ÜDV. Azt szeretném kérdezni ,hogy a Ape50-en meg lehete fordítani a indító nagy fogas kereket ?Vagy új állja a helyét? Még nem vólt szét szedve! még nem láttam azt a résszét.
Akkor marad úgy ahogyan van. Nem a gyorsaság szempontjából lett volna nagyobb motor, hanem az erő végett. Nem nagyon lehetne vele élvezni a gyorsaságot. Így is megy 45km/h-val.Ha gyorsan szeretnék menni, akkor arra ott a 116le kis Astra.Amúgy köszönöm a válaszokat. Így akkor egy bizti kell rá és lehet is használni.
Hát Laci már úgy nagyjából válaszolt -- persze a kép ennél árnyaltabb .
Ha röviden válaszolok akkor abban igaza van : háromkerekű segédmotoros kerékpárban ( L2e kategória) 50 cm3-nél nagyobb benzinmotor (legálisan ) nem lehet . Ha nagyobb ( benzin)motor van benne akkor lényegében háromkerekű nagymotornak ( motoros tricikli , L5e kategória ) kell tekinteni vagyis csak "A"-s jogsival vezethető ( "B"-vel nem ! ) , nagymotorként kell forgalomba helyezni , kétévente műszaki stb.
Hozzá kell tennem ezt az Amica-t mivel eleve segédmotor kerékpárnak gyártották ezért gyakorlatilag nem lehet nagymotorként forgalomba állítani .
Akkor nézzük a "de"-vel kezdődő mondatrészeket .
Egyrészt senki nem ismeri ezeket a járműveket , így azt sem tudják mi volt a gyári állapota , ezért az efféle motornagyobbítások általában kivihetők a forgalomba . A jármű jellemzői -- instabil háromkerekűség -- miatt a 50-60-as tempónál gyorsabban menni nem igazán lehet velük , ezért a menetdinamikájukkal nem lógnak ki a segédmotorok sebességtartományából , így emiatt nem szűrik ki a forgalomból . Hogy megállítsák ellenőrzéskor és elkezdjék vizslatni a motor méretét kicsi arra az esély -- bár nem kizárt . Ha nem túl feltűnően barkácsjellejű a beépítés és a motoron sem túl feltűnő a túlméret akkor ettől talán kevéssé kell tartani . Ha megvan a jármű eredeti okmánya amiben az 50-es motor szerepel a külön megnyugtató . További lebukási ok lehet valami komoly baleset -- szimpla koccanásnál hazavisszük a sérült járművet és pár nap múlva kijön a biztosító kárszakértője és megnézi , ő be fogja érni az alvázszámmal ( amiről minket mutassuk meg neki : ha tudunk mutatni egy beütött számot ( akármilyet akárhol ) ami egyezik a kötvényen levővel akkor neki az elég . Nem fogja firtatni az elhelyezkedését , a betűk nagyságát stb . Ez független attól , hogy okozói vagy elszenvedői voltunk a karambolnak . Komoly gond akkor van ha a baleset súlyossága ( sérültek-halottak ) miatt hatósági vizsgálatra lefoglalják a járművet , ekkor kiderülhet a túllógás a köbcentin . Persze ha a járművet olyan személytől vásároltuk aki azóta elhunyt , és az adásvétel tanúi csak a jármű és pénz átadását igazolják , arra nem emlékeznek , hogy milyen motor volt sokéve a járműbe építve ( mert bele se kukkantottak a motortérbe ) akkor a hatóságnak nehéz dolga azt bizonyítani : a járművet a jelenlegi használó építette át illegális , nem pedig jóhiszeműen így vásárolta -- mint azt ő állítja .
Legális használati lehetőség a 4 kW-nál kisebb dízel ( vagy elektromos ) motor beépítése -- jómagam is készülök ilyesmire , dízelesíteni akarok egy Sulkyt .
Azonfelül lehet lassú járműként használni 150-es motorral , ekkor redukálni kell a sebességét 25 km-ra -- persze ez se egyszerű , mármint az efféle használat . Ha ténylegesen lecsökkentjük a sebességét 25-re akkor lényegében olyan lassú verdát állítunk elő amit a masina 50-es motorral is lényegében tudna produkálni . Márpedig ez a rendszámtalan lassú jármű kategória sok rendőri ellenőrzést vonna maga után . Ha feljelentik az embert akkor viheti a szabálysértési előadóhoz ill. a bíróságra a vonatkozó jogszabályokat , amikből kiderül : egy ilyenféle masina legálisan vehet részt a közúti közlekedésben . Aztán pár hét múlva megint kezdődik elölről egy újabb rendőrnél aki ne akarja elhinni , hogy ez így szabályos .
Másra kell a lóvé. Amúgy nagyon szeretem a járgányt és a kislányom is nagyon csipázza. De lehet el se adom. Majd össze szedem máshogy azt a lóvét.. Egy kérdés, ha teszek bele egy 150ccm blokkot, akkor se kell rá semmi rendszám, műszaki stb?
A válaszomban van egy ilyen mondat : Hogy egy járgány mennyit ér azt az a -- vevőnk titulált -- személy dönti el aki előveszi a zsebéből a köteg húszezrest és leszámol belőle egy sorozatot az asztalra .
Az ilyenféle masinák ára nehezen meghatározható , mert a használati értékük nem túl nagy , évtizedekkel ezelőtt a gyártásukkor is csekély volt , mostanra minimális . A gyűjteményi érték se túl magas szerintem . Hobbijármű , így ki-ki döntse el mennyit ér meg neki . Aki ilyet akar az sokat adhat érte , akinek nem tetszik annak ingyen se kell . Mennyit ér egy horgászbot , egy meccsnézés , egy üveggolyó , egy díjnyertes postagalamb ?
Amit ráköltött az ember a gépére azt ritkán látja viszont , az állapot annyiban kérdéses , hogy egyáltalán üzemképes-e a masina .
Én a működőképes verdáért az előző hozzászólásomban 200-at kérek , szerintem sokkal többért nem lehet eladni egy ilyenféle masinát , hiába van jó állapotban . Magyarsanyikapitány kicsit drágábban talált vevőt az egyik háromkerekűjére , fene tudja hogyan csinálta . Hirdetésben találkoztunk bő 300-400 ezer Ft-os verziókkal , ezeken jót röhögtünk , mert ennyiért lehet venni kis szerencsével rendszámos 4 kerekű dízel mopedautót . Ami részben hibás megközelítés , mert igaz ugyan , hogy a vezethetőség miatt azokkal váltható ki , de hobbijárműként nem . Nekem jelenleg a roncsokat is beleszámítva 6 ilyen háromkerekű masinám van , és 4-et meg is karok tartani -- ez részemről hobbi . Négykerekű mopedautóból ennél több van , azok közül csak egy marad majd meg -- ami marad az használati tárgy a többi üzlet .
És miért akarod eladni ? Nincs hely ? Kell a pénz ? Másra számítottál ? Ráuntál ?
Most nézem , hogy erősen eltévedtem a hozzászólások között . A kérdéshez tartozó előzményt felületesen néztem, és azt 12378-nak olvastam , azon Lajos olvtársunk Sulkyja látható a nyári balatoni találkozón . Azt hittem a vételi szándék arra vonatkozik . Most jobban megnézve az előzmény számát , hát az 12078-as , amin akkor bő egy éve Charlyról volt szó .
Elnézést a bekavarásért , bár van ilyen háromkerekűm is , de azt nem szándékozom eladni -- viszont a Sulky ajánlatom fennáll .
Szia érdeklődnék hogy esetleg megvan e még ha igen mennyi lenne az ára és hol lenne helyileg ? ha nem elnézést kérek tisztelettel
Pál
Hogy belekárogjak : kizárt dolognak tartom , hogy Lajos eladja a Sulkyját . Viszont nekem van eladó... Az enyém is Kore változat , a járgányt teljesen felújította az előző gazdája , egy vagyont ráköltve . Úgymint : tuninghengerszett ( 105 cm3) , új nagyobb porlasztó , áttételmódosító (Pinasco* ) fogaskerék , új gumik , szakszerű fényezés stb. A járművet arra szánta a tulajdonosa , hogy a felesége a szomszéd településre járjon vele dolgozni -- a csajszi a második napon állt fejre a frissen felújított-helyreállított-lefestett derék háromkerekűvel . A masinát én vettem meg , mert kíváncsi voltam arra , hogy milyen egy masina aminek ennyit költöttek a motorjára . Hát a motor kellemesen nyomatékos , az tény , de különösebben nincs tervem vele mert nekem a régi vasorrú kasztni ( aminek oldalra nyílik a hátsó ajtaja ) tetszik , így azt tartom meg .
Ezen a felújított masinán a karambol nyomait nagyjából eltüntettem , illetve pótoltam a két eltört üveget -- sajnos a szélvédő a beszereléskor jobb fölső sarkánál megrepedt , de nem zavaró és tovább repedni sem fog . Azon kívül a jobbos ajtókilincs és a jobbos tükör pótlandó-javítandó . Motorikus hibaként a feszszabályzó hibát kell említenem , emiatt jelenleg nincs töltése , illetve ha szimpla egyenirányítót teszek bele akkor kicsit túltölt . Mivel a továbbiakban nincs vele tervem ezért nem költök rá -- eladnám . Itt helyben eg ykóbor érdeklődő van rá , de szerintem komolytalan az öreg , és fogalma sincs arról mit venne , azonfelül szerintem messze alkalmatlan arra a célr amire neki kell .
A felújított motorban max. 100 km lehet , az ára 200.000 Ft . Csak a belerakott motorikus alkatrészek ára 98 ezer Ft volt ... Teljesen rozsdamentes** ,indul , üzemképes , megy , bevállalósoknak lábon elvihető ... A jármű Szekszárdon van . Az ímélcímem publikus .
* ez a Pinasco nem a te nikcnevedre és érdeklődési körödre utal ...
** ezek iszonyat módon el tudnak rohadni . Igény esetén tudok adni hozzá egy szintén teljesen kilakatolt és rozsdamentes donorkasztnit -- ez utóbbi totál ki van csontozva .
Mifelénk az elejét hagyták meg a Schwalbinak, és hátra tették a platót. Azt nem tudom, hogy csak az egyik, vagy mindkét hátsó kerék hajtott volt-e, de gyanítom inkább csak az egyiket hajthatták, mert nem hiszem hogy difi is lett volna benne.
Az áruszállító változat szerintem egyedi építés , gyárinak -- vagy legalábbis eredeti NDK-snak -- nevezni csak a Simson Duo-t lehet nevezni .
Párszor már volt szó a különféle háromkerekűek forgalomba helyezési-és tartási dolgairól . Nekem az a véleményem -- jelenleg a roncsokkal együtt 6 darab 50-es kis háromkerekűm van -- hogy olyan kis szériában készültek , olyan nagy változatossággal és jobbára olyan régen , hogy a hatóság számára követhetetlenek . Egy nyilvánvalóan mai járgány ( modern robogóból kialakított , elektromos , négyütemű etc. ) felhasználásval készült masinánál kell esetleg magyarázkodni .
tudomásom szerint régipalotán építette egy magánszemély ezeket még az átkosban, és nagyjából 20-22 éve el hunyt, az egyik fuvarozó barátom örökölte meg az utolsó darab 3kerekű szerkezetet 1 gyári állapotú schwalbe-t és egy stár-t ami még a szállító fakeretében bóbiskolt, várva hogy használják, hogy manapság szólna e rendőr érte, nem hinném ha minden kresz tartozéka meg van, hiszen a 3 kerék is segéd motor, persze ha fuvaroznál vele akkor a NAV biztos megb@..na, de újonnan előállítani rajzok és engedélyek hiányában nem nagyon lehet, ha csak nincs egy donor amit lehetne másolni, de ha van lelkesedés lehet hogy még jobb is sikerülne mint az eredeti, gondolok itt térhálós alvázra, kormányozható kerékre( a régit a plató elforgatásával lehetett kormányozni,borult is remekül), és valami kínai 4ütemű váltós gépezet, és el is jutottunk oda hogy ilyen kapható ..... kínában
Fiatal koromban gyakran láttam Simson Schwalbe-ból épített 3 kerekű áruszállítókat. Ezeknek volt valami típusa, vagy házilag tákolták mindet, a rendőrök meg nem foglalkoztak velük?
Nem akarok örökké ezen huhugni , de valami rajz ( kép ! ) nem ártott volna , ez így kissé zavaros .
Egyrészt nem teljesen értem , hogy miért kell Greatz-híd a feszszabályzó elé , mert az is tartalmaz egyenirányítót .
A két külön áramtermelő tekercs párhuzamosítása sem teljesen érthető . Gyanúm szerint a robogón úgy oldhatták meg a villamos rendszert , hogy egy tekercs töltötte az aksit , az aksiról táplálták az indítómotort és az indexet . Ha nincs aksi akkor nincs önindító ( rugdosni kell ) illetve nincs irányjelző ( kézzel kell mutogatni ) , bár láttam már olyan libakergetőt ami aksi nélkül is tudott indexelni járó motornál .
Egy másik tekercs pedig áramot termelt a világítás számára . Ha nem járt a motor akkor nem volt világítás sem -- ez egy robogón lényegében elfogadható .
Ezek szerint azon ábránd , hogy a két tekercs termelése összeadódik nem jött be . Valószínűleg úgy soha nem is fog , hogy közös feszszabályzóra dolgoznak , bár lehet a két egyenirányító a tekercsek felé történő visszadolgozást hivatott megakadályozni . Akkor viszont jobban kellene közelíteni a gyári felálláshoz -- mármint a kétkerekűéhez . Persze egy ilyen autószerű masinánál a nagy testvér képességeit várjuk el , vagyis minden az aksiról megy . De szerintem ki lehet egyezni azzal , hogy nem tudjuk lekapcsolt motornál égetni a tompítottat .
A Piaggio ( APE50) motoros Sulky az autós felállást követi : megtermeli az áramot , beletolja az aksiba majd onnan táplál mindenkit , kivéve a gyújtást .
Első körben megnézném , hogy ha csak egy tekercset hagyok a töltőáramkörön akkor mi lesz a feszültséggel . Ha elfogadható akkor rátolom a világítást -- ha erre leesik akkor kéne gondolkodni a külön betápláláson .
Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Hogy tudnám megoldani, hogy legyen normális töltésem a 3 kerekű amicaba?? Egy piaggio free blokk van benne. Most úgy kötöttem be, hogy a töltő tekercs és a világító tekercs is rá van kötve külön - külön graetz hídba és a végei párhuzamosan kötve és így a fesz.szabályzóba. És úgy a 35Ah akksira. És így megvan a 13,3V töltésem, de ha rá kapcsolom a világítást, akkor egyből leesik. Tud valaki erre egy jó megoldást??
Nagyon be lehet ragadni egy régen leállított járműbe . Az ember arra eszmél , hogy 5-10 éve várja egyik másik masina a feltámasztást .
Ami viszont határidős : közeledik az idei utolsó találkozó , az esetleges részvételi szándékokat jelezzétek . A teljes hétvégét felöleli , lehetőség van ottalvásra is .