Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

haflinger Creative Commons License 2008.03.22 0 0 800
A néphadseregben azok a márkajelzés nélküli kamionok, amiket csak Mancinak neveztünk, valójában nem is Rábák voltak. Csak a motorjuk volt az, bár a prototipusokban még Csepel motor volt, hiszen az autót a Csepel fejlesztette és gyártotta. A teljes neve Csepel D-566, de készült belőle 588 tipusjellel egy-két négytengelyes műszaki mentő kivitel is.
Amiért olyan jól tudott alkalmazkodni a terephez, ahhoz nem kellett semmi trükkös hidro-pneumatikus rugózás, nem is volt neki olyan. Egyszerű torziós rugózása volt, viszont rendelkezett azzal, amivel a nagyok (Tatra, Haflinger :-)), független kerékfelfüggesztéssel.
Előzmény: Son Venuto (793)
haflinger Creative Commons License 2008.03.22 0 0 799
Szerintem nem kell ezt megírnom a Tátrásoknak, tudják ők ezt :-) Legalábbis a topik-alapítójuk Tatrafan igen, sőt valamikor régen a Nagyvasak topikban is írt róla. Méretben az autóépítés két véglete a hatszáz kilós Haflinger és a nyolckerekű óriás Tatra Kolos, de pár dolog nagyon hasonló bennük: központi csőváz független kerékfelfüggesztéssel és léghűtéses motor. Valamint az, hogy kategóriájában mindkettő legjobb a világon :-))

Előzmény: Son Venuto (792)
haflinger Creative Commons License 2008.03.22 0 0 798
Nemcsak mi sodródtunk a haditechnika felé, hanem a helyzet vált ilyenné. A polgári autógyártás összeolvadt néhány óriásba, akik ugyanazokat az egyenautókat ontják. A kisebb gyártók csak akkor bírnak fennmaradni, ha a saját nemzeti hadseregük és egyéb állami szervezetek megrendeléseikkel támogatják őket. Mint például a lengyeleknél. Ezért ha a mai lengyel autógyártásról beszélünk, akkor bizony nagyrészt a katonai célú járművek körében találhatunk érdekességeket.

De húsvétra inkább a valaha épített egyik legbékésebb célú Star teherautóról teszek fel pár képet. A kocsi valószínűleg még egy szempontból a legek közé tartozik, nem hiszem, hogy készült ennél nagyobb pápamobil :-)



Előzmény: Flakvierling (797)
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.22 0 0 797

Nagyon kéne egy ilyen AMZ TUR. :)))

 

Amúgy nem idevaló, de remélem nem lesztek mérgesek (ha már úgy is a haditechnika felé sodródtunk...):

 

http://www.youtube.com/watch?v=ooOybsmoodU

 

http://www.youtube.com/watch?v=yPIzIqEc1XE&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=DBH7CAbpSEw&feature=related

 

És egy videó, amihez szedjetek be valami erős nyugtatót:

 

http://www.youtube.com/watch?v=1cpwBwzcGpw

 

:)

Flakvierling Creative Commons License 2008.03.22 0 0 796

"csak--csak fölteszem a kérdést , hogy Dudukát odaadnám--e egy ilyen lengyel mindentverőért , mindentlesöprőért , és a válasz lesujtó ellenem ."

 

Miért, a Duduka és egy ilyen lengyel "vadállat" kizárják egymást? :)

Előzmény: Son Venuto (793)
vadász2 Creative Commons License 2008.03.22 0 0 795

-1. Én!????

--2. Attól függ, hogy végzek. Előbb az itteni standot kell kivégeznem. Akartam is kérdezni, meddig bezárólag lesz folytatólagosan szervezve ez az össznépi helyre hujja?

---3. O(r)ff: neeeem, amit én láttam már újabb volt, (VW-MAN fülkés), volt rajta márkajelzés és két tengelyes volt.

Előzmény: Son Venuto (793)
Son Venuto Creative Commons License 2008.03.22 0 0 794
Állatról , autóról nagyon nehéz művészi képet csinálni . Most néked sikerült . . .
Előzmény: =D Doma (778)
Son Venuto Creative Commons License 2008.03.22 0 0 793
---1., Mikor csinálod már meg a GY.I.L.A.K. nevű formációt ?
--2., Jössz--e a május elsejei , a Közlekedési Múzeum előtt levő Lengyelország Standra ?
---3., Én a néphaccsergben láttam márkajelzés nélküli Rába kamionokat , nem tudom , ebből láttál--e egyet . ezek a hydropneumatikus rugózású teherautók arról voltak híresek , hogy míg a muszkánál hátulról lehettett látni egy kegyetlen nagy kardánbogyót , és terepen volt , hogy a kerekeinek az 50 %--a a levegőben volt , emennek meg valami képtelen dolog folytán ( de ezt a haflingertől kérdezd majd meg ) szinte semmi nem ment a 6 kerekéhez , viszont úgy ráhasalt--simult a terepre , mint valami sajtkrém . Például volt Dócnál egy olyan gyakorlatozás , hogy a russzki szépen tengelyagyig belesüllyedt valamibe , s nem ám úgy , mint az a Star 660 , amit a you tube--n keresztül ide vagy 1 hete a Flakvierling küldött , hogy szépen megy urfika szintén tengelyagyig a tengerben , hanem meg is feneklett . Jött a Rába , megcsörlőzte , s ma is emléxem , hogy mekkorát cuppant a muszka , ahogy a magyar kirántotta .
Különben a Rovatalapítónknak igaza van , lassan szívgyógyszereket kell itt szedni, olyan képek jönnek ide a haflinger tollvoltából . Engem különben leginkább az döbbent meg , hogy mennyire is egy hűtlen ganéjis vagyok én ,amikoris , akarva , nem , azért csak--csak fölteszem a kérdést , hogy Dudukát odaadnám--e egy ilyen lengyel mindentverőért , mindentlesöprőért , és a válasz lesujtó ellenem .
Előzmény: vadász2 (782)
Son Venuto Creative Commons License 2008.03.22 0 0 792
Ezt , ha még nem írtad meg a tatrasoknak , írd meg Nekik is . Kicsit elmaradtak most mögöttünk pár krajcárral . . .
Előzmény: haflinger (779)
Son Venuto Creative Commons License 2008.03.22 0 0 791
Kérj tőlem , itt Pesten van egy jó bót , oda elme hetek érTE .
Előzmény: =D Doma (775)
Bundesfrau Creative Commons License 2008.03.22 0 0 790
Áldott húsvéti ünnepeket mindannyiótoknak!!!!!!!!!!!!!:)
haflinger Creative Commons License 2008.03.21 0 0 789
Tessék valami szíverősítőt bevenni, mert a java még hátravan :-)
Például az AMZ gyárnak is van a TUR mellett még több típusa, amik legalább olyan harciasak. Tessék csak gyönyörködni bennük.
A Dzik, a Jaria és a Zubr:
Előzmény: Flakvierling (781)
PAS-001 Creative Commons License 2008.03.21 0 0 788

Bár nem lengyel de mindenképp szép darab.

Katt ide:

 http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9172361

PAS-001 Creative Commons License 2008.03.21 0 0 787

Kerülhetett Tarpan az ex jugoszláviába?

Ma jött át a horvát határon egy bosnyák rendszámú fura szerkezet.

Arányaiban tök úgy nézett ki mint a Tarpan de valahogy még is más volt.

Hátul egy ablak nélküli műanyag keménytető volt rajta.

Lefotózni sajnos nem tudtam mert nem volt nálam a gép.

Valahogy volt benne egy kevés az indiai Bajaj Traxból is.

 

 

vadász2 Creative Commons License 2008.03.21 0 0 786
Honnand? :-)
Előzmény: Bundesfrau (784)
Bundesfrau Creative Commons License 2008.03.21 0 0 785
De szép! Nagy szívetek van!:):):):):')
Előzmény: Flakvierling (783)
Bundesfrau Creative Commons License 2008.03.21 0 0 784
Megjöttem. :)
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.21 0 0 783
Szerintem nincs olyan férfiember, akit ne ütne szíven ilyen látvány. :)
Előzmény: vadász2 (782)
vadász2 Creative Commons License 2008.03.21 0 0 782
OFF, a múltkor láttam vonulni két tagból álló katonai konvojt, melynek a második tagja egy VW-MAN fülkés Rába volt... úgy megdobogtatta a szívemet :-)
Előzmény: Flakvierling (781)
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.21 0 0 781

Óvatosabban kéne bánni ezekkel a képekkel, nekem már az első kettő láttán majd megállt a szívem. :)

Nagyon király terepjárók, ilyet kéne nekünk is rendszeresíteni, nem a leharcolt használt Merdzsókat!

Előzmény: haflinger (780)
haflinger Creative Commons License 2008.03.20 0 0 780
De most inkább visszatérek a lengyel terepjárókhoz, mégpedig az időben nagyot ugorva a most gyártottakhoz. A Honker csak apróság az AMZ-Kutno cég által gyártott tipusokhoz képest. A választékuk elég széles, a különböző nyugati gyárak szériagyártmányaiból átalakított speciális, többnyire páncélozott kivitelektől a különféle kimondottan katonai rendeltetésű terepjárókig, harcjárművekig terjedően.

Az Iveco fődarabokból épített amúgy is elég komoly olasz Scam terepjárót is elég harciassá alakították az AMZ szakemberei:













A Scam alvázának felhasználásával fejlesztették ki a "lengyel Hummernek" is nevezett AMZ Tur katonai terepjárót (amiről a múltkor Flak be is szúrt egy videót):
haflinger Creative Commons License 2008.03.20 0 0 779
Nem akarlak nagyon elszomorítani, de a Haflinger erősen megelőzte lengyel kollégáit. Ezek a BR prototipusok 1981-85 között készültek, a Haflinger prototipusát pedig 1958-ban mutatták be és 1974-ig gyártották. A lengyelek az első Warta és Tarpan példányokat mutatták be 1971-ben. a Steyr ekkor már a Haflinger utódját, a mai is a világ egyik legjobb terepjárójának tartott Pinzgauert gyártotta.
Egyszer majd szót fogadok és írok kicsit hosszabban a Haflingerről, most csak annyt, ha lengyel kötődése nincs is, de cseh annál erősebb. A Tatra gyár főkonstuktőre volt Hans Ledwinka, az ő szabadalma volt a Tatra egyik fő jellegzetessége, a központi csőváz. A fia, Erich Ledwinka a Steyr gyárban dolgozott és ő tervezte a Haflingert, természetesen szintén központi csővázat alkalmazva,
Előzmény: Son Venuto (773)
=D Doma Creative Commons License 2008.03.20 0 0 778
Balcsin nincs a házban Net.. szóval mostantól ritkásabban leszek.. lényeg a lényeg, kivel találkozok - kivel nem, biztos ami biztos, kellemes és/vagy boldog Húsvétot, kinek mi tetszik ) és még egy kis képecske, ami nemrég készült ) remélem tetszik majd nektek )
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.20 0 0 777
Ez valami lengyel autós sajátosság lehet. Mármint az, hogy ha egy ideig nem használnak egy Nysát vagy ZUK-ot, akkor beregadnak rajta dolgok. A Nysa, amit megveszek, is hasonló betegségekkel küszködik. Annak például a hátsó tetőszellőzőjét lehetetlen felnyitni, illetve a sofőrülés van beragadva (se előre-se hátra). Megvizsgáltam mindkettőt és valami igénytelen sárgás zsiradék-szerűséggel voltak bekenve, ami megkeményedett a beléhullott piszoktól. Nem feltételezem, hogy nálad is ez a baj (zárakat nem szabadna kenni), de lehetséges.
Előzmény: =D Doma (775)
=D Doma Creative Commons License 2008.03.20 0 0 776
Mentségemre legyen, hogy érettségi lebeg a fejem fölött, és sok mindenre nem jut idő.. ide is ritkábban..
még az aksis dolgot se volt idő elintézni, pedig pont most lett volna aktuális, hiszen megyek le hozzá. lehet hogy majd trafóról külön próbálom ki a dolgokat.
Előzmény: Son Venuto (774)
=D Doma Creative Commons License 2008.03.20 0 0 775
Piros önnálósította magát.. Levette a ponyvát az utólsó nagy hó környékén.. de szerencsére nem kaptam rossz híreket, beszámoló alapján átvészelte a telet ) Most majd megint nekiesek egy porszívóval, és a zárakat is megpróbálom életre kelteni, de nem tudom mennyi esélyem van.. makacsok nagyon
pár alkatrész már be van szerezve hozá, úgy mint: bólogatós kutya, dobókocka.. ) veteránba kötelező ) majd próbálok szerezni hozzá még pár poroltót, mert kötelező bele ) kéne egy alu elsőláda, meg ilyesmik.. persze ez nem lényeg, előbb a motor legyen rendben.. pl vízcső száz hogy nincs, és talán a fűtő csövek is csereérettek.
Előzmény: Flakvierling (772)
Son Venuto Creative Commons License 2008.03.20 0 0 774
Írj nekem megint egy levelet , és akkor egyezTEtünk . Még valami .Vagy 2 hete beírtad azt az ultrafontos , dolgot , ami éppúgy félbeszakadt sajna , mint a kapcsolat a Szöcskés Ügyben érintett nemtudjukmilyennevű Zolival . Arról a retro ZUK tűzoltóautós , blogos beírásodról van szó . Meg tudnál ismerkedni a tulajjal ? Én írtam neki , de nem válaaszolt . Majd megpróbálunk Hozzád elautózni páran . Várom az íméledet .(is . . .).
Előzmény: =D Doma (770)
Son Venuto Creative Commons License 2008.03.20 0 0 773
És mi volt előbb , ezek avagy a sTEyr haflinger ( amiről lassacskán azért majd írj , hal ehet . . .)
Előzmény: haflinger (764)
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.20 0 0 772
Mi a helyzet Pirossal? Levetted már róla a ponyvát? Mennyire vészelte át a telet?
Előzmény: =D Doma (770)
Flakvierling Creative Commons License 2008.03.20 0 0 771

OFF

 

Ajjjajj... Angliát hagyjuk ki a képletből! csak arra volt jó neki Lengyelország megtámadása, hogy beszállhasson a háborúba. Még a franciákat is beáldozták. Nem nyújtottak segítséget. Sőt, szegény lengyelekkel elhitették, hogy majd úgy ius segítenek, így azok több helyen brutális határvillongásokat követtek el a németek ellen (van róla jópár könyv, pl.: "Der Tod sprach Polnisch"). Még mielőtt háború robbant volna ki.

 

ON

Előzmény: Son Venuto (769)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!