hát ez szép. Mi Merdzsókat használunk, de a lengyleknek megvan az a tudat, hogy SAJÁT járművel nyomulnak. :) Amúgy ez most OFF, de miért nem lehetett volna támogatni nálunk is a Rábát, meg az Ikarust rendelésekkel, anyagi segítséggel, hogy ne menjenek tönkre? (Oké, Rába még van, de milyen már???) A lengylek ezzel szemben odafigyelnek a saját értékeikre. Vagy én látom rosszul?
Amúgy a lengyelek ma is csodálatos dolgokat művelnek a haditechnika terén :-) Az ember irigykedve nézi (főleg a hazai helyzet ismeretében), hogy milyen komoly hadiiparuk van most is. Meg persze hadseregük is, amit ki kell szolgálni.
Akkor most következzen pár harcias Honker, a Skorpion-3 változat:
Hogy ne kelljen OFF német féllánctalpasokat nézegetnünk itt, tessék pár kép a lengyel C4P-ről:-)
Igazad lehet, háború utáni lengyel féllánctalpasról valóban nem hallottam. De minek is csináltak volna, ott volt a csehek által tovább gyártott Sd.Kfz :-) Lánctalpasokat viszont gyártottak a lengyelek is, bár ezek a szovjet tipusok alapján gyártott gépek voltak. Mint pl. a Mazur:
Nagyon szépen megkérlek , küldd át ezeket a csodákat az itTEni OFF ROAD tpoikba , s mondd meg nekik , ezt a R.I.L.A.K. küldi nekik . Még valami . Mindennemű kötelezettségek nélkül felvehetünk Téged a R.I.L.A.K. címlistájára ?Ezt most a megalapító kérdezi most Tőled , akinek persze nem Son venuto a neve .
Kedvenc katonai járműveim a féllánctalpasok. Én azt hittem, a lengyeleh a háború óta ilyet nem készítettek. És akkor itt van ez a féllánctalpasnak nevezhető Tarpan! Rögtön megeszem a kalapom!!! De inkább megyek aludni. Eleget készült ma a R.I.L.A.K. honlap.
OFF egyik kedvencem, a Flakvierling (Sd.Kfz.7 alvázon):
Egy: kösz, akkor bátran írok olyan témákról, amik nem férnek be pontosan a topik címe által behatárolt keretekbe. Kettő: én is ültem Tarpanban, de én idehaza. Egyik ismerős gazdálkodó vett valamikor a kilencvenes évek elején egy valahogyan idetévedt példányt. De aztán elköltözött a környékről és nem tudom mi lett a kocsi sorsa. Három: igen láttam a Honkereket és én is rakok be róluk majd pár képet. Négy: oké, írok majd róla, de most még maradok inkább a lengyel gépeknél egy ideig. Egy kicsit végigleltároztam a vincseszteremet, elég sok lengyel gép várja, hogy egy kicsit ráirányuljon a figyelem :-)
Inkább gyorsan vedd meg a Nysát, amíg még megvan. Nem hiszem, hogy a megyében találsz Tarpant, de szerintem az országban sem sokat. Soha nem importáltuk, csak néhány darab kerülhetett be esetleg magánúton. Amikor lehetőség lett a használt kocsik behozatalára általában nem a Tarpan volt az álomautó. Egyébként szerintem is szép kocsi és egy kicsit becsapós, a képek alapján nem tűnik olyan nagynak, mint amekkora a valóságban. Mivel Nysa-Zuk fődarabokra épül, ezért hatalmas, tágas gép. 6-7 ember elfér benne és a raktere is elég nagy.
Inkább az szokott előfordulni a régebbi konstukciójú váltóknál, hogy az első, esetleg az első két fokozat nem volt szinkronizálva, de a harmadik és negyedik igen.
Amúgy érdekes, hogy az egyik Nysa prospektus azt írja, hogy csak az első 3 fokozat szinkron, a negyedik nem. Vagy csak túl sok lengyel vodkát ittak? :)
Ó, ha volna egy ilyen eladó a megyében valamerre, lehet hogy nem is a Nysát venném meg. Bár most azonnal vissza is vonom. De akkor is, ez a Tarpan GYÖNYÖRŰSZÉP!
Egy . Ebben a Flakvierling által létrehozott topikban effektíve nincs "off" , mivel ez a megtanulásról is szól . Kettő . ÜlTEm Tarpanban még a 4150 km--es első lengyel autostopptúrám során , képzeld , még az ülésen rajta volt a nylon . . .Három . Láttad az itt pár hete megjelent Tarpan Honker fotókat ? Négy .Nem írnál a Steyr Haflingerről ? . . .
És még mielőtt kiátkoznátok a sok OFF kép miatt, gyorsan rakok fel pár ideillőbbet. Én tulajdonképpen nagyon elégedett voltam a ZUK-kal, de amikor először láttam a Tarpanról képet, azt szerettem volna igazán. Kár, hogy nem importáltuk őket, nagyon jól megfeleltek volna a mezőgazdaságban. Főleg az összkerékhajtásúak. Nem nagyon lett volna versenytársuk abban az időben.