Bocs félreérthető voltam, nem azt akartam előírni kivel mit osszál meg, hanem ismerve 7578 barátomat régiségeket imádja neked olyan meg sztem nem naon van, de ha tévedek akkor ebben is ezer bocsesz.
Meglepne Szütyi barátom ha előhúzná a ftőházas anyagait, bár Cellről vannak szuper képei, másról nem sok lehet neki, ja esetleg Tapolca lehet még talonban neki. Szütyi műkedvelő amatőr, édesapja volt segédmv, a vasút szeretete innen ered.
Nem is igazán értem miért civakodtok? Miért megy a kölcsönös szurka piszka? A topik alapításakor nem csak az volt a célom, hogy a fűtőházakról fényképekkel, térképekkel, anyagokkal rendelkezők látogassák és írják fotmálják a topikot hanem bárki akinek ezzel kapcsolatban véleménye van! Tehát kedves 7578 nem kell feltélenül fűtőházas anyagnak lennie Szütyi hozzászólásainak, egyszerűen csak vélemény is lehet........... (legalábbis én szeretettel várom)
Számomra azonban kedves Szütyi és czzf50 nem az a kérdés, hogy Józsga leírhatja-e ide a véleményét. Mert le szerinte helyénvaló a megállapítása. Erre való a fórum, hogy vitatkozzunk, érvekkel. E helyett minden oldalról csak üres frázisokat látok.
Józsga ha ilyen kijelentéseket teszel akkor nagyon de nagyon felkészültnek kell lenned, mert megkérdezik majd azt amit meg is kérdeztek! Mi alapján hasonlítod össze a fűtőházakat? Azok személyzetét? Tapasztalatom ,az, hogy minden fűtőház rendelkezik kiemelkedő képességű mozdonyvezetővel és olyannal is amelyik csak vegetál és kész csoda, hogy még nem okozott balesetet tevékenysége során. Tehát minden fűtőház mozdonyvezetői kara egyformán teli van jó és kevésbé jó mv-vel.
Magam dolgoztam egy ideig a keletiben, és utána évekig egy másikban (Cell) majd még néhány évet még több fth-ban oktatóként (Tp; Sm; Zeg;) tehát van rálátásom arra, hogy kimerjek ilyet jelenteni.
Amit te mondasz, hogy elit fűtőházak amúgy is viszonylagosak! Mi alapján?
Forda?
Géppark?
Mozdvezek felkészültsége? (Ennek mi a szintmérője: Hány mv két vizsgás? Hány mv vizsgázott ötösre a tanfolyamon? Hány mv ír utasítás szinvonalú eseménykönyvet? Hányszor maradnak fekve? Ennek ellentetje hányszor nem maradnak fekve?)
Na mint topik alapító jól bele vaúúúúztammmm...........
Nem, Szütyi, nem a közölt fotó és rajz mennyisége a mérvadó. Ezzel tökéletesen egyet értek... Jómagam is már az elején ellenszegültem Józsqával, de úgy gondolom, hogy a JÓ többségben szerepel, és kisebb a nézetkülömbség, és ez a lényeg...
A Ferdinánd-híd első változata 1874-75-ben épült. Téglaboltozat és vasszerkezet kombinációja volt. A Podmaniczky utcában levő feljárók annak úttestjéből foglaltak helyet.
1940-41-ben épült az általunk is ismert vasbeton-híd. Ekkor a Podmaniczky utca felé vezető felhajtókat a vasút egykori területére építették. Ezáltal vált a Podmaniczky utca ezen a szakaszon is teljes szélességűvé.
Az 1999-2000-es átépítés már mindannyiunk által ismert.
A mellékelt két kép az első hidat ábrázolja. Az első kép jól összevethető a térképpel. A második képen látható szobor átkerült a második híd gyalogosfeljárójához. Az utóbbi évtizedekben vandálok többször megrongálták, ledöntötték, a fejét letörték. A pótlása elképesztően igénytelen.
"Sőt, a mai MÁV ZRt. GÜ összetenné a két kezét, ha egyetlen olyan fűtőháza lenne, mint a Keleti volt, vagy olyan mozdonyvezetői lennének, mint ott voltak"
Ennek azért nekifuthatnál még 1szer mielőtt másnak is szemet szúr....
És most szerinted melyik a legelitebb fth a CFR-nél?
Ez nehéz kérdés, hülyeséget nem akarok rá válaszolni. Leget inkább nem mondok, csak három leget, szerintem Dés (amire egyébként úgy tekintenek a többiek, mint a MÁV-nál Szolnokra), Nagyszeben és Buc. Călători.
Még sokat kell kutakodni ennek történetével kapcsolatban, ami biztos, hogy a pályaudva 1846-os megnyitásakor már állt fűtőház, csak nem tudom, hogy az hogyan nézett ki. Lányi Ernő fotógyűjteményében több olyan kép is leledzik mely szerint az 1891-es államosítás előtt már állt a körfűtőház. A MÁV egyik legkiváltságosabb helye lett, csupa újszállítású kuriózum géppel mint nagy konkurenciája a Keletinek. Egy 1902-es kimutatás szerint 131 mozdonnyal rendelkezett, ami nem semmi... Jelentőségét az Északi fth 1913-as átadásával elvesztette, a mozdonyainak nagy része átkerült oda. Végül 1922.07.22-ei érvénnyel a Nyugati fth és műhely megszünt.
Több fotó is van erről a fűtőházról, nem egy már publikálva is lett mozdonyos tanulmányokban, csak nem biztos hogy szerzők tudták, hogy a fotó hol készült, vagy csak nem tulajdonítottak ennek jelentőséget.
Már megbocsáss czzf50, de miért nem lehetne emlegetni a két fűtőházat egymás mellett?
Józsqa és közöttem lezajlott beszélgetésen egyértelműen a két fűtőház múltjáról, azok fénykoráról tettünk említést, jómagam is - ha nemis írtam ki, de - konkrétan az 1909-es évről írtam. Vagyis egy időről beszéltünk...
Az pedig, hogy Józsqa esetleg a fiatalabb generációba tartozik, ( ámbár még nem ismerem személyesen ) nem jelenti azt, hogy ne lenne rálátása a dolgok történetére. Nagyon sok olyan idősebb szakit ismerek, akik koruknál fogva jólinformáltnak számítanak, ugyanakkor állításaik messze állnak a valóságtól.
Egy fiatal ember ha belemerül a kutakodásba sokkal többet tudhat meg a történelemről, mint egy idősebb, aki csak saját emlékeiből él...
Ezért is volt kár egymás mellett emlegetni. Más korszak, más szempontok, ami közös, hogy mindkettönek vége lett, mert így alakult, nem volt rá szükség, útban volt, stb.
És most szerinted melyik a legelitebb fth a CFR-nél?
Na, mutass nekem olyan élő embert, aki saját tapasztalatából össze tudja hasonlítani a század eleji Piskit a '70-es évek beli Keletivel. Azzal meg ne gyere, hogy ki mikor járt általános iskolába, mert amikor Piskiben vége lett a történetnek, akkor még egyikőnk sem élt.
Félre ne értsd, nem azt akaorm mondani, hogy a Keleti ne érdemelte volna ki a hírnevét. Sőt, a mai MÁV ZRt. GÜ összetenné a két kezét, ha egyetlen olyan fűtőháza lenne, mint a Keleti volt, vagy olyan mozdonyvezetői lennének, mint ott voltak - már ha egyáltalán érdekelné ami manapság a portáján folyik.
"Igen. Akkortájt a Piski fűtőház volt a legelitebb országos szinten. Olyannyira, mint a Keleti csak szeretett volna lenni fénykorában."
Kiváncsi lennék az összehasonlításod alapjaira. Sokat levon a közlésed értékéböl, hogy igencsak általános iskolába jártál, amikor ennek a történetnek vége lett. Tehát jogosan gondolhatjuk, hogy ez csak a Te elképzelésed, mivel tapasztalat biztosan nem áll mögötte.
Szeretném mindazok segítségét kérni, akik képeket vagy rajzokat (lehetőleg méretekkel együtt) tudnának küldeni a villamos üzemű teherfelvonóról.Erről lenne szó.
Nem csak a fűtőházakra értettem. A nagytopic mostanra egy összegajdolt maszlaggá fejlődött, ami eleve alkalmatlan bármiféle értelmes téma komoly kitárgyalására.