Legyen ez a Fremos szabvány szerint játszott, digitális modulüzem topikja.Ez nem azt jelenti, hogy ez a FREMO hivatalos magyar topikja! Csak kellett egy olyan hely, ahol beszélni tudunk a felmerült kérdésekről, úgy hogy azokat nem zavarjuk a többi topikon, akiket nem érint...
FREMO honlapja:
http://www.fremo.org
Üdv!
A fürdést és hidegzuhanyt elfelejtettem idézőjelek közé rakni, az utolsó képen látható a fürdetés. A szóróból a víz kb, egyharmadával áztatva, utána ventillátoros hősugárzóval szárítva, ezt háromszor ismételve lesz kész. A sablonból csak ezután jön ki.
Sándor
Tisztelt meghívottak, érdeklődők!
Az Öttevényi Önkormányzat a klubunkat segítő rendezvényszervezőn keresztül a múlt héten bejelentette, mégsem tart igényt az áprilisban rendezendő vasútmodell találkozóra, és indoklás nélkül visszavonta a tornacsarnokra tett felajánlását.
Fontos:
A rendezvény nem marad el, a Kunszigeti önkormányzat (szomszéd falu) befogadja a rendezvényt, és azonos időpontban, azonos méretű területen megrendezhetjük a találkozót.
Kérem segítsetek, hogy minél több helyen, mielőbb értesüljön minden érintett a helyszínváltozásról.
Tehát a Digitális Modultalálkozó új helyszíne:
Kunsziget
Kunszigeti Önkormányzat Tornacsarnoka
Időpont (2009 ápr. 18-19) és feltételek változatlanok
Kérdésekre továbbra is a honlapunkon megadott e-mail címeken adunk felvilágosítást.
Üdvözlettel:
Bulkai Lajos
Vigyázat! Kérdezek! :-)
„előbb fürödtek most száradás közben görbülnek egy kicsit”
Miben, és meddig fürödtek?
Én a horgászcsónakom bordáinak 1x2 cm-es tölgyfa léceit forró vízben „főztem”, majd még melegen hajlítottam a helyére. Jól sejtem, hasonló a technológia itt is?
„Jöhet a hideg zuhany, szárítás, hideg zuhany, szárítás”
Kiveszed a sablonból,hideg zuhany, vissza a sablonba, és újra? Hányszor?
Ez mi célt szolgál?
Köszi a válaszokat. Zoli
Szia! Szerintem nem gond, hogy egy kártyán nem pont az adott kocsi fényképe van, hiszen kép helyet akár jellegrajz is lehet. Az viszont tényleg gáz, ha több azonos psz-ú kocsi van a rendszerben- ezt elvileg nem kellene engednie... szólok Mártonnak, miért lehet ez,+ hogy miért szenved az oldal. Üdv:F
Nem tudom hogy az alábbiak a feltöltések során véletlenségből vagy figyelmetlenségből adódtak e, de akad olyan tartály, amelyik háromszor szerepel úgy, hogy a pályaszám nem azonos a képen lévővel. Ha passzolna a képen láthatóval, akkor nem is szerepelhetne a rendszerben, ui a három kocsi ugyanaz! :-(
Ami nem lenne gond, ha az elv annak idején nem az lett volna, hogy egy kocsi csak egyszer....
Vagy....: esetleg feladhatánk ezt a tézist.
Vélemény?
Az már csak hab a tortán, hogy a honlap már hetek óta szaraxik. Állandóan kidob, ami néha annyira felidegesít, hogy legszívesebben törölném magam az egészből. :-((
,,Mint olvashatod, nem én vagyok az egyetlen, aki elvár egy bizonyos kultúráltságot a játékban. Igenis tisztelni kell a másik ember munkáját és tulajdonát, mert nem kétfilléres PVC játékokkal gurigázunk."
Ja ezek szerint nem vagyok kultúrált? Eddig hány kocsidat vagy gépedet tapiztam össze? Úgy gondolom hogy elég figyelni és a megfelelő helyen megfogni azt a járművet, ha tényleg szükség van rá! Szerintem eléggé tisztelem más tulajdonát, mivel Én is rendelkezem pár nagyobb értékű modellel! Az ilyen kölcsönös viselkedés természetesen elvárható mindenkitől!
Amúgy Győriként (!) nem tudod hogy a kesztyűgyárban 150HUF 1kg cérnakesztyű?!
Köszönöm Tanár Úr az ismételt szájba rágást! De igazán nem kellett volna! De azért köszönöm!
Egy kérdés: Nem UIC számozású kocsinál (Epoche III) a bárca felső részén milyen kocsitípust kell megjelölni? Szerintem UIC szerintit, nem pedig a felfestett kocsitípus szerintit.
Csak abban a műhelyben vágnak szögbe, vagy ívbe ahol lézerrel, vagy vízzel vágnak, vagy a vágóasztal szögbe állítható, minden más helyen négyzetet vágnak. A méreteket mm-ben kell megadni. Győrben mailen Pécsett – mivel itt előleget kérnek – papíron személyesen lehet rendelni. A műhely számítógépébe írják a megrendelést az a programja szerinti optimális vágási rajzot készít.
MDmot3001
Szép estét! Szabad legyen feltennem egy-néhány kérdést. Abban a bizonyos pécsi műhelyben hosszmerevítők végeit is szögbe vágják, hogy pontosan illeszkedjenek a végelemhez? A méreteket, hogyan, (milyen formátumban) adjátok meg a műhelynek? Papíron, vagy valamilyen elektronikus fájlként, amit a műhely közvetlenül tud használni a vágáskor? A választ előre is köszönöm: Zoli a séf
Üdv Mindenkinek!
Modulépítés. Ezen topikon már voltszó erről, az SzVK–nál már bevált módszert rajzon bemutattam. Mivel a „CSAPAT úgy DÖNTÖTT”, hogy építünk új modulokat így bemutatom az építést.
A Hársfánál vágatott modul elemeket először összefirkáltam, majd M62 099 topik társ csúsztatgatta a fűrészgépen és így kialakult a modul véglapjai, merevítői. Még itt-ott reszelni kell és kezdődhet az összeállítás.
Az összeállító asztalon a két hosszmerevítő. Az asztalon 2000-es 15 és 30°-os és 3000-es 15°-os ív állítható össze.
Helyére kerül az egyik vég lap a hosszmerevítőhöz ragasztva, a szögvashoz csavarozva van.
A ragasztó után a másik véglap is a helyére kerül.
A közép lap is helyére kerül.
Az egész modul stabilitását a két vízszintes merevítő adja, ezért pontosan kell illeszteni.
Jöhet a ragasztó.
és a csavarok.
Négy 2000mm sugarú 30°-os és négy 15°-os ív készül.
Eddig 14 órát dolgoztunk.
Lesz folytatás.
Csaba, egy régi dakota bölcsesség szerint okos ember nem lép a fűre, a többinek meg tilos. Átváltva mindezt kesztyűre: ha nem akarod, hogy előbb utóbb valaki szégyenszemre letiltson menet közben a játékról, vagy ott a helyszínen kezdje el leordibálni a hajad a csupasz kezed miatt, hepciáskodj nyugodtan, én a kérésemmel pont az ilyenfajta konfliktusokat szeretném elkerülni.
Mint olvashatod, nem én vagyok az egyetlen, aki elvár egy bizonyos kultúráltságot a játékban. Igenis tisztelni kell a másik ember munkáját és tulajdonát, mert nem kétfilléres PVC játékokkal gurigázunk. Próbáld megérteni, hogy a szabályokat nem a te személyes bosszantásodra, hanem egy közösség minden tagjának az elégedett együttélése érdekében hozzák. Ez ilyen egyszerű...
Az utasítás meg kesztyű fajtákról szóljon.
Amint látod bekerült a tervezetbe, és nem foglal oldalakat...
Tehát irány a munkavédelmi bolt, a Baross híd lábánál 180+áfa egy pár fehér cérnakesztyű. Remélem nincs harag
Mindenki aki részt szeretne venni akárhoyan is az Öttevényi mókán vagy ismerolyanokat akik szintén ilyen szándéktól vezérelve élik mindennapjaikat, kérem dobjanak egy mailt (szó elszáll írás megmarad) Szegecs kollégának, hogy elkészíthessen egy összesítő táblázatot, amit itt közzétehet és pontosíthat...
Kesztyű - nem kesztyű én felveszem. Sőt! Lajos!!! Bekerült a kesztyű a készülő új utasítás függelékébe...
"2.3. A járműkapcsolásokkal foglalkozó dolgozókat fel kell szerelni fehér kosz és zsírmentes cérnakesztyűvel, ha kapcsoláskor a jármű esetleges megfogására szükség lenne, azon látható nyom ne keletkezzen.
2.4. Ha a dolgózónál nincs a 2.2. pontban leírt védőfelszerelés, de a megfogás elkerülhetetlen, akkor a járművet lehetőség szerint az alvázánál kell megfognia, de mindenkor úgy, hogy azon látható nyom ne keletkezzen."
Hamarosan elérhetővé válik az új FM 2.5b béta verziója és az új 1.1b függelék. Ajánlom mindenki figyelmébe, mert Öttevényben már az lesz az érvényes, vizsga nélkül pedig senki-sehova... :)