Persze , de írj a Rába Botondról is , amiből megmaradt 1 pld. Nékem a hadtörténész Dombrády Zoltán beszélt az óráján róla , meg arról , miben volt döbbenetes .
Hááát , Honker legyen a tarpán , ha egyszer szembe kellene szállania egy ilyen Star 660--nal . . . Volt különben Szigetszentmiklóson Star gyártás , de az csak afféle kamion volt .
Nékem a 679--es haflinger általi beírásból fentről a 4. kellene a legjobban . Mekkora lelke van a lengyeleknek ! Az egyik vége a mágnesrúdjuknak ezek a Honker scorpion hadi terepjárók, a másik oldal meg ez a humoros TErepjáró . . . Napok óta le vagyok maradva a rovatunk olvasásával , amnnyira üppig . . .
Én speciel bele fogok pillantani a Velünk élő történelem nevű itTEni rovatba ( a Velünk pusztuló történelembe nem , ahhoz ÉN GYÁVA vagyok ). Te , Vadász , mi a GY.I.L.A.K. ? A Diplo mondta , hogy az a festék , ami itt a Nagypolkán van , az az egykori jugó--lengyel kooperáciából származó szerb festék ( ma próbálja meg a kompóter kikeverni . . .). A feleségem narancsszínű Kispolkájának a slusszkulcs Zastava felíratos volt .
A Porsche motor igaz. A 356-os boxer lett nagyobb hengerekkel ellátva (a Porsche Austria készítette, őnekik Salzburg előtt, Anif városkában van egy nagy motor és váltógyáruk Herr Sinnhuber volt az összekötő), így 1,9 literes lett, hengersoronkét dupla Dellortóval, 70 kW/4800 1/min és 164 Nm/3500 1/min adatokkal. Szárazkarteres, olajhűtős kenés, VW Typ2 AGZ váltó jellemezték. A benzinmotor kívülrő szakasztott úgy nézett ki, mint a Bogármotor. A dieselmotor a régi VW-kből jól ismert, 1,9 TD AAZ motorkódú volt. A jármű legnagyobb előnye az üresen 42 cm-es szabad magassság volt (portálhidak nélkül, ugye), ami 600 kg-os terhelésnél sem csökkent 35-36 cm alá, valamint a szaárnylapátos kormányműnek köszönhetően a 188 cm széles jármű fordulóköre 9,5 méterre adódott. A belső kerék 42 fokra, a külső 38-ra tudott elfordulni.
Köszi szépen a beszámolót!! Szeretnék azért gratulálni,mert ez egy valóban ütőképes projeckt volt. Csak a politika............... Még azt mond meg légyszí,hogy porsche motor az valós vagy csak mende-monda a Szöcskével kapcsolatban??
Köszönjük az infókat, ha jól emlékszem a Terepjáró tervezése topikban már írtál a Szöcskéről és a munkádról, de ott biztos kevesebben olvasták. Itt legalább még több ember megismeri a hazai történéseket és még jobban irigyeljük a lengyeleket :-(
Hoppppácska!!!!!!! Ezt nem is gondoltam volna,hogy a Te kezed is benne volt!!! Nagyon dícsérték annak idején a szerkezetet azt tudom. Végül nem lett "tömegtermelés" a hadsereg részére. Egy nagyon jó terv került a fiókba. :-((( Te mentetted meg a bontóból azt a darabot amíről a 504LACI is beszélt? Mesélnél pár dolgot az autóról?? Mennyi készül belőle?? Milyen motorral stb..??
Ezzel pont nem ez történt. A HM Haditechnikai Intézet 1991-től, az Öböl-háborútól kezdve foglalkozott a Szöcskével, így készült az első képen látható változat 1992-93-ban a Gépfet Kft-nél. 1993. végétől indult az alsó képen látható, módosított változatok fejlesztése, én mint diplomatervező 1994. január végén kapcsolódtam be a munkába, számítógépes járműdinamikai, fék-, stablilitás, lengéskényelem és futóműgeometriai modellezéssel, zajvizsgálattal, fékméréssel, de márciustól effektíve mint tervező működtem. 1994. áprilisára elkészült a KTJ-02 (benzinmotor, hátsókerékhajtás, májusra a KTJ-03 (benzinmotor), kapcsolható összkerékhajtás, ezek akkor a budaörsi haditechnikai napon kiállításra is kerültek. A harmadik jármű, a KTJ-04 dieselmotorral és hátsókerékhajtással készült el. A diplomavédésem után, 1994. 08. 01-től (hétfői nap volt, soha nem felejtem el) dolgoztam a Gépfet Kft-nél, mint témafelelős tervezőmérnök. Az eredeti szerződés szerint a Gépfet kft. 1995-2005. között évi 200 db. Szöcskét szállított volna a HM-nek. Azoban 2004-ben az MDF-kormányt leváltotta a Horn-kormány, és 2005. márciusától indult a Bokoros csomag. Ennek keretében a szerződést felbontották, és az orosz államadósság terhére Lada Nivákat hoztak be a HM-nek. Én 2005. 06. hóban léptem ki a Gépfettől. Az első prototípus állítólag a keceli haditechnikai múzeumba került (nem láttam még), a KTJ-02/04 darabokban, motor-váltó nélkül sokáig egy 18. ker-i bontóban volt (meg akartam venni, bontós: "Amerikából hoztam, 3 millióért a Tied" ez 2000 körül volt), a KTJ-03, az összkerekes a Baranyai Járműfelépítményes Kft-nél volt, benzinesről turbodieselre átépítve. Etz vette meg 504Laci barátja két éve. Szóval nem teljesen eredeti, de legalább 1 db. megmaradt az utókornak. Akit a téma részletesebben érdekel, sok anyagot a rendelkezésére tudok bocsátani.
Tisztelt moderátor Úr , ha a rovatalapító Flakvierlinget ezért a kokárdáért kiirtaná , mint ahogy azt a 17--éves lányt közülünk valamelyik , mit mondjak ? gondolattársa ? kiirtotta , volna az lehetséges , hogy őhelyette engem irtson ki ? A leányzót Doktorino Eszperantonak hívták . Egykor .
Nem tudom , meg tudnád--e nyerni az ezévben való "versenyt" azt illetően , hogy Te legyél--e a R.I.L.A.K. év embere , de azok alapján , amiket mostanában küldtél , ideologikus közegekben már rég tiszTEletbeli elnökké váltál volna . Csakhogy nálunk (( és mit jelent az , hogy MINK , aholis ez egy kirekesztés volna a TIKkel szemben ? . . .)) nincsenek státusok és tisztségek ( ahogy azt már páran észrevették az Írók Szövetségében a Flakvierling által létrehozott rovatot illetően ), így csak azt tudom mondani így 50 megélt év távlatából , hogy sikerált néked csinálnod egy olyan IDEKÜLDÉST , ami azt a megcsalásomat , hogy egy Tarpan Honkerral azért csak--csak megcsaltam volna a Tizenegyablakost , szóval ez a kabriolet Terepjáróóóóóóóóóóóóóóó , .................. . . . . . . ............ , és mindez "csak" prototípusa volt a Honkenak . . . Szóval . Átnéztem ezeket a lengyel militari ( így , í-vel ) Honkerokat . Szép . Tényleg döbbeneTEsebbek , mint a nagy hírnévre felpukkasztott ilyen , meg olyan nagy márkájú dolgok ( a XX. szd. 4 fő dolgának egyike sajnos az , hogy meghúzatta az embereket a logó , a szimbólum , a Név , a márka ) ( most ne elemezzük , miknek a következményeképpen . . .), de te most túlléptél nálam ezeknél a dolgoknál , s ha a Márciustizenötnek vége lesz , és mással már többé nem fogok foglalkozni , mint Petőfiékkel , akkor komoly Munkát fogok adni a lengyeljeinknek , HOGY SZEREZZENEK MÁR NEKÜNK EGY ILYEN
KABRIOLET LENGYEL TEREPJÁRÓT , AMI PROTOTÍPUSA VOLT "CSAK" ANNAK A HONKERNEK , ami azért szépen leverni látszik néma józsefattilaicsendben a márkás márkák terepjáróit . Bár az is Honker vala , ami azon a YouTube--on a sziklára való felhajtáskor nem veri le az áll söröspalackot . . . Ilyen ez .
Persze,hogy terepjáró!!:-)) Még ha NAGYVAS akkor is!! Egyébként ez az egyik kedvenc motorizált sportom,ahol teherautók terepen versenyeznek!!! :-)))))) Itt egy topik a témáról:
Ezt azért nem mondanám!! Semmivel sem érünk kevesebbet semelyik nemzetnél!! A magzatvédő vitamin magyar találmány!!! Lisztbe keverve itthon is kapni például. Meg egyéb ezer minden amit máshol megtárgyalhatunk.