Keresés

Részletes keresés

NAR Creative Commons License 2024.05.13 0 0 348307

"simán egy plusz megálláshoz nem elég a rendelkezésre álló kapacitás"

 

Ez azt jelenti konyhanyelvre lefordítva, hogy a zónázó utolérné a személyt? Vagy az Esztergom (vagy Veresegyház) felől jövő vonatot?

Előzmény: toto92 (348304)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.05.13 0 0 348306

Nincs fapados és költséghatékony megoldás. Vagyis van, csak akkor másnaptól nem jár arra a vonat.

Előzmény: altenberger (348305)
altenberger Creative Commons License 2024.05.13 0 0 348305

"elég messze"

 

Pár busz megálló.

 

Amúgy értem, hogy vannak tervek, hogy a távoli jövőben, minden milyen klassz lesz, de addig? Nem lehetne egy fapados/költséghatékony átmeneti megoldást?

Előzmény: Il Leone (348303)
toto92 Creative Commons License 2024.05.13 0 7 348304

Miután Újpalotán egy sokkal szűkebb (kb 30 méteres sáv a két körvasút sor között) rendelkezésre álló területen sikerült új megállót építeni, nehezen hihető hogy Káposztásmegyeren ahol a Rákospalota felőli oldalon 20-30-50, a másikon pedig 60-100-170 méter áll rendelkezésre, ne férne el sehol egy megállóhely, pláne hogy bőséggel akad nyílegyenes rész ahol a nem létező ívek nemigen okozhatnak problémát.

 

Tudtommal amúgy azért nincs megálló, mert nem lenne elég két peront ledobni, simán egy plusz megálláshoz nem elég a rendelkezésre álló kapacitás, innentől meg a hazai viszonyokat ismerve csak valami faltól falig nagyprojekt keretébe férhetnek bele a szükséges átépítések.

Előzmény: altenberger (348302)
Il Leone Creative Commons License 2024.05.13 0 0 348303

Káposztásmegyeren a vasút elég messze van a sűrű beépítésű lakóterületektől.

 

Nem a szabványokkal van a baj, hanem azzal, hogy van terv arra, hogy a 70-es vonal Dunakesziig négy vágányossá lenne bővítve, és a két belső vágányon mennének a nemzetközi és a gyorsított valamint a zónázó vonatok, amik ott nem állnának meg, és a két szélső vágányon közlekednének a személyvonatok, plusz figyelembe kellett venni a 3-as metró hosszabbítását, és a tervezett Megyeri úti áttörést a közútnak, amivel ki lenne váltva a Mogyoródi-pataknál lévő közúti átkötés.

Előzmény: altenberger (348300)
altenberger Creative Commons License 2024.05.13 0 1 348302

Peronszélesség, akadálymentesség, ívek, ilyesmik miatt van így. Lehet, hogy csak pár méteren múlik! :-(

Legalább is így magyarázta nekem egy (nálam jobban) szakértő :-)

(nem néztem utána, mert hihetőnek tűnt).

Előzmény: Grgabácsi (348301)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.05.13 0 2 348301

Milyen szabványok a hivatkozás alapjai?

Kötve hiszem ui. a valóságtartalmát.

Előzmény: altenberger (348300)
altenberger Creative Commons License 2024.05.13 -2 0 348300

Az megvan, hogy miért nincs állomás Káposztásmegyeren?

 

A szabványok miatt csak úgy férne el az új állomás, hogy gyakorlatilag új nyomvonalat kellene kiépíteni! Tehát tök mindegy, hogy van a település közélében már vasútvonal, vagy nincs. :-(

altenberger Creative Commons License 2024.05.13 0 1 348299

"a vasúttársaság (állam6város) felvásárolja a megálló körüli földeket, majd amikor kiépül az állomás, akkor kiparcellázza és eladja az állomás közelsége miatti jó fekvésű telkeket"

 

Régen (egészen régen pl. a dualizmus alatt) ez bevett gyakorlat volt, pl. a nagykörút és a sugár út építésénél is alkalmazták. Az államszocialista időszakra nem volt jellemző ez a szemlélet.

Előzmény: NAR (348291)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.12 0 0 348298

Pláne ha elkerüli a városokat.

Előzmény: ÁsítóSárkány (348297)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.12 0 0 348297

Azért önmagában attól, hogy jóval gyengébb teherforgalomra kell tervezni, több elővárosi szakaszon jelentős hatást lehet remélni.

Előzmény: trizs77 (348289)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.12 0 2 348296

Az RER A 1,4 milló utast szállít naponta, ami egy irgalmatlanul magas szám. Az RER E csak 400 ezret, abban még lesz tartalék. 

Egyébként mindkét vonalon 225 méteres peronok vannak, mindegyik itt járó motorvonat-típusból a kisegység 112 méteres. 

Előzmény: 18-09 (348295)
18-09 Creative Commons License 2024.05.12 0 1 348295

Ha teljesértékű lesz ez a szakasz, akkor az 1-es, 2-es metróról és a RER A-ról is tud átvenni utasokat, ami nem hátrány...

 

Nemrég jártam kint, egész egyszerűen döbbenet volt a RER A és a B is, hogy hiába jött csúcsban utóbbi 3 percenként (a B-n, mert az A-n 2 percezés van...) a közös szakaszon (csatolt szerelvények 1700 férőhellyel) egész egyszerűen kvázi ütközőtől ütközőig egymás hegyén-hátán, ölében is feküdtek az utasok. Londonban sem tapasztaltam ilyet, soha. Hétvégén is a D-n tömegjelenetek voltak.

Előzmény: attus germanicus (348294)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.12 0 6 348294

Párizsban és néhány környékbeli városban megnyílt az RER E vonalának nyugati hosszabbítása Hausmann-St. Lazare - Nanterre-La Folie közt. 

Az új állomások látványosan kapacitásra lettek méretezve, La Défense mint egy föld alatti katedrális, de Neully Porte Maillot is durva kapacitást kínál. 

 

A dolog szépséghibája, hogy az Alstom csúszásban van az új RER-motorvonatok szállításával. Pár hónapja ide is betettem, amikor forgalomba állt az első 58000 sorozatú szerelvény. 2015-ben írták ki a közbeszerzést, 2017-ben kötöttek szerződést az Alstommal, egyelőre 12 ilyen szerelvényt szállítottak le. Ez azt jelenti, hogy az SNCF-nek most nincs elég vonata a megnyitott szakasz kiszolgálására. 

Ezért a frissen megnyitott szakaszon csak Nanterre-La Folie - Magenta közt közlekednek vonatok, csak csúcsidőn kívül, 15 percenként. 

Ha lesz elég vonat (várhatóan ez év végén), akkor az új szakaszt is beillesztik az RER E menetrendi kínálatába. 

 

Én nem jártam Párizsban évek óta, pár kép nem tőlem:

La Défense:

Neuilly - Porte Maillot:

 

Itt pedig egy videó: 

https://youtu.be/RC1Sx0-UzNo?si=bsYXqIEqrRJjMUQl

f_k Creative Commons License 2024.05.12 0 1 348293


V0

 

Részben elővárosi forgalomra is alkalmas lehet.

 

Nem Győr és Bőny között, de több szakaszon igen.

pl.:

Győr-Kisbér idáig jár az elővárosi győri vonal....

 

Bakonysárkány-Mór-Bodajk-Székesfehérvár

Székesfehérvár_Sárbogárd/Pusztaszabolcs

Fülöpszállás-Izsák-Ágasegyháza-Kecskemét

Kecskemét-Nyárlőrinc-Lakitelek

 

stb.

 

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9005494

 

"Ezt régen* V0 névvel említettük. Ennek a Budapestet elkerülő vasúti gyűrű megépítésének előkészítése most megindul, egy közös kínai-magyar fejlesztés keretében." Szavai szerint erre azért van óriási szükség, mert Magyarországon jelentős kínai beruházások zajlanak, alapvetően az ország keleti felében, de az itt előállítandó termékeket döntő részben Európa nyugati felében fogják piacra bocsátani, ezért hatékonyabbá és fenntarthatóbbá kell tenni a szállítást." 

*Régen = még idén februárban is. 

Tehát, ha jól értem, 100 km/h-ig el lehet vinni hazai engedélyezéssel, afölött ERA, ti. kell a vonatbefolyásoló, az EVM-et pedig új pályára már nem lehet (egyedüli megoldásként) engedélyeztetni. 

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (485692)
Képzetes Kezdőtérközjelző  4 órája    -1 1 485692

A pályamenti cuccokat továbbra is a nemzeti hatóság engedélyezi, viszont az ETCS-hez az ERA jóváhagyása is szükséges.

 

Vonatokat lehet már tisztán csak az ERA-nál csinálni.

"

Magyarán az MLSZKSZ által 10 éve kitalált változat és az OTRT-ben rögzített, majd az országos teherforgalmi koncepcióban is ajánlott változat (Szolnok - 145 - Lakitelek - 146 - Kecskemét elkerülő - 152 - 150 - Dunaújváros - 42 - 44 - Börgönd rendező - Székesfehérvár elkerülő - 5), amelyeket V0 néven emlegettek, az már a múlt. Nyilván volt velük baj, de már nem fogjuk megtudni, hogy a kínaiaknak miért nem felelt meg a magyarok által kitalált két V0. (Talán túl közel ment a Daimler kecskeméti létesítményéhez.) Lehet, hogy a kínaiak egy nem egy Kelebia/Lőkösháza/Záhony <-->Hegyeshalom/Rajka forgalomra kitalált V0-t szeretnének, hanem egy olyan vasútvonalat amely elsősorban az ő telephelyeik kiszolgálására alkalmas. Vagy egy olyan V0-t, ami a 150-esről egyből Bécs térségébe viszi a kínai konténereket.

A 150-es költségeinek és a földrajzi környezetnek az ismeretében... (itt kérem Duna-hidat kell építeni, meglévő vasútvonalakat keresztezni, az meg tényleg sokba van)... szóval készülhetünk egy 1000 mrd forintot meghaladó csekkecskére, amit majd ráhagyunk a következő nemzedékekre. "

 

Több nyitott kérdés van még a V0 körül.....

Előzmény: trizs77 (348287)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.11 0 0 348292

Hogy szokás volt e azt nem tudom.

Inkább nem.

 

De, hogy előfordult ilyen is az biztosan megtörtént.

 

Előzmény: NAR (348291)
NAR Creative Commons License 2024.05.11 0 0 348291

Régen nem volt szokás, hogy a vasúttársaság felvásárolja a megálló körüli földeket, majd amikor kiépül az állomás, akkor kiparcellázza és eladja az állomás közelsége miatti jó fekvésű telkeket?

Előzmény: trizs77 (348287)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.11 -1 1 348290

Székesfehérvár, Kecskemét esetében részben ma is működő, elővárosi szerepet ellátó vonalak lennének felhasználva. 

Előzmény: trizs77 (348289)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.11 -2 0 348289

az új V0 vállaltan teher vasútnak épül.

 

Itt ezen a topoicon ha nem is lesz OFF téma,  azért alig lesz ON része, ami városon belüli vagy elővárosi forgalmat fogja érinteni.

 

Fizolti Creative Commons License 2024.05.11 0 3 348288

A tehervasutakat a XXI.században már nem úgy építik meg, hogy akkor kanyarodjon csak el mérnök úr Pér felé is meg Bőny felé is, és utána érintse csak Mezőörsöt is.

 

Alapvetően régen sem: 5, 17, 20, 80 stb.. Ezért van az, hogy egyes 60-80-nal járható mellékvonalakon esetenként jobb lehetőségek vannak értelmezhető regionális személyforgalomra, mint magasabb sebességű, akár kétvágányos, de településeket elkerülő fővonalakon. 

Előzmény: trizs77 (348287)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.11 0 2 348287

Ha nem építik ki a személyforgalmi létesítményeket, akkor csak hellyel-közzel..

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kiépítik.

De .

 

Tizen évvel ezelőtt amikor a V0 nyomvonal tervek készültek az 5 vagy 6 nyomvonal terv között az egyik volt a Győr - Kisbér - Szkfvár - satöbbi vonal is.

 

Családi kíváncsiság miatt kikértem (feketén) a nyomvonal Győr utáni rajzolt elképzeléseit.

Tetszett.

Jól csinálták meg.

Egy kimondottan tehervonati elkerülő, fővonalakat mentesítő elképzelés született.

 

De terveztek azzal is, hogy a tehervonatok mellett személyszállító vonatok is fognak ott járni.

 

Innen fogva térkép kell a megértéséhez.

Nyissál meg egy térképet Pér és Bőny községek között.

 

az vasútvonal Győrből a 81-es út északi peremén hagyta volna el a várost és viszonylat nyílegyenesen haladt volna délkelet irányba.

Két vágány, villamosítva, 160 km/h.

Ok.

 

A péri nemzetközi repülőteret északról kerülte volna el, nagyjából párhuzamosan a futópálya irányával.

A repülőtéri spotter dombté északra kb. 200-300 métere épült volna meg az új, Pér-Bőny vasútállomás.

Két átmenő fővágány, 160 km/h.

Ok.

A pálya mindkét oldalán 1-1 kitérő vágány, peronnal. Személyvonatok fogadásárára és más tehervonatok előztetésére.

Ok.

 

Az állomás mellett kicsi P+r parkoló és pár tucatos P+B parkoló.

Szép mint a mesében.

 

Két olyan falu is kapott volna saját vasútállomást melynek sohasem volt.

 

De.

Hová is épült volna ez a vasútállomás ?

 

1./ Pér központjától észak-keletre kb. 4,45 km-re a semmi közepére.

Amiből az utolsó 2 km ma még földút amit vélhetően addigra leaszfaltoznak.

 

2./ Bőny középpontjától dél-nyugatra 5,2 km-re lenne az új vasútállomás, amiből kb. 3,5 km ma még földút, ezért valószínüleg majd ki kell építeni.

Amúgy a terv (ami még nem is volt terv) szép elképzelés.

Egy korszerű teher vasút, jól megálmodott kisfalusi állomása.

 

A tehervasutakat a XXI.században már nem úgy építik meg, hogy akkor kanyarodjon csak el mérnök úr Pér felé is meg Bőny felé is, és utána érintse csak Mezőörsöt is.

 

A települések elővárosi közlekedése Győr felé :

 

Ma Bőnyből - Győrbe napi 22 busz van, mely Bőny területén 5-6 megállóval rendelkezik ezek közül kettő megálló a falu belterületén van.

 

Ma Pérről Győrbe napi 27 autóbusz van.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Ettől függetlenül a megrajzolt új vasútállomást jónak tartom.

Arra készülhet, úgy építhetik meg ahogy kell.

amire való.

 

Függetlenül attól, hogy elkészül e valaha vagy sem?

 

Győrtől indulva kb. 15 km-re lesz egy félre állási lehetőség.

Ez jó dolog.

 

az, hogy kétóránként ott megáll majd valamilyen 70-80 ülőhelyes villamos vasúti jármű szerelvény az meg csak hab a tortán.

Ha megáll lesz utasa.

Nem minden vonatnak de a vonatok között lesz pár amelyikről/ra le vagy fel száll ár fő.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (348284)
toto92 Creative Commons License 2024.05.10 0 0 348286
Fizolti Creative Commons License 2024.05.10 0 0 348285

Az elmúlt 2 évben megjelent hírek a 152-es, esetlegesen a 145-ös, illetve egy rövidebb szakaszon a 151-es vonalak nyomvonalának felhasználását tartalmazták. 

Előzmény: r1232 (348282)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.10 0 0 348284

Ha nem építik ki a személyforgalmi létesítményeket, akkor csak hellyel-közzel...

Előzmény: trizs77 (348273)
f_k Creative Commons License 2024.05.10 0 0 348283

Eredetileg a 1930-as évektől kezdve a Győr-Kisbér-Székesfehérvár-Sárbogárd-Dunaföldvár-Solt-Fülöpszállás-Kecskemét-Lakytelek-Kunszentmárton-Szarvas-Gyoma-Kisújszállás vonal volt tervezve, több rész meg is épült 1940-1944 Sárbogárd Rétszilas 2 ik vágány, 50 es évek Rétszilas -Mezőfalva(1954) rétszilasi delta, nagykarácsonyi deltavagányok Solt-Dunaföldvár 1940 majd újjáépítve a 1944 es rombolás után 1951-ben, ebontva 2002-ben...

(Lakitelek)-Tiszaug- Kunszentmárton is 1953-1954 es.

Budapest érintése nélküli "V0" ebből a 5 ös a 44 es a 43 as vonalak fővonalnak épültek...

Előzmény: r1232 (348282)
r1232 Creative Commons License 2024.05.10 0 1 348282

A korábbi nyomvonal verziók semmilyen meglévő vasútvonal nyomvonalát nem érintették volna.

A legutóbbi változatoknál felhasználnák az 5, 42, 44-es vonalakat is részben vagy egészben, de ezek egyike sem mellékvonal.

Előzmény: Dreamy (348281)
Dreamy Creative Commons License 2024.05.10 0 0 348281

Most már nem tudom, melyek a lehetséges, hivatalos nyomvonal variációk. Az nincs közöttük, amelyik a 42-es és 452-es vonalat használja, vagy csak itt emlegettük?

Előzmény: r1232 (348280)
r1232 Creative Commons License 2024.05.10 -2 2 348280

A lehetséges nyomvonalakon nulla mellékvonal található.

Előzmény: Dreamy (348277)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.10 0 5 348279

Ha átépítik biztosan elvész a mellékvonali romantika.

 

Íveket le kell vágni, a nyomvonalt amennyire lehet kiegyenesíteni.

A mostani pályákat, alágyazattal együtt el kell bontani, mert csak úgy építhető nagy teherbírása új pálya.

 

Ami ebből ide tartozik, hogy az adott falu, kisváros központja mekkora távolságra lesz az új nyomvonalon létesített új vasútállomástól, megálló helytől.

 

Azt viszont jó örökre észbe vésni, hogy ez egy kinyilvánítottan tehervasúti pálya lesz.

Mellette elbilleghet ott a személyvonat is, szezonban egy-két átlós fürdő vonat is, de a fő feladata a tehervonatok kezelése.

 

 

Előzmény: Dreamy (348277)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.10 -2 1 348278

Hogy ki mit szeretne, azt nem tudom. 

De itt is ugyanazt a kérdést kell feltennünk, amit tegnap a másik téma kapcsán is feltettem: mi a cél, mit szeretnénk elérni? Ha azt, hogy a kínai tehervonatok Budapest helyett egy alternatív útvonalon jussanak Szerbiából Magyarországon át Ausztriába, akkor arra az általad propagált megoldás nem alkalmas. 

Előzmény: Dreamy (348277)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!