Az a 4,5 (még ha dízel is), nagyon-nagyon jó, becsüld meg! :)
Én nem csinálok ezekből meg a leírt adatokból cicaharcot (vannak akik nagyon harapnak rá), egyszerűen csak az "én felhasználási jellegem" mellett tűnik nagyon messzinek.
Nálam (nálunk) eddig úgy néz ki, hogy a kicsi (2008-as 3 ajtós Swift 1.3 GLX CD AC) eszik kb. 6.5-7L-t (ha mondjuk úgy, hogy időben egy hosszabb időszakra próbálom levetíteni - persze óvatos országutas munkába járással tankolás után láttam már én is 5-ös elejével kezdődő számokat is, meg pár napig csak 2 utcányira volt beindítva ilyen tipikus ovi-suli/bolt/nagyszülők turnéra akkor 7 teteje vagy szemtelenül 8 eleje is), a nagy (2017-es SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet GL+) meg ~7 magasságában eszik. Mióta nálunk van a két autó első perctől vezetve van az összes tankolás a Fuelio nevű alkalmazásban, az S-Cross most 7.3-nál a Swift 7.4-nél tart (de nem teljesen fair így az összemérés, mert érthetően jellemzően a rövid lóti-futi utakra inkább a Swift, a "hosszabbakra" meg az S-Cross van befogva - de ha abból próbálok kiindulni, hogy ha éppen egy hétig minden nap az egyikkel vagy épp a másikkal járok dolgozni, akkor összesen max ~pár deci a különbség a Swift javára).
Az szép (mondjuk nem tudom az MZ - 2005-2010 közt gyártott - Swift topichoz hogyan is jön ez az infó :) )! :) Milyen körülmények közt használod (gondolom ez erősen 90% országút...)? :)
Valóban úgy tűnik kicsit kevesebbet mér, mint a tankolásnál kiszámított érték, de ez a különbség fokozatosan csökken. A tankolás szerint számított átlagfogyasztás 3,5l/100km.
Ahhoz képest, hogy "csak egy izzó" van ára...de lehet rendelek is négyet (a 2 autóba), hogy legyen mihez nyúlni ha kell (na meg ha már "szétszedem" a szürkét anyumnak akkor már kicserélem a balost is, ne szívasson meg pár hét múlva az is - a mi kis piroskánkban nincs kiégve egyik se, úgyhogy azt nem kell bántanom).
Esetleg a műszercsoportos kérdésemre nem tudod a választ?
A fordulatszám-skála első tartománya (kb 0-1000ig) láthatóan haloványabb fehér mint az óracsoport többi része. Azt már tudom/sejtem, hogy ledek vannak mögötte...de ki lehet ezt otthon cserélni? Vagy forrasztgatós mindenképp? Milyen ledek lehetnek benne? Az óracsoport hátában egy sima csati van vagy valami km-jeladó spirált is ki kell ahhoz akasztani, hogy a műszercsoportot kivegyem az autóból?
Bocsi a sok kérdésért! :) Húzza a szemem kicsit (de ha nagy meló akkor egyelőre marad így).
Egy kérdés: a klímapanelbe milyen izzók valók (w5w vagy rizsszem-izzó)? Jól gyanítom, hogy a rádió kikapásával férek hozzá a legegyszerűbben? A grafitszürkében ki van égve a jobb oldali...gondoltam kicserélném amíg nálam vendégeskedik az autó...
Másik kérdés: a műszercsoportban is izzó van? A fordulatszámmérő 0-1000RPM skálája láthatóan halványabb, mint a többi rész.
Na nálunk meg érkezett két napja még egy Swift a családba: nálam/nálunk egy indigókék S-Cross 1.4 BoosterJet GL+ 2WD MT kistesója a bíborvörös-gyöngyház 3 ajtós 1.3 GLX CD (vagyis már Android :D ) AC, most meg családon belül az ásványszürke S-Cross 1.4 BoosterJet GL+ mellé is jött egy kistesó, egy grafitszürke-metál 5 ajtós 1.5 GS. :)))
...és édesanyám már mondta, hogy neki(k) is KELL (!) bele majd a 2DIN-es, tolatókamerás cucc, készüljek mert pár hét/hónap és rendeljem+szereljem :D (de most először kisszerviz jön, nálunk lesz 1 hétig a masina és kicserélem a gyertyákat, szűrőket, olajat stb. :)) )
Köszi a részletes leírást, most még jobban tudatosult bennem, hogy valóban nincs szükségem a fejegységre. Én is kiabálok mikor telefonálok, de szerencsére nem sokat beszélek menet közben. A lényeg nekem az volt, hogy a lehetőség meglegyen rá :) Az Aliról vettem, bár nem gagyi transmittert, teljesen meg vagyok elégedve (néha nem kapcsolódik azonnal, de ez lehet, hogy a telefon gyíkja), rádiózni én sem szoktam, csak a transmitter miatt :) (talán 2x hallgattam benne, mikor előző év decemberében hozzám került, és jöttem vele haza, meg még egyszer, mikor a transmittert kellett hangolni).
P.S.: a burkolatleszedésnek még mindig nem láttam hozzá :)
Nézd, ízlés dolga, mint mindennek: ennek is vannak előnyei meg lehetnek ellene is érveket felhozni. Nálunk a kis Swift a második autó szerepét tölti be (egyébként az előd szintén egy Thalia volt :D ), ha a szívemre teszem a kezem akkor valójában amire főként szánva van arra 90%-ban tökéletesen elég egy jó FM transmitter (vásárlás után pár hétig nekünk is úgy volt), meg egy telefontartó a szellőzőrácsba mondjuk (és akkor a navi + zene kérdés megoldva) egyedül a telefonkihangosítás macerás/értékelhetetlen a transmitterrel.
Csakhogy a garázsban nálunk egy 1.4 BoosterJet GL+ SX4 S-Cross alszik mellette :) és eleve úgy indult a Swift vásárlásunk, hogy mondjuk azt, hogy beterveztük, hogy ami épeszű áron (persze ez szubjektív) megoldható, abban megpróbáljuk felzárkóztatni a nagytesóhoz (ott nagyon megszoktuk-megszerettük azt, hogy közvetlen a fejegységről tudunk navigálni szükség esetén, továbbá kihangosítani/zenét streamelni, tolatókamera stb.). Egy kicsit ezért az egyért sajnálom, hogy GLX és nem GS lett belőle (kulcs nélküli indítás meg ülésfűtés ugye... :) - persze ha a szívemre teszem a kezem aláírom, hogy tökéletesen meg vagyunk vele így is :)) ), de hát nem kifejezetten egy modellt/felszereltséget kerestünk hanem jó/reális üzletet akartunk kötni. :) Úgyhogy egy 2DIN-es Androidos fej ment bele, kormányvezérlő adapter hozzá (a gyári kormánygombokkal minden ugyanúgy vezérelhető), plusz tolatókamerás hátsó rendszámtábla lett rá bekötve. Android, úgyhogy mehet rá minden amit szeretnél, mint egy telefonra, és kapott egy launchert (vagyis kezdőképernyőt) ahonnan gyorsgombokkal eléred a navit/zenét/telefont stb (hasonlóan, mint az SLDA-nál). Szeressük, sokat dobott rajta számunkra.
Szeretek objektív lenni (hisz ezzel tudunk segíteni egymásnak), négy gyenge pontja van ha szőrszálhasogató akarok lenni:
- a rádió vétel elég gyenge vele (igazából a gyári CD-ssel se volt tökéj, egy jelerősítő biztos segítene, de 90%-ban netrádiózunk vagy telefonról zenézünk, így minket momentán nem zavar)
- mivel ez egy belépő szintű Androidos fej, talán 1GB RAM-al, így a bootolása elég lassú (lehet venni gyorsabbat/drágábbat, mi együtt tudunk vele élni de az SLDA nyilván sokkal gyorsabban hadra fogható)
- a beépített mikrofonja elég gyengécske a telefonáláshoz, mivel messze van a szádtól, plusz menet közben lehetnek zörejek stb. ezért nehezebben hallanak vele (kb ez az egy igazi gyíkom van vele, sajnos nincs mikrofon bemenete DE megoldható a dolog, idővel orvosolom és kap egy külső mikrofont az A oszlop felső tövébe úgy már jó lesz :) )
- a tolatókamera képét egyrészt szokni kellett (de ez csak nekünk fura az S-Crosshoz képest, illetve az elején volt idegen a dolog, már ráállt erre is a szemem, hogy másképp látsz benne hátra), mert a rendszám és így a kamera "szeme" sokkal lejjebb van, mint a másik autón, más szögből látsz hátra, illetve a raszterek (vonalak amik a távolságot jelzik) nem pontosan mutatnak (szerintem nem állítható, mert ezt nem a fej hanem maga a kamera rajzolja rá vagy csak én nem jöttem még rá), az autó két széle kintebb van, mint a vonalak a képen (tehát ha úgy akarsz padka mellé parkolni, hogy a vonalak alapján szeretnéd odacentizni a kereket akkor abból padkázás lesz - az S-Crossnál pontosan ott van minden ahol a képen)
Azokat a fejegységeket néztem én is, tervben volt, hogy a gyárit CD-s rádiót kicserélem egy olyanra. Lehet, csak nekem nem jött át a lényege, de úgy gondoltam, hogy jobban megéri egy értelmes BT-s transmittert venni és azt a mobiltelefonnal összepárosítani. Waze + Spotify összehangoltan működik. Mondjuk a tolatókamera pont nem lenne hátrány, mert annak ellenére, hogy kis autó, legtöbbször ferdén parkolok és hajlamos vagyok már lezúzásközeli állapotba közeledni villanyoszlopokhoz tolatva... Ki érti ezt?... (egy ex Renault Thaliás :) )
Na de most már kicsit Ti is segíthetnétek nekem :D :) esetleg valakinek van véleménye/javaslata azzal kapcsolatban, hogy az alábbi mágneskuplung-szett jó lehet-e a gyári Mitshubishi klímakompresszorhoz (2008-as faceliftes az autó)?
Nem kell sokat :) a gyári CD-s rádiót talán két csavar tartja. :) Nézz meg egy "how to" videot a youtube-on, hogy magabiztosabban állhass neki, de egy megfelelő csillag csavarhúzóval, esetleg kesztyűtartó kipattintással, hogy több helyed legyen, aztán némi görnyedéssel meg max kb ~10-15 perccel beljebb már az öledben van a gyári fejegység. ;)
Szentségeltem én is, hogy nem épp a leghozzáférhetőbb helyen vannak a csavarok, de utólag belegondolva egész sétagalopp volt (pláne ahhoz képest, hogy én azért vettem ki mert ment be a helyére egy 2DIN-es Androidos fejegység, GPS modullal, tolatókamerával, gyári kormányvezérlő-adapterrel - na ezeket mind megcsinálni/bekötni/végigkábelezni nagyobb challenge volt ;) ).
A kérdés jó, csak tipp: szerintem rádió ki, aztán onnan benyúlva belülről/alulról ki bírod varázsolni a két középső légbeömlőből + vészvillogó-kapcsolóból álló egységet (és akkor utána esetleg hozzáférsz).
2005-ös Swift középkonzolán lévő légbeömlő lamelláit állító kis műanyag "pöcök" kiesett a gumifoglalat hátuljából. Szerencsére a lamellák megfogták, így meg is van :). Nyilván így nem tudom irányítani a beömlés irányát, ráadásul pont a vezetőoldal felől történt az eset :(. Az a kérdésem, hogy ezt hogyan lehetne visszavarázsolni? A gumiállítót próbáltam leszedni a középső lamelláról, de nem nagyon akartam erőltetni. Körbenéztem a weben és youtubeon is, de nem találtam választ a kérdésemre.
Mivel "sebességfüggő" elektromos szervokormány van benne ha jól tudom >>> jó eséllyel valami sebességjeladó okozza a galibát (az viccesebb kérdés, hogy jeladó a rossz vagy csak valami testelés stb.), ezért nem megy a km óra és mivel azt hiszi áll az autó ezért nincs szerintem rásegítés.
...higgadtan végiggondolva talán még egy ötlet: próbáld meg Te is lehúzni az EGR csatit ("nagyobb bajt" nem csinálsz vele) és nézd meg, hogy ezzel megszűnik-e a nehezebb indulás és/vagy az alapjárati anomáliák! Hátha így könnyebben beazonosítod a gyanúsítottat (pénzbe nem kerül - annyi, hogy a csati lehúzásához a műanyag levegő-szívőcsatornát le kell kapni a blokk tetejéről, én legalábbis csak úgy fértem hozzá rendesen).
Én is úgy tudom, hogy az EGR "alacsony részterhelésen" dolgozik, alapjáraton és nagyobb terhelésnél/padlógáznál nem, ettől függetlenül maga a hibája kihathat az alapjáratra is. Pár hete a kisautó nekünk is dobta a P0401-et, és (főleg üzemmelegen) érezhetően nehezebben indult, valamint én se éreztem kiegyensúlyozottnak az alapjáratát. Gyors tüneti megoldásként lehúztam az EGR csatit. Aztán én vettem (a biztonság kedvéért, mondván ki tudja milyen állapotban jön ki) EGR bemenő/kimenő tömítéseket (kb ~2000Ft a 2db gyári SGP), majd egy nagy levegőt és leszedtem és kipucoltam az EGR-t és töröltem a hibát. Azóta nekünk rendbe jött (kopp-kopp). Nyilván távsegítségét közel sem biztos, hogy Nálatok is ugyanez a hiba, de (ha van rá mód/lehetőség/tettvágy) talán egy esélyt megér és nem nagy költség.
2005-ös Swift a sok másfél kilométeres nyűg után meg lett hajtva kétszer pályán.
Eljött az ideje az olajcserének. Alig 3 ezer km, de megvolt az egy év.
Jól meghálálta, mert előbb elkezdett ingadozni az alapjárat, majd nehezen indult.
Másnap bedobta az EGR hibát (P0401) alapjáraton.
Szerintem alapjáraton nem dolgozik az egér. Nem tudom miért ingadozik az alapjárat 670 és 740 között másodpercenként. Ugyanígy változik az előgyújtás 4 és 17 fok között. Ezt egy klón ELM 327 OBD olvasóval látom élőadatban.