Mindig belekényszerítesz valami offtopikba :-) Szóval ha kelet-európaiban nem is létezett, de dél-európaiban igen. A görög NAMCO gyártotta-gyártja NAMCO Pony néven egy módosított változatát.
Én nem tudok segíteni, de ha esetleg tudsz lengyelül, akkor van egy lengyel fórum, ami ezzel foglalkozik. Most éppen nem jó, szokott néha "dögledezni".
Ha meg akarod találni, akkor ezt írd a google-be: Forum Polskiej Motoryzacji
Sziasztok! Tudom ez nem a Lengyel motorok fóruma, de a Junak fórumra hiába írtam, eddig nem kaptam választ. Arről van szó, hogy van egy WFM M06-os motorom, ez egy 1956-os Lengyel motorkerékpár. A rövidítés jelentése : Warszawska Fabryka Motocykle Nos, ehhez a motorhoz szeretnék alkatrészeket beszerezni, amit lehet is kapni Lengyelországban, csak nem tudom, hol és mikor van olyan piac, vagy börze ahol veterán motoralkatrészeket árulnak! Ehhez kérek segítséget, mert a terv már megvan, hogy kimegyek és megveszem ami kell, de hova? Előre is köszi! Üdv: Sanyi
A magyar—lengyel barátság alkalmából magyar—lengyel barátsági hónap van ( www.polonia.hu , www.gportal.hu/portal/dwabratanki ), ebből a Duna TV közvetít egy héten át különféle filmeket koradélutántól 7 napon át !!!
Vers mai dátummal , Gyerekek , elolvasandó a nagypolszki rulez nevű TEstvérlapunkban .Kéne verselnünk . . . kellene folytassa valaki a következő versikét :
Ja, és mi 77 darab T-72 -est ajándékoztunk el ingyé', mondván: nem jó már az semmire, nem modern. Most nincsenek tankjaink. Bezzeg, ha egy kis lengyelországi kiruccanásra küldtük volna őket, hogy onnan megfiatalodva térjenek vissza, most nem a magyar honvédségen röhögne mindenki.
A PT91 Twardy lényegében a szovjet T72 harckocsi bázisán épült. A lengyelek korszerűbb elektronikával és tűzvezető rendszerrel, reaktív kiegészítő páncélzattal és erősebb motorral látták el a korszerűsítés folyamán. Mivel az alapkonstrukció sem volt rossz, a fejlesztések után egy egészen korszerű gép lett. Már exportáltak is belőle, Malayzia hadserege rendszeresítette. A lengyel hadiipar hagyományosan saját maga gyártotta a Varsói Szerződésben rendszeresített, főleg szovjet eredetű harceszközöket. Ezeket folyamatosan továbbfejlesztették és hadrendben tartják. Ma is több üzem foglalkozik a modernizált változatok gyártásával, illetve a régiek átépítésével.
Ha mán ánglius , az jut eszembe , hogy a N.A. azt mondta , hogy egy Tadeusz Marek nevű embör tervezte vagy a Jensen Interceptor mociját , vagy egy Aston Martinét ( ő tudja , én elfelejtetTEm , azt hiszem , az utóbbit ). Ami meg a magyarokat illeti , pont ma volt a rádióban a Pavlics Ferenc , aki szerencsére ma is aktív , és a Holdjárón kívül most csinálja a fölfejlesztett marsjáró gépeit .
Nagyon nehéz lesz a R.I.L.A.K. év emberit megszavazni . . . Azért kaphatunk a magyar--lengyel barátság nevében 1--2 cikket Tőled erről a nem--Rábaról ( én csak a sofőrök dumcsijából indultam ki ) ?
Abszolúte nem , csak nincs pénzem ilyen csodalengyel cuccra . Így , hogy cirka 10--15 év előképzése révén elveteránosodtam, meg kellett győződjek affelől , és ez fontos , hogy ennek az őrületébe se essek , és a legfontosabb az a mai nézeteim szerint , hogy az embernek 1 oldtimer legyen , de azt hozza szépen rendbe . Tudok Olyanokat , hogy nem tud megálljt parancsoljon a gyűjtő szenvedélyének , aztán meg ott rozsdásodik a kertjében sok--sok veteránautó . Dudukát Nagyon Szeretem .Tegnap voltam az Anyunál , vittem azért , bizti ami bizti , egy tartalék akkumulátort , beültem kisangyalomba miután a 2 akksit összecsombékoltam , gázpedáltalppal nyomakvás ( fél éve lehetett leállítva kis bogaram ) vagy 30 ízben , s ahogy azt a mados nicknevű rilákos mondaná , "ment , mint a Doxa". Kétféle autó van , az egyik lengyel , a többi a
tartalék ( egy ilyen 35--éves Nagypolkával megyünk páran a Junak Találkozóra Varsó mellé )
Persze , hogy TE . Az össznépi hejje--hujja reggeltől du--estig lesz . Azt a Rábát azért kérdezd el a Haflingertől , hogy nehogy az derüljön már ki , hogy csak a polyák tud hadi elvárásoknak is megfelelni tudó nagyobbacska vasakat csinálni , hanem az Agyarok is .Tényleg vértfaqgyasztó volt az a Rába . . .Az volt az egyetlen modern cucc , és azóta sem láttam párját .Még Érd eke s az volt vele kapcsolatban , hogy pihenőben , szóval amikor hónapokra eltették urfikát pihenni , akkor bakokra állították a hydropneumatikus rugózása végett . Biztos be tudna ma is verni egyet abba a mai níímötbe . . .
És ebből a tavalyi felhívásból arra lehet következtetni, hogy továbbra sem a magyar színesfém-gyűjtőknek szánják:
"Rekonstrukcja papamobila Nasze Stowarzyszenie wspiera akcję rekonstrukcji papieskiego Stara samochodu z pierwszej pielgrzymki Jana Pawła II do Ojczyzny. konto specjalne na odbudowę PAPAMOBILE ING BANK ŚLĄSKI 14105014321000002305358471 wpłaty z dopiskiem "PAPAMOBILE"
De lehet, hogy mégsem a Star a legnagyobb pápamobil, a skóciai pápalátogatás alkalmával egy szintén háromtengelyes Leyland teherautót alakítottak át. De mindegy, akkor is a lengyel készült korábban, 3 évvel ők vezetnek :-))