenki tudja :-).

Súlyosabb gondok: fentebb a készségeknél egy pár, inkább nem részletezem, bizonytalan vagyok, nem vagyok szakember.

Ezt az osztálytanító állapította meg egy 1 órás foglalkozás során, rendelkezik némi pszichológusi képzettséggel is. Természetesn kíváncsiak vagyunk más véleményekre is, úgyhogy elvisszük majd több helyre is (nevelési tanácsadó, gyerekpszichológus). A szülőknek nem kellett eljátszani Hamletet :-) "csak" közölte a tanító az eredményt, s megpróbáltuk együtt kinyomozni, min lehetne vátoztatni, mik lehettek a gyengécske eredményt kiváltó okok.

A területileg illetékesbe viszem valszeg, de meg sem kérdezték máshol se, hogy illetékes vagyok-e... És esetleg nem megkönnyítenék a saját dolgukat, ha legalább az oda jelentkezőket felmérnék és adnának tanácsot, hogyan lehet a lemaradásokat behozni szeptemberig?

Előzmény: haliho (251)
Mámi Creative Commons License 2001.04.11 0 0 255
FeCO,

Nagyon sajnálom, hogy el vagy(tok) keseredve, s én is kérdeznék

az egészséges megfelelt-nemmegfelelt arányról: írod: "ő nem felelt meg, nem fér bele a keretbe egyelőre. Igazából maradt egy kiskapu, ha sikerül sok mindent megváltoztatni nála az életében..., tud fejlődni szeptemberig, akkor újra elvihetjük, megnézik."
Mi az a fejlődés, ami szeptemberig a megfelelt kategóriába teheti? Akkor kibővül eggyel a keret, ha megváltozik? Mit kell megváltoztatni? (Tudom, ezek nagyon személyes dolgok, ha nem szívesen válaszolsz, ne tedd, de nagyon érdekelne)
Vajon ezek olyan dolgok, amiket ti magatok is szívesen csináltok máshogy, vagy csak annak érdekében, hogy szept-ben felvegyék?
Ezek az apró dolgok nem fognak természetellenesnek tűnni az eddigi életviteletekkel, szokásaitokkal szemben? Nem lesz idegen, erőltetett?

"A katolikus ..., mi nem járunk templomba, nem is imádkozunk, s azt mondták, hogy anélkül kár odaíratni a gyereket."
És ha szeptemberig rászoktok a templombajárásra, meg az imádkozásra, akkor talán oda is felveszik? vagy ez nagyobb változtatás lenne nálatok, mint a Waldorf-féle változtatási javaslatok?

Mik azok a készségek, amik egy iskolaérett gyereknél hiányoznak, vagy nem kifejlődöttnek számítanak a Waldorfba történő bekerüléshez? (Tudom, ez is személyes, de talán egy waldorfos tanár általánosságban, nem személyre szólóan -nem a kislányoddal kapcsolatban- tud választ adni, akár felsorolásszerűen is )

"A reklámokat .... igenis ki kellett volna zárni."
Ki lehet egyáltalán? mert szerintem kizárni nem, csak esetleg a lehető legminimálisabbra szabni a velük való érintkezést. vagy elköltözni egy lakatlan szigetre

"Az a "baj", hogy ők nem racionálisan gondolkodnak..."
Egy gyereknek "kis felnőttek" kell lennie, nem gyereknek? (felnőtt pedig "nagy gyerek") Milyen mércével mért racionalitással kell egy gyereknek gondolkodni? felnőtt racionalitással, vagy egy gyerek racionalitásával?

Mindenesetre, kívánom, sikerüljön úgy az iskolaválasztásotok, ahogy szeretnétek, szeptember még messze van.:)
Ha a személyes érintettség miatt nem írsz konkrétumokat, kérem egy waldorfos tanár segítségét a válaszadásban.

Gabeszka Creative Commons License 2001.04.11 0 0 254
OFF

Faxni!
Én 5.-ben otthagytam a Köbölt, mert egy rémes ofőt fogtam ki a maradék 4 évre (a Nádor utcai mentem, belváros).

A Jóska nekem erős volt, a Kaffkába a nevem miatt nem mentem (ha még emlékszel...). A Táncsicsban kötöttem ki, de akkor még azért jobb volt, hisz a jó hírű Városmajoriba a mi tanárainkat szipkázták el!
Csak nem Te is valamerre arra??

Gabeszka

Előzmény: Faxni (235)
e-papi Creative Commons License 2001.04.11 0 0 253
Szia Hawkeye, drakula! Melyik iskolaba fog jarni a kislany?
Előzmény: Törölt nick (252)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.11 0 0 252
Kedves topic írók-olvasók,
kb két hétig nem voltam képes az Indexet elérni, ma aztán új oprendszert telepítvén már igen.
Ezúton köszönöm mindenkinek a sok segítséget, amit kaptam (kaptunk) Töletek, ahhoz, hogy megfelelöen tudjunk dönteni kislányom beiskolázásáról. Megvan a döntés: Waldorf. Tündéri aranyos-okos a tanítónö, és hamar egymásrataláltak a kiscsajjal, akinek nagyon tetszik az egész. Kaptam bizonyos garanciákat okkultizmus ügyben is, így már nyugodt vagyok. Mégegyszer köszi, Dinomanusznak külön is, mert ö volt az egyetlen wdiák, akivek eszmét tudtam cserélni.

Nagyon kellemes Húsvétot Nektek!

Hawkeye (Waldorfos apa)

haliho Creative Commons License 2001.04.11 0 0 251
FECO!

Ha nem rossz neked nem írhatnál kicsit bővebben? Számomra ez így eléggé érthetetlen maradt, pedig kiváncsivá tettél:

mert bizonyos készségek hiányoznak vagy nem megfelelően fejlődtek ki nála
Ez mit jelent?

van egy egészséges "megfelelt" - "nem megfelelt" arány
Ezt sem egészen értem, tehát ha a jelenkezők 70%-a megfelelt az egészséges, ha 90%-a, az nem, vagy másról van szó? Mintha Vik63 más hangszeren játszana, hiszen ő toboroz, amiből nekem úgy tűnik, hogy náluk a 100% be fog jutni (megfelel), ha így marad a dolog. Lehet, hogy félreértek valamit.

ha sikerül sok mindent megváltoztatni nála az életében (ehhez konkrét, pofon egyszerű dolgokat ajánlottak)
Miket kellene megváltoztatni? Hogyan?

A kisebbik (6 lesz) még nem iskolaérett, de sajnos nála állapítottak meg súlyosabb gondokat.
Legalább jelezni tudnád, hogy milyen jellegűek ezek a gondok?

Mindezt hogyan állapították meg? Az osztálytanító, vagy pszichológus, vagy egy bizottság? Kérdezgettek, beszélgettek, tesztet irattak (a szülőkkel), vagy el kellett játszani a Hamlet 3. felvonását?

Hirtelen ennyi. Különben, ha a területileg illetékes általános suliba viszed, és van iskolaérett papírja, akkor szvsz nem néznek meg semmit, mert úgyis kötelesek felvenni, akár meg tudják oldani később a problémákat, akár nem.

haliho

Előzmény: FeCO (247)
nikoszka Creative Commons License 2001.04.11 0 0 250
vik,
merre van ez az iskola???

FeCO,
elárulnád, ez melyik W. isk. volt??? Mi is most voltunk hétfőn a fótiban, de itt még lesz egy csoportos felvételi is a gyerekeknek.

Faxni Creative Commons License 2001.04.10 0 0 249
Észérvekkel tényleg lehet, hogy hiába győzködjük őket. De azért írtam, hogy a reklámok magukban rejtik önnön végzetüket, mert előbb-utóbb bejön a csalódás, lebuknak. Pl. valahol belefutottunk (asszem 1 áruházban) mozgó dinókba, persze kedvcsináló volt, hogy hűűű, lesz sok mozgó dinó az állatkert mellett, az állatkert előtt is ott volt a szép nagy reklámtábla. Nyúzott a szentem, menjünk mozgó dinót nézni. Mentünk. Akkkkkora csalódás volt, hogy még. Mert nem volt az rossz, csak épp feleannyi sem, mint amit a beharangozás alapján várt csemete. Úgyhogy elkámpicsorodott én meg kihasználtam a helyzetet, megpengettem a reklámok műfaját és + kiszámoltam neki, a belépő árából mennyi áfonyás müzlit vehettünk volna (mert azt nagyon szereti) vagy bemehettünk volna az állatkertbe. Ez csak egy példa, akadhatnak ilyen jó alkalmak, ki kell használni.

A napi 1 óra tévét nem tudom, mi inkább csak hétvégén nézünk tévét, akkor sem sokat. Az életmódunk is adja, hogy nem nagyon tudunk tévét nézni. Lehet, hogy tényleg sok. De ezen még tudtok változtatni, nem késő.
Faxni

Előzmény: FeCO (247)
FeCO Creative Commons License 2001.04.10 0 0 248
Természetesen beíratjuk hagyományos suliba, de azért megpróbálunk sok mindent megváltoztatni az életünkben. Kár lenne a fejünket homokba dugni, esetleg most már a Waldorfot szidni. Hálás vagyok nekik, hogy foglalkoztak 1-1 órát velük, másfél órát szának a szülőkre is. Rámutattak bizonyos dolgokra, amit vagy megszivlelünk vagy nem. Lehet, hogy nem is olyan rossz a helyzet, mindenesetre elég rossz bizonyítványt kaptunk - elsősorban persze a szülők -, bár állítom, a jó szándék, törődés és a szeretet nem hiányzott belőlünk.

Persze aggaszt, hogy a hagyományos suliban nem kellett felvételizni, nem is voltak kíváncsiak a gyerekre, ránk még kevésbé. Úgy látszik ott mindent meg tudnak oldani :-)

Most a környéken megnézek még több sulit is, az a baj, hogy ami szóba jöhetne még, az már kicsit messzebb van. A katolikus nagyon elborultnak tűnt itt, mi nem járunk templomba, nem is imádkozunk, s azt mondták, hogy anélkül kár odaíratni a gyereket.

Előzmény: Vajk (243)
FeCO Creative Commons License 2001.04.10 0 0 247
A nagyobbat (7 éves múlt) azért nem vették fel, mert bizonyos készségek hiányoznak vagy nem megfelelően fejlődtek ki nála, továbbá van egy egészséges "megfelelt" - "nem megfelelt" arány, és ő nem felelt meg, nem fér bele a keretbe egyelőre. Igazából maradt egy kiskapu, ha sikerül sok mindent megváltoztatni nála az életében (ehhez konkrét, pofon egyszerű dolgokat ajánlottak), tud fejlődni szeptemberig, akkor újra elvihetjük, megnézik.
A kisebbik (6 lesz) még nem iskolaérett, de sajnos nála állapítottak meg súlyosabb gondokat.

A reklámokat sem zártuk ki életükből, elmondtuk, hogy hülyeség stb., lehet hogy nem a legjobb módszerrel, de most már úgy látom, hogy igenis ki kellett volna zárni. A napi 1 óra TV-nézést sem tartottam vészesnek, s önmagában lehet, hogy nem is az, de túl sok más hatás is érte őket. Az a "baj", hogy ők nem racionálisan gondolkodnak, nem "kis felnőttek", tehát észérvekkel hiába győzködöd őket. Eléggé védtelenek ők még ezekkel szemben, elfogadják, készpénznek veszik, mint ahogy a Mikulást se vitatják, holott teljesen ésszerűtlen dolog. És esetleg később se alakul ki a védekező reflex.

Előzmény: Faxni (241)
Lujza71 Creative Commons License 2001.04.10 0 0 246
Mail ment.
Ide is válaszolhatsz,de inkább mailban.
Várom megtisztelő válaszod

Lujzi

Előzmény: Vik63 (245)
Vik63 Creative Commons License 2001.04.10 0 0 245
Nem lakik közületek most W iskolát választó szülő a XVII., XVI., XVIII. kerületben, vagy környékén?
Sajnos még nagyon kevesen jelentkeztek az első osztályunkba, nagyon kedves, családi iskola vagyunk, fiatal most végzett nagyon lelkes osztálytanitóval. Azaz ez volt itt a reklám helye.
Vik
Canon a szelíd Creative Commons License 2001.04.10 0 0 244
Én megmondtam a lánykámnak, hogy ezeket nem szabad komolyan venni. Ezek olyen mesék amelyek azt szeretnók, hogy többet vásároljunk. Sokkal jobb a mesekönyv urambocsá' a Disney féle Pinokkió. Nem volt ebből semmi gond. Most már magától mondja, hogy ez így van.
Hogy zárjam el azt a világot előle, amiből apjának a megélhetése van?
És abban a világban magyon sok kreatív gondolkodású ember dolgozik.:)))
Nekem szimpi a Waldorf, de a helyzetemben egy kicsit sántít. Félő gyermekem sem lenne tökéletes csemete. Pedig esténként kéri, hogy játszam le neki a Saint-Sans: Állatok farsangját, és festünk otthon, rajzolunk, és sok mesét olvasunk neki (4éves). Azt már el se merem mondani ,hogy ezt a levelet már az Ő számítógépéről írom........
Ok a konzervativizmus, de az átadandó anyagot kell megszűrni, és nem a "médiát"! Szerintem.
Előzmény: Faxni (241)
Vajk Creative Commons License 2001.04.10 0 0 243
Feco,
Es most mit tesztek? Elmentek "hagyomanyos "suliba?
Amit irtal a "kerdeseimrol", mar lentebb emlitettem: advocatus diaboli szerepnek is fel lehet fogni(azonban en valoban nem helyesem a w modszert) Mar volt ertelme a topicnak: Teged elgondolkoztatott, felvilagositott, engem pedig a semleges nezopontombol elbillentett. Nyilvan mas is okult a leirtakbol, igy hat szvsz erdemes volt eszmet cserelni, meg ha ez nehol viharosra is sikeredett.

A reklamok altal befolyasolt embereknek velemenyem szerint nem sok koze van a iskolarendszerhez, a modszerekhez.
Az igenyszintjehez van koze.
Amit nem tanulassal lehet elsajatitani, hanem (Szigoruan maganvelemenyem) otthonrol hozott dolog. Persze lehet ra befolyassal az iskola is(sot van is ), de 80% a szuloi ertekrend atvetele es csak kisebb resz a "kivulrol" jovo inger. Ez az eletkorral pont forditottan aranyos, de hat eppen ezert fontos, hogy a szulo minel hamarabb kialakitson a gyerkocben egy stabil ertekrendet. Ha ez megvan, a szuloi dominancia gyengulese utan mar ezen ertekrend
"szemuvegen" keresztul nezve az egyre bovulo kulso befolyasolasi kiserleteket, helyesen fog donteni (a helyes most a szulo altal meghatarozottat jelenti), nem fog elkallodni.
A waldorf termeszetellenesen probalja ezt megtenni , mar ahogy en latom az itt beirtakbol es a topic hatasara elolvasott iromanyokbol.
Utopisztikus muanyagokat nevel, kb annyira, mint amennyire termeszetes egy kiallitotermi lakas(szoba): nincs benne elet.

Faxni Creative Commons License 2001.04.10 0 0 242
Kedves szalka, köszönöm az infot. Ezek szerint igaz lehet, amitől féltem, a tárgyi tudás fontosabb a tudás átadásának és a nevelésnek a mikéntjénél. Nem jó hír.
Így viszont az sem lenne önmagában elég, amire sokan szeretnek hivatkozni, hogy rendesen megfizetni a pedagógusokat. Mert nyilván az a fontos tényező, de nem egyedül az, mert ha így van, ahogy szalka írta, akkor a tanerőképzésre is ráfér 1 kis reform.
Tudom, meg kéne fizetni az egyetemi/főiskolai tanárokat:))) Na az sem lenne önmagában elég...
Hanem pl. magasabbra lehetne tenni a felvételi mércét IS. Ezek összefüggenek és egymás nélkül 0. Megbecsült szakma - több (első helyen) jelentkező - magasabb mérce és emberközpontúbb oktatás - jobb pedagógusok.
Na, itt reformálgatom a képzést, mint aki spanyolviaszt talált fel, pedig már lerágott csont és ráadásul most jövök rá, hogy OFF vagyok, má megin, elnézést.
Faxni
Előzmény: szalka (236)
Faxni Creative Commons License 2001.04.10 0 0 241
FeCO, és azt szabad megkérdezni, miért nem vettek fel titeket? Ha nem akarod, nem kell. Vagy azért, mert nem zártátok ki eddig a pokemont és McD-ot stb.?
A reklámokról jutott eszembe, azért azok magukban hordozzák önnön végzetüket. Szvsz előbb-utóbb rájön az átlag emberpalánta, hogy mi a valódi célja a reklámnak és főleg arra, hogy mennyi a valóságtartalma. (Pláne, ha még rá is segítünk kicsit.) Én kinézem az általam ismert összes gyerekből, hogy nem sokáig lehet őket átverni. Vigyázni kell a féltéssel, az elszigeteléssel, mert akkor az is felmerülhet, hogy nem alakul ki a védekező reflex (vagy rendszer, mindegy). No és lebecsülni sem kell a csemetéket, bízzunk bennük.

haliho, ez az antropozófia (felületes ismereteim alapján) nekem leginkább a természetben való hitet juttatja eszembe. Pl. az a reggeli ima a naphoz, az olyan nagyon szép. Megvan, pantheizmus. Persze én felületesen ismerem csak, de eddig ezt juttatta az eszembe.

Faxni

Előzmény: FeCO (240)
FeCO Creative Commons License 2001.04.10 0 0 240
Mi időközben átestünk a waldorfos felvételin, de nem voltunk könnyű eset. Mint kiderült, gyermekeink magukban hordják a védtelenségük miatt szerzett sebeket. Nem vették fel őket.

Úgy tűnik, manapság a legjobb szándékú szülő gyermeke is szerezhet életre szóló sebeket, úgy hogy közben a fogalma sincs róla, hogy valami rossz történt. Mi "csak" nem rekesztettük ki őket a mai világból, Pokémon, McDonald's, Tesco és hasonlók, ami az én gyerekkoromban még inkább kirándulás vagy építőkocka volt. A végeredmény elég lehangoló, még nem tértem magamhoz. Úgy látom, igazából a tét nem az, hogy vajon a gyerek melyik gimibe vagy egyetemre kerül, hanem hogy drogos vagy egyéb függőségben szenvedő lesz-e, anélkül hogy észrevennénk, illetve képes lesz-e önálló gondolatra, vagy csak a reklámok hatása alatt élő manipulált, akaratgyenge emberke, aki esetleg jól tanul, de belül üres, lélektelen, nem tudja magát elhelyezni a világban.

Nekem az volt a benyomásom, hogy a Waldorf hordozza igazából a hagyományos értékeket, a hagyományos iskola pedig igyekszik követni a mai világ torz eszményeit, ami kb. "minél többet bezsebelsz a reklámozott cuccokból, annál nagyobb ember leszel".

Vajknak köszönöm, hogy ennyit írt, a "kérdéseire" reagálók nélkül talán sose jövök rá, hogy gyerekeim nevelését más irányba kell terelnem.

Nem tudom, mit tanítanak az óvónőképzőkben és tanítóképzőkben (gondolom azért nem az egyetemi magasságokat), de úgy tűnik, sok óvónő és tanító olyanokat oktat, ami nem a gyerekek életkorának megfelelő. Tényleg több pszichológia és pedagógia kellene?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!