Keresés

Részletes keresés

crash__override Creative Commons License 2009.03.26 0 0 421
Nem lehet iránytehervonatokkal sűríteni a forgalmat? Semmi tolatós, csak egyik végállomásról a másikra menjen szénvonat, vagy valami ilyen fontosabb teher.
Nincs tolatás, hanem keresztülmenő forgalom. Attól, hogy átmenő, még félre lehet állítani, és változatosabb, sűrűbb a forgalom.


Előzmény: GigantHU (420)
GigantHU Creative Commons License 2009.03.26 0 0 420
hu...

no. hát akkor én személy szerint jelentkezem vonalfelügyelő, menetirányító, állomási szolgálattevő (a legdurvábbra=Friedberg természtesen), ÁFU ügyintéző és mozdonyvezető munkakörökre:D:D:D

Lagyesz részéről Derif, jómagam és még két ifjabb fiatalember munkafelvételéről tudok. ezt majd mélben pontosítom.


a menetrendhez:
a szombati napi III-IV-es korszakhoz vagy korhű ingavonat, vagy hasonló motorkocsi/vonat kerestetik. bár... annyira durva fordulóidők nincsenek...
ha már így belevágtam... mennyire legyen pörgős a menetrend??? amúgy elnézve a kialakuló történetet, az adottságok egyik vicces következménye, hogy a mellékvonalon nagyobb forgalom lesz, mint a fővonalon;) ill. a fene se tudja... azért remélem izgalmas lesz. az említett IC-k III. korszaki kiváltása mi legyen? (na jó, csak a Dezső kérdéses, mert a sima IC helyett egy Sophiane-expresszt képzünk:). igazából csak a körüljárás Friedbergen kritikus...)
hm... most azért szegecs kicsit feladta a feladatot... hirtelen arra gondoltam, hogy az IC-k a már betervezett gyorsok helyett futhatnak... de... nem.. a gyorsok általában oszlanak Friedbergen (szerencsétlen szolgálattevő....;) ). megoldjuk;) a fűtőgépes körüljárás sem lesz egyszerű, de megoldható úgyan úgy 2 szabad vágánnyal:D (megoldást a kiállítás kezdéséig várom mail-ben:D:D:D)

no. röviden ennyi.
G
Előzmény: szegecsszámláló (419)
szegecsszámláló Creative Commons License 2009.03.26 0 0 419

Üdvözlet!

 

A mai naptól lehet jelentkeztetni a járműveket a kunszigeti modultalálkozóra.

 

A jelentkezést E-mailben várom, a címem publikus. A jármű tulajdonosának neve, sorozatszáma, korszaka legyen feltüntetve a levélben

 

A járművek jelentkeztetésekor a következőket tartsátok szem előtt:

 

Vontatójárművek:

Digitálisan előkészítettek legyenek, jelezzétek külön ha nincs bennük DCC dekóder.

Mindkét végükön legyen üzemképes modell vonókészülék (kivételt képeznek a motor- és ingavonatok, valamint a speciális pft járművek)

Terveink szerint a III-IV korszak járművei szombaton, a IV-V korszak járművei vasárnap teljesítenek szolgálatot.(feltéve, hogy elég gazdag lesz a választék)

 

kocsik:

fémkerekűek legyenek, teherkocsik kocsikártyával és egyedi pályaszámmal vehetnek részt

 

A modulok 75%-a magyar állomást ill vonalszakaszt modellezik, a többi túlnyomórészt osztrák és szlovák modulrész. Kérem hogy a vontatójárművek összetételében is jelenjék meg ez az arány.

 

Eddig hét modellező 21 mozdonyt jelölt.

 

Szergelyek kíméljenek, eddig már ötöt jelöltek

nohabból ha nincs is 20 db de van 004, 009, 014, 017, 019

 

Emberek

bármíly hihetetlen eddig egyszem Csörgő van a listában, (de szerencsétlen az is csak ingázhatik mer' a lökött szegecsszámlálója az egyik felét teljesen kidolgozta.) Szóval ha van M41-es azt is lehetne hozni.

 

Benő!

Kell a vasárnapi menetrendbe két IC forda:

horváth Pistike 4c oszt. tan. dupladesiro-s Sugovica IC-je és Meizer kolléga Győr-Szombathely ihletésű szergelyes fűtőkocsis IC szerelvénye részére

 

Várom Talpfaszámláló, Derif, Erkettes és a Lagyesz ifikülönítménye, Wolf27, Térköz

és a többi modellt futtatni szándékozó topiclakó jelentkezését.

 

Üdv:

 

Szegecsszámláló

 

 

Előzmény: GigantHU (417)
MMIKVMK Creative Commons License 2009.03.26 0 0 418

Javítottam az állomási adatlapon. Így már talán jobb:

http://mmikvmk.gportal.hu/portal/mmikvmk/upload/328749_1237996486_01430.xls

 

 

Előzmény: Wolf27 (415)
GigantHU Creative Commons License 2009.03.25 0 0 417
ok. akkor csak rendezésre és tárolásra használjuk majd...


a tárolóállomás neve jelen esetben indifferens, a háttérszín a lényeg (ha van)


a feladott és fogadott árukra vonatkozóan ott vannak az állomási adatlapok. az alapján történik az árufuvarozás.
bár általában az állomások szoktak rendelni valamit, és azt a valamit rendeléskor elhelyezik a küldő állomás rakodóján:D
Előzmény: MMIKVMK (416)
MMIKVMK Creative Commons License 2009.03.25 0 0 416

A IV. vágány igazi Kőszegen is tárolóvágányként funkcionál.

 

Wolf:

nagyon örülnénk a továbbképzésnek, valamint ha lenne egyszer, írásos anyagnak is a teherfuvarozást illetően. 

 

Addig is kérdéseim:

mi dönti el, hogy egy állomás milyen fajta rakományokat tud fogani vagy fordítva, én honnan tudom, hogy Kőszegről mely állomásokra milyen fajta árukat adhatok fel?

 

Ha a vagonkártyáinkra  néhány vagonnál, mint tároló álllomást Kőszeget tűntetjük fel, így azok a vagonok kirakodás után mindig hozzánk térnek vissza?

 

Előzmény: GigantHU (405)
Wolf27 Creative Commons License 2009.03.23 0 0 415

Üdv!

Az adatlap nincs teljesen jól kitöltve, de a lényeget le tudjuk venni róla.

Esetleg Kunszigeten, ha van rá érdeklődés, tarthatunk egy röpke továbbképzést, ameddig nem készül el az ÁFU-s utasítás/segédlet...

 

Amikor megadjátok a rakományt, azaz a küldött áruk fajtáit, akkor csak olyan nyitott kocsiban szállítható rakományt írjatok be az adatlapba, amilyen fizikálisan H0 méretben is a rendelkezésetekre áll, vagy tudjátok, hogy valaki nagyon sok ilyennel rendelkezik és ad nektek is a játék idejére.

Zárt kocsiknálmindegy, mert ott a bárcán a fuvarlevélmegléte mutatja, hogy rakott vagy nem a kocsi.

 

 

Üdv!

 

 

Előzmény: MMIKVMK (404)
Wolf27 Creative Commons License 2009.03.23 0 0 414
MMIKVMK Creative Commons License 2009.03.23 0 0 413

Innen való:

http://www.tkurz.net/modellbahn/meetings/unterrohr2007/x_images/bf_xy.xls

Hogy mennyire echte fremo, azt nem tudom, de az osztrákok ezt használják.

Előzmény: talpfaszámláló (412)
talpfaszámláló Creative Commons License 2009.03.23 0 0 412

megtalálod Kőszeg adatlapját

 

Ez echte fremós űradatlap?

Hol található pontosan?

A fremo.orgon nem találom...

 

Előzmény: MMIKVMK (404)
talpfaszámláló Creative Commons License 2009.03.23 0 0 411

egyáltalán mikor van ebéd?;)

 

Amikor az éhségrelé meghúz.

Előzmény: GigantHU (410)
GigantHU Creative Commons License 2009.03.23 0 0 410
okok, végül is , gondolom gép lesz elég.

a nyitvatartási időt figyelembe véve 3,5órás szekciókat gondoltam, ami 4-szeres gyorsítást figyelembevéve 14 óra. az lehet mondjuk 5-19-ig, vagy 6-20-ig, az már igazán részletkérdés...

ömm... ebédidőt hogy vegyük figyelembe? legyen rövidebb a menetrend fél órával, és ebéd közben csak szükségmenetrend (értsd: motorvonatok közlekednek lezárt váltókon) van érvényben? a fél órát meg vagy korábbi kezdéssel, vagy későbbi befejezéssel (mondjuk ez vasárnap jelent inkább gondot) oldjuk meg? vagy inkább csak 3 óra legyen? egyáltalán mikor van ebéd?;)
Előzmény: szegecsszámláló (406)
GigantHU Creative Commons License 2009.03.23 0 0 409
hm. hát akkor majd megáll;)
Előzmény: talpfaszámláló (407)
GigantHU Creative Commons License 2009.03.23 0 0 408
egy dolog már most tuti:

Rásony, Friedberg, Kőszeg és Sárszm állomásokra egy-egy állomási tartalékot kell állomásítani (még hányszor tudom beírni az állomás szót????:D). a vonali feladatok még odébb vannak...
Előzmény: szegecsszámláló (400)
talpfaszámláló Creative Commons License 2009.03.23 0 0 407

nem vonatfogadóra vonatot fogadni?

nahát....!

 :-))))

 

Ellenben igazán megállhatna Kőszegen a gyorsvonat... irgumburgum.....

:-D

Előzmény: GigantHU (405)
szegecsszámláló Creative Commons License 2009.03.23 0 0 406

Benő, nem arról volt szó, hogy csinálsz egy menetrendet és az megmondja hány gép kell? Én körbetrombitálom neked a zindexet, de eddig rád (pontosabban a menetrendre) vártam

 

 

Előzmény: GigantHU (403)
GigantHU Creative Commons License 2009.03.23 0 0 405
kir, köszi:)

olvasatom szerint a IV. vágány nem vonatfogadó vágány... vagy? tehervonatot keresztezés céljából be lehet járatni oda?

G
Előzmény: MMIKVMK (404)
MMIKVMK Creative Commons License 2009.03.23 0 0 404

GigantHu az alábbi linken megtalálod Kőszeg adatlapját:

http://mmikvmk.gportal.hu/portal/mmikvmk/upload/328749_1237802654_07089.xls

 

 

Burgeri, a váltójelzők az eredetinek megfelelően, mivel helyszíni állításúak, vörös fehérek lesznek.

 

 

GigantHU Creative Commons License 2009.03.23 0 0 403
ömmm....

vontatójárművekre gondoltam:D az a lista kéne nekem, amit a résztvevők leadtak, hogy mit hoznának.
Előzmény: talpfaszámláló (402)
talpfaszámláló Creative Commons License 2009.03.23 0 0 402

kéne valami adathalmaz, az eddig összegyűjtött részvételi szándékkal bíró járművekről,

 

Kiindulási alapnak nem jó a "kocsiadatbázis"?

Előzmény: GigantHU (398)
talpfaszámláló Creative Commons License 2009.03.23 0 0 401

Eredetileg a Weinert váltójelzőit akartuk beépíteni

 

Ó igen, ismerős a probléma. :-)

Nekem is megvannak már vagy 9 éve, de még gyári csomagolásban.

Egyet azért összeraktam, még azon a próbapadon, amit akkor készítettem, amikor a Peco váltóim alá kísérleteztem ki a Fulgurex hajtómű mechanikus kapcsolatát.

Én is észrevettem, hogy nem egyszerű a játék, baromi sok türelem kell hozzá.

Gondolkodtam a magyarosításán, anno' el is készült a szükséges fólia, ami a maratott ábralemezt pótolná.

De még nem vitt rá a lélek, hogy nekiálljak....

:-)))

Előzmény: MMIKVMK (394)
szegecsszámláló Creative Commons License 2009.03.23 0 0 400

Szia!

 

Hány db gép fogja kiszolgálni a menetrendet?

 

írj egy hozzávetőleges számot, ez alapján meg lehetne becsülni, van e elegendő III korszakos jármű. 

Előzmény: GigantHU (398)
GigantHU Creative Commons License 2009.03.22 0 0 399
újabb fejezetéhez érkezett a modulépítés. mind a készülő 6+2 modul kapott egy vékony lazúr réteget. a vásárolt terméken található felirat szerint ennek színe "gesztenye", mi azonban valami buzilila megfogalmazásban találtuk meg a ráillő jelzőt.

kipróbáltuk végre a wolf féle hálós-csemperagasztós technológiát is. sőt, Magyarszerdahely megállóhely egyre inkább körvonalazódni látszik:D

GigantHU Creative Commons License 2009.03.22 0 0 398
Hallo főszervező urak!

kéne valami adathalmaz, az eddig összegyűjtött részvételi szándékkal bíró járművekről, ill. az állomásokról (Decs, Bakonybánk, Pellérd, Acsa, Friedberg, Rásony ismeretes, a többi adatlapja még hiányzik)

ezek a menetrendszerkesztéshez elengedhetetlenek...

maga a hálózat már összeállt, az állomási vágányszámok nagyjából megvannak, és körvonalazódni látszik a menetrend váza is. kérdés: lesz-e elég III korszakos jármű, hogy legyen külön szekció III korszakban, vagy inkább vegyítsük? (menetrend szerinti nosztalgia vonat, netán nosztalgia-fotótehervonat:D - osztrákok imádják:D)

ízelítőnek:

V63-017 Creative Commons License 2009.03.22 0 0 397
Helyszíninél ha a fehér rész van felül akkor egyenesben áll, ha a vörös, akkor kitérő irányban. Az "A" betű a szabványos állást jelenti ami lehet egyenes és kitérő is. Valamint a rugós váltó súlykörtéjén is van "A" betű
Előzmény: joxy (396)
joxy Creative Commons License 2009.03.22 0 0 396
Igen, helyszíni állításúaknál vörös/fehér, az alap állást jelző "A" betűvel. A távvezérlésűeknél szürke, a rugós váltóknál sárga.
Előzmény: burgeri (395)
burgeri Creative Commons License 2009.03.22 0 0 395
Nekem még mindig nagyon tetszik. Csak a súlykörte színe nem: az sosem fekete, ha jól tudom: vagy szürke, vagy vörös/fehér.
Előzmény: MMIKVMK (394)
MMIKVMK Creative Commons License 2009.03.22 0 0 394

Sajnos nem működnek a váltójelzők. Eredetileg a Weinert váltójelzőit akartuk beépíteni (ugyan nem olyan mint a magyar, de legalább működőképes). Aztán rá kellett jönnünk, hogy ezek beépítése nagyon nagy pontosságot, és rengeteg munkát igényelt, és a végeredmény közel sem lett elfogadható. Szorult az egész mechanizmus, a váltóállítómű komoly erőlködések közepette tudta csák átvonszolni a váltót (valúszínüleg ennek következtében egy állítómű motorja le is égett). A súly ráépítése egy külön fejezet, és ez csak tovább rontja a helyzetet. Ráadásul még ha működött is, csak 75-80 fokot fordult el a váltójelző. Saját kiállításunkat végigkinlódtuk a felszerelt mechanizmusokkal, aztán hagytuk az egészet, és díszként építettük fel, felhasználva a Weinert szett több részét. Így csak a felső részt kellett elkészítenünk.

 

A klubbos fényviszonyok nem mindig teszik lehetővé a jó fotózást, megpróbálok normális közeli fotót készíteni, ha addig nem sikerül, Kunszigeten szemügyre tudod venni.

Eddig is az eddigiek közül kettő:

 

 

Előzmény: talpfaszámláló (389)
talpfaszámláló Creative Commons License 2009.03.22 0 0 393
talpfaszámláló Creative Commons License 2009.03.22 0 0 392

Wolf!

Az állomásnévtartó tábla méretére, illetve a táblatartó alkalmatosság szabványos magasságára volnék kíváncsi!

Le van ez írva valahol?

Ha nincs, akkor milyen magasan legyen?

 

(remélem mindenki gondolt erre az apróságra - nem úgy mint az északiban....!)

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!