Kedvenc katonai járműveim a féllánctalpasok. Én azt hittem, a lengyeleh a háború óta ilyet nem készítettek. És akkor itt van ez a féllánctalpasnak nevezhető Tarpan! Rögtön megeszem a kalapom!!! De inkább megyek aludni. Eleget készült ma a R.I.L.A.K. honlap.
OFF egyik kedvencem, a Flakvierling (Sd.Kfz.7 alvázon):
Egy: kösz, akkor bátran írok olyan témákról, amik nem férnek be pontosan a topik címe által behatárolt keretekbe. Kettő: én is ültem Tarpanban, de én idehaza. Egyik ismerős gazdálkodó vett valamikor a kilencvenes évek elején egy valahogyan idetévedt példányt. De aztán elköltözött a környékről és nem tudom mi lett a kocsi sorsa. Három: igen láttam a Honkereket és én is rakok be róluk majd pár képet. Négy: oké, írok majd róla, de most még maradok inkább a lengyel gépeknél egy ideig. Egy kicsit végigleltároztam a vincseszteremet, elég sok lengyel gép várja, hogy egy kicsit ráirányuljon a figyelem :-)
Inkább gyorsan vedd meg a Nysát, amíg még megvan. Nem hiszem, hogy a megyében találsz Tarpant, de szerintem az országban sem sokat. Soha nem importáltuk, csak néhány darab kerülhetett be esetleg magánúton. Amikor lehetőség lett a használt kocsik behozatalára általában nem a Tarpan volt az álomautó. Egyébként szerintem is szép kocsi és egy kicsit becsapós, a képek alapján nem tűnik olyan nagynak, mint amekkora a valóságban. Mivel Nysa-Zuk fődarabokra épül, ezért hatalmas, tágas gép. 6-7 ember elfér benne és a raktere is elég nagy.
Inkább az szokott előfordulni a régebbi konstukciójú váltóknál, hogy az első, esetleg az első két fokozat nem volt szinkronizálva, de a harmadik és negyedik igen.
Amúgy érdekes, hogy az egyik Nysa prospektus azt írja, hogy csak az első 3 fokozat szinkron, a negyedik nem. Vagy csak túl sok lengyel vodkát ittak? :)
Ó, ha volna egy ilyen eladó a megyében valamerre, lehet hogy nem is a Nysát venném meg. Bár most azonnal vissza is vonom. De akkor is, ez a Tarpan GYÖNYÖRŰSZÉP!
Egy . Ebben a Flakvierling által létrehozott topikban effektíve nincs "off" , mivel ez a megtanulásról is szól . Kettő . ÜlTEm Tarpanban még a 4150 km--es első lengyel autostopptúrám során , képzeld , még az ülésen rajta volt a nylon . . .Három . Láttad az itt pár hete megjelent Tarpan Honker fotókat ? Négy .Nem írnál a Steyr Haflingerről ? . . .
És még mielőtt kiátkoznátok a sok OFF kép miatt, gyorsan rakok fel pár ideillőbbet. Én tulajdonképpen nagyon elégedett voltam a ZUK-kal, de amikor először láttam a Tarpanról képet, azt szerettem volna igazán. Kár, hogy nem importáltuk őket, nagyon jól megfeleltek volna a mezőgazdaságban. Főleg az összkerékhajtásúak. Nem nagyon lett volna versenytársuk abban az időben.
Valóban jó lenne találkozni, ha aktuális lesz írj és megdumáljuk. Kérdezted milyen kocsim van? Hát nem ritka lengyel, hanem gyakori német :-) Korábban egy szépséges, 20 éves Sierrám volt, de mint a képek is mutatják rendesen elintézte egy lengyel :-)
Azóta is maradtam a Ford mellett, most egy öreg dízel Orionom van, ami kb. félmillió kilométernél tart. Nem egy gyorsulási bajnok a maga 60 lóerejével, kb. olyan vele autózni, mint régen a ZUK-kal :-)))
Te , ez halálosan fontos , amit írtál . . .Írtam oda bele ,aki akarja , olvassa el .Azt persze írta a Flakvierling , hogy nem 2-fajta , hanem 3-fajta ZUK tűzoltóautó volt , de ez az ipse megcsinálta a Ritka Lengyelmagyar ZUK Tűzoltóautót , és arra kérnélek meg , légy az ügyön , hogy találkozz minimum Te ennek a csodajárgánynak a tulajdonosával .Végülis ez az emberi létezés célja . Még valami , Doma . Van a Barkas vs. ZUK nevű Öngyölöm-Böngyölöm által alapított rovat .Jó lenne , ha a cikket átküldenéd nekik is . Nehogy má1 a barkácsok úgy elbízzák magukat . ők , ha jól olvasom őket , még nem csináltak egyedi arcú Barkast .
Egy lengyelszármazású bakonybeli embertől tudom , van Porva nevű településen egy döbbenetes ZUK eladó . Ha valakit érdekel , írjon nekem egy ímélt , megírom a koordinátákat . Most hol van Piros ? Ha megyek Zalába a telekre , megnézhetném ? Tudod , hogy a Dr. Borisz piros ZUKja kint lesz a múzeum előtt ?
Látod , ez a jó a Flakvierling rovatában : megfiatalítja az embert . Most például azt hozta föl nékem a beírásod , hogy milyen jó lesz testületileg valamelyik nyáron fölmenni Zakooouuba : elől menne az egyik Piros , utána a Nysa--k ( Duduka meg Nusi ), jönne a visszapontiacosított Csodawarshow ( kint lesz a múzeum előtt május elsején !! ), legvégén az itteni Nagypolszki rulezban a JumboJet által idefényképezett emelt Kombipolka ( abba fektetné az ideggyógyász úr a látványtól félholttá váltakat ) , aztán iránysurányZakopane ! Gondolom , tudod , a Legtátrásabb közülünk lesz 2 év múlva elmegyógyász . Jó lesz jó kapcsolatban maradjunk vele , nehogy 20--30 múlva különböző oszályra utaljon bennünket . . .
Ez attól függ , meghív--e engem s a családomat ( képzeld , mai hír . fölvették a kisebbik fiamat az egyik gimi drámatagozatára !! . . .) a Haflinger avagy sem egy jó hátbavágásra Keszthelyre . Veszek ott egy tök csocsi kis aggregátort ( maga a cég vezetője okított ki , miért ne dieselt vegyek kis vikkendházba , bár neki mindegy ).Vagy ír ő nekem egy ímélt , vagy nem . Az ő @mailelérhetősége nem nyilvános .