Keresés

Részletes keresés

GA úr X-ben Creative Commons License 2001.04.19 0 0 295
Kedves Vajk! Én örömmel venném ezt a találkozást. Közelebbi? Ötlet?
Előzmény: Vajk (287)
Faxni Creative Commons License 2001.04.19 0 0 294
Hát persze. Sőt, még ha egyszerűen önkormányzati átlagsuli, akkor sem mind ugyanolyan, mi oda visszük és nem egyet megnéztem, mire eldöntöttem, melyik legyen.
Mondjuk szerintem attól, hogy egy adott féle-fajta suliba jár, nem törvényszerű, hogy elszigetelődik (Vajk szokott ettől félni). Iskolán kívül is van élet, vannak ismerős + szomszéd gyerekek meg játszótér, miegymás.
Csak ő egy bizonyos értékrend szerint nevelődik, de ettől még nem törvényszerű, hogy ne legyen fogalma más értékrendről. Továbbmegyek, pl. a W. adhat neki annyi önbizalmat, lelki biztonságot, hogy a Vajk által említett későbbi beilleszkedési probléma ne legyen probléma.
Én nem osztom azt a véleményt, hogy a W. egyenlő a hermetikusan elzártan, burokban való neveléssel. Eddigi információim szerint inkább képessé teheti a gyereket arra, hogy egy másmilyen közegben is talpon maradjon, mert ad neki kellő biztonságérzetet és plusz talán a másság ismeretét/kezelését, legyen az más gondolkodásmód vagy csökkent képesség, bármi.
Az elszigeteléshez önmagában kevés a W., ahhoz az kell, hogy iskolán kívül is elszigetelje a szülő a gyereket. Ha pedig ezt nem teszi, akkor a W. vagy a többi említett iskola sem fogja elszigetelni szerintem.
Csipsz-ügyileg: és még lábszagú is...
Faxni
Előzmény: jad (292)
Lujza71 Creative Commons License 2001.04.19 0 0 293
Faxni
A tazokal vagy micsodákkal az a legnagyobb baj,hogy nagyon könnyen megszerezhető, lemérhető értéket képvisel.Annak van több aki több chipszet eszik.A szomszéd 10 éves fia megkér ha a lányomnak nem kell adjam már neki a tazokat,csak néztem mint Rozi a moziban nem értettem miről van szó,igaz ő se hitte el,hogy a lányom még soha nem evett tazos chipszet.Nem vágyik rá.Talán szerencsém van vele vagy csak később lesznek ilyen gondjaink,de nem biztos hogy egy tazoért vennék neki x márkájú chipszet.

Lujzi

Előzmény: Faxni (291)
jad Creative Commons License 2001.04.19 0 0 292
Kedves Faxni,
kösz a kiigazítást. Tazokat csereberélni épp olyan aranyos dolog, mint a lutraalbum meg a bélyeggyűjtés. Csak az bosszant, hogy ehhez drága, vitatható értékű élelmiszereket vetetnek meg a szülőkkel. :-)
Világnézet, izoláció, értékrend: aki valamilyen felekezeti vagy más, neki kedves reformped. iskolatípusba adja gyermekét, az éppen annyira szelektálja a gyed környezetét, mint egy Waldorfos, nem? Ott is valami szerint válogatott gyerekek között lesz, és nem a "durva ÉLETben".
Előzmény: Faxni (291)
Faxni Creative Commons License 2001.04.19 0 0 291
jad, azt írod, szívesebben járatod "olyan iskolába, ahol a gyerekek nem a tazot tartják értéknek, hanem olyasmiket, amik szerintem is fontosak" - ebben teljesen igazad van, nyilván az ember olyan helyre szeretné vinni, ami az ő értékrendje szerinti, ezért is viszi más meg pl. egyháziba, Rogersbe, x.

Egy ideje gondolkodom azon, hogy könnyen ítélünk (én is). Ha azt látjuk, hogy a pockok önfeledten csere-berélik pl. most éppen a tazokat, már hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a tazok birtokolt mennyisége alapján értékelik egymást. Pedig ez nem így van, ez szerintem sokkal inkább önfeledt játék és főleg a gyűjtőszenvedély kiélése. (Az tény, hogy anyagi vonzata van és valakik remekül keresnek rajta - de most nem erről akarok írni.) Úgy gondolom, nem szabad a gyerekeket lebecsülni, nem szabad azt hinni, hogy a gyűjtögetés és a cserélgetés egyben értékrendet is jelent náluk. Annak idején mi kártyanaptárakat gyűjtögettünk és az volt a "nagyfiú", akinek volt pl. "dimenziós" és olyan annak volt, akinek apuci-anyuci szerzett valahonnan. Aztán barátokat mégsem a szerint választottunk és ez ma is így van. Ja, és akkor nem volt tazo és mégis volt olyan gyerek, akinek a lába elé rakhattuk a világ minden szépségét és valódi értékét, nem kellett neki mert a balhé meg a verekedés kellett neki. Mert azért mégis az az első meghatározó, amit otthon lát/hall/kap. Ahogyan ők sem aszerint értékelik egymást, hogy kinek mennyi tazoja van, úgy nekünk sem szabad őket aszerint értékelni, hogy gyűjtenek-e tazot vagy sem. Aztán meg régen volt ólomkatona, szalvéta, matrica - mikor mi. És mindig volt a felnőtt korosztály, amelyik kétségbe esve nézte gyermekeit, rémülten, hogy micsoda idők, hová jut a világ. Gyakran gondolkodóba esem, vajon nem csak a korunk láttatja velünk gyászosan a dolgokat és a világ, benne a gyerek alapjában véve ugyanolyan? Hiszen az, hogy ma már a saját létünket fenyegetjük önnön kapzsiságunk és technikai tudásunk által, az valahol az előző korosztályoknak is köszönhető. Természetesen lehet ezen a folyamaton változtatni, de szerintem nem a tazo/játékautó/bármi gyűjtése-cseréje a ludas a dologban. Inkább az, ha ezek mellett nincs más, fontos dolog a gyerek előtt, ha nincs korlátja a "szerzés"-nek. Ha meg van, akkor akár tazozhat is. Majd kinövi.

Még valami fontos: tanulja meg a gyerek, hogy van, akinek a tazo az érték és van, akinek egy szál margaréta. Később találkozik majd olyannal, akinek a szappanopera és olyannal, akinek Bunuel. És tanulja meg azt is, hogy nem ettől értékes vagy nem értékes az adott ember, ez csak az ízlése. Az emberi érték sok más dologból tevődik össze, ez csak egy adalék, ami meghatározhatja pl. a személyes szimpátiát - de nem határozza meg az adott ember értékét.

Faxni

jad Creative Commons License 2001.04.19 0 0 290
OFF
kedves Vajk,
nekem egyáltalán nem a rajzfilmmel van bajom (bár nem tetszik, de ez ízlés kérdése). Hanem azzal, hogy úgy néz ki, ezt az egész klipszerű, látványos valamit azért írta meg valaki Japánban, hogy aztán óriási marketingőrületet kerítsenek köré és annyi bőrt húzzanak le róla, amennyit pl. leha is felsorol.
A Csillagok háborúja valamivel idősebb korosztályhoz szól (szerintem).
Teljesen egyetértek Veled abban, hogy a szülőnek el kell magyaráznia, mit miért, és miért nem, partnernek tekinteni, stb. De nem vagyok biztos benne, hogy minden szülő tudja, hogy ezt milyen korán kell elkezdeni. Kicsit nem figyel oda, és könnyen azt veheti észre, hogy a hároméves azt gajdolja a közértben hogy teletubbbies, a hatéves meg nyafog, hogy he nem vesszük meg a csipszet akkor nem tud majd cserélgetni tazókat az iskolában. Engem ez idegesít az egészben.
És az izoláció ellenére szívesebben járatnám a gyerekemet egy olyan iskolába, ahol a gyerekek nem a tazot tartják értéknek, hanem olyasmiket, amik szerintem is fontosak (mondjuk követ vagy csigaházat - abból talán nem húz egyetlen cég sem hasznot).
OFF

Tudna valaki írni arról, hová költözik a Rákosmenti Waldorf iskola? Szívesen olvasnék arról is, hogy alakult meg, hogy működik - erről a neten nem találtam semmit. (szűkebb pátriám Rliget)

Előzmény: Vajk (289)
Vajk Creative Commons License 2001.04.19 0 0 289
a Csillagok haboruja ugyan nem mondta, de minden sikerfilmnek megvan a maga kereskedelmi resze.
Emlekszem, nalunk sem volt "ember" az, akinek nem volt Jedi matrica, meg Luke dedikalt fenykepes naptarja, meg ilyenek.
Ez a divat befolyasolo tenyezojenek irhato a rovasara, nem maganak a filmnek. A film ezt a hatast hasznalja ki.
Penzt keresnek a keszitok.
Nekem nem volt sosem Dart Vaderes katonam, meg ilyesmi es felnottem.
Nem voltunk gazdagok es megertettem, hogy nem telik ilyn katonakra. Mert elmagyaraztak nekem, hogy nem ez a lenyeg.(pedig ha nagyon akartam volna, biztosan tellett volna)
Nem az iskolara biztak az igenyszintem es ertekrendem kialakitasat, hanem a szuleim vettek a faradsagot es elmeseltek nekem, hogy miert is nem vesznek szivesen ilyet.
Nem szivesen fogadtam el, de megertettem. Azt hiszem.
Előzmény: leha (288)
leha Creative Commons License 2001.04.19 0 0 288
off
a pokemonnal nem az a baj, hogy erőszakos, hanem az, hogy manipulál! jelszó:gotta catch am all (szerezd meg mind) (asszem), vagyis vegyé! szójjá apádnak, hogy vegyen neked ezt, meg azt, mert csak akkor vagy igazi májer, ha van pokemonos pólód, matricás albumod, cédéd, videód, homokozólapátod, poharad, tányérod, hepimílmenüd, ilyesmid
Vajk Creative Commons License 2001.04.18 0 0 287
szia jad,

Par gondolat(talan mar irtam valahol, ha igy lenne, elnezest az ismetlesert):
A Pokemon ellenerzest nem ertem. Annyian irtatok errol, mint forosszrol es fogonoszrol, hogy fogtam magam es megnezetem a hetvegen egy reszt belole.Sot, az Index Kulturaban el is olvastam a tortenetet a mozifilmnek. En semmi taszitot nem lattam ebbol az egy reszbol, kb tizedannyi eroszak es harcolas volt benne, mint egy Tom&Jerry rajzfilmben. Mivel a kerettortenetet nem ismerem, igy lehet, mellefogok a velemenyemmel: nem ertem az odzkodast a pokemontol.(ismetlem, egy reszt lattam belole)Van benne egy szamomra nem szimpatikus versenylaz, mindenaron gyozni szandekozo emberkek nyomulnak benne, de eroszakban nem nyujtott kimagaslot, hozta a tobbi rajzfilm (Gyalogkakukk, stb) eroszakszintjet. (Szvsz al-entellektuell korokben mindig is divat volt szidni es fikazni az eppen aktualis divatot es a Pokemon ellenessegben is ezt velem felsejleni. A tobbi rajzfilm miert nem baj? Felrobban, lezuhan, felgyullad, megeszik, raesik, lebaltazzak, ledobjak, sarkany egeti, banya varazsolja el, orias apritja szet stb.. Egy atlag rajzfilm kifejezesei ezek)
Ahhoz nem kell waldorf, hogy egy egeszseges felnott elzarja, vagy ha ezt nem is tudja, de megszurje ezeket a hatasokat. Ehhez kell egy normalis csaladi hatter es nem szabad arra hagyatkozni,hogy a waldorf majd megoldja helyettem a csaladbol gyokerezo gondjaimat! Igenis felnottkent kell kezelni a gyerkocot, elmeselni neki, mi miert van, nem idiota magyarazatokat odalokni neki es foglalkozni a magunk dolgaval tovabb, mondvan, te ezt ugysem erted. Es ha egy gyerek igy van nevelve, mar kozel sem annyira veszelyesek (de meg mindig feleslegesek !) ezek az ingerek.

A waldorf ertekrend azert idegen nekem, mert egy szigetet kepvisel, (mondhatni Utopia szigetnek is), ahol elzarjak a szigetlakokat a kornyezo vilagtol. Ami nem lenne baj, ha lenne egy masik vilag, ahova ezek az emberek kesobb elmennek es elik az eletuket, de az a gond, hogy a sziget utan ugyanabba a vilagba ternek vissza, amelybol a sziget kiszakitotta oket. Vajon jol van ez? Igy kell felkeszulni?

Gyerkocommel barmikor beszelhetsz:)

Apropo, ha mar beszelgetesnel tartunk: kinek lenne kedve osszejonni egy IRL talalkara(akar gyerkocokkel egyutt?)

Előzmény: jad (286)
jad Creative Commons License 2001.04.18 0 0 286
Most olvastam végig a topicot, köszönet mindenkinek a tanulságos szópárbajokért. A legmegrázóbbak számomra FeCO következő sorai:

"Úgy tűnik, manapság a legjobb szándékú szülő gyermeke is szerezhet életre szóló sebeket, úgy hogy közben fogalma sincs róla, hogy valami rossz történt. Mi "csak" nem rekesztettük ki őket a mai világból, Pokémon, McDonald's, Tesco és hasonlók, ami az én gyerekkoromban még inkább kirándulás vagy építőkocka volt. A végeredmény elég lehangoló, még nem tértem magamhoz. Úgy látom, igazából a tét nem az, hogy vajon a gyerek melyik gimibe vagy egyetemre kerül, hanem hogy drogos vagy egyéb függőségben szenvedő lesz-e, anélkül hogy
észrevennénk, illetve képes lesz-e önálló gondolatra, vagy csak a reklámok hatása alatt élő manipulált, akaratgyenge emberke, aki esetleg jól tanul, de belül üres, lélektelen, nem tudja magát elhelyezni a világban. "

Nem tudom, ez valszleg OFF és szó van erről más topicokon - nekem nagyon úgy tűnik, egy átlagos, túlhajszolt szülő nem tud, vagy nem tartja szükségesnek, hogy folytonos magyarázatokkal és meggyőzéssel "ellentartson" az állandó hülyítésnek, ami a fogékony ovisok és kisiskolások felé árad. Ebben talán segít a "burokban nevelés"...

Nincs közvetlen taptasztalatom a W-ról, nincs iskolaválasztási problémám, csak néhány pokémon (vagy bármi)-rajongó kisiskolás döbbentett meg a családban, akiket okos, értelmes emberkéknek tartok/tartottam.

Közvetlen szenvedő alanya vagyok továbbá a tanárképzésnek, a "kutatószak mellett brahiból tanárszak " kategóriában. Sem az egyetem öt éve alatt, sem előtte nem tanultam annyit magamról és a körülöttem élőkről, mint azalatt a pár, odacsapott tanárszakos félév alatt, lehet, hogy szerencsém volt. Rájöttem pl, miért szeretem a Waldorfot (már régóta tetszett, bár az antropozófia nekem is elég taszító). Erről egyébként már esett szó: a W-pedagógia fenntartja, hogy az ember testi-szellemi-intellektuális lény, és a palánták nevelésében ezt a hármasságot a maguk egyensúlyában kell érvényesíteni. Nem hallottam más pedagógiáról, ami a "szellemit" az intellektustól elkülönítve próbálja ápolgatni. Ez persze a felvilágosultabbakat taszithatja is, mivel világnézeti kérdés. Mindenesetre ez a világnézet hozzám közel áll.

Tanárrá való trenírozásom alatt a pszichológiaórákon megtudtam, miért éreztem magam olyam cefetül iskoláséveim alatt (jó család, jó képességek, jó? gimnázium), hogy amit gimnáziumi tanáraim nagy meggyőződéssel képviselnek, az miért rossz úgy, ahogy van, és még sok tanulságos dolgot a teljesítménykényszerről (szívesen beszélgetnék például Vajk gyermekével); pedagógiából megtanították, miért rosszak azok a módszerek, amiket a tradicionális közoktatásban alkalmaznak, mit kéne máshogy csinálni a pedagógusoknak. Mindezek után a tanítási gyakorlaton - jó esetben - tradicionális módszereket alkalmazó kitűnő vezetőtanárok tanítják meg, hogy tanít egy "jó" tanár (elitgimnáziumban válogatott, motivált gyerekeket). Amikor pedig egy pedagógia-tanár kijelenti, hogy korszerű és hatékony tudást adó módszereket talán 1-2 középiskolai oktató alkalmaz ma az országban, és tényleg nincs értelme olyan tudáshalmazt bifláztatni a diákokkal, aminek 1 évvel később csak a 20%-ára emlékszik, és akkor sem érti a lényeget - ezek után én nem tudom, mit gondoljak a közoktatásról, hogy mire való és mit is akarjon egy pedagógus a gyerektől. (Még jó, hogy egy kutatónak nincsenek ilyen gondjai.:-) )

Bocs, hogy ilyen hosszan és elsőre.

nikoszka Creative Commons License 2001.04.17 0 0 285
Kedves Moineau,
Van Fóton is egy Waldorf iskola, kicsit arrébb van ugyan de még Gödöllőről talán megközelíthető...
Én is végignéztem a g.-i sulikat (mi Veresegyházon lakunk, 2várossal odébb) és magam is oda jártam gimibe, de az általánosoktól nem voltam elájulva. Főleg, hogy több mint a fele iskolaotthonos. Mi is a Waldorfban próbálkozunk (27-én). Remélem sikerrel...
Gabeszka Creative Commons License 2001.04.15 0 0 284
Egy Kismama magazin számában OV úgy nyilatkozott, hogy az ő gyerekei is rendes állami iskolákba járnak (bár ezzel a magániskolát zárta ki, de szerintem így w. sem)

G.

Kellemes Húsvéthétfőt Mindenkinek!

Előzmény: Törölt nick (283)
Törölt nick Creative Commons License 2001.04.13 0 0 283
Kedves e-papi,
kösz a drakulációt, Szeged mellett Újszentivánon van az a wsuli, ahová járni fogunk szeptembertöl. Azért nem Szegeden, mert ott nem tudtak adni helyet az oskolának :(
Apropo, Fidesz, tudtok-e arról valamit, hogy állítólag OV gyermeke is waldorfos?
Hawkeye
Előzmény: e-papi (253)
haliho Creative Commons License 2001.04.13 0 0 282
Áldott, békés Húsvéti ünnepeket mindenkinek!
haliho
moineau Creative Commons License 2001.04.13 0 0 281
Nem, honlapot nem talatam csak a vaci, obudai, es meg egy masik videki iskola honlapjat. Az Anyukam volt a nyiltnapon Godollon, elotte fel is hivta oket, Egy ismerosom pedig meghallgatott egy konferenciat az alosok oktatasrol naluk, a baratnom pedig a felsosok nyiltnapjan volt ott. Eddig meg rosszat nem halottam roluk. Vasarnap erkezem haza a jovoheten, megprobalok idopontot egyeztetni veluk, hogy a lanyaim is megnezhessek meg ok is a lanyokat. Beiratkozasra egyetlen napunk van a 26-a, mert a ferjem csak akkor lesz Mo-n. A francia torvenyek szerint ugyanis a gyerekeket erinto osszes kerdesben egyutt kell donteni a szuloknek. Nem letezik olyan, hogy egyiknek vagy masiknak itelik a gyereket csak az, hogy meghatarozzak a gyerek allando lakhelyet de az osszes szuloi jog megmarad mind a kettonek, a dontesekkor meg kell egyezni. Elvben en azt csinalok, amit akarok de ha nyugiban akarok elvalni es nam akarom, hogy az apukajukkal folyton veszekedni kelljen, akkor nem nyirbalom a jogait. En ugy gondolom, a torvenyektol fuggetlenul is, hogy joga van hozza neki is, hogy a gyerekirol dontson, megnezze milyen iskolaba fognak menni. Szoval ha nem veszik fel oket eleg nagy bajban leszunk.
moineau
Előzmény: Faxni (280)
Faxni Creative Commons License 2001.04.13 0 0 280
Off:
Vajk, ejnye-bejnye, hát a kapcsolatokat ápolni kell, így nem viszed semmire gyermekem, haj-haj:))))

Moineau, megtaláltad a gödöllői W. honlapját? Én a múltkor találtam róluk mindenfélét a neten, lehet, hogy nem saját oldalt, de több oldalt is lenyomtattam róluk valakinek. Kapcsolatba léptél már velük?

Faxni

Előzmény: Vajk (278)
moineau Creative Commons License 2001.04.12 0 0 279
Az Apukajuk ,aki Francia azt szereten ha mar Magyarorszagon fognak lakni, akkor illeszkedjenek be, ahogy kell es igen is jarjanak Magyar iskolaba, mint minden magyar gyerek. Szerintem igaza van. Franciaul mar tudak, tanuljanak meg magyaru is rendesen + 2 idegen nyelvet. Nekik a Francia nem tanulando nyelv. Es nem is szeretnem ha rengeteg ido telne el utazassal es ezert kene reggel hatkor kelteni oket. A pici meg csak 6 eves es napi majdnem 12 orat alszik. Teljesen kinyuvadna ha hatkor kene kelnie vagy este hatkor kene lefekudnie, ahhoz, hogy ne legyen faradt, az meg kicsit koran van.
moineau
Előzmény: Gabeszka (277)
Vajk Creative Commons License 2001.04.12 0 0 278
OFF
a Bixadi mar az en koromban is testneveles tagozatos volt(en is oda jartam)
A XI. kerulet pedig a legnagyobb nepsuruseggel(vagy lelekszammal?) biro kerulet.

Szerencse, hogy mar nem ott lakom... Bar a regi osztalytarsaimmal azota nem is talalkoztam, pedig most talan hasznos lenne( Deutsch csalad) az ismeretseg:))

Előzmény: Faxni (276)
Gabeszka Creative Commons License 2001.04.12 0 0 277
Faxni!
Éljen! Bp-n bizti a legnagyobb ker.(Én ide is születtem, és most 30 év után el északra...)

moineau!
Bár Gödöllőn talán nem , de BP-n biztos van nem egy franica iskola, mármint két tannyelvű, azoknak nem érdeklődtél utána?

G.

Faxni Creative Commons License 2001.04.12 0 0 276
Vajk, amúgy az igaz, hogy nem kell totál készpénznek venni, gondolom ezért is mennek nevelési tanácsadóba is. Viszont ott sem töltenek több időt a pockokkal. Viszont több szem többet lát.
Az én-kép 6 évesen szvsz sem ugyanolyan, mint felnőtten (amikor esetleg nincs is, lásd haliho, de akkor már nem is kell pl. egy képviselőséghez:)). Gondolom, van pszichológusi módszer arra, hogy a 6évesről megpróbálják megtudni, van-e neki korához illő én-képe és milyen. Gondolom, van erre elmélet is, hogy annak milyennek kéne lennie cirka. No és az egyik ilyen megismerő módszer gondolom a rajzoltatás. Lehet aztán még a játék, beszélgetés, x. Nem valék szakember. Nem fogsz emlékezni rá, neked milyen volt 6évesen, mert szerintem ezt nem úgy kell venni, mint egy tudatos dolgot.

A mondatom helyesen:
haliho, az énkép, az nem az, hogy pl. hogyan, hová rajzolja le magát, ha teszem azt az a feladat, hogy rajzold le a családodat?
Na, így már más.

Off: A Bikszádi, az most átment sportiskolába, Misibácsi vezetésével. Éljen a XI., asszem az ország 3. vagy 4. vagy ilyesmi előkelő helyezett legnagyobb városa amúgy per lélexám:))))

Faxni

Faxni Creative Commons License 2001.04.12 0 0 275
Jajjj, Vajk, hát elfeledtem a kérdezőjelet a mondat végéről. Bocs.
F.
Előzmény: Vajk (263)
moineau Creative Commons License 2001.04.12 0 0 274
Mellesleg, nekem minden ordongosseg. Betegesen felek az iskolaktol es mindentol ami szamonkeres. Sajat kudarcaimat nem szeretnem viszontlatni a gyerekim eleteben. Meg tudok segiteni nekik de mar nem sokaig. Belolem hianyzik a kreativitas, az onbizalom ami bennuk meg meg van. Szerencsere van olyan a csaladban aki nalam jobban tanit.
moineau
moineau Creative Commons License 2001.04.12 0 0 273
Meg fogjuk probalni. Ehhez elobb tudni kell melyik iskolaba fognak menni a gyerekek es ott korosztalyonkent mi az elerendo szint.
Kosz a jo tanacsot. Ha van otleted konyvre vagy feladatlapra akkor mond, minden jo tanacsra szuksegem van.
moineau
Előzmény: haliho (272)
haliho Creative Commons License 2001.04.12 0 0 272
Még egy apróság! Gondolom, hogy minden bajod van most, de nem tudsz esetleg Te, vagy valaki a családból, ismeretségi körből, vagy akár megfizetve, egy kicsit matekozni a srácokkal addig? Nem arra gondoltam, hogy erről szóljon az életük, a nyaruk, stb, de szvsz vannak olyan játékos matek jellegű könyvek, amiket az én kölykeim egyszerűen élvezettel csinálnak. Ezek persze elsősorban kisebbeknek szólnak, óvoda végén, iskolaelŐkészítő kor, stb, de a nagyobbaknál is a gondolkodtató-fejtörő könyvek nálunk be szoktak jönni. Ha valaki - aki ismeri az elérendő szintet - ezt egy kicsit irányítja, akkor sokat be lehet hozni. Azért az alsó tagozatos matek anyag (sem) ördöngösség.

haliho

moineau Creative Commons License 2001.04.12 0 0 271
Te jo eg mennyi hiba van a hozzaszolasaimban! Megigerem legkozelebb atolvasom oket mielott elkuldenem. Mindig ez van ha gyorsan akarok valaszolni valamire.
moineau
haliho Creative Commons License 2001.04.12 0 0 270
Szia Moineau!

Gondolom hogyan folytatódott volna... Szerintem próbáld meg valami ügyes dumával rávenni a Középsőt a visszalépésre, mert az se lesz kisebb trauma, ha ő tudja a legkevesebbet az osztályból. Nekem van olyan ismerősöm, akinek a lánya kétszer visszalépett, és nem lett semmi baja a dologból, pedig 20 éves lett, mire érettségizett. (Persze ő amolyan "jókislány" típusú gyerek volt, ma már felnőtt.)
Azért vágtam közbe, mert megyek haza... Azt hiszem amúgy is túltárgyaltuk ezt az ötletet, én felvetettem, Te majd megfontolod, hogy mit csinálsz...

Szia:

haliho

moineau Creative Commons License 2001.04.12 0 0 269
veletlenul element...

harmadikba kene menjen. O a legerzekenyebb es O viseli legrosszabbul a kudarcot (pont ezert lenne jobb ha osztalyt ismetelene)Szerintem neki sokkal tobb behozni valoja is lenne magyarbol, ugyan olvasni O is tud de irni egyaltalan nem es a szokincse is sokkal szegenyebb mint a nagynak, gatlasosabb is.
Engem az itteni matemetika oktatas elkepesztoen alacsony szinvonala aggaszt a legjobban. Utana pedig a magyar nyelvtan es az iras. A tobiibe be lehet kapcsolodni akkor is ha addig nem ugyanazt tanultak.
moineau

Előzmény: moineau (268)
moineau Creative Commons License 2001.04.12 0 0 268
A nagyot meg a kicsit mindenkeppen egy oszatallyal lejjebb iratnanak be, mert itt minden gyerek abban az evben megy iskolaba, amelyikben betolti a hatodik eletevet. Tehat a otthon ott folytatnak, ahol itt abbahagyjak, akkor a veluk egyidos gyerekeknel egy evvel feljebb talanak magukat. Mivel kisnovesuek es amugy is le vannak maradva termeszetes, hogy egyel lejjebb kene legyenek. A kicsi most elsos, semmi gondja nem lesz vel ha megint elsos lesz ugyis lesz mit megtanulnia. A nagy pedig nagyon szorgalmas es O beszel a legjobban magyarul. Olvasni is tud csak irni nem. Tortenelembol is jo, itt tartott magyarorszagrol eloadast szoval neki a matematika a fo problema a tobbivel nem lesz baja. A Kozepso miatt aggodom a legjobban, mert O az irtteni osztalyban a legidosebb (leven januar 4-en szuletett) Neki nem tetszene nagyon ha megint h
Előzmény: haliho (267)
haliho Creative Commons License 2001.04.12 0 0 267
Moineau!

Nem hiszem, hogy feltalálom neked a spanyolviaszt, de mindegyik ismerősöm, aki ilyen hazaköltözünk helyzetben volt, eggyel alacsonyabb osztályba íratta a gyerekét,mint ahova lehetett volna. Ugyanis valóban elég nehéz mindent egyszerre pótolni (nem tudom a Te gyerekeid pl. tudnak-e magyarul írni...). Amúgy a helyzet nem reménytelen, de tapasztalataim szerint kell 2-3 év, mire utolérik magukat.

haliho

moineau Creative Commons License 2001.04.12 0 0 266
Godollon kb. hat allami altalanos, egy Katolikus, egy Reformatus egy zenei es egy Waldorf iskola van. A reformatus kizarva, mert katolikusok vagyunk. A Katolikusnak utana kerdeztunk a nagybatyamnal aki tanit ott de hiaba kedvesek az emberek, nagyon kemeny es nagyon real. Az en gyerekim most 10, 9, es 6 evesek a kicsi elsos most itt, a kozepso, harmadikos, a nagy negyedikes. Az itteni matek tanitas siralmas. Egy reala iskolaba bediliznenek, mert radasul az otthoni normalis mennyiseg, amit a korosztalyukba tanitanak otszor annyi mint itt. Itt delutan is van iskola de csak keves nagyon a lecke.A tanulas ritmusa egyaltalan nem megerolteto. A gyerekeknek van ideje jatszani es elni. Egy otthoni allami iskolaba az en gyerekeimnek, be kene potolnia a magyart, a tortenelmet a kornyezetet, es a matekot. (Baratnoimtol hallom, hogy az elsos gyerekuk negy oladalnyi irni valo leckevel jon haza naponta a harmadikos novere pedig egyenletet rendez. Ettol az en gyerekeim olyan messze vannak, mint Mako Jeruzsalemtol.) Ezzel az egesszel meg mindig semmi baj nem lenne akkor ha lenne ra barmi biztositek, hogy ezt kedvesen, embersegesen, megertoen, turelmesen csinaljak, ugy, hogy legalabb minimalisan figyelembe veszik egy ennyi idos gyerek biologiai szuksegleteit, mint: mozgas, jatszas, kreativ alkotas. Szerintem egy alami iskolaban, ahol nem en valasztom ki, melyik tanarhoz kerul a gyerekem, szinte nulla eselyem van arra, hogy a harom gyerekbol, mind a harom ilyen tanitonenihez keruljon. Nem tudok egyedul harom gyerekert, harom kulonbozo helyre, egy idoben erte menni. Tehat kulonbozo sulikba sem irathatom oket. Mellesleg az otthoni altalono szemlelet, mindenki hulye, buta, alkalmatlan, a tarsadalom hatan nyug, akinek nincs legalabb egy diplomaja es akinek az altalnos iskolaban harmasnal rosszabb jegyei vannak. Ha nem kituno tanulo vagy, vagy ehhez kozeli, az osszes eselyet elveszited, hogy felvegyek egy gimnaziumba. En nem akarom ennek kitenni a gyerekimet. En mar kitapostam ezt az utat es nem szeretnem ha nekik is ezt kene vegig jarni.
Az esetunk nem megoldhatatlan de messze van attol, hogy egyszeru legyen. En ugy latom, hogy egy Waldorf iskolaban vannak a gyerekimnek a legjobb eselyuk arra, hogy minimalis zokkenokkel tudjanak beilleszkedni es ebben megfeleloen segitsek oket. Mind a harmat.
moineau
Előzmény: Vajk (265)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!