Indóház vasúti magazin (újság) 2008 márciusi számának lent megnevezett oldalán levő képen látható egy világoskék, Nysa-ként azonosított gépjármű )
Piros szerintem nyárig nem nagyon fog mocorogni, de a tervek szerint én kint leszek a találkozon egy rajongóval, aki a 33éves 601es Trabantját is hozza, ha addigra meglesz a műszaki. Szép darab, én intéztem, láttam, ismerem, tudom ) Az egyik este kivinni Piros-ttól csak egy műszaki, egy kis generál és egy jogsi választ el ) De képet viszek, és még talán a kisPirost is ) egyébként Keszthely vészesen közel van hozzá ) ja és B.berényben szolgálatban van még egy Zuk ) Én meg szeretném nézni a Piros tesóját, és némi tapasztalatot gyűjteni a berényi lovagoktól ) Egyébként ha már "ott" vagyunk akkor érdemes körbenézni, mert bizony félelmetes mennyiségű veterán tűzoltó szolgál és lakik a környéken.. (Keszthely katasztrófának pl tudtommal egy Ifa a kocsija)
A Tiszai Vegyi Kombinát tartalékos mentője volt. A tűzoltó részlegé volt, gyakorlatilag a gyár falain belül futott csak. Aztán "privatizálták", habár a kedvenc kabala-kocsijuk volt. Én pedig ettől a tulajtól veszem meg. Teljesen eredeti, a javításokat nem tudom. A festék felső rétege pattogzik, mivel ez egy lusz réteg, amit a "privatizálása" előtt fújtak rá. Alatta ép az eredeti festék. Meg az OMSZ felirat is elméletileg. Ez volt az utolsó Nysa mentő, ami Magyarországra érkezett. Csak azért maradhatott, mert a TVK-nak szüksége volt egy tartlékmentőre.
Most az enyém lesz, ami (még ha tapasztatalatlan vagyok is) még mindig jobb, mintha feldarabolva egy kohóban köt ki vagy szerteszéjjel rohad kerti bódéként kibelezve.
Nagyonszép. Megpróbálod visszamentősíteni? A szigetszentmiklósi mentőtelepen felújítottak már egyet, tőlük lehet, hogy tudsz tanácsot kérni. De ugye már végre megvetted. Tapasztaltál már valami hibát, javítani valót benne?
Igen , ez az !! Köszike . Azért be lehet látni , hogy nehéz egy ilyen nagyvas után jól aludni este . . . Más . Keszthely a kedvenc városom egyike . 1978 óta visszakapta az a Zala--megye, ahová valaha a Tihanyi--félsziget is tartozott .Amikor most le fogunk menni a zalai telkünkre , be kell ugorjak a georgikon utcába , mert fogok ott venni egy kis aggregátort egy M--betűvel kezdődő nevű csapattól . Jó lenne találkozni Véled , ha úgy gondolod . . .Teneked milyen kocsid van ? UI. Városodban van a 3 Fiat 500--as Klub gyike . . .
Egyet láttam , Tanár Úr, Zakopaneban , de a Lancia Themankhoz mire odaértem , hűlt helye volt . . .Azért köszi . Fogalmam sincs róla , honnajt is tudsz Te ilyen képeket szerezni . Én ezt láttam egy azóta megszűnt lengyel weblapon , azóta csak TE vagy . . .
Nem dicsekedni akarok, de tegnap vezettem az UTOLSÓ hazánkba behozott Nysa mentőt. És nemsokára az enyém lesz. Olyan volt vezetni, mintha egy vödör kávét megittam volna. :)
És visszatérve a topik témájához, itt a folytatás is, de ne nekem köszönd, hanem a lengyel konstruktőröknek :-)) A kispolákból épített hatkerekű azt hiszem, csak kisérlet volt, de később folytatták a fejlesztést. Az angol Supacat sikerén felbuzdulva a Hydromega cég kifejlesztett egy újabb, már sokkar erősebb konstrukciót, a Lewiatant.
Keszthely környéki vagyok, így nem túl gyakran fordulok elő Pesten. Az általad látott ollókezűhöz sem volt szerencsém, de feltételezem, hogy valami hasonló lehet:
Ha így van, akkor ez nem daru, hanem köteles kotrógép, markoló.réselő szerelékkel. Mélyépítésnél használják résfalak munkagödrének kialakítására.
A következő linket csak Ultraerős idegzetűeknek ajánlom . Testvérrovatunkba , a Nagypolszki rulezba a JumboJet beírta a 974--es beírást és képeket . A Kombi Nagypolka képek közül arra gondolok , ami alulról a második. . Jézusom . . . .
. . . .úúúúúúúúúúú. .. . . . A köszöneTEm mellett meg szeretném kérdezni Tőled , mi a Keleti Pályaudvarnál az a darúról le--lezuhantatott "ollókezű Eduárd" , ami hang nélkül zuhan alá , és olyan , hogy jobb nem álmodni vele .Te pesti vagy ? Köszönjük előre is a folytatást . . . UI. gyüssz a Közlekedési Múzeum elé ötödik hónap elsején ?
Son Venuto már többször bíztatott, hogy írjak ide is az általam annyira kedvelt nagyvasakról. Az általa ajánlott témákkal (óriásdömperek, kanadai és orosz óriások) itt nem akarok foglalkozni, az itt offtopic lenne, akit érdekelnek ezek a gépek az úgyis olvassa a megfelelő topikokat is. Viszont a lengyel ipar is gyártott-gyárt sok érdekes gépet (akár óriásokat is), ami megérdemli a figyelmet. Bár nem vagyok a lengyel gépek szakértője (eltekintve attól az időszaktól, amikor az ősöreg ZUK-omat mesteri módon bírtam életben tartani :-) de szívesen rakok be képeket lengyel vasakról, hátha akad köztük olyan, ami valakinek eddig még elkerülte a figyelmét.
Kezdeném az egyik legkisebbel, a hetvenes években kifejlesztett 6x4-es hajtású LPT kétéltűvel, ami a 126p fődarabjaira épült. Szerintem sokan lennénk, akik szívesen eljátszadoznánk vele :-))
FONTOS . Nézzétek meg a www.polonia.hu--n belül a baloldalon a piros oldalon lent levő részben a Lengyel--magyar Barátság Hete részt . MenjeTEk el minél több dologra el .