Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Son Venuto Creative Commons License 2008.03.16 0 0 740
Persze , de írj a Rába Botondról is , amiből megmaradt 1 pld. Nékem a hadtörténész Dombrády Zoltán beszélt az óráján róla , meg arról , miben volt döbbenetes .
Előzmény: haflinger (718)
Son Venuto Creative Commons License 2008.03.16 0 0 739
Hááát , Honker legyen a tarpán , ha egyszer szembe kellene szállania egy ilyen Star 660--nal . . .
Volt különben Szigetszentmiklóson Star gyártás , de az csak afféle kamion volt .
Előzmény: Flakvierling (715)
Son Venuto Creative Commons License 2008.03.16 0 0 738
Nékem a 679--es haflinger általi beírásból fentről a 4. kellene a legjobban . Mekkora lelke van a lengyeleknek ! Az egyik vége a mágnesrúdjuknak ezek a Honker scorpion hadi terepjárók, a másik oldal meg ez a humoros TErepjáró . . . Napok óta le vagyok maradva a rovatunk olvasásával , amnnyira üppig . . .
Előzmény: JumboJet (707)
Son Venuto Creative Commons License 2008.03.16 0 0 737
Én speciel bele fogok pillantani a Velünk élő történelem nevű itTEni rovatba ( a Velünk pusztuló történelembe nem , ahhoz ÉN GYÁVA vagyok ). Te , Vadász , mi a GY.I.L.A.K. ?
A Diplo mondta , hogy az a festék , ami itt a Nagypolkán van , az az egykori jugó--lengyel kooperáciából származó szerb festék ( ma próbálja meg a kompóter kikeverni . . .). A feleségem narancsszínű Kispolkájának a slusszkulcs Zastava felíratos volt .
Előzmény: vadász2 (703)
Son Venuto Creative Commons License 2008.03.16 0 0 736
Tudhatunk ( , hogy egy nyelvtanilag helytelen , de a helyesnél jóval érzékletesebb módon fejezzem ki magam ) neki segíteni ? Akár pénzzel is .
Előzmény: 504LACI (700)
Son Venuto Creative Commons License 2008.03.16 0 0 735
Az utolsóelőtti sorban nem áll , hanem álló az a szó , amit írni szerettem volna .
Előzmény: Son Venuto (720)
vadász2 Creative Commons License 2008.03.15 0 0 734
Arról nem raksz be képeket a Velünk élőbe!?
Előzmény: =D Doma (732)
=D Doma Creative Commons License 2008.03.15 0 0 733
=D Doma Creative Commons License 2008.03.15 0 0 732
De megmentettünk egy 75ös 601est, és még egy "Ikarus bubús" Hyundai is besegített ) a hang stimmel, a forma meg..
=D Doma Creative Commons License 2008.03.15 0 0 731
Ma láttam két pusztuló és egy még ép Zukot.. mindjárt teszem a fotókat.. Olyan autókat láttam a bontóba.. szomorú
pizo Creative Commons License 2008.03.15 0 0 730

A Porsche motor igaz. A 356-os boxer lett nagyobb hengerekkel ellátva (a Porsche Austria készítette, őnekik Salzburg előtt, Anif városkában van egy nagy motor és váltógyáruk Herr Sinnhuber volt az összekötő), így 1,9 literes lett, hengersoronkét dupla Dellortóval, 70 kW/4800 1/min és 164 Nm/3500 1/min adatokkal. Szárazkarteres, olajhűtős kenés, VW Typ2 AGZ váltó jellemezték. A benzinmotor kívülrő szakasztott úgy nézett ki, mint a Bogármotor. A dieselmotor a régi VW-kből jól ismert, 1,9 TD AAZ motorkódú volt. A jármű legnagyobb előnye az üresen 42 cm-es szabad magassság volt (portálhidak nélkül, ugye), ami 600 kg-os terhelésnél sem csökkent 35-36 cm alá, valamint a szaárnylapátos kormányműnek köszönhetően a 188 cm széles jármű fordulóköre 9,5 méterre adódott. A belső kerék 42 fokra, a külső 38-ra tudott elfordulni.  

 

Üdv: Zoli 

Előzmény: JumboJet (728)
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.15 0 0 729
Még itt vagyok.
Előzmény: Son Venuto (721)
JumboJet Creative Commons License 2008.03.15 0 0 728
Köszi szépen a beszámolót!! Szeretnék azért gratulálni,mert ez egy valóban ütőképes projeckt volt. Csak a politika............... Még azt mond meg légyszí,hogy porsche motor az valós vagy csak mende-monda a Szöcskével kapcsolatban??
Előzmény: pizo (724)
pizo Creative Commons License 2008.03.15 0 0 727

Bocsánat, a dátumok mind 1994. és 1995. Rég volt.

 

Zoli

Előzmény: pizo (724)
haflinger Creative Commons License 2008.03.15 0 0 726
Köszönjük az infókat, ha jól emlékszem a Terepjáró tervezése topikban már írtál a Szöcskéről és a munkádról, de ott biztos kevesebben olvasták. Itt legalább még több ember megismeri a hazai történéseket és még jobban irigyeljük a lengyeleket :-(
Előzmény: pizo (724)
JumboJet Creative Commons License 2008.03.15 0 0 725
Hoppppácska!!!!!!! Ezt nem is gondoltam volna,hogy a Te kezed is benne volt!!! Nagyon dícsérték annak idején a szerkezetet azt tudom. Végül nem lett "tömegtermelés" a hadsereg részére. Egy nagyon jó terv került a fiókba. :-(((  Te mentetted meg a bontóból azt a darabot amíről a 504LACI is beszélt? Mesélnél pár dolgot az autóról?? Mennyi készül belőle?? Milyen motorral stb..??
Előzmény: pizo (722)
pizo Creative Commons License 2008.03.15 0 0 724

Ezzel pont nem ez történt. A HM Haditechnikai Intézet 1991-től, az Öböl-háborútól kezdve foglalkozott a Szöcskével, így készült az első képen látható változat 1992-93-ban a Gépfet Kft-nél. 1993. végétől indult az alsó képen látható, módosított változatok fejlesztése, én mint diplomatervező 1994. január végén kapcsolódtam be a munkába, számítógépes járműdinamikai, fék-, stablilitás, lengéskényelem és futóműgeometriai modellezéssel, zajvizsgálattal, fékméréssel, de márciustól effektíve mint tervező működtem. 1994. áprilisára elkészült a KTJ-02 (benzinmotor, hátsókerékhajtás, májusra a KTJ-03 (benzinmotor), kapcsolható összkerékhajtás, ezek akkor a budaörsi haditechnikai napon kiállításra is kerültek. A harmadik jármű, a KTJ-04 dieselmotorral és hátsókerékhajtással készült el. A diplomavédésem után, 1994. 08. 01-től (hétfői nap volt, soha nem felejtem el) dolgoztam a Gépfet Kft-nél, mint témafelelős tervezőmérnök. Az eredeti szerződés szerint a Gépfet kft. 1995-2005. között évi 200 db. Szöcskét szállított volna a HM-nek. Azoban 2004-ben az MDF-kormányt leváltotta a Horn-kormány, és 2005. márciusától indult a Bokoros csomag. Ennek keretében a szerződést felbontották, és az orosz államadósság terhére Lada Nivákat hoztak be a HM-nek. Én 2005. 06. hóban léptem ki a Gépfettől. Az első prototípus állítólag a keceli haditechnikai múzeumba került (nem láttam még), a KTJ-02/04 darabokban, motor-váltó nélkül sokáig egy 18. ker-i bontóban volt (meg akartam venni, bontós: "Amerikából hoztam, 3 millióért a Tied" ez 2000 körül volt), a KTJ-03, az összkerekes a Baranyai Járműfelépítményes Kft-nél volt, benzinesről turbodieselre átépítve. Etz vette meg 504Laci barátja két éve. Szóval nem teljesen eredeti, de legalább 1 db. megmaradt az utókornak. Akit a téma részletesebben érdekel, sok anyagot a rendelkezésére tudok bocsátani.

 

Üdv: Zoli   

Előzmény: Flakvierling (706)
pizo Creative Commons License 2008.03.15 0 0 723

A rendszámok sorban, balról jobbra:

 

HG 01 -63; HG 01-62; HG 01-61

 

A kép eredetije itt lóg velem szemben, a falon.

 

Üdv: Zoli

Előzmény: haflinger (695)
pizo Creative Commons License 2008.03.15 0 0 722

És azt tudod, hogy én terveztem kb. 50%-ban? Hernádinál érdeklődhetsz.

 

Üdv: Zoli

Előzmény: 504LACI (700)
Son Venuto Creative Commons License 2008.03.15 0 0 721
Tisztelt moderátor Úr ,
ha a rovatalapító Flakvierlinget ezért a kokárdáért kiirtaná , mint ahogy azt a 17--éves lányt közülünk valamelyik , mit mondjak ? gondolattársa ? kiirtotta , volna az lehetséges , hogy őhelyette engem irtson ki ? A leányzót Doktorino Eszperantonak hívták . Egykor .
Son Venuto Creative Commons License 2008.03.15 0 0 720
Nem tudom , meg tudnád--e nyerni az ezévben való "versenyt" azt illetően , hogy Te legyél--e a R.I.L.A.K. év embere , de azok alapján , amiket mostanában küldtél , ideologikus közegekben már rég tiszTEletbeli elnökké váltál volna . Csakhogy nálunk (( és mit jelent az , hogy MINK , aholis ez egy kirekesztés volna a TIKkel szemben ? . . .)) nincsenek státusok és tisztségek ( ahogy azt már páran észrevették az Írók Szövetségében a Flakvierling által létrehozott rovatot illetően ), így csak azt tudom mondani így 50 megélt év távlatából , hogy sikerált néked csinálnod egy olyan IDEKÜLDÉST , ami azt a megcsalásomat , hogy egy Tarpan Honkerral azért csak--csak megcsaltam volna a Tizenegyablakost , szóval ez a kabriolet Terepjáróóóóóóóóóóóóóóó , .................. . . . . . . ............ , és mindez "csak" prototípusa volt a Honkenak . . .
Szóval .
Átnéztem ezeket a lengyel militari ( így , í-vel ) Honkerokat . Szép . Tényleg döbbeneTEsebbek , mint a nagy hírnévre felpukkasztott ilyen , meg olyan nagy márkájú dolgok ( a XX. szd. 4 fő dolgának egyike sajnos az , hogy meghúzatta az embereket a logó , a szimbólum , a Név , a márka ) ( most ne elemezzük , miknek a következményeképpen . . .), de te most túlléptél nálam ezeknél a dolgoknál , s ha a Márciustizenötnek vége lesz , és mással már többé nem fogok foglalkozni , mint Petőfiékkel , akkor komoly Munkát fogok adni a lengyeljeinknek , HOGY SZEREZZENEK MÁR NEKÜNK EGY ILYEN

KABRIOLET LENGYEL TEREPJÁRÓT , AMI PROTOTÍPUSA VOLT "CSAK" ANNAK A HONKERNEK , ami azért szépen leverni látszik néma józsefattilaicsendben a márkás márkák terepjáróit . Bár az is Honker vala , ami azon a YouTube--on a sziklára való felhajtáskor nem veri le az áll söröspalackot . . . Ilyen ez .
Előzmény: haflinger (679)
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.15 0 0 719
haflinger Creative Commons License 2008.03.14 0 0 718
Ugye jöhet még néhány Honker?
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.14 0 0 717

nekem ha nem is a verseny, de a terepes katonai teherautók látványa mindig kedves. Pl. a KrAZ, Ural, Star 660, Csepel, Rába Botond, stb...

Előzmény: JumboJet (716)
JumboJet Creative Commons License 2008.03.14 0 0 716

Persze,hogy terepjáró!!:-))  Még ha NAGYVAS akkor is!! Egyébként ez az egyik kedvenc motorizált sportom,ahol teherautók terepen versenyeznek!!! :-)))))) Itt egy topik a témáról:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9175297

Előzmény: Flakvierling (715)
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.14 0 0 715

Talán még a terepjárókhoz sorolható:

 

http://www.youtube.com/watch?v=9RfTWexSHQI

JumboJet Creative Commons License 2008.03.14 0 0 714
Ez egy bonyolult szégyenteljes folyamat eredménye lett. Sok más értékes ötlettel együtt.....
Előzmény: Flakvierling (706)
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.14 0 0 713

"Semmivel sem érünk kevesebbet semelyik nemzetnél!"

 

Ezt így ahogy van, beírhatnád Sapirico fantasztikus "IGAZSÁGOK" rovatába is.

 

ON

Előzmény: JumboJet (712)
JumboJet Creative Commons License 2008.03.14 0 0 712

Ezt azért nem mondanám!! Semmivel sem érünk kevesebbet semelyik nemzetnél!! A magzatvédő vitamin magyar találmány!!! Lisztbe keverve itthon is kapni például. Meg egyéb ezer minden amit máshol megtárgyalhatunk.

Előzmény: Son Venuto (702)
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.14 0 0 711
Régebben az ilyesmit árulásnak tartották. De ma már ez nagyon durvának számít. Én mindenesetre mélyen elítélem.
Előzmény: JumboJet (710)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!