1.3dsi 2002 évjáratú Jazz alapjárati problémával küzd. Melegen gázadás után visszaesik a forulat 1000 ig majd automatikussan megemelkedik 1500 ra. Tartaja az 1500 as fordulatot egy jó darabig, majd lassan lemegy 1000 ig. A TPS szenzorra rámértem az 0.48vmutatott. Ha jól tudom 0.51v a megfelelő érték . De ha 0.51v re állitom gázadásra nem ejti a fordulatot. Valkinek valami ötlet?
Mivel a CIVIC 2006-os fórum nagyon ritkán látogatott, ezért itt is megkérdezném az alábbit, hátha valaki tud valamit.
Akinek van infója kérem, ossza meg, hogy kb. hány kilométer után volt lambda szonda cseréje? Bőven 100 ezer km alatt ez lehetséges hiba?
A jelenség 2008-as UFO 1.8 Civic-nél, hogy kigyulladt a Check Engine jelzés, még nem vittem el diagnosztikára, első tulaj vagyok. Tudom, ez hibakód jelenthet sok minden mást is, de ez volt az első tipp. Semmilyen negatív jelenség nincs a motor működésében.
Egy éve már 100-as benzint tankolok csak + Spuri adalék.
Előre is köszönöm, ha valakinek van ötlete, tapasztalata.
Úgy látszik, hogy a klíma kompresszor cserére szorul. (A vita még most következik a kereskedővel, mert 1 nap (!) alatt jelentkezett a hiba. ...) Utángyártott 150E Ft klörüli összegre fel voltam készülve /"Használt autónál előfordul/ belefér...", de most mondja a szerelő(m), hogy - nagyon úgy néz ki, - csak gyári érhető el... 500E felett :() Na ezt már nem készülök annyiban hagyni, de a lényeg, hogy honnan tudnék esetleg mégis szerezni. Tudtok valahol / valakit/ márka spec. szakit, stb.?
Sziasztok! 2007-es Jazz első ablaktörlője megadta magát. A motor hallhatóan forog, de a lapát nem mozdul. A kérdéseim ezzel kapcsolatban:
- hogy áll neki az ember bontani azt a vacak műanyagot, ami az első szélvédő alsó felét, meg az ablaktörlő mechanikát takarja? ez is ilyen kifeszítős, patent törős művelet?
- van esetleg típus hiba és annak javítására praktika? találtam egy videót, de az Accordos. ott egy műanyag kupak tud eltörni, egyébként a Unixnál találtam ablaktörlő mechanikát 80ezerért! :)))))) ennyiért 3D printelem vibraniumból...
Megoldódott a probléma! Az EGR tiszta volt, viszont a trafókban felül a rugó érintkező pöckök és az ellenállás vagy nem tudom, hogy mi az nagyon be volt kokszosodva és tiszta fehér por jött ki belőlle. Finom csiszoló porral meg takaritottam őket és kicseréltem a gyertyákat amivel szerintem nem volt gond és tökéletes lett. Ha tudnánk, hogy milyen ellenállás van benne az lenne a legegyszerübb újra cserélni és akkor nem kéne takaritgatni de semmi adat nincs rajta.
Hogy ne torkolljon felesleges kiadásba, olyanhoz vidd, aki ismeri az ilyen jelenséget a Jazz/Citynél, és tudja az ilyenkor követni érdemes protokollt, és nem találgatásra cserél alkatrészeket.
Tegnap szólt a lányom, hogy a honda city gyorsitáskor néha egy pillanatra meg torpan. Hibakódot kiolvastam de nincs semmi, kipróbáltam és sikerült előidézni a hibát. Alapjáraton szépen jár a motor és üresjárati fordulaton is szépen egyenleteses felpörög.Van valakinek tapasztalata, hogy hol lehet a hiba?
Nem elég csak a műanyag szívósort leszedni. Az EGR csatornában lévő koromlerakódást nem lehet kiporszívozni.
Nem egzakt, hogy a főtengelyjeladó hibajelzés a kipufogó oldali gyűjtótrafó hibáját jelenti.
Nem a kipufogóleömlő közelsége miatt megy tönkre a hátsó oldali trafók némelyike, hanem a gyújtófeszültség átégeti a szigetelést, ha nem tud a gyertyán ívet húzni.(a hatás bentről kifelé és nem fordítva jön létre.)
A kipufogó oldali gyújtás alacsony fordulaton késleltetve működik, tehát az elsődleges funkciót az első sor látja el!
i-DSI Rendszer működése: A motorvezérlő egység vezérli az első és hátsó gyújtógyertyák gyújtási ideje közötti eltérést a motor fordulatszáma és a szívócsonkban levő vákuum alapján. - Alapjáraton mind az első, mind a hátsó gyújtógyertyák egyszerre gyújtanak a gyorsabb sűrítés és a kedvezőbb üzemanyagfogyasztás érdekében. - Alacsony fordulatszámon, kis terhelésnél a jobb üzemanyagfogyasztás elérése érdekében a motorvezérlő egység az elülső oldalon levő gyújtógyertya gyújtásidőpontját sietteti, ahol az égéstér hőmérséklete viszonylag alacsony. - Alacsony fordulatszámon, nagy terhelés mellett az első oldalon levő gyújtógyertya gyújtásidőpontját siettetve, a hátsó oldalon levő gyújtógyertyán késleltetve van a nyomatékának javítása érdekében a motorkopogás vezérlése mellett. - Nagy fordulatszámon, mind az első, mind a hátsó gyújtógyertyák egyszerre gyújtanak a gyorsabb sűrítés és a nagyobb teljesítmény érdekében.
Összefoglalva, nem érdemes találomra kicserélgetni mindent, ez a gyakorlat a szervizek szokása. Ha nincs időd kitapasztalni, következetessen végigvezetni a hibakeresést, akkor javaslom megkeresni wastegate fórumtársat. Nagy rutinnal javítja az ilyen hibákat. https://forum.index.hu/User/UserDescription?u=496344
Köszönöm, azért nem teljesen reménytelen. Valami elindult, hiszen Te is írtál, emellett emailben is kaptam javaslatokat/ötleteket.
Többek közt kaptam egy linket is a Honda City fórumra, amit szintén meg kell fontolnom. Ebben garai zoltán (kisbetűvel) nick néven emelt be 2015-ben egy neki írt javaslatot:
"....
Idézet
Szia Zoli!
Csörgés:
Az EGR szelep beépítése miatt a kipufogó gáz egy részének vissza vezetése okán a szívósorban lerakódik a korom. Gyógyítása a következő,a műanyag szívósort leszerelni,utána kiporszívózni a kormot kefe-ecset segítségével. A csörgés nem a lánctól van ha nem a meleg motornál a forró izzó korom begyújtja a benzin-levegő keveréket mielőtt jönne a szikra(elő gyújtás)
Torpanás:
Én 1 évig kutakodtam. Márkaszervíz ötletei,EGR szelep,szelep állítás,fedélzeti központ/kutyaütők mind/ Ha főtengely elmozdulás érzékelő hibát olvasod ki akkor a hátsó sori gyújtó trafó egyike szarakodik.Ez azért fordul elő mert azon az oldalon van a kipufogó leömlője és a nagy hőtől időszakosan átmegy zárlatba így abban a pillanatban letilt a gyújtás ilyenkor harapunk bele a kormányba. Tehát 4 db.hátsósori gyújtó trafót kell vásárolni(ez az elsődleges gyújtásért felelős). Remélem sikerül megoldani ezzel a problémádat.Ha bármilyen kérdésed lenne későbbiekben keress ,hátha tudok segíteni.
Szevasz Lukucz János
Mivel azért nem olcsó a tekercsek darabja ( lista áron, után gyártottan 15-20e már kapsz, persze gyártó függő)
mondom ok, veszek egyet aztán szépen sorba cserélgetve kiszűröm a hibásat. Házilag megoldható, nem egy ördöngösség csak egy dugókulcs kell a rögzítőcsavar eltávolításához.
Meg is lett, naná hogy az utolsó volt a bűnös :-) De megoldva azóta semmi gond.
Tehát mielőtt még ennél is drágábban megoldható hibára gondoltok ezt a lehetőséget se hagyjátok ki.
Zoli"
Mivel a Honda szervízben azt mondták, hogy az egr csatorna és a szelep is tiszta (bár nem tudom volt-e idejük szétszerelni annyi idő alatt), első körben elhiszem nekik.
Most van folyamatban 1 db hátsó oldali trafó beszerzése.
Kaptam nagyon hasznos YouTube linkeket is, egyiken a hátsó oldali trafókat tesztelik oly módon, hogy járó motor mellett
szépen sorban egyenként lehúgálják az első oldali trafók csatlakozóit, amikor is csak a hátsó oldaliak adják a gyújtást.
Amelyik hátsó oldali rossz, ott az első trafó csatlakozója lehúzásánál megváltozik a motorhang, és rázkódik a motor, mert csak három hengerrel megy. Na ezt szeretném kipróbálni. (Persze mivel egyidejűleg lakásfelújítok is, az időhiány miatt szívás)
Mivel többen segítettek, és időt, energiát tettetek bele, mindenképp meg fogom írni, hogy mire jutottam.
Noha érdemi eszmecsere nem jött létre, azért leírom, hogy az általam ismert megoldatlan rángatás és motorleállás esetek mindig üzemmeleg és LTFT (hosszú távú korrekció) nem 0 állapotában fordult elő. (nem valószínű hogy ezt a szennyeződés okozza...)
A szívórendszer tisztítás általános javulást hozhat, de nem garantálható a hiba megnyugtató kiküszöbölése. A várható előnyök igéretével a Spuri adalék gazdaságosabb lehet.
Külön-külön menj végig az alábbiakon és figyeld meg, hogy mi változik.
1.Vedd le az akkusarut, pár perc múlva rakd vissza. Ezzel a művelettel törlődnek a motorvezérlő adaptív értékei.
2.Húzd le az EGR csatlakozót, ne törődj vele, hogy világít a MIL, ha megismétled az 1. eltűnik. Ha szorul a szelep, nem nyit, vagy zár időben az okozhat rángatást.
3.Húzd le a hátsó trafók csatlakozóit, ne aggódj, megy e nélkül is. Ha van egy jó szívó oldali trafód, akkor most tudod a leghatékonyabban megkeresni, ha valamelyik rossz.
4.Nézesd meg a befecskendezőket egy erre szakosodott műhelyben, lehet, hogy becsepeg, vagy eldugult valamelyik.
5.Nézesd meg a lambda szondát egy erre szakosodott műhelyben, ha elöregedett, akkor lassabban reagál a változásra…
Egy, a topicban többször előjött probléma megoldásához kérem a segítségeteket.
Az autó igaz nem Honda Jazz, hanem az ugyanazzal az i-DCI motorral szerelt szedán változata a Honda City. 2006. áprilisi, azóta 224 ezer kilométert futott gyakorlatilag hibátlanul (a kerékcsapágyak és féktárcsák kopóeszközök, azok cseréjét nem számítom hibának). Minden szervízt megkapott, és a legjobb minőségű full szintetikus Castrol Edge olajjal hajtom. Mindig OMV kútnál tankolok prémium, MAXX Motion üzemanyagot.
Kb. két hónapja én is szembesültem az itt többször leírt hibával (először Kalmuk 2009-es 34661 hozzászólásában olvastam):
"Kb. 1 hónapja a Jazz 2000-es és 3000-es fordulatszám között megtorpan, olyan, mintha kihagyna a gyújtás. A diagnosztika főtengely fordulatszám jeladó hibát jelzett. A szenzort a DRM-ben kicserélték, a hiba azóta is fennáll. Ami igazán kellemetlen, hogy szerencsétlen esetben a jazz fogja magát, és leáll. Utána gond nélkül újra lehet indítani, és egy idő után (20-30 km) a motordiagnosztika lámpa is kialszik a műszerfalon."
A kocsit én is elvittem a pécsi Honda szervízbe, ahol kiolvasták a hibakódot, és szintén a főtengely jeladó meghibásodását állapították meg. Én hittem is, meg nem is, de mivel blas83-nak a 62973 hozzászólás szerint bejött, hát belementem.
73 ezer forintért ki is cserélték (40 az új jeladó, 16 a jeladó tanítása, 17 a diagnosztika). Ez három hete volt, de a csere után a motor már a hazafelé úton igaz, enyhébben, de rángatott. A cserekor kértem, hogy az egr csatornát is tisztítsák ki - mivel dhw-nek 2011-ben ez segített - azt mondták, hogy az egr csatornát kitisztították, de igazán nem volt rá szükség, mert tiszta volt.
Ma reggel visszavittem a kocsit a pécsi Honda szervízbe. Útközben lejtőn lefelé rángatni kezdett, és megállt. Hiába tettem vissza kettesbe, nem ugrott vissza a motor. A gyújtás levétele után az újraindításkor azonnal indult.
A szervízben korrektek voltak azonnal átnézték a kocsit, most nem hitték el a főtengely jeladó hibakódot. Három óra múlva azzal adták vissza, hogy nem találtak hibát, mind az egr csatorna, mind az egr szelep tiszta, de az egr szelep előtt van egy gumicső, az öregedhetett el, és szívódhatott össze a vákum hatására, ezt grátisz kicserélték. Örültem hogy megvan a hiba. A javításért semmit nem kértek (hiszen az előző alkalommal elég sokat fizettem egy felesleges alkatrész cseréért). A motor már a szervízből kihajtásnál rángatni kezdett.
Nem fordultam vissza a szervízbe, mert nem láttam értelmét: ott ültem három órát, ők szerintem minden tudásukat beleadták, további időtöltéstől nem volt eredmény várható.
Hazaúton a kocsi tényleg balesetveszélyes lett: négyszer állt le, háromszor útkereszteződésben, egyszer pedig vasúti átjáróban.
Az eddig itt olvasottak nekem nem jöttek be: főtengely jeladó csere, egr csatorna tisztítás, egr szelep tisztítás. A gyertyacsere még szóba jöhet, de ezekben a gyertyákban csak 11 ezer kilométer van, de azért megpróbálom. A szervízben a trafókon sem láttak átégést stb. Mondták hogy a trafók is elgyöngülhettek, de nem vagyok biztos hogy most hirtelen az autó piaci értékének a negyedét találgatásból 8 db trafóra kelle költenem.
(Már gondoltam arra, hogy veszek egy trafót, és azt mindig eggyel arréb teszem, és ha egy trafó rossz, akkor az kijön amikor a hiba megszűnik. Ehhez az ötlethez egy szerelőtől meg kellene tanulnom a trafó cserét, gondolom, nem lehetetlen, azt nem tudom, hogy speciális szerszám kelle-e hozzá. Persze itt is van a lehetőség, hogy mi van akkor hogyha több trafó is rossz...)
Itt olvastam egy érdekes hirdetést: https://www.liget-autoszerviz.hu/index.php?c=53 eszerint a szívórendszer tisztítása a megoldás, csak azt nem láttam sehol, hogy mi ez a 350 ml tisztítófolyadék.
Más ötletem nincs hogy merre induljak. Kérem, hogy aki tud valami bevált megoldást, ossza meg itt velem (és valószínűleg több jazz tulajdonossal.)
OFF
Emil2017 légyszi küldj egy elérhetőséget privátban: bekapeti621kukacgémélpontkom. Engem is elért a tipikus rádióhiba.
(A szomszéd faluban lakom. Meg szeretném javíttatni a rádiót - ha előbb a motort sikerül. Azt hiszem ha a motorjavítás nem jössze, meg kell szabadulnom szeretett kocsimtól, bár azt nem tudom, hogy ki olyan elmebeteg, hogy akármennyiért is megvesz egy a próbaúton bakkecskeként ugráló, váratlan helyzetekben leálló kocsit.)