Keresés

Részletes keresés

vasutTOM Creative Commons License 2006.02.01 0 0 968

Maradjál csak itt! Rakjál be ide egyre több kiváló fotót!

 

Légyszíves keressél meg magánban! A te mailodra nem tudok levelet küldeni. Publikus az emailom. Biztosan rám ismersz, már többször találkoztunk rutthin barátunk által.

 

Kutakodtam egy kicsit! Ezeket találtam:

 

 

 Déda

 Érsekújvár

 Hatvan

 Rutka

 Szolnok

 Székely-Kocsárd

Előzmény: Józsga (966)
Józsga Creative Commons License 2006.02.01 0 0 966
Ha megkérdezik, akkor válaszolok.

 

Eddig viszont, a Te hozzászólásodig nem sok kérdés érkezett, érvek nélküli hőzöngés viszont annál inkább.

 

Nem kívánok semmiféle rangsort állítani a fűtőházak között. De, mint Te is mondottad, akadnak kiemelkedően jó és elvegetálgató mozdonyvezetők. És megeshet, hogy egy fűtőháznál a jobbak vannak túlsúlyban és ezáltal az ottani szakmai színvonalat vagy átlagot emelik. Ez persze nem örökkévaló és ettől még a többi fűtőház sem lesz rossz fűtőház.

 

Azután megeshet, hogy egy fűtőháznál régi, rossz állapotú járművek üzemelnek, és ezzel relatíve alulmarad a többitől. Lásd, a temesvári szeszás (CFR Călători) gépeket, a jelentős többséget jelentő motorvonatokat 1934-1936 (!) között gyártották.

 

Vagy ott vannak a mindig mocskos karánsebesi gépek. Ez sem csoda, hiszen általában előfogatban (vagy ami ebből a szempontból még rosszabb: tológépként) járnak, nehéz tehervonatokkal. A hegyekben muszáj a géppel is fékezni, nem csoda, hogy csupa barnák lesznek a féktuskóportól. A tológépre ez hatványozottan igaz.

 

Ők hiába is próbálták volna mondjuk 5...10 évvel ezelőtt (vagy akár most is) felvenni a mozdonytisztasági versenyt Szegeddel, ahol (rossz nyelvek szerint, bár ez nem volt igaz) már Zuglóban kiakasztották a vödröt meg a kefét a gép elejére és csak papucsban volt szabad a vezetőálláson tartózkodni.

 

Summa summárium: külső körülményektől függően vagy függetlenül időnként előfordul, történelmileg úgy alakul, hogy valamelyik vontatási telep (vagy város, vasúttársaság, ország, gyár, vállalat, stb.) valamiben kiemelkedik vagy alulmarad társaitól.

 

A régi MÁV-os Piskit szeretném kiemelni közülük, ahol akkoriban a magasabb szakmai tudású és társadalmi rangú mozdonyvezetők szolgáltak. Aki nem hiszi, megnézheti a ’30-as években kiadott (de jelent az meg máskor is) mozdonyvezető almanachot, amiben minden praxisban lévő mozdonyvezető fényképe, életrajza, szolgálati helyei, stb. szerepel.

 

Vagy ott van a ’10-es években megjelent Gőzmozdony című Vasút és erőgép szaklap. Egyik száma tartalmazza az előfizetők névsorát. Némi túlzással több piski mozdonyvezető szerepel benne, mint az összes többi fűtőháztól valók együttvéve.

 

Természetesen nem dolgoztam az összes fűtőháznál legalább öt évet. De ez nevetséges kifogás számomra főleg egy olyan szájából, aki nem szolgált egyik fűtőháznál sem, sőt a vasútnál egyáltalán. Főleg ismeretlenül. Végezetül annyit mondanék, hogy nem senkinek nem kötelező ebbe a topicba írni, sőt nekem sem kötelező olvasnom. Főleg, ha „anyatopicunk” után itt is ilyen hihetetlenül magas színvonal kezd eluralkodni.

Előzmény: Törölt nick (955)
Don Simon Creative Commons License 2006.02.01 0 0 965

Hali!

 

Két Bobójuk van A25 007 és A25 083.

 

 

Előzmény: Szütyi (964)
Szütyi Creative Commons License 2006.02.01 0 0 964
Hány Bobó van "állomásítva" ehhez a céghez jelenleg?
Előzmény: Don Simon (962)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.01 0 0 963
Okker a napokban hívlak ez ügyben telefingálón......
Előzmény: Szütyi (961)
Don Simon Creative Commons License 2006.02.01 0 0 962

Két fűtőház kép füzfőről:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/ egyébként az a keletis megjegyzés tényleg meredek volt egy kicsit /

Szütyi Creative Commons License 2006.02.01 0 0 961
Semmi gond, ahogy hallom földrajzilag közelebb kerültél uh. egy sör mellett valamikor akár egyeztethetünk is:-)
Előzmény: Törölt nick (959)
gigantmania Creative Commons License 2006.02.01 0 0 960
Köszönöm az infót.
Előzmény: m61019andras (948)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.01 0 0 959

Bocs félreérthető voltam, nem azt akartam előírni kivel mit osszál meg, hanem ismerve 7578 barátomat régiségeket imádja neked olyan meg sztem nem naon van, de ha tévedek akkor ebben is ezer bocsesz.

 

Előzmény: Szütyi (958)
Szütyi Creative Commons License 2006.02.01 0 0 958

Azért vannak néminemű pontatlanságok az írásod rám vonatkozó részében:-)

Ha akarom majd eldöntöm, hogy mit, hogyan kivel osztok meg;)

Ja, szerintem az öreg nem segéd volt:-)

Előzmény: Törölt nick (955)
Szütyi Creative Commons License 2006.02.01 0 0 957

Ez most zsarolás?

Lásd, kivel van dolgod:-)

 

Előzmény: 7578 (954)
RhB Creative Commons License 2006.02.01 0 0 956

Az itt folyó vitát látva csak félve merem betenni....

 

Chur, 1993, ebben a "fűtőházban" villannyal fűtenek. :-)))))))))))

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.01 0 0 955

Meglepne Szütyi barátom ha előhúzná a ftőházas anyagait, bár Cellről vannak szuper képei, másról nem sok lehet neki, ja esetleg Tapolca lehet még talonban neki. Szütyi műkedvelő amatőr, édesapja volt segédmv, a vasút szeretete innen ered.

 

Nem is igazán értem miért civakodtok? Miért megy a kölcsönös szurka piszka? A topik alapításakor nem csak az volt a célom, hogy a fűtőházakról fényképekkel, térképekkel, anyagokkal rendelkezők látogassák és írják fotmálják a topikot hanem bárki akinek ezzel kapcsolatban véleménye van! Tehát kedves 7578 nem kell feltélenül fűtőházas anyagnak lennie Szütyi hozzászólásainak, egyszerűen csak vélemény is lehet........... (legalábbis én szeretettel várom)

 

Számomra azonban kedves Szütyi és czzf50 nem az a kérdés, hogy Józsga leírhatja-e ide a véleményét. Mert le szerinte helyénvaló a megállapítása. Erre való a fórum, hogy vitatkozzunk, érvekkel. E helyett minden oldalról csak üres frázisokat látok. 

 

Józsga ha ilyen kijelentéseket teszel akkor nagyon de nagyon felkészültnek kell lenned, mert megkérdezik majd azt amit meg is kérdeztek! Mi alapján hasonlítod össze a fűtőházakat? Azok személyzetét? Tapasztalatom ,az, hogy minden fűtőház rendelkezik kiemelkedő képességű mozdonyvezetővel és olyannal is amelyik csak vegetál és kész csoda, hogy még nem okozott balesetet tevékenysége során. Tehát minden fűtőház mozdonyvezetői kara egyformán teli van jó és kevésbé jó mv-vel.

Magam dolgoztam egy ideig a keletiben, és utána évekig egy másikban (Cell) majd még néhány évet még több fth-ban oktatóként (Tp; Sm; Zeg;) tehát van rálátásom arra, hogy kimerjek ilyet jelenteni.

 

Amit te mondasz, hogy elit fűtőházak amúgy is viszonylagosak! Mi alapján?

Forda?

Géppark?

Mozdvezek felkészültsége? (Ennek mi a szintmérője: Hány mv két vizsgás? Hány mv vizsgázott ötösre a tanfolyamon? Hány mv ír utasítás szinvonalú eseménykönyvet? Hányszor maradnak fekve? Ennek ellentetje hányszor nem maradnak fekve?)

 

Na mint topik alapító jól bele vaúúúúztammmm...........

 

Előzmény: 7578 (954)
7578 Creative Commons License 2006.02.01 -1 0 954

Nem, Szütyi, nem a közölt fotó és rajz mennyisége a mérvadó. Ezzel tökéletesen egyet értek... Jómagam is már az elején ellenszegültem Józsqával, de úgy gondolom, hogy a JÓ többségben szerepel, és kisebb a nézetkülömbség, és ez a lényeg...

 

Tehát várom fűtőházas anyagod:)))

 

Fotók? rajzok? stb...

Előzmény: Szütyi (953)
Szütyi Creative Commons License 2006.02.01 0 0 953

Szerinted az a mérvadó, hogy ki mennyi helyszínrajzot, képet rakott be eddig? Ez a fokmérője a dolgoknak és egy adott hozzászólás már nem is számít?

Fűtőházakról beszélgettünk, ő tett egy olyan megállíptást amit én nem tartok elfogadhatónak. Ennyi.

 

Előzmény: 7578 (952)
7578 Creative Commons License 2006.02.01 -1 0 952

Szia Szütyi!

 

Nem lehetne a morgolódásod helyett inkább egy-két archív vagy a közelmúltban készült fűtőház fotót közölni? Helyszinrajzok, leírások ???

 

Hagyd Józsqát, ez a topik a fűtőházakról szól, fotók, információk, rajzok, stb... és ebben Ő eddig tökéletesen megfelelt...

 

Üdv: 7578

Előzmény: Szütyi (951)
Szütyi Creative Commons License 2006.02.01 0 0 951

Ügyes gyerek vagy te, meghagyom neked, hadd tornáztasd az agytekervényeid.

Gondolom szolgáltál minden fűtőháznál legalább 5 évet, hogy ilyen sommás megállapításokra tudod ragadtatni magad.

Előzmény: Józsga (943)
Józsga Creative Commons License 2006.02.01 0 0 950

Szatmárnémeti

 

nagyger Creative Commons License 2006.01.31 0 0 949

Nagyon szépen köszönöm, így minden teljesen világos.

Előzmény: gumidani (945)
m61019andras Creative Commons License 2006.01.31 0 0 948
Fradinak nincs honlapja. Menj oda és kérd meg a felvigyázót, hogy készíthessél pár fotót.
Előzmény: gigantmania (944)
Józsga Creative Commons License 2006.01.31 0 0 947

Dés

 

 

gumidani Creative Commons License 2006.01.31 0 0 946

7578!

A térképednek nincs meg a további része? Ha netán meglenne, ajándékozzál meg vele!  

Előzmény: 7578 (929)
gumidani Creative Commons License 2006.01.31 0 0 945

Jó napot kívánok!

 

A Ferdinánd-híd első változata 1874-75-ben épült. Téglaboltozat és vasszerkezet kombinációja volt. A Podmaniczky utcában levő feljárók annak úttestjéből foglaltak helyet.

1940-41-ben épült az általunk is ismert vasbeton-híd. Ekkor a Podmaniczky utca felé vezető felhajtókat a vasút egykori területére építették. Ezáltal vált a Podmaniczky utca ezen a szakaszon is teljes szélességűvé.

Az 1999-2000-es átépítés már mindannyiunk által ismert.

A mellékelt két kép az első hidat ábrázolja. Az első kép jól összevethető a térképpel. A második képen látható szobor átkerült a második híd gyalogosfeljárójához. Az utóbbi évtizedekben vandálok többször megrongálták, ledöntötték, a fejét letörték. A pótlása elképesztően igénytelen.  

Előzmény: nagyger (941)
gigantmania Creative Commons License 2006.01.31 0 0 944

Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani a Fradi honlapját(ha van)?

És, hogy milyen engedélyeket, és hol kell szerezni a fényképezéshez.

Kösz.

Józsga Creative Commons License 2006.01.31 0 0 943
Na, nem tudtam mi hiányzott. Fuss neki te és cáfold meg, ha nem tetszik.
Előzmény: Szütyi (942)
Szütyi Creative Commons License 2006.01.31 0 0 942

"Sőt, a mai MÁV ZRt. GÜ összetenné a két kezét, ha egyetlen olyan fűtőháza lenne, mint a Keleti volt, vagy olyan mozdonyvezetői lennének, mint ott voltak"

 

Ennek azért nekifuthatnál még 1szer mielőtt másnak is szemet szúr....

Előzmény: Józsga (934)
nagyger Creative Commons License 2006.01.31 0 0 941

Egy kis Google Earth-ös rávetítés.

Ha jól vettem ki a rávetítésemből, a "Ferdinánd Híd feljáróját" később áthelyezték egy kicsit ÉNY-i irányba.

 

 

Előzmény: 7578 (929)
Józsga Creative Commons License 2006.01.30 0 0 940

Hagyjuk inkább a témát...

 

És most szerinted melyik a legelitebb fth a CFR-nél?

Ez nehéz kérdés, hülyeséget nem akarok rá válaszolni. Leget inkább nem mondok, csak három leget, szerintem Dés (amire egyébként úgy tekintenek a többiek, mint a MÁV-nál Szolnokra), Nagyszeben és Buc. Călători.

Előzmény: czzf50 (935)
A.Balu Creative Commons License 2006.01.30 0 0 939

Köszi az információt!

 

Esetleg az említett képek nincsnek meg digitalizálva? Ha igen érdekelne akár magánban is.

 

Különben ha a tervtárba megyek legközelebb utánanézek kicsit a dolognak. :-)

Előzmény: 7578 (938)
7578 Creative Commons License 2006.01.30 -1 0 938

"...Tudunk valamit róla?..."

 

Valamit tudunk, de sajnos annál többet nem...

 

Csak címszavakban:

Még sokat kell kutakodni ennek történetével kapcsolatban, ami biztos, hogy a pályaudva 1846-os megnyitásakor már állt fűtőház, csak nem tudom, hogy az hogyan nézett ki. Lányi Ernő fotógyűjteményében több olyan kép is leledzik mely szerint az 1891-es államosítás előtt már állt a körfűtőház. A MÁV egyik legkiváltságosabb helye lett, csupa újszállítású kuriózum géppel mint nagy konkurenciája a Keletinek. Egy 1902-es kimutatás szerint 131 mozdonnyal rendelkezett, ami nem semmi... Jelentőségét az Északi fth 1913-as átadásával elvesztette, a mozdonyainak nagy része átkerült oda. Végül 1922.07.22-ei érvénnyel a Nyugati fth és műhely megszünt.

 

Több fotó is van erről a fűtőházról, nem egy már publikálva is lett mozdonyos tanulmányokban, csak nem biztos hogy szerzők tudták, hogy a fotó hol készült, vagy csak nem tulajdonítottak ennek jelentőséget.

 

Előzmény: A.Balu (937)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!