Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Flakvierling Creative Commons License 2008.03.13 0 0 696
AZTAKUTYAMINDENIT! Ez nem semmi! Gyönyörű terepjáróink lehettek volna. Ilyenkor kicsit néha szégyellem, hogy ilen rendszerben élünk. Ahol nem érték az, ami magyar.
Előzmény: haflinger (695)
haflinger Creative Commons License 2008.03.13 0 0 695
Valóban OFF, de talán néha a ritka magyar autókról is szabad szót ejteni. Talán egyeztetni kellene a topikalapítóval :-)
Szerintem nagyon is jól látod a helyzetet:-( Nekünk is meglehetnének a saját "Honkereink". Biztos emlékeztek még a hazai fejlesztésű Szöcske terepjáróra.






















Vagy a "Merdzsók" kategóriájában is meglett volna a hazai alternatíva. 2000 körül az Ikarus megszerezte a francia Auverland terepjárók gyártási jogát. Elég komoly járművek voltak, az Idegenlégió is használta őket, biztos, hogy nekünk is megfeleltek volna. A HM addig húzta-halasztotta a tendert (és végül a Mercedest választotta), amíg az Ikarus terepjárógyártó üzeme bele nem rokkant a totolyázásba.
Nézzétek meg a képeket és döntsétek el, nem mehettünk volna ugyanolyan büszkén Afganisztánba hazai gyártású autókon, mint a lengyel tesók?


Előzmény: Flakvierling (691)
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.13 0 0 694
Ja. megnézném Tarpan Honkerral is.. :)
Előzmény: haflinger (693)
haflinger Creative Commons License 2008.03.13 0 0 693
Ez a sinautó megoldás úgy látszik nagyon tetszik a lengyeleknek, később megismételték a ZUK-ból kialakított Mitor szerelvénnyel.
Előzmény: Flakvierling (690)
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.13 0 0 692

Ezek is világháborúsak. Az első az egyik kedvencem. :) Bár ezután inkább kezd OFF lenni a harckocsik miatt. Bocs.

 

Flakvierling Creative Commons License 2008.03.13 0 0 691
hát ez szép. Mi Merdzsókat használunk, de a lengyleknek megvan az a tudat, hogy SAJÁT járművel nyomulnak. :) Amúgy ez most OFF, de miért nem lehetett volna támogatni nálunk is a Rábát, meg az Ikarust rendelésekkel, anyagi segítséggel, hogy ne menjenek tönkre? (Oké, Rába még van, de milyen már???) A lengylek ezzel szemben odafigyelnek a saját értékeikre. Vagy én látom rosszul?
Előzmény: haflinger (689)
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.13 0 0 690

Pár lengyel haditermék a II. világháború előttről:

Ursus A mentő

Ursus AW busz

Ursus A teherató (késői modell)

WZ34

WZ34 sínautók

 

 

Előzmény: Flakvierling (688)
haflinger Creative Commons License 2008.03.13 0 0 689
Amúgy a lengyelek ma is csodálatos dolgokat művelnek a haditechnika terén :-)
Az ember irigykedve nézi (főleg a hazai helyzet ismeretében), hogy milyen komoly hadiiparuk van most is. Meg persze hadseregük is, amit ki kell szolgálni.

Akkor most következzen pár harcias Honker, a Skorpion-3 változat:

Előzmény: Flakvierling (688)
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.13 0 0 688

Amúgy a lengylek csodás dolgokat műveltek haditechnika terén (talán a TKS harckocsi-család kivételével), meg a csehek is.

A képen egy Polski Fiat szállít egy TKS "harckocsit":

 

Előzmény: haflinger (686)
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.13 0 0 687
GYÖNYÖRŰEK! (A Mazur-ig bezárólag..) Persze azért össze sem lehet hasonlítani őket a németekével, de azért szép próbálkozás volt. :)
Előzmény: haflinger (686)
haflinger Creative Commons License 2008.03.13 0 0 686
Hogy ne kelljen OFF német féllánctalpasokat nézegetnünk itt, tessék pár kép a lengyel C4P-ről:-)





























Igazad lehet, háború utáni lengyel féllánctalpasról valóban nem hallottam. De minek is csináltak volna, ott volt a csehek által tovább gyártott Sd.Kfz :-)
Lánctalpasokat viszont gyártottak a lengyelek is, bár ezek a szovjet tipusok alapján gyártott gépek voltak.
Mint pl. a Mazur:

Előzmény: Flakvierling (680)
Son Venuto Creative Commons License 2008.03.13 0 0 685
Eszméletlen Rovatot csináltál !!! ( 675 )
Előzmény: Flakvierling (677)
Son Venuto Creative Commons License 2008.03.13 0 0 684
Nagyon szépen megkérlek , küldd át ezeket a csodákat az itTEni OFF ROAD tpoikba , s mondd meg nekik , ezt a R.I.L.A.K. küldi nekik . Még valami . Mindennemű kötelezettségek nélkül felvehetünk Téged a R.I.L.A.K. címlistájára ?Ezt most a megalapító kérdezi most Tőled , akinek persze nem Son venuto a neve .
Előzmény: haflinger (675)
Son Venuto Creative Commons License 2008.03.13 0 0 683
A pasi okosabb , mint Te vagy .Vigyázni köll ezekkel a dunántúliakkal . . .
Előzmény: haflinger (672)
Son Venuto Creative Commons License 2008.03.13 0 0 682
Azt a videofilmet TEdd ide , ahol az a metéllila 2-kilincses , de 4--ajtós állólámpás Nagypolka legyorsulja a bömcsit . . .
Előzmény: JumboJet (668)
Son Venuto Creative Commons License 2008.03.13 0 0 681
Az első és a 2. ua , de én ezt a 2. és 4. videót elme ntettem . . .Döbbenetesek . . .Szegény PAS 001 , kár hogy nem látJA .
Előzmény: Flakvierling (667)
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.13 0 0 680

Kedvenc katonai járműveim a féllánctalpasok. Én azt hittem, a lengyeleh a háború óta ilyet nem készítettek. És akkor itt van ez a féllánctalpasnak nevezhető Tarpan! Rögtön megeszem a kalapom!!! De inkább megyek aludni. Eleget készült ma a R.I.L.A.K. honlap.

OFF egyik kedvencem, a Flakvierling (Sd.Kfz.7 alvázon):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ON

Előzmény: haflinger (679)
haflinger Creative Commons License 2008.03.13 0 0 679
Pár kép a Tarpan Honker elődjének tekinthető PW-1 és PW-2 prototipusokról:
haflinger Creative Commons License 2008.03.12 0 0 678
Pedig ha szeretnél egyet, akkor most van is eladó :-))

http://moto.allegro.pl/item305945006_polonez_analog_4x4_unikat_1_z_6_prototypow_.html

Lehet róla találni infót, Polonez Analog, majd később FSO Analog néven is készítettek néhány darabot.

Pár link:
http://www.bucynek.yoyo.pl/polonez.html
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/polonez-z-napedem-na-4-kola,908644
http://auto.gazeta.pl/auto/1,48316,4529768.html
http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=243640
http://members.lycos.co.uk/fsopolonez/fso/fso_eng.htm




























És még sok érdekes kivitelt lehet találni, például ilyent:
Előzmény: Flakvierling (677)
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.12 0 0 677
Húha!  NEm is láttam még ilyeneket. Bővebb információid vannak ezekről? (R.I.L.A.K. honlaphoz jól jönne)
Előzmény: haflinger (675)
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.12 0 0 676
Az lesz. remélem, húsvétra nálam lesz. :)
Előzmény: haflinger (672)
haflinger Creative Commons License 2008.03.12 0 0 675
Én szeretem az igazi terepjárókat, de azért előttük sem csuknám be a kapumat :-))
Előzmény: Flakvierling (667)
haflinger Creative Commons License 2008.03.12 0 0 674
Egy: kösz, akkor bátran írok olyan témákról, amik nem férnek be pontosan a topik címe által behatárolt keretekbe.
Kettő: én is ültem Tarpanban, de én idehaza. Egyik ismerős gazdálkodó vett valamikor a kilencvenes évek elején egy valahogyan idetévedt példányt. De aztán elköltözött a környékről és nem tudom mi lett a kocsi sorsa.
Három: igen láttam a Honkereket és én is rakok be róluk majd pár képet.
Négy: oké, írok majd róla, de most még maradok inkább a lengyel gépeknél egy ideig. Egy kicsit végigleltároztam a vincseszteremet, elég sok lengyel gép várja, hogy egy kicsit ráirányuljon a figyelem :-)
Előzmény: Son Venuto (663)
Son Venuto Creative Commons License 2008.03.12 0 0 673
( by way of JumboJet ) : http://www.youtube.com/watch?v=ueFF7XODyrc&feature=related
haflinger Creative Commons License 2008.03.12 0 0 672
Inkább gyorsan vedd meg a Nysát, amíg még megvan. Nem hiszem, hogy a megyében találsz Tarpant, de szerintem az országban sem sokat. Soha nem importáltuk, csak néhány darab kerülhetett be esetleg magánúton. Amikor lehetőség lett a használt kocsik behozatalára általában nem a Tarpan volt az álomautó. Egyébként szerintem is szép kocsi és egy kicsit becsapós, a képek alapján nem tűnik olyan nagynak, mint amekkora a valóságban. Mivel Nysa-Zuk fődarabokra épül, ezért hatalmas, tágas gép. 6-7 ember elfér benne és a raktere is elég nagy.
Előzmény: Flakvierling (665)
haflinger Creative Commons License 2008.03.12 0 0 671
Inkább az szokott előfordulni a régebbi konstukciójú váltóknál, hogy az első, esetleg az első két fokozat nem volt szinkronizálva, de a harmadik és negyedik igen.
Előzmény: Flakvierling (670)
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.12 0 0 670
Amúgy érdekes, hogy az egyik Nysa prospektus azt írja, hogy csak az első 3 fokozat szinkron, a negyedik nem. Vagy csak túl sok lengyel vodkát ittak? :)
Előzmény: =D Doma (669)
=D Doma Creative Commons License 2008.03.12 0 0 669
Hát az király, ugyanis az van benne ) kicsit aggódtam, hogy hogy megy majd a kettős kuplung, de akkor ezek szerint nem kell )
Előzmény: haflinger (659)
JumboJet Creative Commons License 2008.03.12 0 0 668
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.12 0 0 667

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!