"...Ha belekukkantasz a kisterenyei fűtőház honlapján valami Czéh György nevezetű emberke fotóiba - na az vagyok én... :-))))))))))))))))))))))..."
Bocsesz! Tudod ezek a nicknevek... Ennek ismeretében meg kell hogy kövesselek, nem akartalak megbántani. Egyébként bőszen lementettem a kisterenyei képeket, mert a sajátjaim akkoriban elég cudarra sikeredtek.
"...és van még - de másnak úgyse mutatom meg :-)..."
Aha:))) Akkor ajánlatos lesz Veled jóban lenni... Úgy látom jobban rá kell figyelnem RhB kollégára...
Amúgy jók a képek, de az igazi akkor lenne, ha egy csöppet a hazai pályáról is ismertetnél... Gondolom akad:)))
Ha belekukkantasz a kisterenyei fűtőház honlapján valami Czéh György nevezetű emberke fotóiba - na az vagyok én... :-))))))))))))))))))))))
Egyébként először ide a topikra tettem fel a kisterenyei képeket, tettem már fel a kecskemétiről is, és van még - de másnak úgyse mutatom meg :-) - egy kis Békéscsaba, Szeged, Miskolc, Székesfehérvár (Csörgő-nap), Bp.-Keleti, Ferencváros, Hámán (erről svarc-veijsz fotókat tettem fel a gőzös topkiba)... Na meg Brno (évfordulós mozdony kiállítás), Amstetten, Frankfurt és egy kis Mariazellerbahn meg RhB...
Egyébként a Józsga megállapítása szerintem nem is volt sértő, sőt. És azt sem gondolnám, hogy egy fűtőházról csak azután lehet megállapítást tenni, ha valaki ott gályázott 5 évet. Van egy sereg mutató, ami alapján értékelni lehet a dolgokat, de az sem elhanyagolható, ha vannak az ember ismeretségében olyan emberek, akik a szakmájuk krémjét alkotják és éppen emiatt az ő véleményükre lehet adni. Talán Józsga is ilyen alapon írta azt, amit leírt.
Maradjál csak itt! Rakjál be ide egyre több kiváló fotót!
Légyszíves keressél meg magánban! A te mailodra nem tudok levelet küldeni. Publikus az emailom. Biztosan rám ismersz, már többször találkoztunk rutthin barátunk által.
Ha megkérdezik, akkor válaszolok.
Eddig viszont, a Te hozzászólásodig nem sok kérdés érkezett, érvek nélküli hőzöngés viszont annál inkább.
Nem kívánok semmiféle rangsort állítani a fűtőházak között. De, mint Te is mondottad, akadnak kiemelkedően jó és elvegetálgató mozdonyvezetők. És megeshet, hogy egy fűtőháznál a jobbak vannak túlsúlyban és ezáltal az ottani szakmai színvonalat vagy átlagot emelik. Ez persze nem örökkévaló és ettől még a többi fűtőház sem lesz rossz fűtőház.
Azután megeshet, hogy egy fűtőháznál régi, rossz állapotú járművek üzemelnek, és ezzel relatíve alulmarad a többitől. Lásd, a temesvári szeszás (CFR Călători) gépeket, a jelentős többséget jelentő motorvonatokat 1934-1936 (!) között gyártották.
Vagy ott vannak a mindig mocskos karánsebesi gépek. Ez sem csoda, hiszen általában előfogatban (vagy ami ebből a szempontból még rosszabb: tológépként) járnak, nehéz tehervonatokkal. A hegyekben muszáj a géppel is fékezni, nem csoda, hogy csupa barnák lesznek a féktuskóportól. A tológépre ez hatványozottan igaz.
Ők hiába is próbálták volna mondjuk 5...10 évvel ezelőtt (vagy akár most is) felvenni a mozdonytisztasági versenyt Szegeddel, ahol (rossz nyelvek szerint, bár ez nem volt igaz) már Zuglóban kiakasztották a vödröt meg a kefét a gép elejére és csak papucsban volt szabad a vezetőálláson tartózkodni.
Summa summárium: külső körülményektől függően vagy függetlenül időnként előfordul, történelmileg úgy alakul, hogy valamelyik vontatási telep (vagy város, vasúttársaság, ország, gyár, vállalat, stb.) valamiben kiemelkedik vagy alulmarad társaitól.
A régi MÁV-os Piskit szeretném kiemelni közülük, ahol akkoriban a magasabb szakmai tudású és társadalmi rangú mozdonyvezetők szolgáltak. Aki nem hiszi, megnézheti a ’30-as években kiadott (de jelent az meg máskor is) mozdonyvezető almanachot, amiben minden praxisban lévő mozdonyvezető fényképe, életrajza, szolgálati helyei, stb. szerepel.
Vagy ott van a ’10-es években megjelent Gőzmozdony című Vasút és erőgép szaklap. Egyik száma tartalmazza az előfizetők névsorát. Némi túlzással több piski mozdonyvezető szerepel benne, mint az összes többi fűtőháztól valók együttvéve.
Természetesen nem dolgoztam az összes fűtőháznál legalább öt évet. De ez nevetséges kifogás számomra főleg egy olyan szájából, aki nem szolgált egyik fűtőháznál sem, sőt a vasútnál egyáltalán. Főleg ismeretlenül. Végezetül annyit mondanék, hogy nem senkinek nem kötelező ebbe a topicba írni, sőt nekem sem kötelező olvasnom. Főleg, ha „anyatopicunk” után itt is ilyen hihetetlenül magas színvonal kezd eluralkodni.
Bocs félreérthető voltam, nem azt akartam előírni kivel mit osszál meg, hanem ismerve 7578 barátomat régiségeket imádja neked olyan meg sztem nem naon van, de ha tévedek akkor ebben is ezer bocsesz.
Meglepne Szütyi barátom ha előhúzná a ftőházas anyagait, bár Cellről vannak szuper képei, másról nem sok lehet neki, ja esetleg Tapolca lehet még talonban neki. Szütyi műkedvelő amatőr, édesapja volt segédmv, a vasút szeretete innen ered.
Nem is igazán értem miért civakodtok? Miért megy a kölcsönös szurka piszka? A topik alapításakor nem csak az volt a célom, hogy a fűtőházakról fényképekkel, térképekkel, anyagokkal rendelkezők látogassák és írják fotmálják a topikot hanem bárki akinek ezzel kapcsolatban véleménye van! Tehát kedves 7578 nem kell feltélenül fűtőházas anyagnak lennie Szütyi hozzászólásainak, egyszerűen csak vélemény is lehet........... (legalábbis én szeretettel várom)
Számomra azonban kedves Szütyi és czzf50 nem az a kérdés, hogy Józsga leírhatja-e ide a véleményét. Mert le szerinte helyénvaló a megállapítása. Erre való a fórum, hogy vitatkozzunk, érvekkel. E helyett minden oldalról csak üres frázisokat látok.
Józsga ha ilyen kijelentéseket teszel akkor nagyon de nagyon felkészültnek kell lenned, mert megkérdezik majd azt amit meg is kérdeztek! Mi alapján hasonlítod össze a fűtőházakat? Azok személyzetét? Tapasztalatom ,az, hogy minden fűtőház rendelkezik kiemelkedő képességű mozdonyvezetővel és olyannal is amelyik csak vegetál és kész csoda, hogy még nem okozott balesetet tevékenysége során. Tehát minden fűtőház mozdonyvezetői kara egyformán teli van jó és kevésbé jó mv-vel.
Magam dolgoztam egy ideig a keletiben, és utána évekig egy másikban (Cell) majd még néhány évet még több fth-ban oktatóként (Tp; Sm; Zeg;) tehát van rálátásom arra, hogy kimerjek ilyet jelenteni.
Amit te mondasz, hogy elit fűtőházak amúgy is viszonylagosak! Mi alapján?
Forda?
Géppark?
Mozdvezek felkészültsége? (Ennek mi a szintmérője: Hány mv két vizsgás? Hány mv vizsgázott ötösre a tanfolyamon? Hány mv ír utasítás szinvonalú eseménykönyvet? Hányszor maradnak fekve? Ennek ellentetje hányszor nem maradnak fekve?)
Na mint topik alapító jól bele vaúúúúztammmm...........
Nem, Szütyi, nem a közölt fotó és rajz mennyisége a mérvadó. Ezzel tökéletesen egyet értek... Jómagam is már az elején ellenszegültem Józsqával, de úgy gondolom, hogy a JÓ többségben szerepel, és kisebb a nézetkülömbség, és ez a lényeg...