Köszönöm a részletes leirást ès a segitséget. Közben picit èn is utánna túrtam Találtam egy angol leiràst is hogy hogyan lehet kiméricskélni hogy tuti az ELD ment e
Egy pár hete vásárolt, jelenleg jól működő GG2 Jazz-hez keresnék hozzáértő szerelőt Jászberény 60-80 km-es körzetében. Lassan illene gyertyákat cserélni, meg akkor már jöhetne az EGR tisztítás is természetesen.
Üzem meleg motornál álló helyben teljesen normális ez a 24°C IAT
Az eddigiek alapján az látszik, hogy van egy P1289 hiba, magas a motor terhelési indexe és az alapjárat.
A hibakód azt jelenti, hogy az elektromos terhelés érzékelő (ELD) jelfeszültsége magas.
A motortéri biztosíték dobozban van egy áramváltó, ami méri a jármű elektromos energiaigényét.
Az átfolyó áramerősség fordítottan arányos a jelfeszültséggel, ha sok minden be van kapcsolva, fényszóró, ablakfűtés, ventilátor stb. csökken a jelfeszültség kb. 2-2,6V, ha minden ki van kapcsolva, akkor 3,5-4V. Tartósan 4,8V felett hibajelzés van.
Normál működés esetén arányosan emeli az alapjárati motorfordulatot, ha terhelést értékel.
Ha hiba van, igyekszik biztosítani a működési feltételeket azzal, hogy fixen emeli a fordulatot és a gerjesztést. Mint ebben az estben… ezért magas a motor terhelési indexe is. (még rátesz ha öreg az akku.)
Az ELD egység cseréje oldja meg a problémát. A legtöbb típusban egyforma 38255-S5A-003 cikkszámú alkatrész van. Nem állítom biztosan, hogy Neked is ez kell.
Kicserélni nem különösen nehéz, csak ki kell szedni a biztosítékdobozt, mert alulról van bedugva a csatlakozó. Felülről a legnagyobb barna kocka a nagyáramú biztosítékok társaságában...
Ebben a típusban nincs légtömegmérő. A beszívott levegő mennyiségét, a szívócsonk abszolút nyomásból, a barommetrikus nyomásból, a beszívott levegő hőmérsékletből és a fojtószelepállásból számítja ki a motorvezérlő.
Gondoltam rámérek a MAF szenzorra de nem találom.Meg tudod mondani ennèl a modelnèl hol van? Talàltam egy szenzort a lègszűrő és a pillangó között de azt nem hinném hogy az lenne. Két eres kábel megy bele,és nem nyitiott az erzékelő része.
az OBD élő adatoknál tudod megnézni, hogy a hibajelenség közben mit mér a lambdaszonda, mennyire dús a keverék, illetve hol áll az STFT rövidtávú keverékillesztés.
(Hozzávetőleg, lambda 1 alatt dús a keverék, 1 fölött szegény.
Ha az STFT mínusz tartományba van, akkor a vezérlő drasztikusan szegényítette a keveréket.)
De ez még midig nem mondja meg az elsődleges hiba okát, ami lehet bármi, ami elégetlen üzemanyagot okoz… (a prekoncepció szerint)
Esetleg lehetnek nem állandósult tárolt hibák, ami egy kicsit közelebb visz…
1.3dsi 2002 évjáratú Jazz alapjárati problémával küzd. Melegen gázadás után visszaesik a forulat 1000 ig majd automatikussan megemelkedik 1500 ra. Tartaja az 1500 as fordulatot egy jó darabig, majd lassan lemegy 1000 ig. A TPS szenzorra rámértem az 0.48vmutatott. Ha jól tudom 0.51v a megfelelő érték . De ha 0.51v re állitom gázadásra nem ejti a fordulatot. Valkinek valami ötlet?
Mivel a CIVIC 2006-os fórum nagyon ritkán látogatott, ezért itt is megkérdezném az alábbit, hátha valaki tud valamit.
Akinek van infója kérem, ossza meg, hogy kb. hány kilométer után volt lambda szonda cseréje? Bőven 100 ezer km alatt ez lehetséges hiba?
A jelenség 2008-as UFO 1.8 Civic-nél, hogy kigyulladt a Check Engine jelzés, még nem vittem el diagnosztikára, első tulaj vagyok. Tudom, ez hibakód jelenthet sok minden mást is, de ez volt az első tipp. Semmilyen negatív jelenség nincs a motor működésében.
Egy éve már 100-as benzint tankolok csak + Spuri adalék.
Előre is köszönöm, ha valakinek van ötlete, tapasztalata.
Úgy látszik, hogy a klíma kompresszor cserére szorul. (A vita még most következik a kereskedővel, mert 1 nap (!) alatt jelentkezett a hiba. ...) Utángyártott 150E Ft klörüli összegre fel voltam készülve /"Használt autónál előfordul/ belefér...", de most mondja a szerelő(m), hogy - nagyon úgy néz ki, - csak gyári érhető el... 500E felett :() Na ezt már nem készülök annyiban hagyni, de a lényeg, hogy honnan tudnék esetleg mégis szerezni. Tudtok valahol / valakit/ márka spec. szakit, stb.?
Sziasztok! 2007-es Jazz első ablaktörlője megadta magát. A motor hallhatóan forog, de a lapát nem mozdul. A kérdéseim ezzel kapcsolatban:
- hogy áll neki az ember bontani azt a vacak műanyagot, ami az első szélvédő alsó felét, meg az ablaktörlő mechanikát takarja? ez is ilyen kifeszítős, patent törős művelet?
- van esetleg típus hiba és annak javítására praktika? találtam egy videót, de az Accordos. ott egy műanyag kupak tud eltörni, egyébként a Unixnál találtam ablaktörlő mechanikát 80ezerért! :)))))) ennyiért 3D printelem vibraniumból...
Megoldódott a probléma! Az EGR tiszta volt, viszont a trafókban felül a rugó érintkező pöckök és az ellenállás vagy nem tudom, hogy mi az nagyon be volt kokszosodva és tiszta fehér por jött ki belőlle. Finom csiszoló porral meg takaritottam őket és kicseréltem a gyertyákat amivel szerintem nem volt gond és tökéletes lett. Ha tudnánk, hogy milyen ellenállás van benne az lenne a legegyszerübb újra cserélni és akkor nem kéne takaritgatni de semmi adat nincs rajta.
Hogy ne torkolljon felesleges kiadásba, olyanhoz vidd, aki ismeri az ilyen jelenséget a Jazz/Citynél, és tudja az ilyenkor követni érdemes protokollt, és nem találgatásra cserél alkatrészeket.
Tegnap szólt a lányom, hogy a honda city gyorsitáskor néha egy pillanatra meg torpan. Hibakódot kiolvastam de nincs semmi, kipróbáltam és sikerült előidézni a hibát. Alapjáraton szépen jár a motor és üresjárati fordulaton is szépen egyenleteses felpörög.Van valakinek tapasztalata, hogy hol lehet a hiba?