Legyen ez a Fremos szabvány szerint játszott, digitális modulüzem topikja.Ez nem azt jelenti, hogy ez a FREMO hivatalos magyar topikja! Csak kellett egy olyan hely, ahol beszélni tudunk a felmerült kérdésekről, úgy hogy azokat nem zavarjuk a többi topikon, akiket nem érint...
FREMO honlapja:
http://www.fremo.org
Megszületett nagy nehezen a mű, melyre annyian vártatok! :)
Íme a link melyen elérhető (remélem):
http://www.scribd.com/doc/13315897/FM210
Felhívom minden kedves kolléga figyelmét a vizsga, mely legkésőbb a kiállítás előtti nap estélyén lesz, SENKIT NEM KERÜL EL!!! Szíveskedjen mindenki tanulni!
A vizsgáról dokumentum készül (tekintsétek jogsinak) anélkül SENKI nem nyúlhat eme pár filléres PVC vagonokhoz!
Az Utasítás függeléke is hamarosan elérhető lesz, amint Wolf kiugatja a hiányzó fejezetet! :)
F. Zsolt nagykorú tettestársaddal kövessetek el mielőbb valami menetrend félét az asztalrendszerre, hogy ki lehessen hirdetni hány db mozdonyvezetői posztra/nap lehet még jelentkezni.
Fontos lenne a menetrend amiatt is, hogy tudjam hány mozdonyt és fredet kellene összetarhálnom a kiállításra.
Wolfnak megvan a corel-es utolsó változat a pályáról, ezúton is kérem a 27-es rajtszámú farkast, küldje neked tova elektronyos galambpostán izibe, amint ezt az üzenetet itt megolvasta, avagy azidőben mikoron az éteren keresztül nyomába eredő mikrohullámok maréktelefonomból útonérik.
szegecs, egy gyors kérdés viszont, egyenesekkel hogy számoltál? csak Magyarszerdahely megálló került beépítésre, vagy terveztél be további egyenes modulokat is? (csak azért, hogy azokat is csináljuk-e, vagy azok ráérnek). Harisról szintén tudok.
Nézzük csak:
Magyarszerdahely a két méteres megállóhely amit még derif jelentett be nekem.
be van még tervezve a hídelemetek, más Lagyesz egyenesről nem tudok.
Jön minden most készülő ívetek (6 db 30fok) + a már készen lévő 4 db 45 fokotok. más nyílt vonalról nem tudok.
Jön még Haris megállóhely és Acsa-Erdőkürt állomás
Másról nem tudok, elvileg ez a lagyeszes modullista
elkészült a 6 db íves modul, mondjuk 85%-os összkészültségben (a szerkezetkész állapotot 100%-nak feltételezve), és a két egyenes (Magyarszerdahely megállóhelyhez) 100%-ban.
azért büszke vagyok magunkra;) nagy hálával tartozunk MDmot3001-nek a gépi és emberi segítségért;)
természetesen a munka nem áll meg, a jövő héten a modulok szerkezetkészre szerelésre van tervbe véve, majd valami alap védőlakkozás, vagy lazúr, vagy mi, és kezdődhet a terepépítés.
Wolf kolléga műszaki ellenőri feladatokat lát el? úgy tudom, holnap hozzánk is ellátogat:D:D
amúgy ezermilliárd köszönet az szvk-nak, ma végre közelebb jutottunk a modulok összeépítésének dédelgetett álmának beteljesüléséhez:D ez a sablon ez csúcsszuper, a gyártási hibákat is képes némileg helyrehozni a garantáltan biztos végleges külső méretek rögzítésével. ha minden igaz, mai nap az első modulkeret elkészült, és reményeink szerint holnap a másik 5 is követi. igen, sajnos a tervezők rémálma itt is utolért (villamoshálózat tervezőnként a munkámban nap mint nap felmerül....). hát a gyönyörű rajzaim fabatkát sem érnek, ha az asztalosipar kiemelt dolgozói számára azok csak tájékoztató jellegűek, mintegy útmutatásként szolgálnak a kívánt munkadarab alakjára.... mindenesetre öröm volt nézni, ahogy testet ölt az első modulkeret, és még hasonlít is 2D-s testvérére:D:D
szegecs, egy gyors kérdés viszont, egyenesekkel hogy számoltál? csak Magyarszerdahely megálló került beépítésre, vagy terveztél be további egyenes modulokat is? (csak azért, hogy azokat is csináljuk-e, vagy azok ráérnek). Harisról szintén tudok.
no közben megérkezett tudósítónk is, mellékelek pár képet a folyamatokról;)
dolgoznak a népek;) tiszta asztalosműhely lettünk:D
a korábban említett lapraszerelt modulok, porosodás közben:D
ez már egész ígéretes, bár a WC-deszka az istennek nem akart a helyére menni....
kicsit megrohantak az új hírek... még nagyon végig sem olvastam... ráadásul most indulok befelé nekiállni modultépíteni, hogy egyáltalán legyen valami az ígéretünkből...
nos, ha tényleg ez a végleges állapot, akkor meg kéne szülni az ÁFU és SZFU sémákat, és indulhat a menetrend... megvannak a jelentkezett járművek? (kérdem én, aki még el sem küldtem....:D:D)
Nekünk is, ennek ellenére sanyival tegnap telefonon interurbán átrendeztük, A nyíltvonalakkal variálunk, de az állomási sorrend már úgy tűnik marad.
Különösen az, hogy a bal oldalon van a középállomások sokasága, míg jobbon a tároló, mely csak friedbergi irányváltással érhető el.
Elismerem volt benne némi szándékosság...
Tegnap beszereztem 2 pár cérnakesztyűt. Baumaxxban vettem 119 ft -ért. Nagyon finom puha a szövése! :-)
Helyes, végtére is benne van az FM-ben. :-)))
Kordont terveztél?
Nem a tervezésével hanem a kivitelezésével van a gond. mindenhova biztosan nem lesz, a plexi lapjaidat hozhatnád
A személyszállító vonatokat miként állítjátok össze?
Szerintem az ütköző-vonó készülékeiknél fogva összeakasztjuk őket, esetleg tudsz más megoldást is? :-))))))))))))))) (bocs, ezt nem lehetett kihagyni)
Lehet nevezni pl. osztrák géppel és szerelvénnyel, Sonderzug jelleggel?
Lehet, a sógorok Friedbergen biztosan örülnek majd, csak a közlekedő gépek menyiségi aránya kövesse az állomások hovatartozási arányát.
A "mozdonyvezető kerestetik" mikor lesz kihirdetve? Márciusra emlékszem, de még nem szóltál. Vagy már nem aktuális?
Akkorra terveztem, de emiatt Giganthu-t nyaggassátok, az ő dolga lesz menetrendet írni erre a pályára, és a menetrend alapján tudom megmondani, hány emberre lesz szükség. Előtte botorság volna hirdetgetni.
Többek kérésére a jelenlegi állapot (valami ilyesmi lesz a végleges):
Kudar Gyuri, tanulmányozd az ábrát elég neked ennyi hely, vagy pakoljalak máshova?(hozzávetőleges arányok: piros sáv 2 m széles) Lehetséges-e, hogy az asztalrendszered laposabbik felével a falhoz legyen állítva?
Wolf! A sógórok által ígért nyíltvonali elemekről van e már hír?
Két, sokkalta bosszantóbb dologban is különbözött:
A kiállítótér alapterületre pontosan megegyezik az öttevényi csarnokkal de ez rövidebb és szélesebb csarnok mint amaz, igy igencsak vakaróztam amikor a Mernye (8 méter) és Decs (cseppet rövidebb) előtti szabad vágányhosszokat próbáltam maximalizálni, hogy ne lógjanak Friedbergiek szájába. Ezenkívül teljesen másutt van a csarnok kűzdőterének bejárata ami miatt variálni kellett a Rásonysápberencs-tároló-alsói és a Kőszeg-Sárszentmihály vonalszakasz íveivel.
A sakkozás természetesen attól izgalmas, hogy minden fremora alkalmas ív be van tevezve az országból (sőt egy kettő még el se készült: A kék 30-fokosak készítését Sanyi révén on-line követhetitek figyelemmel, a feketék még deszkaként porosodnak LAGYESZ-éknál pesten), tehát plusz kanyart max úgy lehet beépíteni, ha máshonnan elveszel....
Mindezt megfejelte Baronfeind Zsolti aki a hétvégén kitalálta, hogy mégsem lesz ott a rendezvényen az asztala. Ekkor foghattam neki x-edszer az áttervezésnek. Ezúton is melegen üdvözlöm....