Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kamikaze41 Creative Commons License 2021.12.21 0 0 67567

Szia Toni

Köszönöm a részletes leirást ès a segitséget.  Közben picit èn is utánna túrtam  Találtam egy angol leiràst is hogy hogyan lehet kiméricskélni hogy tuti az ELD ment e 

tönkre.http://www.hondafitjazz.com/manual/a00/html/98/saa2e98k72100081202faat00.html#i040

 Az akku is rámértem, gyakorlatilag még jó.  Remèlem tényleg csak ennyi gond volt vele.  

Köszi mégegyszer!

 

 

 

Előzmény: BekeToni (67564)
wastegate Creative Commons License 2021.12.21 0 0 67566

Szia

 

Bp X ben tudok ...

 

üdv

w

Előzmény: 8zabi (67565)
8zabi Creative Commons License 2021.12.20 0 0 67565

Sziasztok!

 

Egy pár hete vásárolt, jelenleg jól működő GG2 Jazz-hez keresnék hozzáértő szerelőt Jászberény 60-80 km-es körzetében. Lassan illene gyertyákat cserélni, meg akkor már jöhetne az EGR tisztítás is természetesen.

BekeToni Creative Commons License 2021.12.20 0 0 67564

Szia,

 

Üzem meleg motornál álló helyben teljesen normális ez a 24°C IAT

 

Az eddigiek alapján az látszik, hogy van egy P1289 hiba, magas a motor terhelési indexe és az alapjárat.

A hibakód azt jelenti, hogy az elektromos terhelés érzékelő (ELD) jelfeszültsége magas.

 

A motortéri biztosíték dobozban van egy áramváltó, ami méri a jármű elektromos energiaigényét.

Az átfolyó áramerősség fordítottan arányos a jelfeszültséggel, ha sok minden be van kapcsolva, fényszóró, ablakfűtés, ventilátor stb. csökken a jelfeszültség kb. 2-2,6V, ha minden ki van kapcsolva, akkor 3,5-4V. Tartósan 4,8V felett hibajelzés van.

 

Normál működés esetén arányosan emeli az alapjárati motorfordulatot, ha terhelést értékel.

Ha hiba van, igyekszik biztosítani a működési feltételeket azzal, hogy fixen emeli a fordulatot és a gerjesztést. Mint ebben az estben… ezért magas a motor terhelési indexe is. (még rátesz ha öreg az akku.)

 

Az ELD egység cseréje oldja meg a problémát. A legtöbb típusban egyforma 38255-S5A-003 cikkszámú alkatrész van. Nem állítom biztosan, hogy Neked is ez kell.

 

Kicserélni nem különösen nehéz, csak ki kell szedni a biztosítékdobozt, mert alulról van bedugva a csatlakozó. Felülről a legnagyobb barna kocka a nagyáramú biztosítékok társaságában...

Előzmény: kamikaze41 (67563)
kamikaze41 Creative Commons License 2021.12.19 0 0 67563

Szia Toni

 

Megjött az obd reader. P1298 hibàt irja egyedül.

Próbàltam kitörölni de újraindításnál visszadobja.

SHRTFT1 érték -0.8 és +3.2 között változott alapjáraton .

Intake air temp is fura hogy 24c mutat de a külső hőmérséklet 7c.

 

Előzmény: BekeToni (67562)
BekeToni Creative Commons License 2021.12.17 0 0 67562

Ebben a típusban nincs légtömegmérő. A beszívott levegő mennyiségét, a szívócsonk abszolút nyomásból, a barommetrikus nyomásból, a beszívott levegő hőmérsékletből és a fojtószelepállásból számítja ki a motorvezérlő.

Előzmény: kamikaze41 (67561)
kamikaze41 Creative Commons License 2021.12.16 0 0 67561

Szia 

 

Gondoltam rámérek a MAF szenzorra de nem találom.Meg tudod mondani ennèl a modelnèl hol van? Talàltam egy szenzort a lègszűrő és a pillangó között de azt nem hinném hogy az lenne. Két eres kábel megy bele,és nem nyitiott az erzékelő része.

 

Köszi

Előzmény: BekeToni (67559)
kamikaze41 Creative Commons License 2021.12.14 0 0 67560

Ha a hibakód olvasó megjön akkor okosabbak leszünk ...  Majd irok hogy mi  a szitu. Addig is köszönöm a segitsègedet.

Előzmény: BekeToni (67559)
BekeToni Creative Commons License 2021.12.14 0 0 67559

Szia,

 

az OBD élő adatoknál tudod megnézni, hogy a hibajelenség közben mit mér a lambdaszonda, mennyire dús a keverék, illetve hol áll az STFT rövidtávú keverékillesztés.

(Hozzávetőleg, lambda 1 alatt dús a keverék, 1 fölött szegény.

Ha az STFT mínusz tartományba van, akkor a vezérlő drasztikusan szegényítette a keveréket.)

 

De ez még midig nem mondja meg az elsődleges hiba okát, ami lehet bármi, ami elégetlen üzemanyagot okoz… (a prekoncepció szerint)

 

Esetleg lehetnek nem állandósult tárolt hibák, ami egy kicsit közelebb visz…

Előzmény: kamikaze41 (67558)
kamikaze41 Creative Commons License 2021.12.14 0 0 67558

Szia 

 

Köszi a választ. 

Igen, a gázbowden közvetlenül  a pillangó szelepet mozgatja.

Karbantartás megvolt, gyertyák trafók ok. 

Bowdenre gyanakodtam először én is de az is ok.

Most rendeltem obd2 olvasót ,talán okosabb leszem utánna...

Lambda szondán milyen értéket kell nézni vagy mérni? 

 

Köszönet 

 

 

Előzmény: BekeToni (67557)
BekeToni Creative Commons License 2021.12.14 0 0 67557

Ez az a típus ahol a gázbowden közvetlenül a pillangószelepet mozgatja?

 

Tejesen zárt pillangószelepnél 0,48-0,5V között kb.10%-nak látja a motorvezérlő,

Teljesen nyitott pillangószelepnél 4,8-5V között kb. 90%-nak látja a motorvezérlő, akkor jó.

 

A kis eltéréseknek nincs jelentősége, mert ezek adaptív értékek.

 

A bowdennek nulla holtjátéka legyen, de ne feszüljön a fojtószelepkarnál nem lehet hézag.

 

(nem gondolom, hogy ezzel lesz baj...)

 

 

 

Szerintem inkább elégetlen üzemanyagot érzékel a lambda és ezért tartja a fordulatot...

 

Karbantartások megvoltak? Légszűrő tiszta, gyertyák, trafók rendbe?

 

Előzmény: kamikaze41 (67556)
kamikaze41 Creative Commons License 2021.12.13 0 0 67556

Sziasztok

 

1.3dsi 2002 évjáratú Jazz alapjárati problémával küzd. Melegen gázadás után visszaesik a forulat 1000 ig majd automatikussan megemelkedik 1500 ra. Tartaja az 1500 as fordulatot  egy jó darabig, majd lassan lemegy 1000 ig.  A TPS szenzorra rámértem az 0.48vmutatott. Ha jól tudom 0.51v a megfelelő érték . De ha 0.51v re állitom gázadásra nem ejti a fordulatot. Valkinek valami ötlet? 

 

Köszönet

BekeToni Creative Commons License 2021.12.06 0 0 67555

Nagyon kicsi az esély, hogy a találgatás célravezető megoldást ad.

A hibakódolvasás kihagyhatatlan lépés.

Előzmény: emilio68 (67553)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2021.12.06 0 0 67554

Toyota Camry (vadiúj)-ban 47 km-nél xart be a lambda szonda. Nem elírás..., nem 47.000, hanem 47!

Szóval bármikor, bármilyen megbízható autótípusnál előfordulhat.

Előzmény: emilio68 (67553)
emilio68 Creative Commons License 2021.12.06 0 0 67553

Sziasztok!

 

Mivel a CIVIC 2006-os fórum nagyon ritkán látogatott, ezért itt is megkérdezném az alábbit, hátha valaki tud valamit.

 

Akinek van infója kérem, ossza meg, hogy kb. hány kilométer után volt lambda szonda cseréje? Bőven 100 ezer km alatt ez lehetséges hiba?

A jelenség 2008-as UFO 1.8 Civic-nél, hogy kigyulladt a Check Engine jelzés, még nem vittem el diagnosztikára, első tulaj vagyok. Tudom, ez hibakód jelenthet sok minden mást is, de ez volt az első tipp. Semmilyen negatív jelenség nincs a motor működésében. 

Egy éve már 100-as benzint tankolok csak + Spuri adalék.

 

Előre is köszönöm, ha valakinek van ötlete, tapasztalata.

Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2021.11.29 0 0 67552

Megoldódni látszik az alkatrész rendelés... "Elvileg" 150E HUF-on belül.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (67551)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2021.11.29 0 0 67551

Sziasztok/ Üdvözletem!

Újdonsült Honda Jazz tulajdonos vagyok. 2018-as 1.3-as, manuális váltóval (102 LE).

Úgy látszik, hogy a klíma kompresszor cserére szorul. (A vita még most következik a kereskedővel, mert 1 nap (!) alatt jelentkezett a hiba. ...) Utángyártott 150E Ft klörüli összegre fel voltam készülve /"Használt autónál előfordul/ belefér...", de most mondja a szerelő(m), hogy - nagyon úgy néz ki, - csak gyári érhető el... 500E felett :() Na ezt már nem készülök annyiban hagyni, de a lényeg, hogy honnan tudnék esetleg mégis szerezni. Tudtok valahol / valakit/ márka spec. szakit, stb.?

 

Segítségeteket előre is köszönöm!

BekeToni Creative Commons License 2021.11.28 0 0 67550

Szia, szerintem csak hozzáfogni nehéz...

Nem jellemző, hogy elromlik, így aztán nincs is követendő praktika.

Itt ez talán segít:

http://hondafitjazz.com/manual/A00/HTML/00/SAA2E00J54300065721KBAT20.HTML

Előzmény: inspiral (67549)
inspiral Creative Commons License 2021.11.27 0 0 67549

Sziasztok! 2007-es Jazz első ablaktörlője megadta magát. A motor hallhatóan forog, de a lapát nem mozdul. A kérdéseim ezzel kapcsolatban:

- hogy áll neki az ember bontani azt a vacak műanyagot, ami az első szélvédő alsó felét, meg az ablaktörlő mechanikát takarja? ez is ilyen kifeszítős, patent törős művelet?

- van esetleg típus hiba és annak javítására praktika? találtam egy videót, de az Accordos. ott egy műanyag kupak tud eltörni, egyébként a Unixnál találtam ablaktörlő mechanikát 80ezerért! :)))))) ennyiért 3D printelem vibraniumból...

 

Előre is köszi a válaszokat!

Beka621 Creative Commons License 2021.11.14 0 0 67548

A trafó szétszedésekor nem volt gond? Azt olvastam, hogy szétszedéskor hajlamos a törésre a kis nyak.

Előzmény: szaboknak (67546)
Alex19828 Creative Commons License 2021.11.10 0 0 67547

Sziasztok! 

 

CVT szaki van itt? 

Honda jazz 2011 cvt  gyorsításkor fura hangot ad. Mint egy rossz generátor csapágy. De nem motorból jön. Váltó oldalról. Váltó olaj volt cserélve.

 

Kezdjek aggódni ? 

 

Ha volt már ez kérdés sorry de a keresőt nem tudom használni 🥺

szaboknak Creative Commons License 2021.11.10 0 0 67546

Megoldódott a probléma! Az EGR tiszta volt, viszont a trafókban felül a rugó érintkező pöckök és az ellenállás vagy nem tudom, hogy mi az nagyon be volt kokszosodva és tiszta fehér por jött ki belőlle. Finom csiszoló porral meg takaritottam őket és kicseréltem a gyertyákat amivel szerintem nem volt gond és tökéletes lett. Ha tudnánk, hogy milyen ellenállás van benne az lenne a legegyszerübb újra cserélni és akkor nem kéne takaritgatni de semmi adat nincs rajta.

Előzmény: joc_ (67545)
joc_ Creative Commons License 2021.11.07 0 1 67545

Kezdésnek: EGR+csatorna tisztítás, gyertya, trafó ellenőrzés/csere.

Hogy ne torkolljon felesleges kiadásba, olyanhoz vidd, aki ismeri az ilyen jelenséget a Jazz/Citynél, és tudja az ilyenkor követni érdemes protokollt, és nem találgatásra cserél alkatrészeket.

Előzmény: szaboknak (67544)
szaboknak Creative Commons License 2021.11.07 0 0 67544

Sziasztok!

Tegnap szólt a lányom, hogy a honda city gyorsitáskor néha egy pillanatra meg torpan. Hibakódot kiolvastam de nincs semmi, kipróbáltam és sikerült előidézni a hibát. Alapjáraton szépen jár a motor és üresjárati fordulaton is szépen egyenleteses felpörög.Van valakinek tapasztalata, hogy hol lehet a hiba?

Beka621 Creative Commons License 2021.11.01 0 0 67543

Köszi!

(Már kísérleteztem, a "Küld" gomb nekem nem működött, de az az e-mail cím másolás jó.)

Előzmény: Garfield007 (67542)
Garfield007 Creative Commons License 2021.11.01 0 0 67542

Kattanj a nevére és ott a küld gomb. Arra bal klikk vagy ha nem jó, akkor jobb és másold a címet.

Szivesen!

Előzmény: Beka621 (67541)
Beka621 Creative Commons License 2021.11.01 0 0 67541

Légyszíves küldj egy elérhetőséget, hogy egyeztessünk:

 

bekapeti621kukacgémélpontkom

Előzmény: wastegate (67539)
Beka621 Creative Commons License 2021.11.01 0 0 67540

Megyek.

Előzmény: wastegate (67539)
wastegate Creative Commons License 2021.10.29 0 0 67539

:)

 

 

Előzmény: Beka621 (67536)
wastegate Creative Commons License 2021.10.29 0 0 67538

gyere el megcsinálom ... rutin feladat 

 

w

 

1103 Bp ...

Előzmény: Beka621 (67531)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!