Van egy 2007-es Swift GC-m, 1,3L ottomotorral, ami nagyjából 2 hete elkezdett érdekes tüneteket produkálni.
A jelenség akkor kezdődött, mikor felelőtlenül kicentiztem a tankolást. Először alapjárat minimál ingadozás volt, illetve kigyorsításnál eléggé berángatott.
Azonnal tankoltam és reménykedtem, hogy nem szedett fel semmit a tank aljáról.
Sajnos azóta is produkálja a problémát, de sokkal szórványosabban és új jelenségekkel.
Egy egy kigyorsításkor elkezd nagyokat rántani, majd szépen ledurran a kipufogó. Ergo benzin van, gyújtás nincs, tehát csak nem a benzinszűrő van eltömődve!?
Ez gyanúsan gyújtáskimaradás.
Gyertyák 146000km-nél voltak cserélve gyári NGK irridium gyertyákra, ekkor kellett gyújtókábelt is cserélnem, mert a gyári már szétesett.
Most 150ezer van benne. A héten kicseréltem a trafókat és az összes gyújtókábelt is, de a probléma még mindig fennáll.
Hibakód pluszban nincs, a P0420 szokott előjönni, de azt még 2 éve kimérettem és a szokásos fals jelzésnek mondták...
Valakinek valami ötlet, hogy mi lehet még?
Esetleg leköpte volna a szmötyivel a gyertyát és néha kihagy?
Már hideg/meleg motorhoz sem tudom kötni a dolgot, véletlenszerűen, de mindig kigyorsításnál van gond...
Jelenlegi átlagfogyasztása az autónak 7553 km megtétele után. Mivel télen többet fogyasztott, ezért nem ment még le 3 literre az átlagfogyasztás, de a legutóbbi tankolásnál már 3 litert fogyasztott csak:
3 liter? Na próbálj mást megvezetni! Az egy teljesen lehetetlen fogyasztás. Lassan már visszafelé termel! Nem? Hidd el ezt tapasztalatból mondom,ugyanis nekem is hasonló van / 2019.12 Swift dual jet/,azzal a legjobb fogyim 4,2 liter volt az is 100 oktános OMV benzinnel.
Sima benzinessel ezek a számok azért nemigen jönnek össze. :)
Én most reggel megtankoltam a Swiftet kb 510km után, 6.57 lett a korábban taglalt felhasználással...látszik, hogy tényleg a munkába járásos körülmény (ennek a tanknak kb a felét tette ki) nyomja szépen lefelé a helyben topihoz képest. Egy darabig jó eséllyel úgyis ez lesz most többet nálam és nem az S-Cross >>> kíváncsi leszek, hogy ha csak az én megszokott köreimet rója egy tankig akkor hol áll meg a fogyasztása. :)
Kisebb lejtőn nem engedi a motorfék, azért hívják féknek, mert lefékezi. Üresben viszont elgurul még sokáig még ha nincs lejtő, ha sík a terep, akkor is.
A kisebb lejtőn is engedi a motorfék. Egyébként is alap, hogy lejtőn mindig sebességben, kicsi, vagy nagy, teljesen mindegy. Nagy lejtőn ugye ugyanabban a fokozatban, mintha felfelé mennél. Nekem teljesen mindegy, felőlem vitorlázhatsz, csak ne akarj másokat is meggyőzni, hogy ez az ajánlott! :)
Ez nem hülyeség, mert ezért írtam kisebb(!) lejtőket, ahol már sebességben nem tudna gurulni az autó, mivel a motorfék nem engedné. A nagyobb lejtőkre természetesen igaz, hogy sebességben kell legurulni rajtuk.
Ez egy örök vita, mert elvileg (!!!) ha belegondolsz van az a pont ameddig "jobban jársz" üresben alapjáraton gurítással (kb 0.8 l/h fogyasztás mellett) messzebbre kigurulva, mint motorfékkel 0 fogyasztás mellett hamarabb lelassulva (ezért hamarabb a gápedálhoz érve). A hardcore-osak :))) ezért vallják a mai napig, hogy van amikor az injektoros autónál is gazdaságosabb alapjáraton tovább gurulni, mint motorfékkel rövidebbet. :)
A magam részéről én is a defenzív vezetést (ha látom/tudom, hogy lassulni kell, időben leveszem a gázról a lábam ha nem tartok fel senkit és hagyom magától lassulni) és a motorféket szeretem, nekem az üresben gurulás (plusz ezért kuplungolás stb.) nem kenyerem, jobb szeretem ha lehetőleg hajtási befolyás alatt az autó és (szubjektíve) engem nem tug meggyőzni, hogy az üresben haladás valósan kimutatható deciket hozna (plusz ha már "figreszelés": jobban kopik a szinkrongyűrű, kuplung stb.). :) De tudom, hogy vannak akik meg szentül az ellenkező iskolát követik (lasd fenti írásom).
"A kisebb lejtőkön ki lehet tenni üresbe az autót, és akkor lendületből tud gurulni sokáig, a nagyobb lejtőkön pedig gáz nélkül kell hagyni, hadd guruljon sebességben."
Ez hülyeség, üresben többet fogyaszt az autó, mintha sebességben menne gáz nélkül. A zsigulinál volt divat a "vitorlázás".
Szabad tudni melyik benzines (nem hibrid!!!) 136LE-s 1.5tonnás relatíve "nagy" autó az amelyiket kevesebb, mint 4.5 literes országúti fogyasztással hirdettek és kiábrándítóan szomorú, hogy 4.5-5 literes átlagot (tehát hosszú távú tapasztalatban annyi, nem az 1x összejött kategória) tud hozni (úgy, hogy nem 80al 6.ban ragadunk be a buszok/kamionok mögé)? :)
Én szerintem a Swifttel is képtelen lennék egy teljes tankig lenyomni 4.5re a fogyasztást (~1tonna, 165ös gumik, 92LE stb), pedig ha nagyon akarnám szerintem ideálisabb körülményt nem is tudnék neki teremteni erre mint a munka ingám, mert reggel itthonról lámpa/forgalom nélkül csorgok lakott területen ~2km-t (kettő kereszteződés ahol 10ből 9x megállnom se kell), mondjuk 50-60 közt, majd bő 8km 4 sávos autóút (itt ugye 110..elvileg - értsd: 110-120-130 :) ), itt tudnék "csalni" mondjuk fix 90el (szemből se jönnek, előzni se gond stb.), majd az utolsó ~1km külváros 2 köeforgalommal meg 60-70es korlátozással és már oda is értem. Szóval ha itt eljátszanám, hogy a 4 sávoson csak főutas sebességgel megyek, akkor szerintem nincs az a más valós körülmény ahol ettől lejjebb lehetne nyomni. :)
A padlógázas előzgetés nem oszt- nem szoroz, mert az rövid ideig tart, nem jelentős fogyasztásnövelő hatás. Inkább a gyakori fékezgetések-gyorsítgatások növelik meg a fogyasztást. Ha több száz méterre előre figyeled az utat, a forgalmi helyzetet, akkor ha lassítanod kell ,nem kell fékezgetni, hanem a gázról levéve a lábad az autó magától lelassul addigra, amire oda ér, ahol lassabban kell menni vagy meg kell állni. A kisebb lejtőkön ki lehet tenni üresbe az autót, és akkor lendületből tud gurulni sokáig, a nagyobb lejtőkön pedig gáz nélkül kell hagyni, hadd guruljon sebességben.