Egy ilyen "cucc" van de sajnos a minta benne nem megfelelő. Egy ilyen projektor mintával együtt kb. 1700 euro. És elhihetitek, hogy a mintán kívül semmi sem egy nagy durranás benne. Nem is értem, hogy mi a fenének ilyen drága. 35000-ből csináltam sajátot. Viszont a minta eddig egy sima félbevágott kör volt(0.1mm-es acél lemez). De most szükségem van más mintákra. Tegnap ellőttem 24 képet egy 200-as színes filmre. Már érzem, hogy semmi értelme nem volt. Csak sajnálom azt a másfél órát mire mindent beállítottam, dokumentáltam stb.
Sokféle megoldás van, a háttérvilágítást teheted a modell mögé is, akkor a lámpa nem látszik, vagy fölé, mellé. Lehetőleg ne világítson a modellre. Ha van elég helyed a hátteret hátulról is megvilágíthatod, de a szerkesztett világítás kioltja a háttérét. Szét lehet választani vakus és lámpás világításra, ahol a szinkronidővel tudod szabályozni mennyire jöjjön fel a folyamatos világítás stb. Lehet vele játszani.
Erdekes megoldas, bar en amatorebb szinten gondoltam el :) Hasznalok szinezo foliat a vakukra, pl az helyett egy texturat, stb. vettitenek. Teny hogy valami nagy latoszogu obi kell hogy a model hatatol tudjam vetiteni a hatterre kulomben belelogna a model, de lehet oldalrol is ha olyan a minta nem valik zavarova a torzitas miatt. Joval korlatozottam az en megoldasom de egy kicsit hozzaadni a kephez igy is lehet.
Volt ilyen gyári cucc, nem a vetítő a lényeg, hanem a vászon. Speciális és drága.
45 fokos szögből kell megvilágítani, a vásznon elemi prizmák vannak, amik az objektívvel szembe irányítják a visszaverődő fényt. A modellt külön lámpák világítják be, a háttérvaku és a szerkesztett világítás nem zavarja egymást a speciális vászon miatt.
Juteszembe, ha van egy hasonlo cucc mar akkor annak a fenyet is fotozhatod. Szembe allitod a geppel fokuszt allitasz es kesz is igy kikuszobolheted a nyomtatas-fotozas hibait. (tavolsagot meg obi gyujtavot be kell allitani.
Meg regen akartam egy olyant hogy egy filmes gep hatfalat kivagni es egy vakut szerelni ra, fuzni bele diat (kulombozo, abrak, formak texturakkal) es igy hatteret vetiteni a model/tema moge. Akkoriban lealltam mert nem volt olyan diam amit erre hasznalhattam volna, de most mar lessz :)
Pesten tuti lenne boven aki vallalna az elohivast , de szerintem te otthon is elohivhatod ezt. A nagyobb gond a helyez expo eltalalasa lessz. De ha a leiras alapjan ISO6 ra allitod majd jol korbelovod (fel le jopar fenyertekkel) akkor eltalalhatod. Egy tekercs minimum biztos ramegy.
A vetitett kep minosege meg nagyban fugg a felhsznalt lencsektol is, ha meg nagyon eros a feny (pl lezer) akkor femracs kell vagy uvegben mikroprizmak segitsegevel kialakitott racs/minta (pl olcso lezeres kulcstarto mitavetitessel).
Ha meg van regi diavetitod es rajzfilmed akkor a sorozat vegen az ollo-t megnezheted es kb olyan minosegre szamithatsz. Ha az elegseges akkor kezd a filmes projektbe ha nem akkor mas megoldas kell.
Érdekel? Mert elboltolhatjuk. :) A dobozon annyi sérülés látható, hogy látszik az egyik felén, hogy már ki volt nyitva a kartondoboz. Tehát becsukva kicsit eláll az egyik fele a doboztól :) De még szakadás sincs rajta.
Több megoldás létezik. Talán az a legegyszerűbb, ha megszerkeszted számítógépen az ábrákat, és jó minőségű fotónyomtatóval kinyomtatod közvetlenül fóliára, amit vetíthetsz.
Nyomtathatod papírra, amit lereprózhatsz filmre, bár én kihagynám a kémiai eljárást, illetve a fotózást az egészből. Ha mégis ennél maradsz, a kinyomtatott, vagy megrajzolt papírt le tudod fotózni színes diára, ami ff lesz, ha a színhőmérsékletre figyelsz. A Velvia elég kemény és éles.
Ha ff filmnél maradsz, használhatsz bármit, amit aztán kontaktolással átfordíthatsz, illetve oda-vissza forgathatod nyomdatechnikai síkfilmre. Nem komplikát, de mégis kell hozzá hely, idő, megfelelő anyag és egy kis gyakorlat.
Tudom, hogy fekete-fehér tópic de ha megbocsájtotok akkor itt is megkérdezem tőletek. Hátha...
Egy feladat megoldásához kérek tanácsot azoktól akik jártasabbak a negatívok használatában.
Mintákat kellene vetítenem. A minta előállításához kérnék segítséget. Az ötletem az volt, hogy A3-as lapra megszerkesztem a mintát és lefényképezem analóg géppel. A kérdés az, hogy milyen filmre, színes, fekete fehér esetleg diára. A lényeg, hogy a fehér rész teljesen átlátszó legyen viszont ahol fekete ott amennyire lehet ne engedje át a fényt. A legegyszerűbb minta egy kör aminek fele fekete fele fehér(vagyis áttetsző, azért írom fehérnek mert fehér vénnyel világítom át). Sajnos mechanikai úton nem tudok előállítani ilyen mintákat. A fele-fele arányút még igen de olyat min 2 mm-ként van egy 0,5-ös fehér vonal már nem. Nagyon fontos a fekete fehér átmeneteknél a hirtelen átmenet, nem barázdás fagy fodros, nagyon egyenesnek kell lennie. ezért is gondoltam, hogy amennyiben egy A3-ra nyomtatom és azt lefényképezem a filmen már egész jó lesz a minősége. a vetített kép már csak 2x2 cm. vagyis az A3-ből 2x2 centire csökken ahol az amúgy is kis nyomtatási szélek recéződése elenyésző lesz. Főleg fotós szakártelemre lenne szükségem, hogy hogyan fényképezzem, mivel, mire. Nagyon régen fényképeztem analógra. Elővettem pár régi tekercset és nagyon meglepődtem, hogy nem látok rajta fekete területet. Hogyan fényképezzek úgy, hogy tényleg fekete legyen a negatív film ott ahol fehér a minta és teljesen átlátszó ott ahol fekete.
Gondoltam még a színes diára(esetleg fekete-fehér) de ezen a téren még annyi tapasztalatom sincs mint a negatívokkal.
Van ötletetek?
Ne fogjátok magatokat vissza minden infót szívesen fogadok, még azt is amiről úgy gondoljátok, hogy marhaság vagy csak poén.
Tedd el inkább emlékbe, ilyet a büdös életben sem fognak már többet gyártani. Gyakorlatilag semmi esélyed értékelhető képet készíteni vele, ellenben egy eredeti sértetlen-bontatlan dobozos filmnek biztosan nagyon tud örülni valaki, akinek van hozzá illő gépe.
Nagyon úgy tűnik, hogy ez az Azúr boltival azonos minőségű, szennyezett lehet. Próbálj fotóminőségűt, vagy laborminőségűt szerezni (nem tudom mi a pontos kifejezés rá). Esetleg keresd meg az Ihagee kartácsot, bár mostanság keveset írogat ide, ő régebben nagy kotyvasztó volt. Biztosan tud segíteni a pontos minőségjelölésben, hogy rá tudj keresni, talán még forrást is tud.
Egyébként, ha valahol találsz ezer éve gyártott Reanal csomagolásút, ami fehér 250 gr-os műanyag tasakban volt, nézd meg, akármilyen piszkos-poros is. Ha zárt a csomagolás, a vegyszer nem egy tömbben áll, hanem kristályosan folyós, akkor nyugodtan megveheted, nem fogsz vele mellé.
Előbb szépen feloldódik, aztán pár hét múlva kicsapódik benne valami kristályos pehely, szűrés után megint. Ha hipp-hopp felhasználja az ember nagy tömegű munkára, nincs vele baj. Régen a Reanal RA-4 halványító-fixáló volt ilyen, elég hamar kicsapódott benne a kén.
"Lenne egy kerdesem, utoljara roll-t hivtam es az ezustoldo utan a derites borkennel (kalium metabiszulfit) lehetett gond mert enyhen csak sargas arnyalatu maradt a film. Mi lehetett a gond ?"
Figyelj oda a kálium-metabiszulfitra! Nem tudom, megvan-e még az Azúr vegyszerbolt a körúton, egyszer vettem ott kálium-metabiszulfitot, asszem ott is borkénként emlegették. Na az azzal kevert fixír büdös kénszagú lett, meg valami csapadékot is adott, bár leszűrve fixált rendesen. Persze váltottam a Reanalos vegytisztára, ami mindig tiszta, kellemes illatú oldatot adott, és kifogástalanul dolgozott. Annak ellenére, hogy a Reanalos az valami ezer éve gyártott, laborfelszámolásból a Soóshoz került cucc volt, igaz, légmentes csomagolásban.