Legyen ez a Fremos szabvány szerint játszott, digitális modulüzem topikja.Ez nem azt jelenti, hogy ez a FREMO hivatalos magyar topikja! Csak kellett egy olyan hely, ahol beszélni tudunk a felmerült kérdésekről, úgy hogy azokat nem zavarjuk a többi topikon, akiket nem érint...
FREMO honlapja:
http://www.fremo.org
Nem lehet iránytehervonatokkal sűríteni a forgalmat? Semmi tolatós, csak egyik végállomásról a másikra menjen szénvonat, vagy valami ilyen fontosabb teher. Nincs tolatás, hanem keresztülmenő forgalom. Attól, hogy átmenő, még félre lehet állítani, és változatosabb, sűrűbb a forgalom.
no. hát akkor én személy szerint jelentkezem vonalfelügyelő, menetirányító, állomási szolgálattevő (a legdurvábbra=Friedberg természtesen), ÁFU ügyintéző és mozdonyvezető munkakörökre:D:D:D
Lagyesz részéről Derif, jómagam és még két ifjabb fiatalember munkafelvételéről tudok. ezt majd mélben pontosítom.
a menetrendhez: a szombati napi III-IV-es korszakhoz vagy korhű ingavonat, vagy hasonló motorkocsi/vonat kerestetik. bár... annyira durva fordulóidők nincsenek... ha már így belevágtam... mennyire legyen pörgős a menetrend??? amúgy elnézve a kialakuló történetet, az adottságok egyik vicces következménye, hogy a mellékvonalon nagyobb forgalom lesz, mint a fővonalon;) ill. a fene se tudja... azért remélem izgalmas lesz. az említett IC-k III. korszaki kiváltása mi legyen? (na jó, csak a Dezső kérdéses, mert a sima IC helyett egy Sophiane-expresszt képzünk:). igazából csak a körüljárás Friedbergen kritikus...) hm... most azért szegecs kicsit feladta a feladatot... hirtelen arra gondoltam, hogy az IC-k a már betervezett gyorsok helyett futhatnak... de... nem.. a gyorsok általában oszlanak Friedbergen (szerencsétlen szolgálattevő....;) ). megoldjuk;) a fűtőgépes körüljárás sem lesz egyszerű, de megoldható úgyan úgy 2 szabad vágánnyal:D (megoldást a kiállítás kezdéséig várom mail-ben:D:D:D)
A mai naptól lehet jelentkeztetni a járműveket a kunszigeti modultalálkozóra.
A jelentkezést E-mailben várom, a címem publikus. A jármű tulajdonosának neve, sorozatszáma, korszaka legyen feltüntetve a levélben
A járművek jelentkeztetésekor a következőket tartsátok szem előtt:
Vontatójárművek:
Digitálisan előkészítettek legyenek, jelezzétek külön ha nincs bennük DCC dekóder.
Mindkét végükön legyen üzemképes modell vonókészülék (kivételt képeznek a motor- és ingavonatok, valamint a speciális pft járművek)
Terveink szerint a III-IV korszak járművei szombaton, a IV-V korszak járművei vasárnap teljesítenek szolgálatot.(feltéve, hogy elég gazdag lesz a választék)
kocsik:
fémkerekűek legyenek, teherkocsik kocsikártyával és egyedi pályaszámmal vehetnek részt
A modulok 75%-a magyar állomást ill vonalszakaszt modellezik, a többi túlnyomórészt osztrák és szlovák modulrész. Kérem hogy a vontatójárművek összetételében is jelenjék meg ez az arány.
Eddig hét modellező 21 mozdonyt jelölt.
Szergelyek kíméljenek, eddig már ötöt jelöltek
nohabból ha nincs is 20 db de van 004, 009, 014, 017, 019
Emberek
bármíly hihetetlen eddig egyszem Csörgő van a listában, (de szerencsétlen az is csak ingázhatik mer' a lökött szegecsszámlálója az egyik felét teljesen kidolgozta.) Szóval ha van M41-es azt is lehetne hozni.
Benő!
Kell a vasárnapi menetrendbe két IC forda:
horváth Pistike 4c oszt. tan. dupladesiro-s Sugovica IC-je és Meizer kolléga Győr-Szombathely ihletésű szergelyes fűtőkocsis IC szerelvénye részére
Várom Talpfaszámláló, Derif, Erkettes és a Lagyesz ifikülönítménye, Wolf27, Térköz
és a többi modellt futtatni szándékozó topiclakó jelentkezését.
ok. akkor csak rendezésre és tárolásra használjuk majd...
a tárolóállomás neve jelen esetben indifferens, a háttérszín a lényeg (ha van)
a feladott és fogadott árukra vonatkozóan ott vannak az állomási adatlapok. az alapján történik az árufuvarozás. bár általában az állomások szoktak rendelni valamit, és azt a valamit rendeléskor elhelyezik a küldő állomás rakodóján:D
A IV. vágány igazi Kőszegen is tárolóvágányként funkcionál.
Wolf:
nagyon örülnénk a továbbképzésnek, valamint ha lenne egyszer, írásos anyagnak is a teherfuvarozást illetően.
Addig is kérdéseim:
mi dönti el, hogy egy állomás milyen fajta rakományokat tud fogani vagy fordítva, én honnan tudom, hogy Kőszegről mely állomásokra milyen fajta árukat adhatok fel?
Ha a vagonkártyáinkra néhány vagonnál, mint tároló álllomást Kőszeget tűntetjük fel, így azok a vagonok kirakodás után mindig hozzánk térnek vissza?
Az adatlap nincs teljesen jól kitöltve, de a lényeget le tudjuk venni róla.
Esetleg Kunszigeten, ha van rá érdeklődés, tarthatunk egy röpke továbbképzést, ameddig nem készül el az ÁFU-s utasítás/segédlet...
Amikor megadjátok a rakományt, azaz a küldött áruk fajtáit, akkor csak olyan nyitott kocsiban szállítható rakományt írjatok be az adatlapba, amilyen fizikálisan H0 méretben is a rendelkezésetekre áll, vagy tudjátok, hogy valaki nagyon sok ilyennel rendelkezik és ad nektek is a játék idejére.
Zárt kocsiknálmindegy, mert ott a bárcán a fuvarlevélmegléte mutatja, hogy rakott vagy nem a kocsi.
a nyitvatartási időt figyelembe véve 3,5órás szekciókat gondoltam, ami 4-szeres gyorsítást figyelembevéve 14 óra. az lehet mondjuk 5-19-ig, vagy 6-20-ig, az már igazán részletkérdés...
ömm... ebédidőt hogy vegyük figyelembe? legyen rövidebb a menetrend fél órával, és ebéd közben csak szükségmenetrend (értsd: motorvonatok közlekednek lezárt váltókon) van érvényben? a fél órát meg vagy korábbi kezdéssel, vagy későbbi befejezéssel (mondjuk ez vasárnap jelent inkább gondot) oldjuk meg? vagy inkább csak 3 óra legyen? egyáltalán mikor van ebéd?;)
Rásony, Friedberg, Kőszeg és Sárszm állomásokra egy-egy állomási tartalékot kell állomásítani (még hányszor tudom beírni az állomás szót????:D). a vonali feladatok még odébb vannak...
Benő, nem arról volt szó, hogy csinálsz egy menetrendet és az megmondja hány gép kell? Én körbetrombitálom neked a zindexet, de eddig rád (pontosabban a menetrendre) vártam
Eredetileg a Weinert váltójelzőit akartuk beépíteni
Ó igen, ismerős a probléma. :-)
Nekem is megvannak már vagy 9 éve, de még gyári csomagolásban.
Egyet azért összeraktam, még azon a próbapadon, amit akkor készítettem, amikor a Peco váltóim alá kísérleteztem ki a Fulgurex hajtómű mechanikus kapcsolatát.
Én is észrevettem, hogy nem egyszerű a játék, baromi sok türelem kell hozzá.
Gondolkodtam a magyarosításán, anno' el is készült a szükséges fólia, ami a maratott ábralemezt pótolná.
újabb fejezetéhez érkezett a modulépítés. mind a készülő 6+2 modul kapott egy vékony lazúr réteget. a vásárolt terméken található felirat szerint ennek színe "gesztenye", mi azonban valami buzilila megfogalmazásban találtuk meg a ráillő jelzőt.
kipróbáltuk végre a wolf féle hálós-csemperagasztós technológiát is. sőt, Magyarszerdahely megállóhely egyre inkább körvonalazódni látszik:D
kéne valami adathalmaz, az eddig összegyűjtött részvételi szándékkal bíró járművekről, ill. az állomásokról (Decs, Bakonybánk, Pellérd, Acsa, Friedberg, Rásony ismeretes, a többi adatlapja még hiányzik)
ezek a menetrendszerkesztéshez elengedhetetlenek...
maga a hálózat már összeállt, az állomási vágányszámok nagyjából megvannak, és körvonalazódni látszik a menetrend váza is. kérdés: lesz-e elég III korszakos jármű, hogy legyen külön szekció III korszakban, vagy inkább vegyítsük? (menetrend szerinti nosztalgia vonat, netán nosztalgia-fotótehervonat:D - osztrákok imádják:D)
Helyszíninél ha a fehér rész van felül akkor egyenesben áll, ha a vörös, akkor kitérő irányban. Az "A" betű a szabványos állást jelenti ami lehet egyenes és kitérő is. Valamint a rugós váltó súlykörtéjén is van "A" betű
Sajnos nem működnek a váltójelzők. Eredetileg a Weinert váltójelzőit akartuk beépíteni (ugyan nem olyan mint a magyar, de legalább működőképes). Aztán rá kellett jönnünk, hogy ezek beépítése nagyon nagy pontosságot, és rengeteg munkát igényelt, és a végeredmény közel sem lett elfogadható. Szorult az egész mechanizmus, a váltóállítómű komoly erőlködések közepette tudta csák átvonszolni a váltót (valúszínüleg ennek következtében egy állítómű motorja le is égett). A súly ráépítése egy külön fejezet, és ez csak tovább rontja a helyzetet. Ráadásul még ha működött is, csak 75-80 fokot fordult el a váltójelző. Saját kiállításunkat végigkinlódtuk a felszerelt mechanizmusokkal, aztán hagytuk az egészet, és díszként építettük fel, felhasználva a Weinert szett több részét. Így csak a felső részt kellett elkészítenünk.
A klubbos fényviszonyok nem mindig teszik lehetővé a jó fotózást, megpróbálok normális közeli fotót készíteni, ha addig nem sikerül, Kunszigeten szemügyre tudod venni.