Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2020.09.11 0 0 79241

Ez a fogyasztás 90%-ban hosszabb távú országúti használatban jelentkezett.

Előzmény: DKori86 (79237)
t.lantos Creative Commons License 2020.09.11 0 0 79240

Nem dizel.

Előzmény: DKori86 (79239)
DKori86 Creative Commons License 2020.09.11 0 0 79239

Az a 4,5 (még ha dízel is), nagyon-nagyon jó, becsüld meg! :)

 

Én nem csinálok ezekből meg a leírt adatokból cicaharcot (vannak akik nagyon harapnak rá), egyszerűen csak az "én felhasználási jellegem" mellett tűnik nagyon messzinek.

 

Nálam (nálunk) eddig úgy néz ki, hogy a kicsi (2008-as 3 ajtós Swift 1.3 GLX CD AC) eszik kb. 6.5-7L-t (ha mondjuk úgy, hogy időben egy hosszabb időszakra próbálom levetíteni - persze óvatos országutas munkába járással tankolás után láttam már én is 5-ös elejével kezdődő számokat is, meg pár napig csak 2 utcányira volt beindítva ilyen tipikus ovi-suli/bolt/nagyszülők turnéra akkor 7 teteje vagy szemtelenül 8 eleje is), a nagy (2017-es SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet GL+) meg ~7 magasságában eszik. Mióta nálunk van a két autó első perctől vezetve van az összes tankolás a Fuelio nevű alkalmazásban, az S-Cross most 7.3-nál a Swift 7.4-nél tart (de nem teljesen fair így az összemérés, mert érthetően jellemzően a rövid lóti-futi utakra inkább a Swift, a "hosszabbakra" meg az S-Cross van befogva - de ha abból próbálok kiindulni, hogy ha éppen egy hétig minden nap az egyikkel vagy épp a másikkal járok dolgozni, akkor összesen max ~pár deci a különbség a Swift javára).

Előzmény: t.lantos (79238)
t.lantos Creative Commons License 2020.09.11 0 0 79238

Minden relativ.

9 mazsa, kicsi (260 literes csomagtarto, 3.7m hossz), 82le, 175-os gumik. Es igy eszik 3.5 litert.

Osszehasonlitaskent.

14,5 mazsa, nagyobbacska (530 literes csomagtarto, 4.6m hossz), 136le, 225-os gumik. Es igy eszik 4.5 litert. Vegyesben. De csak mert nem figyelek :)

 

Szerintem nem akkora a kulonbseg. Arban nyilvan van elteres, de ez talan ertheto.

Előzmény: DKori86 (79237)
DKori86 Creative Commons License 2020.09.11 0 0 79237

Az szép (mondjuk nem tudom az MZ - 2005-2010 közt gyártott - Swift topichoz hogyan is jön ez az infó :) )! :) Milyen körülmények közt használod (gondolom ez erősen 90% országút...)? :)

Előzmény: Törölt nick (79236)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.11 0 0 79236

Valóban úgy tűnik kicsit kevesebbet mér, mint a tankolásnál kiszámított érték, de ez a különbség fokozatosan csökken. A tankolás szerint számított átlagfogyasztás 3,5l/100km.

 

Előzmény: t.lantos (79235)
t.lantos Creative Commons License 2020.09.11 0 0 79235

Azert inkabb a TANKOLT UZEMANYAG / megtett km legyen a mervado.

Előzmény: Törölt nick (79234)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.10 0 0 79234

Új Suzuki Ignisem átlagfogyasztása 7553 km megtétele után!

DKori86 Creative Commons License 2020.09.06 0 0 79233

Köszi a segítséged!

 

Ahhoz képest, hogy "csak egy izzó" van ára...de lehet rendelek is négyet (a 2 autóba), hogy legyen mihez nyúlni ha kell (na meg ha már "szétszedem" a szürkét anyumnak akkor már kicserélem a balost is, ne szívasson meg pár hét múlva az is - a mi kis piroskánkban nincs kiégve egyik se, úgyhogy azt nem kell bántanom).

 

Esetleg a műszercsoportos kérdésemre nem tudod a választ?

A fordulatszám-skála első tartománya (kb 0-1000ig) láthatóan haloványabb fehér mint az óracsoport többi része. Azt már tudom/sejtem, hogy ledek vannak mögötte...de ki lehet ezt otthon cserélni? Vagy forrasztgatós mindenképp? Milyen ledek lehetnek benne? Az óracsoport hátában egy sima csati van vagy valami km-jeladó spirált is ki kell ahhoz akasztani, hogy a műszercsoportot kivegyem az autóból?

 

Bocsi a sok kérdésért! :) Húzza a szemem kicsit (de ha nagy meló akkor egyelőre marad így).

 

Előzmény: tibi_H-5000 (79232)
tibi_H-5000 Creative Commons License 2020.09.03 0 0 79232
Előzmény: DKori86 (79231)
DKori86 Creative Commons License 2020.09.02 0 0 79231

Egy kérdés: a klímapanelbe milyen izzók valók (w5w vagy rizsszem-izzó)? Jól gyanítom, hogy a rádió kikapásával férek hozzá a legegyszerűbben? A grafitszürkében ki van égve a jobb oldali...gondoltam kicserélném amíg nálam vendégeskedik az autó...

 

Másik kérdés: a műszercsoportban is izzó van? A fordulatszámmérő 0-1000RPM skálája láthatóan halványabb, mint a többi rész.

 

Előre is köszönöm a segítségeket!

Androidfan Creative Commons License 2020.09.02 0 0 79230
Előzmény: T-boy01 (79229)
T-boy01 Creative Commons License 2020.09.02 0 0 79229

 

Tudja mutatni a swift a tpms-el mért keréknyomás értéket kerekenként? Ha igen, hol van a menüben? 2019-es fészlift előtti lágyhibrid.

Razor177 Creative Commons License 2020.09.01 0 0 79228

Ha valakit érdekel van eladó 4db gyári suzuki lemezfelnim sérülésmentes 5000km-tbfutottak 35.000-

meg 4db 175/65R15 yokohama bluearth nyári gumik. Dot19 5000km-t futott 45.000-

 

 

DKori86 Creative Commons License 2020.08.30 0 0 79227

Na nálunk meg érkezett két napja még egy Swift a családba: nálam/nálunk egy indigókék S-Cross 1.4 BoosterJet GL+ 2WD MT kistesója a bíborvörös-gyöngyház 3 ajtós 1.3 GLX CD (vagyis már Android :D ) AC, most meg családon belül az ásványszürke S-Cross 1.4 BoosterJet GL+ mellé is jött egy kistesó, egy grafitszürke-metál 5 ajtós 1.5 GS. :)))

 

...és édesanyám már mondta, hogy neki(k) is KELL (!) bele majd a 2DIN-es, tolatókamerás cucc, készüljek mert pár hét/hónap és rendeljem+szereljem :D (de most először kisszerviz jön, nálunk lesz 1 hétig a masina és kicserélem a gyertyákat, szűrőket, olajat stb. :)) )

Előzmény: F_TAM (79226)
F_TAM Creative Commons License 2020.08.24 0 0 79226

Köszi a részletes leírást, most még jobban tudatosult bennem, hogy valóban nincs szükségem a fejegységre. Én is kiabálok mikor telefonálok, de szerencsére nem sokat beszélek menet közben. A lényeg nekem az volt, hogy a lehetőség meglegyen rá :) Az Aliról vettem, bár nem gagyi transmittert, teljesen meg vagyok elégedve (néha nem kapcsolódik azonnal, de ez lehet, hogy a telefon gyíkja), rádiózni én sem szoktam, csak a transmitter miatt :) (talán 2x hallgattam benne, mikor előző év decemberében hozzám került, és jöttem vele haza, meg még egyszer, mikor a transmittert kellett hangolni).

P.S.: a burkolatleszedésnek még mindig nem láttam hozzá :)

Előzmény: DKori86 (79225)
DKori86 Creative Commons License 2020.08.24 0 0 79225

Nézd, ízlés dolga, mint mindennek: ennek is vannak előnyei meg lehetnek ellene is érveket felhozni. Nálunk a kis Swift a második autó szerepét tölti be (egyébként az előd szintén egy Thalia volt :D ), ha a szívemre teszem a kezem akkor valójában amire főként szánva van arra 90%-ban tökéletesen elég egy jó FM transmitter (vásárlás után pár hétig nekünk is úgy volt), meg egy telefontartó a szellőzőrácsba mondjuk (és akkor a navi + zene kérdés megoldva) egyedül a telefonkihangosítás macerás/értékelhetetlen a transmitterrel.

 

Csakhogy a garázsban nálunk egy 1.4 BoosterJet GL+ SX4 S-Cross alszik mellette :) és eleve úgy indult a Swift vásárlásunk, hogy mondjuk azt, hogy beterveztük, hogy ami épeszű áron (persze ez szubjektív) megoldható, abban megpróbáljuk felzárkóztatni a nagytesóhoz (ott nagyon megszoktuk-megszerettük azt, hogy közvetlen a fejegységről tudunk navigálni szükség esetén, továbbá kihangosítani/zenét streamelni, tolatókamera stb.). Egy kicsit ezért az egyért sajnálom, hogy GLX és nem GS lett belőle (kulcs nélküli indítás meg ülésfűtés ugye... :) - persze ha a szívemre teszem a kezem aláírom, hogy tökéletesen meg vagyunk vele így is :)) ), de hát nem kifejezetten egy modellt/felszereltséget kerestünk hanem jó/reális üzletet akartunk kötni. :) Úgyhogy egy 2DIN-es Androidos fej ment bele, kormányvezérlő adapter hozzá (a gyári kormánygombokkal minden ugyanúgy vezérelhető), plusz tolatókamerás hátsó rendszámtábla lett rá bekötve. Android, úgyhogy mehet rá minden amit szeretnél, mint egy telefonra, és kapott egy launchert (vagyis kezdőképernyőt) ahonnan gyorsgombokkal eléred a navit/zenét/telefont stb (hasonlóan, mint az SLDA-nál). Szeressük, sokat dobott rajta számunkra.

 

Szeretek objektív lenni (hisz ezzel tudunk segíteni egymásnak), négy gyenge pontja van ha szőrszálhasogató akarok lenni:

- a rádió vétel elég gyenge vele (igazából a gyári CD-ssel se volt tökéj, egy jelerősítő biztos segítene, de 90%-ban netrádiózunk vagy telefonról zenézünk, így minket momentán nem zavar)

- mivel ez egy belépő szintű Androidos fej, talán 1GB RAM-al, így a bootolása elég lassú (lehet venni gyorsabbat/drágábbat, mi együtt tudunk vele élni de az SLDA nyilván sokkal gyorsabban hadra fogható)

- a beépített mikrofonja elég gyengécske a telefonáláshoz, mivel messze van a szádtól, plusz menet közben lehetnek zörejek stb. ezért nehezebben hallanak vele (kb ez az egy igazi gyíkom van vele, sajnos nincs mikrofon bemenete DE megoldható a dolog, idővel orvosolom és kap egy külső mikrofont az A oszlop felső tövébe úgy már jó lesz :) )

- a tolatókamera képét egyrészt szokni kellett (de ez csak nekünk fura az S-Crosshoz képest, illetve az elején volt idegen a dolog, már ráállt erre is a szemem, hogy másképp látsz benne hátra), mert a rendszám és így a kamera "szeme" sokkal lejjebb van, mint a másik autón, más szögből látsz hátra, illetve a raszterek (vonalak amik a távolságot jelzik) nem pontosan mutatnak (szerintem nem állítható, mert ezt nem a fej hanem maga a kamera rajzolja rá vagy csak én nem jöttem még rá), az autó két széle kintebb van, mint a vonalak a képen (tehát ha úgy akarsz padka mellé parkolni, hogy a vonalak alapján szeretnéd odacentizni a kereket akkor abból padkázás lesz - az S-Crossnál pontosan ott van minden ahol a képen)

Előzmény: F_TAM (79224)
F_TAM Creative Commons License 2020.08.23 0 0 79224

Azokat a fejegységeket néztem én is, tervben volt, hogy a gyárit CD-s rádiót kicserélem egy olyanra. Lehet, csak nekem nem jött át a lényege, de úgy gondoltam, hogy jobban megéri egy értelmes BT-s transmittert venni és azt a mobiltelefonnal összepárosítani. Waze + Spotify összehangoltan működik. Mondjuk a tolatókamera pont nem lenne hátrány, mert annak ellenére, hogy kis autó, legtöbbször ferdén parkolok és hajlamos vagyok már lezúzásközeli állapotba közeledni villanyoszlopokhoz tolatva... Ki érti ezt?... (egy ex Renault Thaliás :) )  

Előzmény: DKori86 (79222)
DKori86 Creative Commons License 2020.08.23 0 0 79223

Na de most már kicsit Ti is segíthetnétek nekem :D :) esetleg valakinek van véleménye/javaslata azzal kapcsolatban, hogy az alábbi mágneskuplung-szett jó lehet-e a gyári Mitshubishi klímakompresszorhoz (2008-as faceliftes az autó)?

 

https://www.autoalkatreszek24.hu/thermotec-11585883.html

DKori86 Creative Commons License 2020.08.22 0 0 79222

Nem kell sokat :) a gyári CD-s rádiót talán két csavar tartja. :) Nézz meg egy "how to" videot a youtube-on, hogy magabiztosabban állhass neki, de egy megfelelő csillag csavarhúzóval, esetleg kesztyűtartó kipattintással, hogy több helyed legyen, aztán némi görnyedéssel meg max kb ~10-15 perccel beljebb már az öledben van a gyári fejegység. ;)

 

Szentségeltem én is, hogy nem épp a leghozzáférhetőbb helyen vannak a csavarok, de utólag belegondolva egész sétagalopp volt (pláne ahhoz képest, hogy én azért vettem ki mert ment be a helyére egy 2DIN-es Androidos fejegység, GPS modullal, tolatókamerával, gyári kormányvezérlő-adapterrel - na ezeket mind megcsinálni/bekötni/végigkábelezni nagyobb challenge volt ;) ).

Előzmény: F_TAM (79220)
Meister Creative Commons License 2020.08.22 0 0 79221

Ha találsz olyat, hogy komolyabb bontás nélkül hogy lehet elérni a légkondi párologtatóját, akkor azt linkeld majd be! :-)

Előzmény: F_TAM (79220)
F_TAM Creative Commons License 2020.08.20 0 0 79220

Köszi, sejtettem, hogy nem lesz egyszerű. El is kezdek "hogyan szedjem szét a fél autót belülről" videókat nézni :D

Előzmény: DKori86 (79219)
DKori86 Creative Commons License 2020.08.19 0 0 79219

Szia!

 

A kérdés jó, csak tipp: szerintem rádió ki, aztán onnan benyúlva belülről/alulról ki bírod varázsolni a két középső légbeömlőből + vészvillogó-kapcsolóból álló egységet (és akkor utána esetleg hozzáférsz).

Előzmény: F_TAM (79218)
F_TAM Creative Commons License 2020.08.18 0 0 79218

Sziasztok,

2005-ös Swift középkonzolán lévő légbeömlő lamelláit állító kis műanyag "pöcök" kiesett a gumifoglalat hátuljából. Szerencsére a lamellák megfogták, így meg is van :). Nyilván így nem tudom irányítani a beömlés irányát, ráadásul pont a vezetőoldal felől történt az eset :(. Az a kérdésem, hogy ezt hogyan lehetne visszavarázsolni? A gumiállítót próbáltam leszedni a középső lamelláról, de nem nagyon akartam erőltetni. Körbenéztem a weben és youtubeon is, de nem találtam választ a kérdésemre.

Köszönöm segítségeteket!

DKori86 Creative Commons License 2020.08.14 0 0 79217

Mivel "sebességfüggő" elektromos szervokormány van benne ha jól tudom >>> jó eséllyel valami sebességjeladó okozza a galibát (az viccesebb kérdés, hogy jeladó a rossz vagy csak valami testelés stb.), ezért nem megy a km óra és mivel azt hiszi áll az autó ezért nincs szerintem rásegítés.

Előzmény: lufi77 (79216)
lufi77 Creative Commons License 2020.08.14 0 0 79216

Sziasztok!

Havernak menet közben elment a kormány rásegítés, erőtlen lett és nem működik a kilométeróra.

Valami ötlet?

Köszi!

 

DKori86 Creative Commons License 2020.08.14 0 0 79215

...higgadtan végiggondolva talán még egy ötlet: próbáld meg Te is lehúzni az EGR csatit ("nagyobb bajt" nem csinálsz vele) és nézd meg, hogy ezzel megszűnik-e a nehezebb indulás és/vagy az alapjárati anomáliák! Hátha így könnyebben beazonosítod a gyanúsítottat (pénzbe nem kerül - annyi, hogy a csati lehúzásához a műanyag levegő-szívőcsatornát le kell kapni a blokk tetejéről, én legalábbis csak úgy fértem hozzá rendesen).

Előzmény: puckandúr (79213)
DKori86 Creative Commons License 2020.08.14 0 0 79214

Én is úgy tudom, hogy az EGR "alacsony részterhelésen" dolgozik, alapjáraton és nagyobb terhelésnél/padlógáznál nem, ettől függetlenül maga a hibája kihathat az alapjáratra is. Pár hete a kisautó nekünk is dobta a P0401-et, és (főleg üzemmelegen) érezhetően nehezebben indult, valamint én se éreztem kiegyensúlyozottnak az alapjáratát. Gyors tüneti megoldásként lehúztam az EGR csatit. Aztán én vettem (a biztonság kedvéért, mondván ki tudja milyen állapotban jön ki) EGR bemenő/kimenő tömítéseket (kb ~2000Ft a 2db gyári SGP), majd egy nagy levegőt és leszedtem és kipucoltam az EGR-t és töröltem a hibát. Azóta nekünk rendbe jött (kopp-kopp). Nyilván távsegítségét közel sem biztos, hogy Nálatok is ugyanez a hiba, de (ha van rá mód/lehetőség/tettvágy) talán egy esélyt megér és nem nagy költség.

 

ui.: 2008-as (facelfites) 3 ajtós 1.3 GLX CD/AC

Előzmény: puckandúr (79213)
puckandúr Creative Commons License 2020.08.14 0 0 79213

Sziasztok!

 

2005-ös Swift a sok másfél kilométeres nyűg után meg lett hajtva kétszer pályán.

Eljött az ideje az olajcserének. Alig 3 ezer km, de megvolt az egy év.

Jól meghálálta, mert előbb elkezdett ingadozni az alapjárat, majd nehezen indult.

Másnap bedobta az EGR hibát (P0401) alapjáraton.

 

Szerintem alapjáraton nem dolgozik az egér. Nem tudom miért ingadozik az alapjárat 670 és 740 között másodpercenként. Ugyanígy változik az előgyújtás 4 és 17 fok között. Ezt egy klón ELM 327 OBD olvasóval látom élőadatban.

 

Haldokló holtponti jeladó lehet ilyen vicces?

kgaboroo Creative Commons License 2020.08.08 0 0 79212

Nézz rá a bistosítékára.

Előzmény: Laza rigalánc (79211)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!