Az autoexpressz.hu-n is fel van dobva két 1.gen, az egyik ami itt is szerepelt Jolcsitól, a másik egy 1980-as pótautóval. Bár mindkettő drágább, mint a Sirk által említett, viszont összehasonlításra jó lehet.
A multkor (2 hónapja), valaki megvette Kishollo RX7-turboját, és beszélt velem, hogy meg kellene csinálni az ablaktörlő-kapcsolóját, meg a főfékhengerét. Szépen megvettem az alkatrészeket, mondván a hétvégén jön szerelni, de a kocsi helyett csak egy telefon jött, hogy összetörte egy suzuki a mazdát, és azóta semmi hír, a cucc meg itt áll az asztalomon. Ugyhogy ha valakinek csak egy fokozat müxik az ablaktörlőnél (vagy egy sem), vagy szar a főfékhengere, nyugodtan szóljon, van itthon hozzá minden (mekkora a pofám, mi? :-)) )
A Fóti autóban van fantázia, csak a qrva ccm a forgalmiban már nem javítható :( De az autóból lehet egy igazán szép RX7-et építeni, és nagyon tisztességes a srác aki árulja!
Jeneinek új a telefonszáma (az Rx7 guru (:) cikkben lévő már nem él), majd bedobom vmikor ide hozzátok, bár Dumb is tudja asszem. Alkatrész ügyben sztem megéri keresni mert nekem filléreket mondott anno, amikor a Fóti projekten gondolkoztam.
Különbség a műszerfal, a középkonzol, könyöklő, ajtókárpit, az ülések, 14-es felnik a 13-asok helyett + létezett kétszínű fényezés. Más, nagyobb variálhatóság a HI-FIk nél. Ennyi jut most eszembe.
Zsoma, remélem találsz valami jót. Mellesleg nekem is van egy bontásra itélt donor, ha tudok valamit segíteni, szólj. Mondjuk Fiat motor van benne, de egy pár dolog jó lehet.
A Jenei elérhetősége engem is érdekelne, a szükséges fenntartásokkal természetesen (már elég rég olvasgatom a Fórumot).
Dumb viszont,
Az enyémnek a belvilága egész más mint a tiéd (meg amiket eddig láttam). Az oldalsó légbefúvók vagy mik nem kör alakúak, hanem szögletes lamellásak, a műszerfal is más, kicsit szögletesebb a lekerekítés (hát ez jól hangzik), és a fűtés-zónákat nem huzogatóssal állítom, hanem gombokkal, ami alatt led kellene, hogy világítson bekapcsoláskor, gondolom (de nem teszi). Ezek nyilván apróságok, de észrevehető a különbség. Jelenthet ez valami más difit is (1984-es évjárat)?
Sziasztok!
Hétvégén megnézem a fóti autót.
Szeretném, ha megadnátok Jenei tel. számát vagy címét. Tudom, hogy vigyázni kell vele, de azt is, hogy alkatrész ügyben meg lehet Őt keresni. Ha belefogok egy autó felújításába, nem árt ha tisztába vagyok az áraival.
A tipp jó, de csak, ha amcsi rendszerű kocsid van, vgy nem a motor elektronikához keresel vmit, mert az totál más, atöbbiben is vannak eltérések ofcourse, de azt ki lehet találni.
Ami nekem van és európai ( tehát teljesértékűen használható a kocsijainkon ) az micro-n van és azt nagyon költséges másolni. :(
A kocsim már nem eladó, mert áthidaltam az eladás okát, így a drágám nem kis örömömre nálam marad. :)
Köszönjük a tartalmas elemzést, te tényleg igen benne vagy a témában. Viszont élnék a lehetőséggel: elküldenéd nekem a képeket róla (milyen az amcsi tükör, stb). Előre is köszi. Másrészt láttad a szürkémről készült képeket? A tiédre van már jelentkező? Szakirodalomban tudnál segíteni (akár fénymásolok is), vagy hogy hova forduljak (fel ne).
Szóval, viszonylag régóta vannak 1. gen-jeim, mint azt tudjátok, ha motorikus és műszaki ismereteim igen hiányosak is, a Műegyetemen eltöltött pár év ellenére, ezeken természetesen folyamatosan javítok...és tanulok a nagy tuning mesterektől. :) Azért ismerem őket, sokat javítgattam, feküdtem alattuk és permanensen kérdezgettem, mikor a szerelők csinálták. Utánuk olvastam a neten és beszereztem néhány angol nyelvű szakirodalmat is.
Engem igazán a történetük spec. kiadások, felszereltség rendelhető gyári- és kereskedői extrák, kárpit színe kocsi fényezésének a színe párosítás, gyári HI-FI stb. érdekelnek igazán
Roland, úgy van ahogy mondod 1.gen Turbo csak japán piacra, Itten van egy kép:
De szerintem már 83 végén is csinálták. :)
A szóbanforgó autó egy 84-es amerikai GL. Tehát nem gyárilag turbós. Nem láttam igazán a motorterét, mert sötét volt, de ha volt is rajta turbo az csak utólagos lehetett. Az autó szerkezetileg jó állapotban van, szép amcsi felnik ( elöl 195, hátul 205, ha jól tévedek ) vannak rajta és gyönyörű amcsi tükrök ( jaj hogy szeretnék én egy pár ilyet :) ) Ahogy néztem az el. extrák mind működnek, talán csak az antenna nem, de azt elfelejtettem megkérdezni. Cruise controll is volt rajta, de kikötötték, vagy elromlott, a srác nem tudta megmondani. Egyébként nagyon rendes fazon sok mindent ő csinált meg a kocsin, de építkezik, így meg kell válnia tőle.
A kipufrendszernek eleg merész a hangja, a hátsódob olyan mintha tök üres lenne és csak az öblös hangért lenne felelős :)) Természetesen ez is utólagos.
Az előző tulaj vmi HI-FI mágus lehetett, az a diszkó előtt feszítős, mivel az elrejtett Sony távirányítótól kezdve a gyári Renault cd-magnó-rádió egységen és erősítőn át egészen a Night Rider futófényig és a légkondi elé! helyezett pár hangszóróig minndennel felszerelte kis kedvencét ezeken jót mulattunk a tulaj sráccal.
Itt egy kép a hifiről, aminek beépítése során sajnos eltörték a középkonzolt, így az kissé hiányos:
A belső hagy némi kívánnivalót maga után, de egy húsz éves autóról beszélünk: kégetett jobb1 hiányzó csomagtér takarólemez, belsővillanybúra, de ezeken könnyen- kis utánajárással lehet segíteni ( pl. nekem is van egy pár alkatrészem )
egyébként szép tetőkárpit, ami ilyen flock-szerű anyagból van és nem műbőrből. mint az európaiaké ( tartósabb és nem repedezik ki )
Mint írtátok kétszemélyes, mint az USA piacosak 90%-a, az ülések helyén rekeszek -ebben van az erősítő- melyeknek csak a nyitható teteje hiányzik, ezt már nehezebb pótolni USA modellről lévén szó. Most egy kárpittal bevont tető van rajtuk, célnak és esztétikumnak teljesen megfelelően. A csomagtér szőnyeg nem az eredeti, de ez is könnyen pótolható. A hátsó ablaktörlőn nem volt lapát, de ettől még működhet, nem próbáltam.
Az alapjárat kicsit mászkál, de hidegen is kis szivatóval szépen indul. Egyáltalán nem füstölt, mivel este volt olajfolyást nem láttam.
Az eredeti szín ezüst a viulágosabbik, nem a grafit a színkód nem jut most az eszembe, de úgyis rajta van a táblán. A kárpit bordó, de jól megy a feketéhez és volt is ilyen párosítás.
haat, az igazat megvalva nekem nagyon gyanus az a 1st gen turbo (sot, megkockaztatom,h lehetelen), ill lehet, de nem gyari, hanem utolagos tuning.
meg gondolj bele, hogy 12A turbo ISZONYATOSAN keves van es ebbol kifolyolag NINCS hozza alkatresz!! minden mashoz van 12A-tol 13B rew-ig sot van par 20B alkatresz is, de 12A turbo az nincs, hiszen csak 83-85ig gyartottak es CSAK japan belpiacra, lehet ,h vki pont piciny kis hazankba hozott egy ilyen feher hollot, de igy latatlanban azt mondom, hogy itt vmi felreertes van.
meg iszonyat draga
de ezek csak az en velemenyem, nezd meg az autot es ugyis kiderul az igazsag, mar az alvazszambol is latszik, h mi a répa van!
nekem mar kellett 1szer ,mert elkopott a szenkefe az oninditoban es a hideg motort kellett behuzni, kuplung felengedese utan szinte azonnal beroffent.... (ja, mindez pont a szuletesnapomon tortent)
...utana a szenkefek osszesen 6e Ft-ba kerultek, es mar megy is az onindito meg minden... :))
Én Miskolci vagyok, ezért tudom csak hétvégén megnézni.
Ha érdekelnek részletek, hívd fel a tel. számot.
Egyébként Én is úgy tudom, h csak japánban forgalmaztak turbót.
Más:
Volna egy kérdésem ami még nem merült föl a fórumon (legalább is nem emlékszem rá).
A wankel hogy viszonyul a behúzáshoz? Ha vontatással behúzunk egy wankelt az tönkre teheti a motort, nem árt neki, teljesen felesleges nem indul be?
Utánaérdeklődtem az autónak: Két személyes, gyári állapot. Eredeti szín ezüst, jelenlegi: fekete. Gyári turbóval volt 160 LE. Előző gazdi kivette belőle, most nincs benne. Jelenlegi gazdi felakarta újítani az autót de nincs rá pénz.
Dumb autójával kapcsolatban: biztos, hogy sokat költött rá.
Az autó élete végig követhető a fórumon. A kasztni nagyon jó állapotban van, sehol egy rozsdafolt. A srác is korrektnek tünt, viszont a nem gyári, matt fényezés sok helyen válik le és a motorból is erősen folyik az olaj. Számomra ez azt jelenti, hogy egy fényezés meg egy motorgenerál kinéz. Ez alhangon + 400K. Ha volna egy fényező haverom, nem gondolkodnék a dolgon. Az is lehet, hogy nagyon bánni fogom,hogy nem vettem meg. Nincs kizárva.l