Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
He-he, a kereskedelmi hajózás és az U-boot-ok:) Soviet tengó, meglelve ez év augusztusában Konstanca közelében, lehetséges hogy az SC-213-as. http://www.youtube.com/watch?v=MUpqanXJiOQ&feature=related
"Passz, ugyanis a forradalom után nagyon gyanús körülmények között "elprivatizálták" a flottát."
Akkor lehet, hogy a magyar "illetékes elvtársak" onnan vették a know-how-t, csak nem fizettek érte copyright-ot a románoknak. Ugyanis a '90-es évek elején ugyanígy tűnt el a Mahart tengeri áruszállító flottája is. Azt hiszem, a "Vörösmarty" maradt utoljára... U. Snakes
Jó, így más a helyzet, azt hittem, hogy 37 nagy _tengerjáró_ hajót vágott gallyra, mert az kissé drágább lett volna, mint 12 millió dollár...
"Az a 12 milla USD 81-ben volt."
Szerencsére a dollár nem inflálódik durván, legalábbis a világ pénznemeinek 90%-a ebből a szempontból sokkal rosszabbul áll. Nyilván egy 1860-as ezüstdollár nem equal egy mai rongyos papírdolcsival, de szerintem otthon a Nemzeti Bank elnöke leszopná magát örömében, ha a forint csak annyira inflálódna, mint a dollár... :-)) U. Snakes
Passz, ugyanis a forradalom után nagyon gyanús körülmények között "elprivatizálták" a flottát. Volt hajó amelyket Európa valamely kikötőjében evett a rozsda, mások az É-Afrikai partoknál, stb-stb... He-he-he:):):)
A nagy durranás eredménye: 2 vontató: Capitole, Elbiod: teljesen kiégett 2 önjáró uszály: Sare, Adour, rakomány nélkül, teljesen kiégett 1 görög kereskedelmi hajó: Eleistria-14000 dwt, rakomány liszt, súlyosan megrongálva 1 fából készült móló megsemmisült A baleset okozóján a szivattyúrendszer hibája miatt nagy mennyiségű olaj ömlött a Szajnába, ki is gyulladt, 3 km hosszú szakaszon égett. A többi hajó a 37-ig vegyesen volt folyami tankuszálytól kezdve bárkán át hobbihajóig mindenféle:) A csónak kifejezésed nem helyes, amikor bárkákról, uszályokról, vontatókról van szó, akkor ilyenekre kell gondolni: http://eki.sze.hu/ejegyzet/ejegyzet/ugroczky/2_1mell.htm Az a 12 milla USD 81-ben volt.
Akkor mégsem lehetett olyan nagy durranás, hiszen 1 hajó helyreállítási költsége is legalább 12 millió dollár, ( vagy ha nem, akkor az csónak, nem hajó ) nemhogy 37-é... U. Snakes
De bizony az, és méghozzá nem is akármilyen:) Drake Cadiznál kutya faxa ehhez képest:) Pályafutásának egyik nagy jelenete az 1981/82 telén történt Rouen-i tűz, amikor az "Arges" tanker kapitánya volt. Épp tankoltak a Shell finomítóban, amikor tűz ütött ki a hajóján. Eredmény: 12 milla USD kár, 37 megrongált hajó, súlyos környezetszennyezés a Szajnán+diplomáciai bonyodalmak. Viszont miután a francik hazaengedték a legénységet B-kut nem hogy kirugták volna, még nagyobb hajót kapott:) és gratuláltak neki.:) Az hogy miért az 1998-ban derült ki egy TV interjúban. A mon retour, j'ai dû longuement m'expliquer sur ce quis'était passé. Et maintenant je peux le dire : avant que les enquêteursfrançais ne montent sur le bateau, j'ai dissimulé les preuves de laresponsabilité de l'"Arges" dans l'incendie. A l'époque, beaucoup ausein de l'équipage étaient au courant. A Bucarest, nous avons même étéfélicités de notre attitude" Magyarán: mielőtt a francia kivizsgálók feljutottak volna a hajóra, eltüntette a hajójára ( és saját magára) terhelő bizonyítékokat. Volt még egyéb utaknál némi "különleges szállítmány" Irakba ( értsd fegyvercsempészet). Az illető egyik gúnyneve egyébként "Piratul":), a többit inkább nem említem:)
Teljesen jogos, sztem is az évszázad legsz@rabb üzletét kötötték román felebarátaink. Pozitív ellenpéldaként említhető Bulgária. Ők teljes fegyverzettel és felújítva vették meg a belga Wielingen-osztályú fregattokat (bagóért), amellyel szvsz jóval lekörözték a román haditengerészetet!
Vannak. A következő a felállás: 3 db. monitor( Catargiu, Kogalniceanu, Bratianu)4 ágyúnaszád, 12 őrnaszád a folyami erőknél 3 fregatt ( ebből 1 a Marasesti, 2 ex-brit) 4 Korvett-Eustatiu Sebastian osztály, Tetal II 3 rakétás naszád: Osa I 3 torpedónaszád: Osa I 4 aknaszedő 1 aknarakó 1 tengó-ő a híres Delfin:) Továbbá: 1 búváregység 1 tengerészgyalogsági zászlóalj
"Te egyébként ezt a gúnyos lesajnálást külön tanultad valahol?"
Mire gondolsz? Amit a román fregattokkal kapcsolatban írtam? Szerintem még finom is voltam! Ha én lettem volna a román fél főtárgyalója, akkor kevésbé diplomatikusan mondtam volna a briteknek, hogy hová dugják fel az Exocet nélküli hajóikat. Bár az volt a főhülye, aki átvett 2 rakétafegyverzet nélküli hajót, és ezt szánta a flottája fő erejének a nem túl egyszerű stratégiai helyzetű Fekete-tengeren... U. Snakes
"...méltó párja az akadémikusnőnek aki tudományos munkássága alapjait a buk-esti Északi Pályaudvar előtti szotyi árusítással fektette le..."
Ez komoly, vagy urban legend? Ha igaz, akkor "nem semmi" karrier. Bár nincs vele egyedül, mert Michelle Obama ( az elnök felesége ) diáklány korában húst sütött az egyik Taco Bell kajáldában. ( Ez egy fast food brand, otthon azt hiszem, még nincs éttermük...) U. Snakes